poster

Pompeje

  • Kanada

    Pompeii

  • Německo

    Pompeii 3D

  • Slovensko

    Pompeje

  • Velká Británie

    Pompeii

Katastrofický / Historický / Dobrodružný / Akční / Romantický / Drama

Kanada / Německo / USA, 2014, 105 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • liskam
    *

    To mi opravdu chcete říct, že když se natočí film z doby 1500nl. a méně, bude to vždy céčkově zpracovaný Gladiátor střižený Trojou a seriálem Spartakus...?? S naprosto primitivní zápletkou a celkovým zaměřením na diváka 12 až 16 let...? Film, u kterého nebude záležet na zpracování postav, ale spíše na tom, jak vizuálně vypadají. Nebude záležet na scénáři, ale na speciálních efektech. Nebude záležet na kvalitní hudbě ale hlavně aby to co nejvíce třískalo, bouchalo a řvalo, ideálně ve 3D a 4DX. Za mě 30% a jedno ušmudlané slunce.(30.3.2014)

  • novoten
    **

    Když jsou lásky či motivace hlavních postav tvořeny jediným dialogem či průhlednou situací, nepomůže ani excelentní casting. Kit, Kiefer i Adewale se mohou přetrhnout, aby svým šablonovitým figurkám dodali alespoň trochu svěžesti, ale daří se to vždy jen na tak dlouho, než jim scénář vloží do úst další jednovětné doznání. Po velezábavných Třech mušketýrech jsem čekal, že bude Andersonovi další výlet do historie náramně sedět, ale i přes souboje, koně, destrukci nebo lávu Pompeje mnohem víc uspávají než baví.(17.6.2014)

  • kingik
    ****

    A všechno lehlo popelem. Už logo Paramountu v úvodu filmu s padajícím popílkem připravuje diváka na to, že by to neměla být žádná selanka. Nabízí se tedy, zda to bude za A/ totální filmový výplach, B/ filmové pom(p)eje anebo za C/ jen dobře udělaný film, který si přivlastnil stereotypy katastrofických filmů a nečekaně i telenovel, s nimiž umí pracovat pro účely a požadavky moderního diváka. C je správně. Na Jirku Pomeje zde (naštěstí) nenarazíte, a to ani v CGI podobě, ale na trikovou pasáž samozřejmě řada přijde. Vedle toho je k nepřehlédnutí typický režijní rukopis velebeného i zatracovaného Paula W.S.Andersona, a především moderní až akční pojetí historických událostí, které historiky přivádí k hromadným záchvatům hysterie a u teenagerů tahle atraktivně natočená verze zániku starověkého města vzbudí alespon povrchní a chvilkový zájem o antické dějiny. Katastrofický spektákl si jde vesměs přímočaře za svým. Aby to nebyla taková nuda, tak se většinou používá, pokud možno, co nejmodernějších režijních postupů, které u filmu udrží i vola, a současně nedělají z diváka vola při zobrazování událostí, pokud ovšem ten nepřijde na projekci dějepisně nabiflovaný. Leckdo nemusí mít s Andersenovými filmy ty nej zkušenosti a může vznést námitky proti jejich určité umělosti, kdy se hraje hodně na efekt a kvalitní vypravěčský styl poněkud absentuje. Po delší době se režisér i navzdory jednoduchému scénáři, který příliš mnoho extra nápadů nevymyslel, ačkoliv se nad ním sešla hned trojice scénáristů, s tímto svým záporem pokusil něco udělat a jeho postavy už mají životnost nepodléhající efektnosti za každou cenu, a dokonce jsou zasazeny do děje. Pravda, děj nemá svým pojetím a vlivem plytké milostné romance daleko do telenovel, což u velkofilmu vycházejícího z reálií není žádná velká výhra. Žádný strach. Dobových reálií se také film až tak úzkostlivě nedrží. Čekal jsem, že se režisérův megalomanský styl naplno ozve v té druhé apokalyptické půlce, na kterou každý divák byl hodně natěšený, kdy všechno bude padat, hroutit se a vybuchovat. Ano, k tomu skutečně dojde, ale všechno se to smrskne do málo strhující, a navíc krátké pasáže zabírající sotva 20.minut z filmu. Pro mě to bylo asi největší zklamání z filmu. Jako divák jsem pozoroval tu CGI zkázu, jež je známa z dějepisu, ale ačkoliv došlo ke zhmotnění představ prostřednictvím technicky zdatného režiséra, jak to asi probíhalo, tak jsem z toho u vytržení nebyl a nic to zkázonosné divadlo se mnou neprovedlo. Casting přece jen slabší v intencích laciných seriálových proporcí. Kit Harrington v hlavní roli příliš neevokuje zástupce krvelačných Keltů, jak je znám z literatury. Vypadal poměrně kultivovaně a nijak k jeho chybějící umolousanosti nepřispíval ani málo "odraný" a zdevastovaný look. Tohle prostě nebyl divoch, jak má být, ačkoliv chápu, že to měl být ideální zachovalý krasavec pro Lady Cassiu, která už se ho nemohla dočkat. Emily Browning ji zahrála s citem a uvěřitelnou křehkostí. Kiefera Sutherlanda mám poslední dobou spjatého se seriálovou tvorbou. Svého zlotřilého senátora Corva však vystřihnul s nadhledem. Občas navrch přihodil dobrou hlášku a byl jedním z těch výrazných prvků v seriálovém castingu, jež se rovněž značně promítl do vedlejších rolí, ve kterých bych, asi až na jednu výjimku, našel někoho zajímavého. Film možná zdánlivě není o hercích, ale o zkáze. Překvapivě je tomu naopak. Zkáza je tady téměř až nepodstatná, pomalu až rušivá, a jak už jsem zmínil výše, nezabírá příliš velký prostor. Místo ní se řeší, kdy chrabrý Milo coby nepřemožitelný gladiátor a nezlomný otrok v jedné osobě, vyzve na souboj římského vraha svých rodičů, kterého po mnoha letech neomylně poznal, kdy ještě jako dítě byl svědkem vyhlazení své keltské vesnice (pravda, za ta léta se zloduch moc fyzicky nezměnil), zda uteče nebo neuteče se svojí láskou Cassiou z Pompejí někam do pryč, protože pokud tak neučiní včas, hrozí reálné nebezpečí, že mu ji proti její vůli egoistický senátor vyfoukne za účelem snatku, a také budeme svědky pevného bratrského pouta, v rámci korektnosti mezi černým a bílým otrokem. Nebylo to nezajímavé, nebylo to však ani extra strhující, rozhodně ne nudné, a hlavně, filmu chybělo něco překvapivého a osobitého a méně vykradnutého z jiných filmů, ovšem dovedně přetvořené tak, aby to bylo pro erudované znalce málo identifikovatelné. Jako bych přesně věděl, co přijde hned v následující scéně, a skutečně tomu tak neomylně bylo. Osobně jsem to čekal nabušenější a ještě více mega. To se nestalo, ačkoliv přidat se fakt mohlo. Výhodou je, že to režisér nenatahoval do úmoru. Film dostal přijatelnou a dobře plynoucí stopáž, ve které překvapivě proklamovaná zkáza dostala nejmenší prostor. Sice dokonale technicky natočená, avšak emočně plochá. Občas to hrozilo i filmu, jako celku. Filmy historického ražení v letošním roce zažívají boom. Po jednom Herkulesi a druhém, co teprve přijde, a jedné "třístovce", se dostavily právě včas také proslulé Pompeje. V konkurenci obstály nepřehlédnutelně, bylo impozantní sledovat přenesení této tragédie na filmové plátno, ale v paměti až tak natrvalo tohle katastroficko-historicko-milostné drama přece jen neuvízne. Kdo ví, co je toho příčinou. Asi Pompeje, co lehly po erupci vulkánu popelem. Nesvádějme na ně všechno, co, až tak extra super, nevyjde. Mé hodnocení: 70%(6.4.2014)

  • Rosaviva
    ***

    Pokud se na film díváte kvůli tomu, že vás zajímá obsah, tak bych to moc nedoporučovala. Děj celkově nic moc, půlku filmu se v podstatě nic neděje, až potom na konci se to konečně trochu rozjede, spolu s výbuchem sopky, tím to ale celkově končí. Zbytek byl už pak poměrně absurdní. Zhlédnuto hlavně kvůli Kitovi, takže takové slabší 3*(27.1.2015)

  • *CARNIFEX*
    **

    Mladý gladiátor, prezývaný "Kelt" bojuje o svoju slobodu v aréne. Počas presunu z Ríma do Pomeii spozná krásnu Cassiu. Takmer okamžite sa do seba zamilujú. V ceste za ich láskou však nebude stáť iba obyčajný súboj medzi smrteľníkmi, ale aj udalosť, ktorá sa navždy zapíše do histórie najväčších prírodných katastrof. Navzdory rozdeleným táborom hodnotenia tohto snímku som sa rozhodol pridať k skupine laických kritikov. Dôvod jednoduchý. Proste to bolo slabé. A to po takmer všetkých stránkach. Voľba hlavného hrdinu a jeho herecký výkon hodný slabšej tele novely mi prišiel rovnako amatérsky, ako niektoré bojové choreografie a dialógy. Celý film mi vlastne až na pár efektov pripadal ako bez duše. Nemastný, neslaný, bez nápadu, neoriginálny príbeh pochoval toto skvelé téma rovnako ako láva Pompeie. Niektoré prvky okopírované z historickej "bašty" ala Gladiátor, odsúdili tento brak tam kam patrí (to bola teda drzosť). Teda do hlbokého podpriemeru. A tento sráč bude režírovať Resident Evil 6. Ako keby toho posral málo. Ako by povedali bratia "Polaci": "Šukáme talentu tam kde nejest".(3.5.2014)

  • - Geologové a vulkanologové, kteří studují Vesuv, připouštějí, že žádná exploze tu nebyla až překvapivě dlouho. Observatoř na Vesuvu 24 hodin denně monitoruje seismickou aktivitu, emise plynů a další ukazatele, aby mohla obyvatele včas varovat. Exploze by dnes byla ještě ničivější, protože v Neapolském zálivu nyní žijí 3 miliony lidí. (Zdroj: Bontonfilm)

  • - Designér Austerberry a jeho tým postavili pro film na 30 různých dekorací, včetně Severovy (Jared Harris) opulentní vily, pompejských ulic, amfiteátru či arény, v níž se odehrávají gladiátorské souboje. Pokud jde o Severův dům, vycházel přitom z detailů dvou skutečně existujících vil v Pompejích. „Jeho vila byla příležitostí předvést sofistikovanost a nádheru římské civilizace," říká režisér Anderson. „Měli topení v podlaze, vodovod s pitnou vodou, dokonce i odpadní potrubí." Jedna z nejvelkolepějších dekorací, pompejská ulice, zabrala členům týmu dekoratérů asi 13 týdnů. (Zdroj: Bontonfilm)

  • - Podmínky při natáčení hercům práci značně ztěžovaly. „Nejhorší byl ten popel," potvrzuje Kiefer Sutherland. „Když jsme točili dialogy, vdechli jsme ho spoustu, takže se nedalo takto pracovat dlouhou dobu v jednom zátahu." „Během natáčení jsme byli od hlavy až k patě pokrytí všemi možnými druhy popela, prachu a špíny," doplňuje Kit Harington. (Zdroj: Bontonfilm)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace