Reklama

Reklama

Eric je mladý delikvent, jenž byl předčasně uvržen do nelítostného a zlověstného světa za vězeňskými zdmi. Každý den bojuje za svoji existenci a přežití v drsných podmínkách mužské věznice. Vedle toho jej výrazně ovlivňuje vztah ke svému otci Nevovi, muži, jenž většinu svého života strávil za mřížemi. Eric se s ostatními vězni učí, jak zvládat hněv a agresi a objevuje nové možnosti přežití. Život ve vězení však přesto stále skýtá řadu nebezpečí a nástrah. (claudel)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (68)

MartinNDL 

všechny recenze uživatele

Jedná se o čistou snahu definovat tradiční chlapáctví. Režisér nikam neuhýbá, nikoho nemění, před ničím nezdrhá, neměkne. Čirá syrovost. Tady to není o hledání lidskosti ve zdánlivý brutalitě, nikdo se tu nesnaží napravovat, léčit, dávat naději. Přesto najdete sympatie, humor a skvělý happy (?) end - v drsné realitě brutálna a zkažena. Vynikající kamera, režie a famózní Jack O´Connell a Ben Mendelsohn. ()

Santino7 

všechny recenze uživatele

Hlavným a vlastne aj jediným dôvodom, pre ktorý som sa k tejto väzenskej snímke dokopal, je Jack O'Connell. Charizmatický, nepochybne talentovaný Brit ma do značnej miery zaujal už v seriáli Skins (inak mojej veľkej srdcovke), kde spoločne s Kayou Scodelario po hereckej stránke vyložene "ovládli" druhú generáciu (a teda série 3 a 4). Nuž a keďže všimnúť sa ho dalo aj v iných filmových projektoch, a to väčšinou v roli agresívnej, psychicky labilnejšej a zložitejšej osoby (podobne ako tomu je aj v tomto filme), môj záujem bol priam obrovský. Čo sa týka O'Connella, ten ma o svojich kvalitách presvedčil poľahky a stopercentne, nakoľko postava bola typologicky takmer totožná s Cookom z už spomínaného Skins, a teda niečo, čo mu sedí perfektne. Nuž a samotný film? Tu musím povedať, že som oproti väčšine tunajších - pre mňa relevantných - užívateľov bol spokojný asi o trošku viac, páčil sa mi žáner, prostredie, spôsob, akým to bolo podané, pomerne veľká miera násilia, a žiadne príkrasy (takzvaná britská "špecialitka", a jeden z hlavných dôvodov, prečo ich filmy vyhľadávam s takou chuťou). I keď na druhej strane je pravda, že to miestami pôsobilo až príliš prehnane, že by väzni mohli mať až do takej miery pod palcom celý režim väznice vrátane (takmer) všetkých zamestnancov. No a čo mi najväčšmi chýbalo a čo by som si prial, je, že to mohlo ísť predsalen trochu viac do hĺbky, zamerať sa na psychológiu postáv (Eric ponúkal omnoho viac potenciálu, rovnako ako postava jeho otca), možno i na úkor tej dynamiky a akcie, ktorá tu bola prítomná vskutku dostatočne (je mi však zároveň jasné, že keby mi bolo vyhovené, pravdepodobne by to mierne stratilo na diváckej atraktivite). Každopádne film sa mi páčil nadmieru, dostal som omnoho viac, ako som pôvodne čakal, a teda výsledný dojem je u mňa výborný. Nuž a čo sa týka O'Connella, pokiaľ bude mať "dobrú ruku" pri výbere budúcich projektov, tak mu ja osobne veštím (a prajem) priam vynikajúcu kariéru. 85% ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Zase jedna drsná sonda do zaplivaného kriminálu, kde se to brutalitou jenom hemží. Škoda, že se nezařízne pod kůži jako neposedná tříska. Důvodů je hned několik. Chybí snaha učinit z hlavních postav divácky zajímavé objekty. Něco udělají, divák jejich krok pochopí, jenže vzápětí udělají něco nečekaného, což naopak nedokáže skousnout. Vyprávění navíc nemá vnitřní náboj, napětí mezi otcem a synem bohužel nestrhne. Vzpomínám si na případ francouzského Proroka (2009). Režisér byl v Malikově (hlavní hrdina) vzestupu trpělivý, bravurně si zahrával s očekáváním, prostředí věznice líčil se všemi surovými detaily a od násilných scén si rozhodně nedržel odstup. Výsledek byl přesto nesoudržný a mlhavý a u hlavního hrdiny, sic neslezl z plátna (stejně jako v tomhle případě Eric), jsme nevěděli a (nechápali), co je vlastně zač. Dějově navíc nemá moc co nabídnout. Režisér David Mackenzie je sakra osobitý britský tvůrce. V současnosti dle mého jeden z nejzajímavějších. Stojí za přemýšlivým dramatem Perfect Sense i voyeuristickým kouskem Hallan Foe. Tady vyloženě nezklamal, to určitě ne, ale jednoduše bych očekával intenzivnější zážitek. ()

verbal odpad!

všechny recenze uživatele

Film o agresivním asociálním vypatlanci v base by za určitých okolností mohl být vcelku zábavný a stát se přesvědčivým argumentem pro znovuzavedení trestu smrti. To by to ovšem nesměl být film o agresivním asociálním vypatlanci, který jen tak, bez ladu a skladu chodí skoro dvě hodiny po base, kurvuje, pičuje a sem tam zmlátí nějakého slabšího agresivního asociálního vypatlance či bachaře. Sledovat celou tu dobu bez jakéhokoliv děje trapného přehrávajícího debila může být pro artově a pohlavně dezorientovaného laika či jiného agresivního asociálního vypatlance možná hluboký a „sýrový“ umělecký zážitek, avšak erudovaný filmový kritik mého formátu opět neváhá sáhnout do bezedné studnice odborných filmově teoretických termitů a vytáhnout z ní zcela exaktně výstižný pojem „zrůdná pičovina“. Tak, ve světle posledních událostí kolem připravované HOMOcenzury je nyní, myslím, ta pravá chvíle pozastavit se nad výše použitou, nesmírně fundovanou temitologií a oslovit všechny ty údajné houfy žáků prvního stupně ZŠ, jimž prý má pregnantní determinace způsobuje nevratné psychické újmy a doživotní kokotání, jejich neposkvrněné hysterické matky, které při čtení verbala upadají do terminálních laktačních psychóz, a bigotní otce, co pod mým neblahým vlivem opouštějí dříve funkční rodiny a tráví pak veškerý čas v kostelech, freneticky se křižujíc. Tak zaprvé, je vědecky dokázáno, že nazývání věcí pravými jmény nezpůsobuje rakovinu, ani pomalou a bolestivou smrt, natož impotenci, a už vůbec ne jakékoliv duševní poruchy, a pokud jste jiného názoru, nějaká vás bezesporu postihla, a to daleko dřív, než jste na mě narazili. Například naprosto neléčitelná akutní pseudomorální šosácká demence. Za druhé, u filmu, kde hlavní postava permanentně kurvuje a pičuje, ano, kurvuje a pičuje místo třeba volování a sakrování, jak je to ve vašem světě plném motýlků a voňavoučkých kytiček bezpodmínečně žádoucí, se odmítám jakkoliv přetvařovat jen proto, aby se z toho těch pár katechistických mravokárců a jejich sterilních dětiček náhodou neposralo. Velice se omlouvám, a předešlý mravně bezprecedentní incident napravuji daleko vhodnějším výrazem „nepohoršilo“. Nehledě na fuckt, že v nové, inkvizicí očištěné HOMObázi je velice diskutabilní již přítomnost profilu snímku samotného! Tato totiž nepokrytě proklamuje jeho existenci a někdo ze „Sdružení pro pravítko v prdeli“ by jej třeba pak mohl na těch okolních, fuj, fuj necenzurovaných internetech zhlédnout, načež by ho nepochybně jeblo. Tedy pardon, chtěl jsem samozřejmě říct v „kakací dírce“ a „spravedlivě rozhořčil“. Měl by být tedy neprodleně smazán spolu se mnou a pár tisíci dalších filmů. No a za třetí se konečně dostáváme k oné pro pravověrné katolíky naprosto nepřípustné a nestoudně explicitní pičovině. No hanba mi!!! Vždyť jsem přeci mohl adekvátně použít Koniášem certifikovanou „hloupost“ či „hovadinu“, ačkoliv u hovadiny si nejsem úplně jist, není-li v chrámu HOMOpáně už hrubě přes čáru a přímou jízdenkou do pekla. Ne, to tedy, kletě, nemohl! Všimněte si, prosím, jak jsem v předchozí větě brilantně nahradil onu obvyklou, tolik závadnou a všeobecně nenáviděnou kurvu Božím slovem, ale také toho, jak se náhle změnil původně heterosexuální podtext mého zvratku. A podobně se to má i s tou prokletou pičovinou. Film má způsobovat emoce a tento nebyl výjimkou. „Hloupost“ ani zdaleka není schopna plně interpretovat mé emoční rozpoložení a pohrdání po jeho zhlédnutí, jako v tomto případě naprosto výstižná a trefná „pičovina“. Sémantický rozdíl mezi „hloupostí“ a „pičovinou“ je navíc minimálně dvě hvězdičky, a já rozhodně nehodlám homodegradovat svá fundovaná hodnocení a naději na nekompromisní objektivitu vkládanou do mě odbornou veřejností jen proto, aby nějakému prudérnímu čurákovi nezaskočila hostie! Ups, dneska jsem samý překlep, mělo tam být „čtenáři“. () (méně) (více)

Georgex 

všechny recenze uživatele

Velké překvapení z Velké Británie, ve kterém se režisér pustil do tisíckrát omílaného tématu života vězňů a přesto dokázal být v mnohém originální a výjimečný. Kvalita tohoto filmu vychází zejména z neskutečně dobře zvládnuté autentičnosti a skvělé atmosféry. Ano, v mnoha amerických filmech je vyobrazení kriminálů hrozně cool, ale ani zdaleka nevypadá tak syrově jako právě zde. Možná tomu pomáhá samotná zápletka filmu, kdy se nezbedný synáček snaží trumfnout svého kriminálem protřelého otce a dostává naloženo ze všech stran, nicméně hlavní podíl na tom mají skvěle vybraní hlavní hrdinové a zdařilý komparz. Moje hodnocení 80%. ()

Galerie (29)

Zajímavosti (5)

  • Jonathan Asser čerpal pri písaní scenára z vlastných skúseností. Ako dobrovoľný terapeut pracoval vo väzení Wandsworth, kde boli umiestnení najhorší zločinci v krajine. (ambron)
  • Termín "Starred Up" sa vo Veľkej Británii používa na pomenovanie predčasne presunutých zločincov zo zariadení pre mladistvých delikventov do väzení pre dospelých. (ambron)
  • Predstaviteľ hlavného hrdinu Jack O'Connell si počas nakrúcania poranil ruku a musel stráviť deň v nemocnici. (ambron)

Související novinky

TOP hosté 49. MFF Karlovy Vary

TOP hosté 49. MFF Karlovy Vary

25.06.2014

Možná si ještě pamatujete, jaké kontroverze mezi českými novináři loni vzduzovaly politické názory Olivera Stona. Letošní ročník nejznámějšího českého filmového festivalu by mohl být podobně… (více)

Ostrovní tvůrci mají napilno

Ostrovní tvůrci mají napilno

02.02.2014

Hned několik slibných filmů od současných renomovaných britských tvůrců nabírá lákavé ohlasy ve festivalovém oběhu a další projekty se připravují. Udělejme si stručné shrnutí. Sean Ellis byl… (více)

Reklama

Reklama