Reklama

Reklama

Komedie Dobrodružství rabína Jákoba, natočená režisérem Gérardem Ourym, je jedním z mála vynikajících filmů Louise de Funese, který nebyl v našich kinech uveden. Funes si v něm svým typicky žlučovitým způsobem zahrál bohatého francouzského podnikatele, který nemá nic proti cizincům, pokud to nejsou zrovna černoši, Židé nebo Arabové. Nejlépe by asi bylo, aby na světě žili jen samí čistokrevní bílí Francouzi. V nejméně vhodnou chvíli se však dozví, že jeho šofér je Žid a že on sám se zapletl do jakési politicko-teroristické honičky kudrnatých Arabů. Aby unikl svým pronásledovatelům a zachránil si holý život, musí se převléknout za židovského rabína, a sehrát tak hlavní roli na oslavách pařížské židovské obce. A nejen to, musí podstoupit i koupel v kádi plné žvýkačky a sypajících se bonbónů. A tak různé zážitky a dobrodružství postupně otupí hroty jeho „předpojatosti“. (Česká televize)

(více)

Videa (4)

Trailer

Recenze (224)

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

"Já a rasista?" Oury se zde nezastaví před ničím, dokáže si spolu s de Funèsem dělat srandu z politiky, policie a hlavně i takového silného tématu, jakým je rasismus. Dokáže po celý čas také udržet zavedené svižné tempo až do konce bez hluchých míst, což taky patří k obdivuhodným kladům této (režijně bezesporu povedené) komedie. Leč přiznám se, na mě byla tahle dobrodružství rabína Jákoba, jeho falešného "dvojníka" a spol. až příliš bláznivá. Ano, několikrát jsem se skutečně hodně zasmál, to zejména ze začátku, když pánové převáželi loďku na autě a následně si na to vyměňovali velice vtipné dialogy (nebo třeba když výfuk auta spravil rázem v nejnevhodnější chvíli z de Funèse černocha :)). Od pasáže s groteskní akcí v továrně na žuvačky nicméně tahle jízda přešla do takového stupně ztřeštěnosti, až můj smích velmi brzy vystřídalo spíše kroucení hlavou či vypulení očí nad tím, k jakým bláznivým extrémům to tvůrci dotáhli. Sice to občas doplnila pěkná scéna, líbil se mi stylový taneček rabínů, ale během útěku na motorce už jsem si spíše začal přát, aby tahle ztřeštěná jízda skončila... Jako celek to pro mě nebylo marné, ale Gérard Oury určitě natočil v 60. letech i komedie, které jsou mému srdci blíž. Přímým účastníkům fyzicky náročného natáčení novodobé "žvýkačkové" grotesky rozhodně nezávidím. ;o) 65% ()

Maq 

všechny recenze uživatele

Podle mého názoru nejlepší Funèsův herecký výkon vůbec, předvádí zde neskutečnou ekvilibristiku. Ovšem v českém dabingu z ní zůstává velmi málo. Tento film nikdy neměl být dabován. Kromě toho vyniká velmi směšná scéna v továrně na žvýkačky a některé dobré hlášky. „Veliká čest potřást si revolverem s předsedou vlády.” ()

Reklama

Mariin 

všechny recenze uživatele

Hodně tu záleží na dabingu, ten český s Krampolem je (samozřejmě hodnoceno jen jako porovnání s Filipovským) špatný a hodně sráží hodnocení. Nevím, na co jsou zvyklí u Funese Slováci. Ale v každém případě doporučuji podívat se na tento film v původním znění s titulky. Myslím, že něco takového mohl natočit zase jen žid...A Oury talent nepochybně měl, jeho Smolař, Rabbbi Jákob nebo Pošetilost mocných patří k tomu nejlepšímu v evropské komedii.. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

-CO JÁ VÍM, KAM ODEŠEL...TAM, NEBO NA DRUHOU STRANU? KDYBYCH MĚLA HLÍDAT KAŽDÉHO... -SPRÁVNĚ. JE TŘEBA HLÍDAT ÚPLNĚ KAŽDÉHO! Režisér Gérard Oury je Žid. V podstatě jenom tohle stačí vědět a v tomhle filmu zjistíte daleko více než byste čekali. Intelektuální terorismus je hnus. SVATÝ ANTONÍČKU, AŤ SEŽENU ODTAHOVACÍ VŮZ, AŤ SI NECHÁM OPRAVIT AUTO, AŤ SEŽENU NOVÉHO ŠOFÉRA, TENTOKRÁT TO BUDE KATOLÍK, SLIBUJU ANTONÍČKU, JAKO JSI TY, JAKO JSEM JÁ, JAKO JE PÁNBŮH... ()

GilEstel 

všechny recenze uživatele

U nás kupodivu poměrně neznámá klasická funesovka. Ve své době se totiž film v Československu nevysílal, až po roce 1989. Proto ho již nestačil nadabovat Filipovský. Místo něho to vzal Krampol. Nutno říci, že po geniálním dabérovi, jehož hlas u nás k Funesovi už navždy bude patřit, to byla role nevděčná. Snaha napodobit Filipovského dabing vyšla naprázdno a právě dabing ústřední postavy skoro celou stopáž obtěžuje. Samotný film (nehledě na dabing) považuji u Funese spíš za průměr. Zápletka nic moc, takže je to alespoň doháněno komickými situacemi. Velká show jednoho vzteklého staříka, kde ostatní sekundují. Prostě Funes se vším, co byste od něho čekali a co běžně nabízí. Inu se vším……ehmmm….problém je, že bez Filipovskýho prostě u nás není Funes Funesem. Škola starého českého dabingu měla takovou úroveň, že ani originál nemá takovou šťávu. 63% ()

Galerie (69)

Zajímavosti (16)

  • Vrtulník v závěrečné scéně není zmiňovaný Aérospatiale Alouette, ale Aérospatiale Gazelle. (gug)
  • Premiéra proběhla 18. října 1973. V Paříži se film začal promítat ve třinácti kinech a během prvního týdne dosáhl návštěvnosti bezmála 200.000 diváků. O týden později premiérový film Dva muži ve městě s Alainem Delonem a Jeanem Gabinem neměl zdaleka takový úspěch. I v následujících týdnech Rabín Jákob suverénně převálcoval další premiérově nasazené filmy (například Vlak s J. L. Trintignantem). Teprve po dvou měsících klesl z první pozice na druhou, když zabodoval Belmondův film Muž z Acapulca. Celkově dosáhlo Dobrodružství rabína Jákoba návštěvnosti zhruba 7.300.000 diváků a ve Francii šlo o bezkonkurenčně nejúspěšnější titul roku 1973. (argenson)

Reklama

Reklama