Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Foox
    ****

    Návrat ke klasicky vyprávěnému příběhu, bez jakýkoliv pop-kulturních odkazů, nechutného humoru nebo velkého předělání, funguje až překvapivě kouzelně! Opulentnost, přirozené dialogy, chemie mezi hlavní dvojicí!, kostýmy,.. jednoduše kouzelná souhra nejznámější pohádky a shakespearovského doteku Branagha.(22.5.2015)

  • castor
    ***

    Ocenil bych hlavně to barevné, výpravné, pozitivní balení bez nějakých příšer a temnoty, které by odlákaly i ty nejmenší, zatím zábavním průmyslem nezkažené děti. A stejně oceňuju Branaghovu odvahu pouštět se do nejrůznějších projektů. Vesměs to vždy nějak klapne, i když žádný z jeho (jím režírovaných) filmů u mě neplatí za skutečnou pecku. Naposledy kývl Disneymu a natočil další verzi Popelky, která se osmiletým holčičkám musí líbit. I jejím starším sestrám. Rodičům už méně. Příběh o tom, jak to má blonďatá chuděra po smrti milovaného otce těžké, velmi dobře známe. Hraný disneyovský standard (hlavně momentálně komerci podřízený Burton) je v posledních letech zejména nabubřelý a sterilní, naopak Kenneth Branagh je sice konzervativnější, ale jistý a vlastně i milý. Digitální myšák, který nakonec svůj kus sýra odhodí, je fajn, Lily James jakbysmet, navrch laskavá a krásná, Helena Bonham Carter se pár let opakuje, ale vtipnost jí nechybí, s Cate Blanchett v roli macechy je to horší. Může se tvářit sebechladněji, s mizernými replikami toho však příliš nezmůže. Lehce vzrušivé, solidně natočené, ale i tak někde na půli cesty.(27.6.2015)

  • Slarque
    ****

    Jakoby půdorys notoricky známé pohádky nebyl sám o sobě dost omezující, měla být tohle hraná verze klasické disneyovky z roku 1950. Takže klobouk dolů zejména před scenáristou Chrisem Weitzem a režisérem Kennethem Branaghem, protože z toho vybruslili se ctí. Kostymérka Sandy Powell a autor výpravy Dante Ferretti si dost hlasitě řekli o další Oscary. Lily James to sluší, Richard Madden zvládl vypadat jako něco víc než hezoun, škoda jen, že Helena Bonham Carter neměla víc scén. Nad očekávání povedená pohádka.(8.5.2015)

  • kingik
    **

    Žádná POPELKA, nýbrž ELKA, ale tentokrát je film prost německé koprodukce. Takže podezřele německy znějící jméno je jen (dabingovým) rozmarem. Ne, není. Taková kravina je fakt myšlena vážně. Režisére Kennethe Branaghu, kdepak ty hnízdo máš. A po kom (Pop)Elko rozpláclý nos máš? Dočasně se nám režisér uhnízdil v pohádkách. A na pohádkové klasice se toho moc pokazit nedá. Na druhou stranu není nakloněna inovacím. "Šejkspírovský" režisér se do toho pořádně obul. Vzal si na novou verzi poměrně pevnou obuv z dobrého materiálu, ale svoji ústřední hrdinku vybavil jen skleněnými střevíčky, v nichž vázne dynamický krok. Film je z hlediska tempa dost utahaný. Hlavně první půlka se dost vleče. A co se vleče, neuteče. Jenže mně film vůbec neutíkal. A nejen mně. I děti v kině se děsně nudily, až jejich mámy nestíhaly, jak je dostatečně zabavit, když to nedokázal film. A to je pro film špatná vizitka. Je tedy něco, co na obehrané story ještě může překvapit? V podstatě ne, když vezmu to, že každý pokus postrčit tuctový příběh netuctovým, nepředvídatelným, nebo novátorským směrem, selhával a ukazoval se buď jalově nedotaženým, nebo zhola zbytečným. Většinou se totiž příběh (o pár minut později) neomylně napojil do místa, ze kterého chtěl původně (novátorsky) odbočit. Relativně dynamický, ale jen chvilkový, odpich nastal v polovině s příchodem okouzlující hodné Víly kmotřičky v podání Heleny Bonham Carter, což byla jediná postava z celého filmu, která byla zahraná dobře a sympaticky(!). Její příchod doprovázela oslnivá triková sekvence proměn na bál, v níž se trikaři náležitě vyřádili. Znáte to, z dýně kočár, z kvarteta myší koně, z páru ještěrek lokajové a z kachny kočí. Popelka dostala honosné šaty v modrém provedení a pár skleněných střevíčků. Vše mělo úderem půlnoci pominout, akorát bylo divné, že s tím vším také nezmizely přičarované střevíce(!). Stejně úchvatné bylo, když odbila půlnoc a vše se po cestě ze zámku začalo proměňovat do původní podoby. Tyhle dvě trikové sekvence už nic ve filmu nepředčilo. Na filmu vázlo, anebo se mně nějakým způsobem nelíbilo herecké obsazení. Lily James jako Elka, Popelka, nebo co to vlastně bylo, byla až tragická. Zvládala akorát dvě herecké polohy - rozesmátá/smutná a nic mezi tím. Ke všemu nejhoršímu měla nos jak ředkvičku, ne červený od chlastu, ale tak tvarovaný a protáhlý jak Vochomůrka. Vlhký sen z ní mít tedy určitě nebudu. Ke všemu nedokázal scénář vytvořit k její postavě kontrast s macechou. Herecká jistota Cate Blanchett sice měla snahu být patřičně zlá, občas i pádně hláškovat, ale Elce nijakým extra způsobem neškodila, ani ji nijak mimořádně neponižovala. Pochopitelně, že si jí nevážila a udělala z ní služku, ale nejvíc jí asi ublížila, když jí na památečních šatech utrhla rukáv. Mně to přišlo hodně málo. Půl hodinu před koncem se film pokusil implantovat do známého průběhu příběhu nový prvek, kdy dojde k vydírání Elky ze strany macechy. Ta se pak následně umluví s vévodou na kardinálním podrazu na princi hledajícím majitelku ztraceného střevíčku, když společně popřou existenci Elky. Tahle sekvence mohla být nejpřekvapivějším zvratem v lehce predikovatelném ději, ale byla brutálně nedotažena. Vše dovršil otřesně zakrslý a necharismatický princ Richarda Maddena. Celkově jsem se u téhle pohádky jako divák značně nudil. Roztahané až nulové tempo, slabé herecké výkony, nezáživná hudba a nevýkonný scénář průměrného scenáristy Chrise Weitze. Dávám vysoké známky za technické provedení, zvláště za detailní výpravu, nádherně barvité a nápadité kostýmy a působivou trikovou složku. Všechno ostatní prostě mohlo být lepší. Sypu si POPEL(ku) na hlavu, ale takovou pohádkově okázalou nudu vysoko známkovat nemíním. 40%(12.5.2015)

  • flanker.27
    *****

    Pokud jde o vnější stránku, pak můžu říct: nazdobené jako dort, místy možná až příliš přezlacené a přeslazené, až se v tom skoro ztrácí nevkus dvou zlých (nebo spíš hloupých) nevlastních sester. Ovšem pro nás, dlouhovlasá copatá děvčátka, co obýváme asi takovéhle pokojíčky, je to naprosto ideální, růžová je ještě růžovější, sny ještě snovější, dýně ještě dýňovější. Pro lásku se dějí velké věci a my holky víme, že princ nedá na zištnost a vezme si z lásky tu úplně chudou holku bez titulů. Muselo to být strašně těžké rozhodování, na jedné straně nic, na druhé ten útlý pas, naditý dekolt, plné rtíky... No, dosti cynismu, než se to zvrhne. Zcela upřímně musím říct, že se mi to velmi líbilo. Na jednu stranu se sice až příliš film spoléhá na propriety zanesené do představ (amerických) diváků animovanou verzí z roku 1950, na druhou ovšem i toto velmi tradiční pojetí v duchu Perraulta má něco do sebe, žádné pokusy o zlehčovací hlášky, popkulturní odkazy či naopak pokusy pohádky ztemňovat ala osudové fantasy. Navíc i to tradiční pojetí je vylepšené tím, že postavám je vdechnuta nějaká osobnost, takže macecha je něco víc než jen jednorozměrná zlácká mrcha, princ má více prostoru než je obvyklé a dostává do vínku celkem dost sympatické vlastnosti (nepůsobí jen jako krasavec bez osobnosti) a samotná Popelka oplývá dobrotou v uvěřitelném a sympatickém smyslu slova. Nevlastní sestry jsou jak už jsem napsal spíš hloupé než vysloveně zlé, dokonce když na konci Popelce gratulují, ani to nevypadá falešně, ale vlastně docela upřímně. A hlavní pár má mezi sebou velmi slušnou chemii, jak se říká, takže jim to spolu opravdu sluší a vypadají, že jeden druhého skutečně milují. I když mám radši opravdovost a živost Tří oříšků (a preceptora s Droběnou), tak tady jsem se občas přistihl, že se docela uculuji a i to okoralé srdíčko přijalo tu a tam trochu toho hřejivého poznání, že láska všechno překonává. Update: Po úvaze musím zvednout hodnocení na maximum, protože i s odstupem zahrabaný v práci do hromad pitomých lejster, které kdyby někdo všechny spálil, lidstvo by žádnou škodu neutrpělo, si říkám, že aspoň na chvíli každý den bych se do takového světa vydal pročistit si hlavu.(19.6.2015)

  • - Známý rokokový obraz "Houpačka" od francouzského malíře Jean-Honoré Fragonarda, kterého si lze všimnou ve filmu Frozen (2013), když Anna tancuje po zámku, zobrazuje ženu ztrácející střevíc zatímco se houpe v zahradě. Tuto scénu najdeme v Popelce. (Alatiel)

  • - Mark Romanek odmietol režírovať film kvôli rozdielnym tvorivým názorom. (misterz)

  • - Nejsložitější věcí, kterou musela Popelka (Lily James) v šatech provést, byl tanec s princem, protože jí na ně neustále šlapal. (willy1)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace