Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Spiker01
    ****

    Pamatujete starého dobrého Disneyho? Který v minulém tisíciletí sypal ručně malované animáky jeden ze druhým ať už na vlastní motivy či právě na motivy světových pohádek? Tak ten již je pryč. Vše jsme již viděli v animované podobě, je třeba tedy připravit hranou verzi pro nynější mladou generaci diváků. Into the Woods, Mocný vládce Oz a zanedlouho i Kráska a zvíře. Walt Disney productions ví jak na to a pro diváky umí připravit přesně to, co chtějí. Však taky letošní Cinderella vydělala přes půl miliardy a vrátila Kennetha Branagha opět do sedla vyhledávaných režisérů...nutno říct, že oprávněně, jelikož dokázal připravit klasickou pohádku s nádechem magična, ovšem s přesahem do dnešní moderní doby, zároveň nádherně barevně kýčovitou a ač ničím nepřesahující ze známého příběhu, tak také energickou podívanou, která jakmile se rozjede, naplno vtáhne do sebe a nepustí až do klasicky srdceryvného závěru. Casting Lily James bezkonkurenční, zkrátka princezna, které nyní závidí každá malá holčička, která na film s rodiči přicválala. A co si vlastně víc přát, než skvěle řemeslně zpracovanou pohádku, která starý příběh bratří Grimmů umí podat i trošku novátorsky... "Rob Stark" zřejmě při natáčení zažil malé de ja vu :) ... 75%(28.6.2015)

  • castor
    ***

    Ocenil bych hlavně to barevné, výpravné, pozitivní balení bez nějakých příšer a temnoty, které by odlákaly i ty nejmenší, zatím zábavním průmyslem nezkažené děti. A stejně oceňuju Branaghovu odvahu pouštět se do nejrůznějších projektů. Vesměs to vždy nějak klapne, i když žádný z jeho (jím režírovaných) filmů u mě neplatí za skutečnou pecku. Naposledy kývl Disneymu a natočil další verzi Popelky, která se osmiletým holčičkám musí líbit. I jejím starším sestrám. Rodičům už méně. Příběh o tom, jak to má blonďatá chuděra po smrti milovaného otce těžké, velmi dobře známe. Hraný disneyovský standard (hlavně momentálně komerci podřízený Burton) je v posledních letech zejména nabubřelý a sterilní, naopak Kenneth Branagh je sice konzervativnější, ale jistý a vlastně i milý. Digitální myšák, který nakonec svůj kus sýra odhodí, je fajn, Lily James jakbysmet, navrch laskavá a krásná, Helena Bonham Carter se pár let opakuje, ale vtipnost jí nechybí, s Cate Blanchett v roli macechy je to horší. Může se tvářit sebechladněji, s mizernými replikami toho však příliš nezmůže. Lehce vzrušivé, solidně natočené, ale i tak někde na půli cesty.(27.6.2015)

  • maddy
    ****

    Nikdy by som nepovedal, že sa mi film s názvom Popoluška bude niekedy skutočne páčiť. Išiel som do toho s predstavou, že to bude zbytočné prerozprávanie už tisíc krát videného a že sa jedná v poradí o ďalšie moderné poňatie klasického príbehu, ktoré nemôže ničím udiviť. A ono to nakoniec udivuje práve tým, že sa to nesnaží nijako udiviť! Tam kde sa ostatné rozprávky v poslednej dobe aktualizovali do podoby, v ktorej už pôvodnú látku ani nebolo poznať (Snow White, Maleficent, Red Riding Hood ...) a snažia sa z klasiky spraviť veľkolepé fantasy ságy, na to ide Kenneth Branagh presne z opačného konca. Predovšetkým ponúka klasickú rozprávku z dielne Disneyho v tom najčírejšom podaní. Bez potreby veľkých trikov, zmien v známom príbehu alebo čohokoľvek iného. Natočil klasickú látku úplne tradičným spôsobom, ale pritom stále veľmi očarujúco a s použitím moderných postupov. Samotný príbeh je tak dôverne známy a po celý čas sa vyvíja presne podľa známej Disneyho verzie, ale prekvapivo sa pri ňom ani raz nenudíte. Je to jednoducho staromódna (ale v tom najlepšom slova zmysle) rozprávka, ktorá nepotrebuje žiadne pokusy o násilne vložené kvázi vtipné hlášky alebo postavy, popkultúrne odkazy, ani prehršel trikov - tie využíva iba v nutných scénach ako je premena tekvice na kočiar, postavy myší a podobne. Úplne si tak vystačí s úctivým prístupom k látke, z ktorej po celý čas sála dobro. A práve vďaka tomu, že sa nepokúša o nič viac pôsobí sviežejšie než ostatná novodobá konkurencia. Branaghova shakespearovská režíjna ruka bola pre príbeh priam ideálna a presne vie kedy ma byť krásne dojemný bez toho aby akokoľvek tlačiť na pílu, jemne humorný alebo kúzelne romantický. Stačilo mierne prehĺbiť motivácie postáv a po emočnej stránke hneď film funguje výborne, presne tak ako sa na podobnú rozprávku patrí. Bez potreby do toho miesiť temnotu ako je teraz zvykom, namiesto toho sa niesť v jednoduchom zasnenom tóne, ktorý však ani raz neskĺzne k infantilnosti. Celkovú kúzelnú atmosféru navyše doplňuje príjemná hudba Patrika Doyla, ktorá scénam dodáva väčšiu hĺbku, vynikajúca nápaditá kamera a skvelo zvolení herci, kde Lili James svojou krehkosťou dokáže hravo predať aj titulnú heslo „have courage and be kind“. Medzi ňou a Richardom Maddenom funguje správna chémia, Cate Blanchett je v úlohe zlej macochy ako doma a evidentne si to užíva. Takto nejako si predstavujem moderné verzie klasických rozprávok, bez zbytočnej kopy trikov a aktualizovania príbehov do nepravdepodobných rovín. Z novej Popolušky tak vyžaruje práve tá stará poctivá dobrota z každej sekundy, bez toho aby čoby len raz otravovala. Práve naopak, ten happy end tomu filmu vyslovene prajete, aj keď vopred viete ako to skončí. CELKOVO: 4* (8/10)(25.6.2015)

  • Jezinka.Jezinka
    ***

    Je dost těžké být hezká, když jste nevýrazná blondýnka a z většiny úhlů pohledu vaše zuby vypadají, že doputovat od jednoho k druhému je na náročný celodenní pochod. Peroxid se tak podepsal na Elčině máti i na Popelce samotné. Kameraman odvedl dobrou práci, většinu času je Popelka půvabná a éterická, malé holčičky budou mít nový idol a hezké usínání. Pro dobro jejich okolí si snad do života odnesou i to, že mají být odvážné a laskavé. Popelčin tatínek mi neodbytně připomínal mladého Třísku. Zlá matka (ne, Cate není krásná, je zajímavá, charismatická, fascinující, ale ne krásná) dodává příběhu opravdovost. Její zlo není samoúčelné, krutostí léčí vlastní bolest (a kdyby to nebyla nebetyčná prasárna, řekla bych, že tak to má být). Zlé sestry jsou nevkusačky, tupanky a trapačky, čímž jsou roztomile zábavné. Z nové rodiny malé Popelky jako největší zlo vychází kocour Lucifer, kterému bych s chutí ukopla hlavu, o což se, podle jeho placatého čumáku, už někdo neúspěšně pokusil. Divák nesmí moc hledat logiku v ekonomickém výkladu Popelčiny macechy, ani v tom, že pracovně vytížená Popelka měla čas někde jezdit na koni a nikdo na to neřekl ani popel. Stejně tak nehledejme logiku v tom, že myši, dožívající se věku dvou tří let tady žijí asi tak osmnáct. Pokud bychom mysl zaplavili úvahami už v téhle části děje, nikdy se nedobereme toho, proč víla kmotřička měla potřebu na práci (a že kouzlení je pro ni asi co pro kuchaře krájení cibule) oblékat róbu z kategorie sen šíleného cukráře. Vyčarovat velký kočár v malém skleníku je taky dobrý nápad, skutečnost, že si rozpadlého, přímo explozivně rozptýleného, skleníku nikdo nevšiml, svědčí o mentálních limitech obyvatelek domu. Potrhané růžové šaty zůstaly zachovány až na pár detailů. Kmotřička z nich udělala modré, změnila látku, sukni udělala dlouhou, zvonovitě se rozšiřující přes půl dvora, dekolt na zádech prohloubila až ke kostrči a k tomu přikouzlila pohodlné skleněné botky, Baťa posílá mustr a pokyn do Jablonce, v příštím měsíci se ptejte u svého obuvníka. Osobně trpím utkvělou představou, že noha ve skleněné botě začne smrdět. Snad si holčičky celého světa z těch botek vezmou poznatek o správné šířce a výšce podpatku, aby si pro klamnou eleganci nehuntovaly záda a nohy. Tanec s princem měl podivnou choreografii, nějak to působilo, že choreograf umíral vyčerpáním naučit tančit ansámbl loutkového divadla a výsledek tomu odpovídal. Nikdo ze zúčastněných nevypadal, že by měl pohybový talent. Pak udeřila půlnoc, ještěří kočí předvedl, že má opravdu šikovný ocas a vše spělo neodvratně k očekávanému konci, nad kterým malá holčička, kterou jsem bývala, řekla své spokojené 'jééé'.(2.5.2015)

  • Jinny
    ***

    Zdálo se, že příběh Popelky už uvidíme jenom v moderních variacích a hleďme. Tahle Popelka rozhodně nepřekvapí příběhovými obměnami, ale po emotivní stránce šlape a i nějaká ta myšlenka by se našla. Elka je totiž podaná jako děvče s určitou vnitřní silou, které odmítá přestat v lidech vidět dobro, aniž by to působilo příliš naivně. Prince si získá nejenom pěknou tvářičkou, ale taky svojí laskavostí a živostí. Přes snahu Kennetha Branagha ale tahle disneyovka nemá kouzlo našich Tří říšků ani renesančního Věčného příběhu.(19.6.2015)

  • - Film po uvedení do kin doprovázela kontroverze, někteří kritici poukazovali na to, že je Popelčin (Lily James) pas až příliš úzký. Většina to dávala za vinu počítačovým úpravám, režisér Kenneth Branagh ale v jednom z rozhovorů prozradil, že je pas představitelky hlavní role (Lily James) od přírody velice útlý, což ještě v kombinaci s korzety, které během natáčení nosila, mohlo působit nepřirozeně. (zajda404)

  • - Víle kmotřičce, kterou ztvárnila Helena Bonham Carter, měla propůjčit v českém znění hlas Libuše Šafránková, která ztvárnila postavu Popelky ve filmu Tři oříšky pro Popelku (1973). Kvůli zdravotním komplikacím Šafránkové k tomu nakonec nedošlo a postavu nadabovala Radka Stupková. (Zdroj: Studio Virtual) (funhouse)

  • - Ve scéně z podkroví je možno slyšet, že si Popelka (Lily James) zpívá text z písně "Lavender" od britské rockové skupiny Marillion. (Beckett51)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace