poster

Dom Hemingway

  • Velká Británie

    Dom Hemingway

  • Slovensko

    Dom Hemingway

Komedie / Krimi / Drama

Velká Británie, 2013, 93 min

Komentáře uživatelů k filmu (223)

  • Malarkey
    **

    Jude Law se v Domovi vysloveně vyřádil. Až divadelně vyřádil. To, že je ujetej, s tím je třeba počítat. Ujetost ale občas překračuje meze až biblických rozměrů, kdy se z Doma stává spíše Homér, než gangster, což se mně úplně nelíbilo. Nemůžu říct, že by tenhle film byl vysloveně špatnej. To určitě ne. Některé scény za to vysloveně stojí, třeba zrovna bouračka. Jenže bouračka je právě vrcholný důkaz toho, co mi na filmu taky vadilo. Dom Hemingway je prostě unikát a sledovat každou další minutu jeho života rozhodně stálo za to. V jeho blízkosti bych ale nevydržel ani minutu.(4.11.2015)

  • Cervenak
    ****

    Takto si predstavujem zábavný film. Dej je epizodický, ale v konečnom dôsledku aj tá štruktúra dáva zmysel, a hlavne je to celé o ceste a vývoji hlavnej postavy, ktorá je extra šťavnato napísaná a ešte šťavnatejšie zahratá. Autohavária a otváranie trezoru samozrejme vládnu. Daenerys takto "v civile" čarovná.(18.4.2014)

  • Enšpígl
    **

    Film, který dopřává pro pana Lawa možnost ukázat svůj herecký um, jenže krom toho je tenhle filmeček takový trošku vyschlý jezírko, bahýnko a občas nějaký ten divadelní dialog sympatický štípne do ucha jako komárek, problém je v tom, že takovýhle jezírek a komárků je poměrně hodně.(19.5.2015)

  • Radek99
    ****

    Na první pohled klasická britská gangsterka, na druhý ovšem překvapivě citlivý film o tom, jak je těžké stárnout. A obě tyhle téměř nezávislé polohy drží pevně při sobě jeden jediný element - Jude Law. Z počátku téměř ryzí fyzické herectví (Přesně takhle měla vypadat filmová adaptace Welshova kultovního Sviňáka!), v naprosté herecké smršti jeho one man show (kde trochu připomene Toma Hardyho nejen v Bronsonovi, ale spíš v kultovním britském miniseriálu The Take), později se film zvolna překlopí do citlivější polohy, čímž se promění i herecké výrazové prostředky a Jude místo řádění a paření dojímá. Je navýsost jasné, že bez něj by celý tenhle projekt byl poloviční. Povedená je mizanscéna, má takový ten správný britský look, výborně vybraná hudba (jen ti bostonští Pixies mi k té Anglii moc neseděli...i když je pravda, že tady za oceánem byli mnohem populárnější než doma v USA), silně pábitelský rozměr Domových monologů a opravdu originální scénář (nebýt ve věku Doma, možná bych nebyl schopen ho plně docenit), zajímavá forma (velmi efektní ztvárnění dopravní nehody, mezititulky) a celkem jistá režie Richarda Sheparda. Mimochodem co se kulturních rozdílů týče, jestli my tu v Čechách měli (a máme) pásky, tak v Anglii mají místo pásků naprostý bouráky. A Dom Hemingway je jedním z dlouhé řady z nich.(5.4.2014)

  • Fr
    ***

    ,,POSLOUCHEJTE SOVY A MEDVĚDI! VY HULIBRCI! PLEBEJCI A MORÁLNÍ ZBABĚLCI! LIŠKY, LVI A PEDOFILOVÉ! TRANĎÁCI A PRZNIČI MALEJCH HOLEK! JÁ JSEM DOM HEMINGWAY!“… /// Dom je domýšlivej magor, kterej má (krom jinýho) problémy se sebeovládáním. Opouští kriminál a venku na něj za ty roky mlčení čeká vodměna… Dom (Hemingway) a jeho příběh. Kyvadlo štěstí se houpe a než se zase vrátí zpátky, musí si projít smůlou a zmarem v lehce úchylným příběhu s nádechem britský humoru, ale spíš toho konverzačního a sprostějšího. Navíc později to celý přejde z vodlehčený polohy do lehce dramatický a celý je to spíš divný než vtipný. Asi jako Sviňák. Jude Law, i když je famózní, tak je stejnej čurák jako McAvoy a jeho neustálý plkání vo čemkoliv, třeba o vystříkaní hubě ségře, mě dneska nějak nebere. Takže divnej je Dom, divnej příběh, humor a já su taky divnej, páč dám 3*. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Bavěj mě proměny sráče, v sentimentální sráče. 2.) Nezáleží mi na ději, hlavně když se tam mluví jako v komentech od ,,Fr“. (Taky dokážu vocenit ptáka, co prej stojí celej den a dokázal by zachránit Somálský děti.) /// PŘÍBĚH *** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ ne(30.3.2014)

  • Slasher
    ****

    Mně to fakt přišlo brilantní. Dokonalý, vtipný, smutný, sviňský, nahláškovaný, jednoduchý, svěží, krásný, vulgární, ale především JUDE LAW!!! Herecký support je taky parádní, ale je to v podstatě jeho one man show a ten charakter je jedním z nejlepších sráčů jaký si zamilujete, zahraný líp než bych byl čekal, ač v první minutě jsem si říkal áá kurva, tohle je druhej Hardyho BRONSON... Jo jo, přesně teď ten dobrej pocit když vám něco malýho tak moc sedne, koukáte na ostatní hodnocení a pořád je to stejný překvapení.(4.4.2014)

  • EvilPhoEniX
    ****

    Zajímavý film s pestrou slovní zásobou. Největším kladem je přeafektovaný Jude Law a spousta zajímavých slovních spojení. Hned úvodní scéna kde Jude Law v 5 minutovém monologu vychvaluje svůj genitál při felaci, je pro mě jeden z nejlepších scénaristických komedialních zářezů. Hezky to odsýpá, slušně natočené ( fajn scéna s trezorem i bouračka s autem). Je to nevšední a zaujalo na slabší čtyři. 70%(6.12.2015)

  • Jara.Cimrman.jr
    ***

    My letci máme ocelové ptáky, ale co je to proti Domovu titanovému penisu, který je tak nádherně tvarovaný, že by se o něm měly psát básně? Asi nic, protože Dom je sice jenom zmetek s velkým egem, ale jeho sebestředné kecy a nekontrolovatelné násilnické sklony jsou neodolatelně zábavné. To se ovšem nedá napsat o uplakaných rodinných scénách, při kterých se namachrovaný parchant bez mávnutí kouzelného proutku mění v uplakaného tatíka a kazí tím celkem povedenou taškařici.(10.4.2014)

  • Gilmour93
    ***

    V Londýně prý existuje tajný gentlemanský klub, jehož členy jsou bratři Krayové, Bronson, Freddie Jackson (to znamená, že Tom Hardy může pít za čtyři), McAvoyův sviňák Bruce, z Austrálie občas zavítající drsňák Chopper a také Dom Hemingway. Podmínkou členství je špinavý trestní rejstřík, psychická nerovnováha a dodržení dresscodu v podobě saka či slušivé vestičky. Vstup podmiňuje znalost hesla, které se s železnou pravidelností střídá po sudých a lichých týdnech. Tak nějak zapadá do profilu klubu, že je to cunt a motherfucker.. Dokud nestabilní kasař Dom hýří květnatými přirovnáními, chlastá jak duha, létá z kabrioletů a otvírá sejfy, má to kouzlo nespoutané zhýralosti, ovšem jakmile se objeví na hlavě popel a nastoupí sebereflexe, přijíždí Hemingway se svým Starcem a mořem sentimentu na slepou, notně ojetou kolej. Původní znění namísto dabingu v sobě skrývá téměř jistý potenciál hvězdy navíc. P.S.: Nejsem odborník na ambulantní chirurgii, ale některé třísky z těla asi sami nevyjdou..(9.6.2016)

  • TeeAge
    ***

    || Scenár: Richard Shepard | Hudba: Rolfe Kent | Distribúcia: Lionsgate, Fox Searchlight Pictures | Štúdio: BBC Films, Isle of Man Film, Pinewood Pictures, Recorded Picture Company | Rozpočet: ? $ | Tržby: 966,511 $ || Obyčajná, humorne ladená gangsterka, ktorá má niekoľko výborných scén na popukanie. Keby boli postavy viac rozpracované, a divák by si k nim vedel vybudovať ešte hlbší vzťah, mohlo to byť silne nadpriemerné. Vzhľadom k nie príliž zložitému scenáru to zostane ale príjmnou jednohubkou. Kôli scéne s trezorom sa však raz naozaj oplatí zhliadnuť :) Pozerať len v prípade, že vám nevadí od začiatku do konca nadávajúci Jude Law ;) 70% | Blu-Ray, THX, HU DTS |(8.8.2014)

  • genetique
    ****

    Encyklopédia neslušného správania a knižnica nadávok zabalená do poetických dialógov plných urážok a ponížení. Zároveň sa to celé nesie v štýle toho najlepšieho, čo zvyknú ponúknuť britské gangsterské komédie, miestami som si dokonca spomenul na rannú tvorgu Guya Ritchieho. Element, bez ktorého by však tento film ostal mimo záujmu divákov, je monštruózny Judd Law. Ten je síce známy ako večná milá tvárička v celej rade rom-comov, no tentokrát si strihol poriadne zviera, gangstra so všetkým čo k tomu patrí a svoju rolu prežíval ako na steroidoch. Dejová línia je útržkovitá, čo je pozitívne z pohľadu rozmanitosti príbehu a zábavného faktoru. Čo je však podstatné, že to celé nebola len akási prvoplánosá spŕška nadávok a vulgarizmov, ale hlavná postava sa transformuje, zároveň je cítiť morálny a sociálny podtext. Záver je vystrčeným prostredníkom, pretože ostáva verný svojmu sloganu: "A muž má zrazu všetky možnosti sveta". Takže ak máte radi filmy, ktoré majú osobitý štýl, sú plné energie a šťavnatosti - vrelo odporúčam. 85%.(15.6.2014)

  • Ony
    *****

    Dom je pábitel! A já jsem moc hystericky nadšená na to, abych napsala něco prospěšného.(28.3.2014)

  • Davies182
    ****

    Zatraceně drsný situační divadlo s jednou z nejšílenějších filmových postav, co znám. Udělejte s Domem seriál!(5.7.2015)

  • Javert
    ****

    Emilia Clarke je sexy as hell a doufám, že se bude v podobných indie filmech objevovat stále častěji. Koukat se na ni a poslouchat ji (Fisherman's Blues je ultranávykovka) bych mohl do nekonečna.(27.4.2014)

  • darkrobyk
    **

    Popravdě - mě to moc nebavilo. J.Law je skvělý herec, ale jeho místy křečovitá exhibice film spíše potápěla. Navíc je to dost užvaněné, kdy dvě třetiny slov jsou běžné vulgarismy. Komedie? No, já bych si spíš víc poplakal, než se popadal smíchy za břicho. Nejlepší jsou dvě scénky - havárie a trezor. Ovšem šťávu by film dostal, kdyby mu pinďoura opravdu ufikli. Od Angličanů jsem čekal něco úplně jiného. Hvězda za místy přehrávajícího Lawa a druhá za muziku - Motörhead, The Alarm, The Godfathers, Primal Scream, Citizien Cope, Pixies, Big Country...(15.9.2015)

  • kingik
    ****

    Dom Hemingway je protřelý kasař, který má za sebou 12 let lapáku. Vedle toho je to domýšlivý zhýralec, takže nějaké napravení jeho zlodějské duše nepřipadá v úvahu. Zjištění, že se za těch drahných let pobytu za mřížemi hodně změnilo, mu moc nepřidává na jeho alkoholem a koksem nasáklé náladě. Vždyť za ta léta ovdověl, dcera mu dospěla a sejfy mají elektronické zabezpečení. Naštěstí prachy, děvky a chlast chutnají pořád stejně. Ale úplně jinak chutná nově nabitá svoboda. A pochybných kamarádíčků je vždy hojnost. Domovi hlavně zbyla kasařská čest, kterou by nikdy neprodal, ani kdyby věděl, že se zbaví smůly, která se na něj po návratu z vězení zpropadeně nalepila. Nad hranicí průměrného komediálního dramatu tenhle film drží neodolatelný Jude Law, jehož kreace muže čerstvě propuštěného z basy, je natolik osobitá a (dů)vtipně svérázná, že se filmu dá odpustit mnohdy fádní televizní zpracování. Není se co divit, že film často vypadá jako dobře udělaný snímek z televizní produkce, když jej režijně uchopil televizní specialista Richard Shepard, který si jen vzácně odskakuje k filmovým projektům. Určitě také vadí často neukončené a nedokončené dějové linie, kdy v podstatě zůstává záhadou, jak to s některými postavami, co Domovi vstoupily do života, vlastně dopadlo. Ne vždycky se záměr opustit postavy v nějaké kritické chvíli dal považovat za maximálně zdařilý. Jenže je zde Jude Law, který většinu scén opepřil nějakým sprostým slovem, zkroušeným, sjetým i ironicky veselým výrazem a brilantně posazenou hláškou. Je zde několik hodně zdařilých scén. Patří k nim pasáž na francouzském venkově vrcholící nehodou, ještě lepší je Domovo ucházení se o práci u černocha, se kterým se odjakživa nemají rádi. Spousta scén je zapamatovatelná díky hlavnímu představiteli, režie výrazně zaostávala v kreativní prosperitě, což se vlastně podepsalo i na celkovém dojmu z filmu, který je rozháraný. Stačí si přehrát nejlepší scény filmu a máte představu, jaký asi film je. Vyskytují se zde nejméně čtyři delší scény, které by obstály samostatně. Pár rozvláčných pasáží přeskočit, dát filmu větší dynamiku. Režijní rukopis má přesto v sobě jistou neokoukanost. Velmi dobře je třeba zvládnuto setkání dospělé dcery s nezodpovědným tátou. Nekonají se žádné emoční výlevy. Režisér příjemně korigoval kriminálníkovu konfrontaci s obyčejným rodinným životem. Nedal prostor brutálním scénám. Prostředí, v němž se Dom po návratu z vězení pohyboval, k tomu vyloženě svádělo, ale volba raději padla na dialogy, při nichž si budou milovníci nevulgárních výrazů dávat špunty do slechů. Jude Law je i tak rozhodně tím nejlepším, co tenhle film má. A celkově má film punc originality. 70%(22.12.2015)

  • Šakal
    **

    „Jsem klidnej jak kunda provazochodkyně“. No řekněte upřímně, můžete si nezamilovat takovýto film? Bohužel můžete. Hlavní úskalí tkví v tom, že narozdíl od J. McAvoye, J. Law jsem jeho sviňáčka, natož (ne)napravitelného sviňáka, nevěřil. Stejné je to i v případě jeho jednorukého parťáka R.E. Granta. Příliš chtěné a veskrze na efekt. To se potom může film stavět na hlavu a výsledný dojem už nenapraví. Po pravdě, on ani ten scénář originalitou (narozdíl od spousty klišé) zrovna dvakrát neoplývá. Přiznávám, určitou (nikoliv zanedbatelnou) roli, může sehrávat i fakt, v podobě notně dokurveného dabingu. Chuť přesvědčit se o opaku, jsem však v sobě nenašel. To přes fakt, že narozdíl od sviňáka, (sympatického) zmrda jsem hlavnímu hrdinovi zbaštil. V tom závěrečném pohledu do kamery bylo vše. Škoda, že se tak nedělo po celou dobu. [Za jedno však snímku vděčím. Od teď si, na své cesty, budu vždy přibalovat pinzetu. Jeden nikdy neví, kdy bude potřeba vytáhnout nějaká ta tříska].(16.4.2014)

  • mat.ilda
    ***

    Někdy není od věci důvěřovat modrým číslům, protože tohle představení čelních pleší se téměř vyrovnává šoku, kdy po vypuštění z lapáku zažijete takovej scifáč, jako že si v hospodě nemůžete zapálit! Pcha! Tak, jako si nekontrolovatelný nerv Dom Hemingway, co má tu největší smůlu v dějinách největší smůly, správně myslel, že za dvanáct let života nejsou dvě štětky a trocha koksu rozhodně ani vzdáleně dostatečnej dárek, zrovna tak jsem přesvědčená já, že stokrát vyprskaná vulgarita v cholerických a často samoúčelných projevech (skvělého, o tom žádná) Juda Lawa ♥ není dostatečným důvodem, abych tu modrou barvu usilovala nějak zvrátit, i když víkend na venkově u Ivany Análtolije i otevření trezoru patří k hodně zapamatovatelným bizarnostem... takže, přihazuju.(20.4.2014)

  • cukorek
    ****

    Perfektný anglický film s ich typickým humorom, ale aj dramatickým napätím. Pred Jud Lawom klobúk dole ako to zahral a tak tiež pred scenárom ktorý dostal, pretože postava Doma Hemingveja dostala dar slova. Perfektne vedel prirovnávať "básniť " o tom čo by sa dalo povedať jednou vetou (úvodný predslov o svojom vtákovi, či pekný kompliment nenásytnej zlatokopke). To zvýraznilo jeho bezohľadné, egoistické správanie o niečo viac ako je bežné pri takýchto postavách. Záver ma trochu sklamal, čakal som, že od tej zlatokopky získa prachy naspať, tak som sa nakoniec priklonil 80%. Najlepšia hláška filmu : ksicht ako potrat, na mizine ako teenger a chčiju vedle afriki bambatani.(21.1.2015)

  • Bachy
    ***

    Richard Shepard moc chce a ohromně tlačí na pilu. Právě tu první divokou půlku jsem v podstatě prozíval a zapůsobila až ta přerodová, druhá, a to přesto, že je od začátku jasné, kudy scénárista Lawa povede.(20.9.2014)

  • klerik
    ****

    Veľmi dobrý film. Intenzívne Lawowe herectvo drží napätie aj v komorných scénach. Šialené dialógy/monológy berú dych.Geniálny je humor, ktorý ani nie je humorom, ale dodáva príbehu na realite i hĺbke. Perfektné vykreslenie jednej problémovej figúrky z podsvetia...(31.5.2015)

<< předchozí 1 2 3 4 7 9 12
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace