poster

Pompeje

  • Kanada

    Pompeii

  • Německo

    Pompeii 3D

  • Slovensko

    Pompeje

  • Velká Británie

    Pompeii

Katastrofický / Historický / Dobrodružný / Akční / Romantický / Drama

Kanada / Německo / USA, 2014, 105 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Spiker01
    ****

    Bude to znít divně, ale kdyby toto byl první sandálovej biják, co uvidím, zřejmě bych z toho byl unešený. Film má totiž dobrou výpravu, kulisy, město je celkově dobře zpracované, kostýmy super a vůbec bych tak řekl, že je to celkově věrohodné té době, možná by se jen hodila asi víc nějaká epičtější hudba. Pak je tu ale ta záležitost s Paulem W.S. Andersonem, který samozřejmě není žádný artový režisér a látku vyložil přesně tak, jak to má ve zvyku. Scénář tedy není žádné terno, vlastně ani nestojí za řeč; podobných love-story filmoví fanoušci vídávají snad v každém pořádném blockbusteru a nikoho to už nemůže bavit. Co ale musím pochválit, jsou akční souboje, které jsou zpracovány na výbornou, a jak jsem psal, je jen škoda, že Pompeje trpí absencí nějaké pořádné epické melodie a jede pořád to samé dokola. Ačkoli je závěr hodně přehnaný, tak to bylo lepší než jsem čekal a i přes různé recenzentské výtky jsem necítil, že by byl film přehnaně digitální. Což samozřejmě do jisté míry byl, ale když to srovnám s 300 (která je samozřejmě Ad Absurdum sama o sobě), tak tohle je jen takovej slabej odvar do očí tolik nebijící. No každopádně, novej Gladiátor to nepřekvapivě není ani náhodou, k čemuž mu kromě jiného chyběla i určitá špinavost, která by tomu asi slušela více, ale nenudil jsem a za to jsem rád...70%...[2.04.2014_Cinestar_Černý most](3.4.2014)

  • Traffic
    ***

    Nadšené reakce, objevující se (ne tak) paradoxně v umělecko-auteurských kruzích (např. Notebook/MUBI), mě přiměly očekávat od Pompejí málem Andersonův magnum opus, ale k nekompromisnímu designu Resident Evil: Odplaty má tenhle film bohužel celkem daleko. Je pravda, že mizanscéna tady získává na důležitosti jako jeden z určujících prvků snímku, který v kontrastu pracuje s naprosto jednoduchým (byť ne zcela primitivním) vyprávěním. Stejně důležité jako postavy je tady prostředí, ve kterém se nacházejí. Film to nejsilněji signalizuje na samém začátku, kdy vystřídá několik různých lokací (aréna, les, pole) a vždycky postavy snímá v zadních plánech skryté za nejrůznější přírodní nebo architektonické překážky - trávu, stromy, mříže apod. Ke konci se zase ke slovu dostává očekávaná totální destrukce, která pak ovládá obraz zase trochu jiným způsobem - nicméně postupně se stává zcela dominantní, což určitě bylo ještě mnohem patrnější na plátně v 3D. _________ Pompeje jsou nicméně zajímavé interpretačně, kdy jde o ukázkový, přímo vzorový příklad apokalyptického filmu, který do krajních mezí dovádí Žižkovu ideu "dokážeme si spíše představit konec světa, než sebemenší změnu v kapitalistickém systému." Katastrofa tady doslova plní zrovnoprávňující funkci, která je ve filmu spojovaná s bohy, ale jde přitom jednoduše o manifestaci určitého společenského přetlaku, který se nemohl projevit jiným způsobem. Lidská revoluce tady není možná, je nutný zásah zhůry, ultimátní deus ex machina. Zároveň film opět ukázkovým způsobem potvrzuje, že dokonalá, nadčasová láska může vzniknout jenom v momentě, kdy čelí jistému konci - v tom momentě je najednou zachovaná navždy a její tragika spočívá v tom, že pokud by jí bylo dovolené žít šťastně a spokojeně dál, vyprchalo by z ní postupně všechno, co ji definuje.(20.11.2014)

  • Pilda17
    ***

    Paul W.S. Anderson to umí rozjet, ale tak aby mi vyrazil dech, to se mu ještě nepovedlo. Pompeje jsou po akční a vizuální stránce fantastické. Po příběhové stránce už je to horší, ale zachraňuje to dobrý děj, který od začátku nenudí. Herecké výkony dobré, i když více neoslní. Kit Harington začíná být pomalu můj oblíbenec a začnu jeho filmy vyhledávat. Citová stránka chybí, což je docela škoda, protože v některých scénách byla potřeba. O klišé se rozepisovat ani nemusím. Kostýmy a vše dobré, vyloženě nic neotravovalo. Jediný kdo se do filmu nehodil byl Kíefer Sutherland .. 6/10 = 62%(11.5.2014)

  • xxmartinxx
    **

    Doufal jsem, že to bude něco jako Tři mušketýři, tedy svou přepáleností zábavná blbina na spláchnutí, ale bohužel - byla to jenom nuda. Opravdu jsem chtěl být naladěný na Andersonovo nadšenecké plácání, ale nedokázal jsem to. Pravou podstatu tohohle filmu však odhalil až Johnn333, když si všimnul, že jediný, kdo přežil zkázu Pompejí, je kůň, tudíž tento film musel vzniknout podle jeho pamětí...(19.3.2014)

  • TeeAge
    ***

    || Scenár: Janet Scott Batchler, Lee Batchler, Michael Robert Johnson | Hudba: Clinton Shorter | Distribúcia: TriStar Pictures, FilmDistrict (US), Constantine Film (GER), Summit Entertainment, Lionsgate Films (Inertnational) | Štúdio: Constantine Films, Impact Pictures, Don Carmody Productions | Rozpočet: 80 miliónov $ | Tržby: 84,035,575 $ || Velkolepý historický film okorenený nefalšovanou americkou megalomániou. Všetko je na plátne dva a viac krát väčšie, než v skutočnosti (V Pompei som bol a videl som aj príslušné historické materiály, plus som nagrcal do Vezuvu - chlastali sme celú cestu) a film sa nehanbí kradnúť z tých najzásadnejších príbuzných filmov. Výsledok je tým pádom celkom slušný, na katastrofickú udalosť našrubovaný príbeh nie je až tak marný, a tak film aj cez jeho všetky fyzické i historické nezmysli ponúkne obstojnú zábavu, s hereckým polenom z Game of thrones, jak ho máme radi :) Ps: Najsilnejšiou devízov filmu je genilálny soundtrack Clintona Shortera, ktorý síce neprináša nové skladateľské postupy a harmónie, ale dokresluje film najpresnejším spôsobom, aký som za posledné roky počul a videl. 70% | Blu-Ray, THX, EN DTS |(5.5.2014)

  • - Anderson chtěl tento příběh zfilmovat po mnoho let, ale technický vývoj mu to umožnil až v roce 2014. Chtěl si být také jistý, že obsazení hlavních hrdinů bude tak kvalitní, že divák bude moci fandit postavám a zároveň si "užívat" probíhající katastrofu. (Eržik)

  • - Čtyři týdny před tím, než začalo natáčení, herci trénovali, aby nejen vypadali jako profesionální atleti, ale navíc aby byli schopni vydržet dvanáctihodinové bojové scény před kamerou. Dostat se do formy jim pomáhal trenér Nuno de Salles. „Každý herec měl jiný cíl," vysvětluje trenér. Kit potřeboval vybudovat svalstvo a jeho trénink se tedy soustředil na staré dobré posilování. Nedělal kardio cvičení, protože už tak byl velmi štíhlý. Adewale naopak potřeboval shodit trochu tuku, takže jeho režim zahrnoval kombinaci kardia a posilování. Každý navíc dodržoval velmi přísnou dietu."  Cílem nebylo jenom vypadat fit, ale také být doopravdy v kondici. „Byla to drsná dřina," říká Akinnuoye-Agbaje. „Dělal jsem hodinu kardia, pak dvě hodiny bojového tréninku, potom pauza na oběd, pak hodina posilování s trenérem. Potom byla půlhodinová pauza a další hodina kardia. Ale jakmile jsem přišel na plac a měli jsme dělat bojové scény, vyplatilo se to." (Zdroj: Bontonfilm)

  • - Designér Austerberry a jeho tým postavili pro film na 30 různých dekorací, včetně Severovy (Jared Harris) opulentní vily, pompejských ulic, amfiteátru či arény, v níž se odehrávají gladiátorské souboje. Pokud jde o Severův dům, vycházel přitom z detailů dvou skutečně existujících vil v Pompejích. „Jeho vila byla příležitostí předvést sofistikovanost a nádheru římské civilizace," říká režisér Anderson. „Měli topení v podlaze, vodovod s pitnou vodou, dokonce i odpadní potrubí." Jedna z nejvelkolepějších dekorací, pompejská ulice, zabrala členům týmu dekoratérů asi 13 týdnů. (Zdroj: Bontonfilm)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace