Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Bývalí příslušníci polské UB (obdoba české StB) jsou po zhroucení socialistického systému začleňováni do řad běžné kriminální policie. Hlavní hrdina Franz (B. Linda v životní roli) hledá po rozpadu manželství s dcerou ministra, na kterém postavil svou kariéru, nový životní smysl. On a jeho kolegové se stávají členy speciální jednotky pro boj s organizovaným zločinem s narkotiky. Jejich první konfrontace, jako pro bývalé špehy a úředníky, dopadá naprostým fiaskem. Rozčarovaný Franz najednou zjišťuje, že bojuje zároveň proti bývalým kolegům, kteří se uměli dostat ihned na druhou stranu barikády. Přeběhlíci si ovšem žádné servítky neberou...

Naturalistický, znepokojující a hodnověrný snímek režiséra W. Pasikowského je sondou do drsné a divoké porevoluční doby. Film byl oceněn na filmových festivalech v Gdyni a Manheimu. (Ygnor)

(více)

Recenze (35)

Martin741 

všechny recenze uživatele

Ukazka drsneho zivota v Polsku po 11/1989. Pravnik si vybudoval karieru za starej uz pominutej komunistickej totality a teraz sa veci komplikuju. Ono komúlikovalo sa tao hodne ľudom, nielen v Polsku. Asponze v Polsku prebehla Zamatova REvolucia 1989 v klude, taky rumunsky Ceausescu to v klude nemal. To tu ale nepatri, policia je aj po pade stareho rezimu pekne skorumpovana ...... Pasikowsku perfektne vykresluje drsnu a neprivetivu realitu Polska. Samostatnou kapitolou je privatizacia statneho majetku v Polsku, tam brutalita a drsnost pokracovala - platilo pravo silnejsieho : 100 % ()

Mulosz 

všechny recenze uživatele

Dva roky po revoluci Pasikowski timto akcnim spektaklem nakopal prdel vsem pochybovacum, ze v Evrope nemuze vzniknout akcni film srovnatelny s Hollywoodskou produkci. Nejde jen o vizualni podivanou, ale pribeh ma navic (na rozdil od vetsinytech hollywoodskych) hlavu a patu a rovnez lze ocenit rychlou reakci na spolecensko-historicke udalosti. Tesne po revoluci to tu opravdu v podsveti musel byt pekny cirkus. Atmosfera je dokonala. Michal Lorenc jako skladatel filmove hudby nezklamal snad nikdy. Role jsou obsazeny nejlepsimi herci sve doby, staci se nahoru kouknout na vypis. Film jsem puvodne videl s prisernym ceskym dabingem, nedavno jsem si ho dal znovu v originale, coz mu dalo lepsi rozmer. Mnau. ()

Reklama

Morholt 

všechny recenze uživatele

O něčem podobném si u nás můžeme nechat zdát teď, natož v první půlce 90. let. Polákům se podařilo věrně zachytit jak atmosféru doby, tak i osudy mnohých příslušníků komunistické tajné služby, kteří se buď postavili na stranu zákona ve službách policie, anebo se rozhodli své schopnosti a kontakty použít úplně jinak. Funguje to jako kriminálka i jako reflexe doby. Potěší solidní syrová atmosféra, poměrně drsná akce a hlavně herecký výkon Boguslawa Lindy. Netroufnu si tvrdit, že se jedná o jeho životní roli, ale určitě je to jedna z nejlepších. 80% ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Dnešní nálada (stav duše) mě táhla k nečemu napínavému; ne k detektivce, kde se stále špekuluje a řešení tkví v indicicíh, které obyčejnému diváku unikají; ani akčnímu filmu, v němž hlavního hrdinu chrání božská prozřetelnost... A tak jsem si řekl, že Pasikowski by mohl být ten pravý. A v podstatě byl! Když se říká "boj proti zločinu", je mnohy obtížné posoudit, kdo bojuje proti komu. Reorganizace Urządu Bezpieczeństwa - jedna část přešla tam, kam patřila už předtím, druhá se pokusila zůstat a začlenit se do "nové" policie, aniž by věděla, co to přesně znamená. Nicméně film byl orientován víc akčně než by z mého pohledu bylo záhodno a postupem času (zvlášť když vítěz už své karty vyložil) jsem o něj ztrácel zájem. ()

kinderman 

všechny recenze uživatele

Pasikowského film Psi byl pro mne při svém uvedení na obrazovce ČT zjevením a jeho hrdina Franz Maurer (vynikající B. Linda), bývalý estébák přeložený ke kriminálce a řešící se stejně postiženými kolegy případ obchodu s amfetaminy, se stal jednou z mých nejoblíbenějších postav 90.let. Vida, jaké umějí v sousedním Polsku točit filmy! Dramatické, akční a přitom jakoby mimochodem reflektující neradostný „porevoluční stav“, který byl typický pro všechny země bývalého východního bloku. A. Wajdu prý znechutila opilecká scénka, v níž si Pasikowski dovolil zparodovat jeho Člověka z mramoru, ale to nic nemění na skutečnosti, že Psi jsou ukázkou autorského filmu, který nekulhá ani po stránce scénaristické, ani režijní. ()

Galerie (14)

Zajímavosti (1)

  • Slovo "kur*a" je ve filmu použito 360x. (Robspierre)

Reklama

Reklama