Reklama

Reklama

Susan Cooper (Melissa McCarthy) je zaměstnankyní největší špionážní organizace na světě, tedy CIA, což zní zajímavě. Ve skutečnosti má ale klidnou, nenáročnou a chvílemi až nudnou práci. Je totiž analytičkou, která jen málokdy opustí svůj psací stůl s počítačem, u něhož slouží jako oči a uši špičkového agenta Bradleyho Finea (Jude Law). Ti dva dohromady tvoří perfektní tým. Bradley špionážní mise v terénu zvládá, aniž by se mu v pečlivě upraveném účesu zkřivil jediný vlásek. A Susan ve své suterénní kanceláři zase touží po jeho srdci. Jednoho dne se vše změní. Raina Boyanov (Rose Byrne), dcera nedávno zesnulého obchodníka se zbraněmi, totiž dostala neobvyklé dědictví v podobě malé jaderné bomby. Dostačující na zničení jednoho většího města. A chce ji prodat, klidně i teroristům. Aby toho nebylo málo, Bradley CIA, a tedy i Susan, nedobrovolně opustí. Další špičkový agent Rick Ford (Jason Statham), je nepoužitelný, protože byla prozrazena jeho totožnost. A tak padne návrh, že jedině ta nejméně nápadná osoba – tedy Susan – může proniknout do smrtícího světa obchodníků se zbraněmi a zabránit tak globální katastrofě. Rozhodnutí vyslat Susan do terénu rozpálí Ricka Forda do běla, a tak se vydá po stopě jaderné nálože na vlastní triko. Jelikož je typem agenta, který v sobě spojuje Ramba a komisaře Clouseaua, je na maléry zaděláno. Odpovědnost za záchranu mnoha životů tak leží na Susaniných mohutných bedrech. Musí se nejen nenápadně vetřít do světa obchodníků se smrtí, přežít v něm, splnit svůj úkol a přitom obrazně i doslova nakopat nejeden zadek. (Cinemart)

(více)

Videa (21)

Trailer 3

Recenze (692)

Matty 

všechny recenze uživatele

Stejně jako nedávno Matthew Vaugh, také Paul Feig si konečně splnil sen natočit film ve stylu Jamese Bonda. Vyjma stylových úvodních titulků (již v nich není ženská silueta jen okrasným objektem, ale aktivně jednající figurou) se namísto narážek pro zasvěcené omezil na převzetí základního příběhového mustru a struktury vyprávění (akční prolog, brífink v agentské centrále, vyfasování speciální výbavy, cestování po světě, plán na zničení světa, zajetí a útěk... ). Ozvláštnění nespočívá v dovedení žánrových znaků do parodických extrémů (ty zosobňuje pouze postava supermačistického trotla Jasona Stathama), ale – ještě podvratněji – v nahrazení neohroženého, vždy elegantního sexistického dinosaura (copyright: M) ženou ve středních letech, která je občas trapná nebo neohrabaná a musí si oblékat šaty, které z ní dělají „homofobní tetu.“ Díky pozvolnosti a nedokonalosti její proměny v akční hrdinku (před akcí má trému, při pohledu na krev omdlévá nebo zvrací) je v každé situaci velmi autenticky lidská a ženská. Ani jako špičková agentka v terénu se nezačne chovat jako alfa-samec. Naopak musí neustále střídat různé „ženské“ role (z nichž jen jedna má blízko k neotesané militantní feministce, jaké McCarthyová hrála v dřívějších filmech) a zároveň využívá toho, že ji soupeři coby ženu podceňují a shazují. Částečně ze strachu, že by jim mohla přebrat jejich místo (stvrzení její pozice neambiciózní holky z kanclu formou „diblíkovského“ dárku ve finále vtipně poslouží k likvidaci jednoho z padouchů). Za úspěch nevděčí fyzické síle a erotické přitažlivosti, ale svým vyjednávacím schopnostem, citu pro detail (pamatuje si, co bylo na letmo zahlédnutých fotkách) a hraní na city. Zločineckou organizaci dokáže infiltrovat právě díky tomu, že je členka pomyslného celosvětového „sesterstva“ (aneb ženy sobě). Na různorodosti rolí, mezi kterými přepíná, je nejlépe patrná herecká flexibilita Melissy McCarthy. Každá změna identity je přesvědčivá a zároveň nikdy zcela nezazdí skutečnou lidskou bytost, která se pod strašlivou parukou a strašidelným tričkem s obří kočičí hlavou skrývá. Namísto jednorozměrných karikatur k pobavení vidíme ženu zápasící s požadavky zvnějšku, kterým se v určitém bodě vyprávění vzepře (přesáhne vnucené role) a v zájmu splnění mise se vydá po vlastní cestě. Akčně-špionážní rovinu osobně vnímám jako osvěžující bonus ke komediálně nadlehčenému, ale poměrně nesmlouvavému komentáři k trvající nerovnosti napříč pracovním trhem (včetně „naučenosti“ žen na podřízenou roli – viz Susanin nekritický obdiv k Bradleymu), nikoli jenom ve vedoucích pozicích (dvě karikatury mocných žen, upjatých a bez smyslu pro humor, jsou z feministické perspektivy nejnapadnutelnější složkou filmu). Divákovi, který se do kina přijde hlavně pobavit, přitom film nebrání v tom, aby jej četl z opačného konce – tedy jako zábavu funkčně mixující extrémní násilí a obhroublý humor (obojí paradoxně funguje díky vážnosti, s jakou jsou scény natočené), která až ve druhém plánu oslavuje ženské přátelství a odvahu jít proti předepsaným rolím. Jestli alespoň zámořské tržby potvrdí schopnost filmu oslovit divačky hledající neurážlivě „ženský“ film i diváky lačné něčeho akčního se široce srozumitelným humorem, mohlo by podle Feiga jít o začátek vícedílné franšízy. Ve světle úspěchu feministického blockbusteru (Šílený Max) mi představa špionážní komedie vytěsňující šovinismus silným ženským prvkem nepřipadá úplně nesmyslná. A rozhodně je mi, jakkoli se považuji za fanouška bondovek (včetně těch, které virilitu a maskulinitu adorují nejokázaleji), velmi sympatická. Pro příště, bude-li nějaké, bych prosil víc Jasona Stathama a nesmlouvavého střihače, který zčásti improvizované výměny ostrých hlášek utne dřív, než začnou svou délkou unavovat. 80% () (méně) (více)

kulyk 

všechny recenze uživatele

Vážně jsem se obával, že výzvy uposlechnu a usnu, nakonec však Spy po oné Pomalé, zato o to více zběsilé píčovině č.7 působilo jako balšám, mám-li se přidržet výraziva Brianovy matky. Poměrně jednoduchý fórek, postavený na nekonvenčním výzoru tajné agentky a faktu, že se má jak k jídlu, tak i k dílu, byl víceméně vyčerpán nevyčerpávající formou. Jednou stačilo, snad se toho nechytne třa tv. Barandov a nenatočí českou mutaci s názvem Třicet příprdů majora Halina, případně Jak utopit Rajko Dolečka s Naděnkou Konvalinkovic v hlavní roli. ()

Reklama

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Au tohle bolelo. Neměl jsem původně vůbec v plánu na tento spektákl vyrazit, ale jeden známý který je fanatickým fanouškem Stathama mě na to ukecal a to dokonce na předpremiéru! Budiž je za to proklet až na věky věků, protože jsem opět pouze nekonstruktivně zabil 2 hodiny života. Nevím co jsem si myslel... Říkal jsem si ok posledních 5 Stathamových sólovek byli veledíla od starých žumpařů, ale když si zkusí zahrát v něčem jiným, tak jako třeba sehrál výborně svůj part v Rychle a zběsile 7, tak to možná tak hrozný nebude. A kdo ví třeba ani ta zkurvená bečka sádla a odporná chrochtající prasnice a parodie na herečku Melissa Mc Carthy to nakonec nezkurví... No a ona to zkurvila a to přímo epicky!!! Já vím, že jsem asi zaujatý a taky porušuji CSFD pravidla ohledně hodnocení filmů a sice, že hodnocení by nemělo být ovlivněno nenávistí k některému z protagonistů, ale nejde to. Kdykoliv je ta trapka na scéně a snaží se bejt vtipná, tak film klesá do hlubokýho bahna. Škoda, protože Jason i když ho brutálně upozadili se snaží seč může, je vtipnej a táhne to jak se dá. Akce taky ušla i záporáci mě bavili, ale na víc než na slabý 2* to u mě tyto aspekty nevytáhnou.25% ()

MrHlad 

všechny recenze uživatele

Drsné, chytré, vypointované, dobře napsané i zrežírované, překvapující a neskutečně vtipné. Ani jedno z těch přídavných jmen bych u filmu s Melissou McCarthy ještě před týdnem fakt nečekal a i když tu je pár slabších míst a některé fóry se do černého úplně netrefí, těch povedených je pořád výrazně víc. A Jason Statham je naprosto boží! ()

Shakers 

všechny recenze uživatele

Pfúúú, to som si ale vydýchol. Že som nešiel na to do kina. Teraz aspoň viem, že som rozumne ušetril. Paul Feig a Melisa McCarthy je duo, ktoré moc nepoznám (čo tu trepem, vlastne vôbec), ale keď som videl plagát, kde bol Jason a Jude, tak som si povedal, že to skutočne môže stáť za to. Pche, ja idiot som sa nechal zlákať na jeden plagát. Úplne som aj zabudol, že presne takto majú tie plagáty fungovať. Blbé plagáty. Tak som si to teda pozrel a je to strašné. Nie nekukatelné, ale trpel som viac ako keď Melisa McCarthy musela zo svojej kondičky podať maximum (ktoré v jej prípade neexistuje). Fajn akčný úvod, kde Jude Law po skoro Bondovských titulkoch, skoro Bondovsky zlikviduje nepriateľov ma potešil, ale keď mi docvaklo, že najväčšie (teraz nemyslím Melisu) esa budú mat niečo ako cameo vystúpi, tak ma skoro šľak trafil. Keby tam dali aspoň nejakú buchtu nič nepoviem. No, vlastne tam tu buchtu fakt dali. Doslova. Keby to bolo o pol hoďku kratšie som spokojnejší. Tie babské vtipy a americké prdy ma moc nebavia. Na záver len dodám, že Jason, ktorý je v titulkoch druhý zhora a vo filme ma priestor druhého zdola, bol aj tak najlepší. P.S. čeknite aj za titulky. 65% - 3* ()

Galerie (49)

Zajímavosti (14)

  • Režisér a scenárista snímku Paul Feig napsal postavu Nancy přímo pro Mirandu Hart. V rozhovor sám řekl, že od doby, co jí viděl v britském sitcomu Miranda (od r. 2009) ji chtěl představit americkému publiku. (Patw)
  • Ve filmu účinkuje i Andrij Mychajlovyč Danylko alias Věrka Serďučka s písní „Dancing Lasha Tumbai“, se kterou v roce 2007 skončil na 2. místě na Eurovision Song Contest. (Fary)

Související novinky

David Ayer natočí akčňák se Stathamem

David Ayer natočí akčňák se Stathamem

07.05.2022

Poslední snímky režiséra Davida Ayera (Drsný časy, Králové ulice) nebyly přijímány vůbec dobře. Sypat se to začalo už Sabotáží z roku 2014, následovala komiksárna od DC Sebevražedný oddíl, který se… (více)

O čem budou Krotitelky duchů?

O čem budou Krotitelky duchů?

01.01.2016

Když bych ohlášen reboot Krotitelů duchů s ženským obsazením, spousta fanoušků to nenesla moc dobře. Režie nového filmu se sice ujal Paul Feig, který sklízel ovace za Ženy sobě nebo loňského Špióna,… (více)

Statham a Law jako zábavní špióni

Statham a Law jako zábavní špióni

11.03.2014

Komediální hvězda Melissy McCarthy stoupá dál. Sookie z Gilmorových děvčat se nedávno mihla ve Čtyřicítce na krku nebo Pařbě na třetí, její kariéru ale nakoply především dva velké komediální hity.… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno