Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Brát právo do vlastních rukou, a kde zůstal zákon? ... Obzvláště krutým způsobem jsou doslova popravováni nejrůznější zločinci, na které nedosáhla ruka spravedlnosti. Drogoví dealeři, gangsteři i extrémní levičák. Vyšetřováním je pověřen inspektor Grindel (Alain Delon), který brzy pochopí, že tajná organizace, která bere právo do vlastních rukou, je přímo spjata s policií. Je to však mnohem horší... Brzy dá o sobě vědět, říká si „Zdravé jádro" s jasným poselstvím, že kdo nejde s námi, jde proti nám. S proklamací o očistě společnosti se dopouští hrůzných zločinů a likviduje ty, kteří jim stojí v cestě. Tou největší hrozbou je pro ně právě inspektor Grindel. (Česká televize)

(více)

Recenze (76)

kinderman 

všechny recenze uživatele

Francouzi rádi točí filmy o tom, že je něco shnilého v jejich policejním aparátu, tentokrát se jde s myšlenkou ultrapravicové organizace Zdravé jádro policie (chystající snad přímo státní převrat) až do krajnosti. Jeden z nejbrutálnějších filmů s A.Delonem mě vedl k zamyšlení, co nebezpečného asi na vnitru provádí olomoucký Ivan Hrozný- nemyslím, že právě tohle, řekl bych, že spíše něco v intencích právě proseknutého skandálu kolem poslanců Moravy, Tlustého, Tluchoře apod. ()

andrii 

všechny recenze uživatele

Podsvětí před tribunálem "čistých." My jsme dozorci pořádku. Řadová smrt vystoupila z davu. Mrtvým nechť crčí ze šosu trest posledního soudu. Pod plachetkou noci sbor spravedlivých bdí, zatímco Alain Delon klidně spí. Hodiny bijí na poplach. Je čas se odkopat, z vyhřáté postele za povinnostmi spěchat. Nedobrovolně probuzen, rozmrzelý, nedospalý, musí noční můru denní vypudit. Už už pálí těžkou ráží, cinká pouty, stíná hlavy. ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Kdyby ho nebudili, udělají nejspíš i líp. Ono totiž pod náporem kvalitních francouzkejch kriminálek vznikla jedna, která nemá dostatek akčních scén, ani kvalitních momentů, kde by nám francouzští herci jasně ukázali, že hlavní síla je právě v očích. Výsledek této kriminálky je nakonec takový, že není ani dobrá, ani špatná. Má od každého trochu, ale ve výsledku nevyniká ničím. Naštěstí pod náporem průměrnosti nám Alain na závěr ukázal, proč právě on nejčastěji hraje policajta. Dost možná už ho to ale nebavilo, pač to mělo daleko rychlejší průběh, než by si divák vůbec představoval. ()

choze 

všechny recenze uživatele

"Je to bolavý problém." - "Bolavý? Já nic necítím. Žádnou bolest. Jenom se mi chce zvracet. A strčit jim pistoli do koulí." Poslední z Delonových policajtských filmů, který mi zatím sedl nejvíc. Zápletka o policejní buňce likvidující zločince bez soudu připomene Magnum Force, začne se ostře - sérií likvidací zločineckých šéfů, kde hezky zaznívá frustrace mstících se poldů - a děj pro jednou správně odsýpá. Plus zmiňovaná scéna střelby z kolotoče do davu, která není nějak filmařsky úchvatná, ale nečekáte ji a funguje. Delonova postava je celkem jednorozměrný zarputilý správňák a chybělo mi tu nějaké lákání na temnou stranu síly jako ve zmíněném Magnum Force... Serraultův záporák působí trochu jako rozlobený důchodce, ale docela jsem mu toho fanatika věřil. A snad že už se psal rok 1988, tak tu nikdo nepropleskne žádnou ženskou jako bývalo v předchozích kouscích dobrým zvykem. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Scéna odumierajúcej ruky, visiacej z rozbehnutého detského kolotoča, zvierajúcej v predsmrtných kŕčoch pištoľ a bez vôle páliacej do náhodných návštevníkov lunaparku, pridala artové body vcelku štandardnej kriminálke 80. rokov. Neschopnosť justície vyvoláva potrebnu svojpomocných riešení spravodlivosti, mimo oficiálneho a nepružného systému. Ušľachtilá myšlienka sa však mení na krvavé jatky s nevinnými obeťami. Treba zasiahnuť a zobudiť rázneho Delona! P.S. Rebelantské policajné kriminálky z Talianska a Francúzska 70.-80. rokov mali dve schémy: 1. Korupcia a prepojenie s organizovaným zločinom je tak spletité, že spravodlivo vzbúrený hrdina nemá šancu (záverečná poprava) 2. Svojpomocná vzbura proti systému eskaluje brutálne násilie a preto sa hrdina snaží systém, akokoľvek nespravodlivý a zlý, udržať. Obe línie sú silne spoločensky kritické, obe však paradoxne podprahove hovoria o tom istom: Najlepšie je uchovať jestvujúci stav (status quo) a búriť sa nemá žiadnu cenu. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (5)

  • Film byl natočen za tři měsíce mezi červnem a srpnem roku 1988. (Terva)

Reklama

Reklama