Nastala chyba při přehrávání videa.
  • maddy
    ****

    Nikdy by som nepovedal, že sa mi film s názvom Popoluška bude niekedy skutočne páčiť. Išiel som do toho s predstavou, že to bude zbytočné prerozprávanie už tisíc krát videného a že sa jedná v poradí o ďalšie moderné poňatie klasického príbehu, ktoré nemôže ničím udiviť. A ono to nakoniec udivuje práve tým, že sa to nesnaží nijako udiviť! Tam kde sa ostatné rozprávky v poslednej dobe aktualizovali do podoby, v ktorej už pôvodnú látku ani nebolo poznať (Snow White, Maleficent, Red Riding Hood ...) a snažia sa z klasiky spraviť veľkolepé fantasy ságy, na to ide Kenneth Branagh presne z opačného konca. Predovšetkým ponúka klasickú rozprávku z dielne Disneyho v tom najčírejšom podaní. Bez potreby veľkých trikov, zmien v známom príbehu alebo čohokoľvek iného. Natočil klasickú látku úplne tradičným spôsobom, ale pritom stále veľmi očarujúco a s použitím moderných postupov. Samotný príbeh je tak dôverne známy a po celý čas sa vyvíja presne podľa známej Disneyho verzie, ale prekvapivo sa pri ňom ani raz nenudíte. Je to jednoducho staromódna (ale v tom najlepšom slova zmysle) rozprávka, ktorá nepotrebuje žiadne pokusy o násilne vložené kvázi vtipné hlášky alebo postavy, popkultúrne odkazy, ani prehršel trikov - tie využíva iba v nutných scénach ako je premena tekvice na kočiar, postavy myší a podobne. Úplne si tak vystačí s úctivým prístupom k látke, z ktorej po celý čas sála dobro. A práve vďaka tomu, že sa nepokúša o nič viac pôsobí sviežejšie než ostatná novodobá konkurencia. Branaghova shakespearovská režíjna ruka bola pre príbeh priam ideálna a presne vie kedy ma byť krásne dojemný bez toho aby akokoľvek tlačiť na pílu, jemne humorný alebo kúzelne romantický. Stačilo mierne prehĺbiť motivácie postáv a po emočnej stránke hneď film funguje výborne, presne tak ako sa na podobnú rozprávku patrí. Bez potreby do toho miesiť temnotu ako je teraz zvykom, namiesto toho sa niesť v jednoduchom zasnenom tóne, ktorý však ani raz neskĺzne k infantilnosti. Celkovú kúzelnú atmosféru navyše doplňuje príjemná hudba Patrika Doyla, ktorá scénam dodáva väčšiu hĺbku, vynikajúca nápaditá kamera a skvelo zvolení herci, kde Lili James svojou krehkosťou dokáže hravo predať aj titulnú heslo „have courage and be kind“. Medzi ňou a Richardom Maddenom funguje správna chémia, Cate Blanchett je v úlohe zlej macochy ako doma a evidentne si to užíva. Takto nejako si predstavujem moderné verzie klasických rozprávok, bez zbytočnej kopy trikov a aktualizovania príbehov do nepravdepodobných rovín. Z novej Popolušky tak vyžaruje práve tá stará poctivá dobrota z každej sekundy, bez toho aby čoby len raz otravovala. Práve naopak, ten happy end tomu filmu vyslovene prajete, aj keď vopred viete ako to skončí. CELKOVO: 4* (8/10)(25.6.2015)

  • baribal
    *****

    Kennethovi tleskám ve stoje. Po Ryanovi mu už asi věřil málokdo, ale v Popelce se mu podařilo využít to co používá v Shakespearovských adaptacích. Klasické, ale svěží, jednoduché, ale zábavné. Pohádka mě takhle nebavila už několik let a rozhodně jsem to od ní ani neočekával. Dokonalá pocta Popelce z padesátých let s oscarovými kostýmy a hudbou a pro mě nádhernou mrchou Cate Blanchett.(29.3.2015)

  • Disk
    *****

    Kenneth Branagh je jednoduše génius. Natočil úžasnou a hlavně opravdu kouzelnou pohádku. Nemůžu se z toho vzpamatovat, něco tak krásného tu nebylo už hodně dlouho. Samozřejmě velký podíl na tom má Branaghův dvorní skladatel Patrick Doyle, bez jeho hudby by Popelka byla jen polovičním zážitkem. Herci absolutně dokonalí, hlavně Cate Blanchett coby macecha je naprosto přesná. 10/10, to jinak ani nejde.(13.5.2016)

  • mcb
    *****

    Ohledně perfekcionismu by si mohl Kenneth Branagh klidně podat ruce s Jamesem Cameronem - i jeho Titanic nebo Avatar jsou naprosto předvídatelnými, ale působivými vypravěčskými kolosy, které zužitkovávají více než stoleté zkušenosti s vyprávěním příběhů a jejich účinků na diváka. Popelka zkrátka ukazuje (a znovu potvrzuje), že naivita, jednoduchost a klišé nemusí být automaticky zárukou nudného a nezajímavého filmu. Pokud umíte s danými prvky zacházet, vznikne dokonale promyšlený a fungující film, jehož přímočarost je spíše důkazem sofistikovanosti tvůrce, jenž se raduje ze samotného vyprávění příběhu a pomocí velkorysé inscenace dokáže tento pocit odvážně i laskavě zprostředkovat samotným divákům.(15.1.2017)

  • Rosaviva
    ****

    Čekala jsem, že to bude další zmodernizovaná verze, takže mě vlastně (a dokonce i příjemně) překvapilo, že se jednalo o naprosto klasickou pohádku, akorát oblečenou do moderního. Představitelka hlavní hrdinky mě upřímně moc neokouzlila, a asi by mě napadnul tucet jiných hereček, které by to zahrály stejně, ale zvykla jsem si na ni. Docela příjemně mě i překvapilo kolik známých jmen se tam objevilo ve vedlejších rolích. Pravda je, že tam mohlo být více humorných scén (jako například ta s pekařkou při zkoušení bot), ale ať to bylo jakékoliv, dokonce mi to místy vykouzlilo na obličeji připitomělý úsměv. 4* a ty šaty co měla Popelka na plese byly úchvatné (jen ten tanec se mi zdál dost divný).(9.7.2015)

  • - Pro srovnání - rozpočet filmu byl asi 2 miliardy korun, naše legendární Tři oříšky pro Popelku (1973) stály 6 milionů korun. (jenik71)

  • - Nejsložitější věcí, kterou musela Popelka (Lily James) v šatech provést, byl tanec s princem, protože jí na ně neustále šlapal. (willy1)

  • - Taneční rej, přes který probíhá Popelka (Lily James) při útěku od prince (Richard Madden), byla kompletně improvizovaná, režisér se rozhodl ji ve finálním sestřihu filmu ponechat. (Alatiel)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace