poster

Michael Kohlhaas

  • Francie

    Michael Kohlhaas

  • Německo

    Michael Kohlhaas

  • Velká Británie

    Age of Uprising: The Legend of Michael Kohlhaas

Drama / Historický

Francie / Německo, 2013, 122 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Enšpígl
    *****

    Asi jsme to u historických filmů poznali všichni, ty kvalitní jsou schopný nás dostat. Emotivní proslovy, statečné souboje, glorifikující hudba, vznešené myšlenky, jo to je dobrý, hodně dobrý, to jo, ale vždycky tam zůstalo jedno podstatný ALE, vždy jsem věděl, že jsem jen divák, možná nadšený, ale pořád "jen" divák.....no, tak tady drazí moji spoluobčané, tady je to úplně jiná liga. Tady si totiž zažijete na vlastní kůži jeden příběh ze 16.století. Nečekejte milionové bitevní komparzy a strhující proslovy o cti a svobodě, tohle je ta nejpoctivější evropa jaká jen mohla být, všechno tak reálný, přirozený, syrový a přitom tak nádherný, čistý, prostý a emotivní a k výkonu hlavního představitele mám jen čtyři slova..... klaním se, pane Mikkelsen.(25.11.2013)

  • Malarkey
    *****

    Michal Kohlhaas je naprosto úžasné a poctivé drama ze 16. století. Vypráví příběh pomsty, která nezůstane bez následků. Co už je na filmu složitější, tak forma vyprávění, která je decentně syrová. Syrová, často nemluvná a vypovídající o té době. Celkově mně přijde, že se režisér snažil přiblížit tomu 16. století. Postavy tu zbytečně nemluví, spíše jednají. Zároveň je tu ale Mads Mikkelsen, kterej by nemohl být charismatičtější. Tak charismatickou postavu snad dokonce potkáte jednou do roka. Na něj se jenom podíváte a cítíte jak se o ty jeho ošlehané tváře otírá jeden průvan za druhým. Ono na těch mýtinách, kde se film často odehrává, by snad zestárnul každej. Nicméně minimalismus filmu si buď zamilujete a nebo se Vám nudou zprotiví. U mě to vyšlo, pač se mně moc líbil. Film plynul, nikam nepospíchal, ale za tu dobu dokázal vytvořit celou kopu filozofických otázek nejenom o bohu, ale také o společnosti, což není od věci. Uživatel Salahadin třeba bohužel ve filmu nenašel ani jedno, tudíž je dokázáno, že tenhle film není pro každého. Pakliže ale půjdete na notu minimalismu, závěr Vás oddělá. Je to vlastně jeden z mála okamžiků, kde naprosto perfektně hraje stejně tak minimalistická muzika a hlavně je to vyvrcholení, které ukáže Madse ve světle totálního hereckého výkonu a Vy během posledních pěti minut budete těžko lapat po dechu. Minimálně takhle film zapůsobil na mě.(10.10.2014)

  • radektejkal
    ***

    Von Kleistovu novelku mám dobře nastudovanou; na pár stánkách zásadně řeší problém práva (a pravdy) na konci středověku, již v době řemesel a obchodu, tedy měst. Ve velikém Mads Mikkelsenovi jsem ale Michaela Kohlhaase nepoznal, měl jsem pocit, jakoby sestával ze spletence rolí, které dosud hrál. Michael Kohlhaas byl ohnivý a "saftig", tomuhle filmu ale chybí jiskra i šťáva. Nelibost rovněž pociťuji v rámci scénáře při výběru dialogů.(9.3.2014)

  • wader
    ****

    Viděno na FFF ve Světozoru. Rozhodně nejsurovější historický film, který jsem kdy viděl. Poměrně málo hudby (ale když už tam je, je skvělá), velmi málo dialogů - často dlouhátánské záběry na krajinu, kdy v reprácích dujeou vichry ženoucí se po lukách. Při sledování jsem si říkal: kdyby Walter Scott nepsal knihy, ale točil filmy, vypadalo by to přesně jako "Michael Kohlhaas", což je ode mě a pro mě pochval. D9ky tomuhle filmu jsem si uvědomil jak jsou všechny blockbustery narvané epickou hudbou, postsynchrony, a jsou v podstatě umělejší, než PVC. Takže za mě: víc takových filmů je škoda točit, protože by na ně chodilo jen minimum diváků, ale jeden dva za rok by si publikum určitě našlo. S trochou nadsázky bychřekl, že ani na ČT2 ve 2 ráno by nepustili něco jako "Michael Kohlhaas" :-) Ale pokud jste už přežraný stylu 50 střihů za minutu, výbuh co 5 minut, dialogy za chůze prokládané pravidelnou nepřirozenou hláškou, podívejte se na tenhle film.(24.11.2013)

  • Maq
    *****

    Na tenhle film jsem se podíval jedné noci, kdy jsem nemohl usnout. Stává se mi to, když se nemohu zbavit myšlenek na něco, co mě rozčiluje. Tentokrát šlo o to, že moje žena - cizinka cosi nemohla vyřídit na úřadě, protože úřednice jí do cesty postavila zcela nezákonnou a nesmyslnou závoru. Mám bohatou právní praxi s těmito případy, a u soudu jsem proti státu POKAŽDÉ vyhrál. Ale až u soudu, často až na odvolání, a jen málo klientů bylo ochotno čekat na spravedlnost tak dlouho. --- A hleďme, nic netuše jsem sáhl po filmu, který řeší totéž, jenže v kulisách 16. století. A ukazuje se, že tenkrát byla vrchnost stejně arogantní, tupá a necitelná, jako je dnes. Něco je však přece jiné. Kdybych dnes vzal spravedlnost do svých rukou a té blbé babě rozbil hubu, vrchnost by se mnou zametla bez dlouhých cavyků. V tomto příběhu ze starých časů se spravedlnost nakonec přece dala do pohybu a odměřila všem s příkladnou precizností. --- Dějiny jsou moje vášeň a hrozně nesnáším rozšířený pohled, že lidé dávných časů byli zabednění hrubiáni a my jsme vrchol osvícenosti. Tenhle film takto nehřeší, jeho postavy a příběh, ač fiktivní, jsou historicky velmi věrohodné. Navíc je to po všech stránkách provedeno na úrovni bez nadsázky umělecké. --- Pro mě fantastický zážitek.(11.5.2015)

  • - Obchodník s koňmi Michael Kohlhaas (Mads Mikkelsen) je inspirován skutečnou postavou, a to Hansem Kohlhaasem, který vedl spor s německým šlechticem jménem Günter von Zaschwitz. Ve své době byl Hans Kohlhaas velmi hledaným a nebezpečným, protože na protest vůči nespravedlivému zabavení majetku oním šlechticem shromáždil jiné zločince a společně okrádali lidi, vypalovali domy a plenili vesnice i města. (Deeside)

  • - Natáčanie filmu prebiehalo na mnohých miestach po celom Francúzsku. (MikaelSVK)