Režie:
José PinheiroKamera:
Raoul CoutardHudba:
Pino MarcheseHrají:
Alain Delon, Michel Serrault, Patrick Catalifo, Serge Reggiani, Bernard Farcy, Féodor Atkine, Philippe Nahon, Olivier Marchal, Raymond Gerôme (více)Obsahy(1)
Brát právo do vlastních rukou, a kde zůstal zákon? ... Obzvláště krutým způsobem jsou doslova popravováni nejrůznější zločinci, na které nedosáhla ruka spravedlnosti. Drogoví dealeři, gangsteři i extrémní levičák. Vyšetřováním je pověřen inspektor Grindel (Alain Delon), který brzy pochopí, že tajná organizace, která bere právo do vlastních rukou, je přímo spjata s policií. Je to však mnohem horší... Brzy dá o sobě vědět, říká si „Zdravé jádro" s jasným poselstvím, že kdo nejde s námi, jde proti nám. S proklamací o očistě společnosti se dopouští hrůzných zločinů a likviduje ty, kteří jim stojí v cestě. Tou největší hrozbou je pro ně právě inspektor Grindel. (Česká televize)
(více)Recenze (76)
Kdyby ho nebudili, udělají nejspíš i líp. Ono totiž pod náporem kvalitních francouzkejch kriminálek vznikla jedna, která nemá dostatek akčních scén, ani kvalitních momentů, kde by nám francouzští herci jasně ukázali, že hlavní síla je právě v očích. Výsledek této kriminálky je nakonec takový, že není ani dobrá, ani špatná. Má od každého trochu, ale ve výsledku nevyniká ničím. Naštěstí pod náporem průměrnosti nám Alain na závěr ukázal, proč právě on nejčastěji hraje policajta. Dost možná už ho to ale nebavilo, pač to mělo daleko rychlejší průběh, než by si divák vůbec představoval. ()
Scéna odumierajúcej ruky, visiacej z rozbehnutého detského kolotoča, zvierajúcej v predsmrtných kŕčoch pištoľ a bez vôle páliacej do náhodných návštevníkov lunaparku, pridala artové body vcelku štandardnej kriminálke 80. rokov. Neschopnosť justície vyvoláva potrebnu svojpomocných riešení spravodlivosti, mimo oficiálneho a nepružného systému. Ušľachtilá myšlienka sa však mení na krvavé jatky s nevinnými obeťami. Treba zasiahnuť a zobudiť rázneho Delona! P.S. Rebelantské policajné kriminálky z Talianska a Francúzska 70.-80. rokov mali dve schémy: 1. Korupcia a prepojenie s organizovaným zločinom je tak spletité, že spravodlivo vzbúrený hrdina nemá šancu (záverečná poprava) 2. Svojpomocná vzbura proti systému eskaluje brutálne násilie a preto sa hrdina snaží systém, akokoľvek nespravodlivý a zlý, udržať. Obe línie sú silne spoločensky kritické, obe však paradoxne podprahove hovoria o tom istom: Najlepšie je uchovať jestvujúci stav (status quo) a búriť sa nemá žiadnu cenu. ()
Atraktivní námět a společenskokritický podtext sráží slabší zpracování plné děr v logice, nesmyslného jednání postav, blbých keců a zbytečných scén. Ale abych jen nekritizoval - snímek má celkem slušné tempo, míra divácky vděčné brutality je nadprůměrná a řada scén rozhdoně stojí za shlédnutí. Na čtyři to není, ale ty tři jsou i přes výše zmíněné nedostatky skoro málo. ()
║Rozpočet $-miliónov║Tržby Celosvetovo $1,600,000║Kino Návštevnosť: 802,437 (Francúzsko)║ A ja že si pozriem nejaký zaujímavý film s Alainom Delonom a just musím naraziť na takúto prkotinu, ktorá vyznie nanajvýš smiešne v danom prevedení. /30%/ ()
V 80. letech natočil Alain Delon asi tři filmy na stejný téma, který mi dost splývaj a pletou se mi mezi sebou. A i když je tenhle film z těch třech určitě nejlepší, tak já mám Delona radši spíš v nějakejch chytřejších filmech. Tohle mi přišlo, že se ve Francii snažili kopírovat akční filmy z produkce USA. Neřikám, že mě to nebavilo, ale v rámci Delonovy ostatní tvorby se rozhodně nejedná o žádnej zázrak. A Michel Serrault má na kontě taky rozhodně lepší role. ()
Galerie (5)
Photo © Cité Films
Zajímavosti (5)
- Film je věnován Jeanu Gabinovi. (JohnSmith)
- Ve 39. minutě policajt vidí v dalekohledu na hřbitově Staedlera (Féodor Atkine), co jde uctít modly komunismu, židovskobolševický zmetky, jak je u hrobu Éluarda. Paul Éluard se ve skutečnosti jmenoval Grindel, stejně jako vrchní komisař ve filmu. Jeho náhrobek je nízká deska s useknutými rohy, nikoli vysoká s křížem jako ve filmu. (aquacam)
Reklama