Reklama

Reklama

Komedie Dobrodružství rabína Jákoba, natočená režisérem Gérardem Ourym, je jedním z mála vynikajících filmů Louise de Funese, který nebyl v našich kinech uveden. Funes si v něm svým typicky žlučovitým způsobem zahrál bohatého francouzského podnikatele, který nemá nic proti cizincům, pokud to nejsou zrovna černoši, Židé nebo Arabové. Nejlépe by asi bylo, aby na světě žili jen samí čistokrevní bílí Francouzi. V nejméně vhodnou chvíli se však dozví, že jeho šofér je Žid a že on sám se zapletl do jakési politicko-teroristické honičky kudrnatých Arabů. Aby unikl svým pronásledovatelům a zachránil si holý život, musí se převléknout za židovského rabína, a sehrát tak hlavní roli na oslavách pařížské židovské obce. A nejen to, musí podstoupit i koupel v kádi plné žvýkačky a sypajících se bonbónů. A tak různé zážitky a dobrodružství postupně otupí hroty jeho „předpojatosti“. (Česká televize)

(více)

Videa (4)

Trailer

Recenze (224)

korbitch22 

všechny recenze uživatele

Naprosto nejlepší Funésuv film. Dokonalá satira, ostrý humor, výtečná výprava. Příšerná škoda, že kvůli cenzuře nebyl vysílán v českých kinech a po revoluci už nemocný Filipovský nedokázal film nadabovat. Paradoxně tak nejlepší komik v dějinách, nemá ve svém filmu nejlepšího dabéra v dějinách. Z určitého hlediska menší filmová tragédie. Na druhou stránku Krampol zaslouží minimálně respekt za snahu Filipovského napodobit. Boží film, který ale navždy zůstane poznamenaný dabingem a Funés v originále není pro každého. 90%. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

-CO JÁ VÍM, KAM ODEŠEL...TAM, NEBO NA DRUHOU STRANU? KDYBYCH MĚLA HLÍDAT KAŽDÉHO... -SPRÁVNĚ. JE TŘEBA HLÍDAT ÚPLNĚ KAŽDÉHO! Režisér Gérard Oury je Žid. V podstatě jenom tohle stačí vědět a v tomhle filmu zjistíte daleko více než byste čekali. Intelektuální terorismus je hnus. SVATÝ ANTONÍČKU, AŤ SEŽENU ODTAHOVACÍ VŮZ, AŤ SI NECHÁM OPRAVIT AUTO, AŤ SEŽENU NOVÉHO ŠOFÉRA, TENTOKRÁT TO BUDE KATOLÍK, SLIBUJU ANTONÍČKU, JAKO JSI TY, JAKO JSEM JÁ, JAKO JE PÁNBŮH... ()

Reklama

crozet 

všechny recenze uživatele

Nesporný pohybový a zvláště taneční talent si herec prověřil už v Piti Piti Pa, dalším z hitů, které jsme jako děcka vídali v 80. letech v kinech jako "aktuální" trháky doby. Jinak shlédnout Dobrodružství rabína Jákoba v originále zážitek v žádném případě neumenší - Funès se bez Filipovského samozřejmě obejde. ()

MarekT 

všechny recenze uživatele

Další zdařilá funésovka, tentokrát se zajímavým námětem. Máme tu jako vždy výborné scénky, jako je například ta v továrně na žvýkačky či při telefonování Viktora s jeho manželkou. Ovšem má tento film má jinak jednu vadu. Bohužel tento film již nemohl být nadabován panem Filipovským a ještě k tomu jeho náhradník nese jméno Jiří Krampol. V jeho případě mám za to, že zabil i nějaký ten dobrý vtip. Vše korunuje neschopnost distributora dát na DVD původní znění. Ale i tak jsem se dokázal bavit, bohužel, ne tolik jako u jiných filmů s Louisem. Odráží se to naneštěstí na mém hodnocení. Jen za tři. ()

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Jedna z těch komedií, které žijí v dokonalé symbióze se svým hrdinou. Její drobné i větší gagy jsou nenásilné, neotřelé, správně vygradované, plynule na sebe navazují - a vesměs mají nadstandardní úroveň. P.S.: Zvedám hodnocení na 4* ... naprosto netuším, jaké trapné nedopatření stojí za původně prezentovanými ubohými třemi hvězdami. ()

Galerie (69)

Zajímavosti (16)

  • Premiéra proběhla 18. října 1973. V Paříži se film začal promítat ve třinácti kinech a během prvního týdne dosáhl návštěvnosti bezmála 200.000 diváků. O týden později premiérový film Dva muži ve městě s Alainem Delonem a Jeanem Gabinem neměl zdaleka takový úspěch. I v následujících týdnech Rabín Jákob suverénně převálcoval další premiérově nasazené filmy (například Vlak s J. L. Trintignantem). Teprve po dvou měsících klesl z první pozice na druhou, když zabodoval Belmondův film Muž z Acapulca. Celkově dosáhlo Dobrodružství rabína Jákoba návštěvnosti zhruba 7.300.000 diváků a ve Francii šlo o bezkonkurenčně nejúspěšnější titul roku 1973. (argenson)
  • V našich kinech nebyl film před rokem 1989, vzhledem ke svému, pro tehdejší cenzuru kontrovernznímu tématu, promítán. Po revoluci jej počátkem 90. let zakoupila ČT a začala připravovat dabovanou verzi. Bohužel v době přípravy onemocněl František Filipovský a už nebyl schopen Funèse nadabovat. Česká televize jej tak z úcty k umělci uvedla s titulky a dabingu se dočkal až při svém dalším vysílání koncem 90. let, kdy Funése namluvil Jiří Krampol. (cundak)
  • Z uměleckého hlediska a kritérií společenského dopadu řadí odborníci tento snímek mezi nejlepší Funèsovy filmy, výjimečnému zájmu se komedie těšila i u fanoušků, z nichž mnozí ji považují za nejlepší komikův film. U zrodu filmu stál režisér Gérard Oury, který měl zkušenosti s provokujícími scénáři, a jeho cílem bylo natočit nejen dobrou veselohru, ale také satiru na současný stav xenofobní francouzské společnosti. Nesnášenlivost vůči jiným rasám a náboženstvím byla zosobněna karikaturou maloměšťáckého podnikatele Viktora Datla ve Funèsově podání. Příliš ostré kritické tóny byly také příčinou ustoupení společnosti Gaumont od financování filmu (původní producent Alain Poiré pak nikdy nepřestal litovat, že film nemohl dokončit) a natáčení proběhlo pod vedením Bertranda Javala a záštitou společnosti Film Pomereau. (argenson)

Reklama

Reklama