Reklama

Reklama

Hotel Adlon

(seriál)
  • Německo Das Adlon. Eine Familiensaga (více)
TV spot
Německo, 2013, 4 h 49 min (Minutáž: 96–97 min)

Režie:

Uli Edel

Kamera:

Hanno Lentz

Hrají:

Josefine Preuß, Heino Ferch, Marie Bäumer, Wotan Wilke Möhring, Rosemarie Fendel, Katharina Wackernagel, Amy Mußul, Sunnyi Melles, Burghart Klaußner (více)
(další profese)

Epizody(3)

Jeho zdi zažily velké dějinné události i osudové chvíle životů jeho obyvatel. Výpravná německá minisérie zasazená do prostor jednoho z nejvyhlášenějších evropských hotelů. Středobodem výpravného historického dramatu, jež se odvíjí ve třech částech, je reálný hotel Adlon, jenž byl v Berlíně u Braniborské brány otevřen roku 1907. Ten se záhy zařadil mezi nejvyhlášenější podniky v Evropě a stal se místem, kde v nadcházejících desetiletích potkával byznys s politikou i životním stylem a jímž procházela historie. Vyprávění je koncipované jako rodinná sága plná zvratů a vypjatých emocí, ale také coby příběh o realizaci ambiciózní vize a jejím naplňování.
Na samém začátku dvacátého století pojal Lorenz Adlon plán dát Berlínu luxusní moderní hotel po vzoru předních hotelů v jiných světových metropolích. Pro svůj nápad získal podporu císaře Viléma II., jenž mu pomohl zajistit lukrativní místo na stavbu. Adlon měl vizi vybudovat nikoli pouhé místo, kde lidé přespí, ale centrum společenského dění. Hotel Adlon tudíž v maximálním luxusu spojoval celou plejádu služeb a volnočasových aktivit, ale disponoval i zázemím, jež z něj činilo soběstačnou jednotku (včetně vlastní výrobny elektrické energie). Záhy po otevření se hotel Adlon stal vyhlášeným středem berlínského života, v jehož pokojích byli ubytováváni hosté císařské výsosti i ministerstva zahraničí.
Seriál se zaměřuje nejen na tři generace rodiny Adlonových, ale především na pohnutý osud Sonji Schadtové, jejíž život byl již od narození bezprostředně s hotelem Adlon svázaný. Spletitá síť postav je rozprostřena na pozadí velkých dějinných událostí dvacátého století – od bezstarostných dob před první světovou válkou i divokých a blahobytných dvacátých let přes dobu etických otázek a osudových rozhodnutí pod vládou nacistů a následného období světové války, na jejímž konci hotel Adlon vyhořel, ale i nadcházející éry, během níž se hotel ocitl ve východním Německu.
Režie se ujal zkušený Uli Edel, věhlasný režisér filmů jako My děti ze stanice Zoo, Poslední útěk do Brooklynu, Mlhy Avalonu či Baader Meinhof Komplex. Klíčových rolí se zhostily přední talenty německé kinematografie jako Josefine Preussová, Heino Ferch, Marie Bäumerová, Wotan Wilke Möhring, Christiane Paulová, Anja Klingová, Ken Duken, Johann von Bülow, Burghart Klaussner a další. Hotel Adlon se stal poslední položkou v nesmírně početné filmografii zasloužilé filmové a televizní herečky Rosemarie Fendelové. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (24)

kolemjdouc 

všechny recenze uživatele

Tři epizody napěchované historií jednoho hotelu.Úspěchy střídaly malé i velké tragedie a malé i velké události ve světě..A extra počin byl když paralelně vyprávěla příběh Sonja.Jsem spokojena s výběrem  herců a režií.Velmi pečlivě vybrané kostýmy.Kvalitní práce maskérů.Velmi profesionální kamera.Tentokrát jsem s Němci bezvýhradně spokojená. ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

První díl vypadal dobře a nadějně. Krásná výprava, ve které se odehrával příběh zakázané lásky a příslib do dalších dílů, které měly pojednat první a druhou světovou válku. Což by v prostředí superluxusního hotelu mohlo být dost zajímavé. Jenomže druhý a třetí díl na velkou historii úplně rezignovaly. Války se jen zmíní v několika větách, objeví se pár uniforem, ve třetím dílu pár scén z konce války, ale tím to hasne. Místo toho vyplnilo děj čím dál víc ucajdanější vyprávění postarší pamětnice, které se čím dál víc podobá nejpokleslejší červené knihovně. Zmršená investice do historických kostýmů. ()

Reklama

Wartord 

všechny recenze uživatele

Je mi úplně jedno, jestli nějaký hotel Adlon existoval, jestli Rusové chlastali ve sklepě, až z toho vzniknul požár. Tady jde hlavně o to, jak v tehdejší době lidé důvěřovali všem, i těm, kteří si to ani nezasloužili. Nakonec osobnosti s trochou empatie, kterých bylo v té době jako šafránu, a morální povinností snažit se pomoci lidem, kteří předtím vědomě ublížili, dopadnou nejhůře. Z dnešního pohledu je v seriálu všudypřítomný falešný optimismus tím, nad čím jen syknete mezi zuby a kroutíte hlavou, jak lidé byli tehdy hloupí. No jo, to ale nebyla žádná média, internet atd. Co mi ale vadilo, byla ta přílišná zkratkovitost, kdy se snažili vměstnat do tří dílů 20 let života. Člověk jednou odvrátil hlavu od obrazovky a už se to odehrává v jiném roce... Masky byly ale skvěle provedené. ()

pafka 

všechny recenze uživatele

Strhujici rodinna saga, ktera se odehrava od zacatku 20.stoleti az po soucastnost. Skvele odvypravene, skvele zahrane (vyborna Josefine Preuß) az po herce uporne strnule (Wotan Wilke Möhring), atmosfera, vyprava, masky (mohli by se v Hollywoodu neco priucit). Tohle se povedlo, vazeni. Nejslabsi je dle meho druhy dil. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Aj dobré by to bolo, len mám rád keď sú životopisné filmy naozaj životopisné a nie, že sa do filmu umelo pretláčajú dnešné korektné nezmysly, len aby tam boli. A potom napíšu, že pardon, to bola fikcia, ale chceli sme to tam mať - čo je príklad čiernej slúžky. Tak buď točíme životopis, alebo slúžime progresu za každú cenu. Ale potom to nenazývajte životopisom. ()

Galerie (121)

Zajímavosti (13)

  • Nakrúcanie prebiehalo od 20. júna 2012 do 28. septembra 2012 v Berlíne, Brandenbursku, Severnom Porýní-Vestfálsku a Bavorsku. (Arsenal83)
  • Hotel fungoval až do 70. let, kdy byl předělán na ubytovnu pro učně. V roce 1984 byla budova zbourána. V letech 1995 až 1997 byl na stejném místě hotel znovu vystaven, 23. srpna 1997 byl za účasti německého prezidenta Romana Herzoga znovuotevřen. (Jitomirka)
  • Ohľadom lesbickej scény s Christiane Paul Maria Ehrich pre BILD povedala: "Nikdy predtým som nebozkávala ženu. Pre Christiane Paul a mňa to bolo prvýkrát. Nehanbila som sa. Naopak. Myslím, že keď dve ženy nakrúcajú milostnú scénu, je to ešte jednoduchšie ako je to s mužom a ženou. Dve ženy vedia o sebe viac, vedia ako to má vyzerať a aký pocit to má navodiť." (Arsenal83)

Reklama

Reklama