poster

Jako ty

  • USA

    Equals

  • Slovensko

    Ako ty

Sci-Fi / Drama / Romantický

USA, 2015, 101 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Anderton
    ****

    Takéto malé ambiciózne scifíčka mám rád. Nepotrebujem k tomu ani bohvie ako originálny námet a scenár, ak je dobré spracovanie a herci. A tu je utopistický svet budúcnosti krásne zobrazený a vykreslený aj pomocou skratiek, keďže ide o lacnejšiu produkciu. V podstate môžeme Equals brať ako niečo, čo už započalo v súčasnosti. To najdôležitejšie je práca, firma, v ktorej robíte a ktorej venujete nedobrovoľne čo najviac času a osobný život sa stáva prekážkou. Podľa budúcnosti v Equals sa s takýmito problémami vysporiadali po svojom. V každej dobe a spoločnosti sa ale nájdu nejakí tí revolucionári. Výhodou je, že v poslednej tretine skutočne nevieme, kam bude dej smerovať a ak je aj niečo naznačené, tak nás scenár nasmeruje inde. Ak vám pomalé tempo, dôraz na atmosféru a veľké detaily v žánri nevyhovujú, Equals svoj čas nevenujte.(20.12.2018)

  • Streeper
    **

    Čekala jsem něco na způsob filmů jako Dárce nebo Divergence, a i když základ tam je, tak tomu něco chybělo. Možná mi tam scházela nějaká pořádná akční scéna. Film se mi celou dobu zdál být klidný, příběh vůbec negradoval ani když dvě hlavní postavy porušili pravidla jejich komunity. Takové nemastné neslané. Kristen Stewart se mi navíc ve filmu moc nezamlouvala, ale to možná bylo make-upem nebo účesem. Pro mě docela zklamání.(25.12.2016)

  • silentname
    ****

    Zaujímavým filmom tohto roku vyzeralo byť aj "Equals." O svete, kde sa buduje spoločnosť, no emócie, láska tu neexistujú. Existuje však choroba S.O.S., ktorá je práve najväčším nepriateľom týchto mieromilovných ľudí. A to sú práve emócie. A tak sa to snažia liečiť. V hlavných rolách tu máme Kristen Stewart a Nicholasa Houlta a musím povedať, že svoje postavy dali veľmi dobre. Aj v stavoch bez emócií, aj keď sa v nich búria všetky pocity. Čo by som ešte mohol pochváliť je vízia budúcnosti a aj vizuálne film celkom vyniká vo svojich tyrkysových a modrých farbách. Je to trošku zvláštne, ale nevyzerá to zle. Plus aj postavy sú tu dosť sympatické. Minimálne tie, ktoré majú aj nejakú osobnosť. No občas mám pocit, že sa nevyhneme niektorým klišé a potrebujeme mať hlavne pri závere veľkú drámu, ktorá je podľa mňa až trošku moc. Plus Kristen Stewart tu má svoje neverbálne gestá, ktoré občas môžu vyzerať pre niektorých komicky. Pretože je to Kristen Stewart, a takto sa tvári nech sa cíti akokoľvek. Ale ja by som na ňu v tomto filme až tak nenadával. Myslím si, že sa so svojou rolou popasovala celkom dobre. A plus sa mi páči, že aj Silas aj Nia sa toho čo sa v ich vnútri deje doslova až boja. Nápady by boli, spracovanie nie je úplne stopercentné, ale myslím si, že čo sa týka tohtoročných sci-fi, "Equals" patrí medzi tie lepšie. A stojí aspoň za jedno zhliadnutie. Hodnotenie: B(4.8.2016)

  • Arsenal83
    *

    Vykrádačka Ostrova skombinovaná s Darcom, ktorý bol už sám o sebe veľmi nepodareným dielom. Chémia medzi dvomi hlavnými predstaviteľmi nefunguje, ich vzájomná náklonnosť je mechanická, strojená. Navyše je film predstavovaný v divných depresívnych farbách. Ak z neho neodídete s pocitom duševnej skleslosti, to najlepšie, čo môžete zažiť, je nuda.(20.6.2017)

  • tom.nosek
    **

    Překvapivě herci nejsou zlí a prostory se soundtrackem jsou velice příhodně líbivě sterilní. Film je tedy v tomto vynikající, má jenom dvě drobné vady. Zaprvé, příběh nemohl být otřesnější. A zadruhé, ostřešnější být příběh nemohl. Teoreticky jde o jednu vadu, ale je tak významná, že jsem ji musel uvést hned dvakrát. Obecná orwellovská premisa je dobrá a také velice podobná i jiným dílům, jak knižním, tak filmovým. Nemusíme ale zacházet do detailů, stačí základní rozkreslení děje a zjistíme, že příběh je dost stupidní a nemá ani pořádný konec. (Následují spoilery.) Za zmínku stojí: 1) Niiny SOS nákazy si všimne jenom Silas. 2) Silas dost silně stalkuje Niu, ale opět si toho nikdo nevšímá. 3) Nia a Silas se spolu "skrývají" na očividně veřejných místech. Opět, nikdo si nevšimne. Rozlehlá veřejná místa jsou prázdná i přes den. Podobně je na tom skrývání se v zahradách za děravým keřem, kterým je vidět. 4) Silas je tak hloupý, že se divím, že se nezranil na hlavě vícekrát. Je šance, že Niu pustí, a jeho spojenci mu výslovně řeknou, ať počká doma, a on hned odchází... Komu tím prospěje? Druhé straně? Ideální je se bezcílně potulovat po městě. A ani na chvíli ho nenapadne, předtím než se chce zabít a než si nechá dát injekci, že by teoreticky mohla ona čekat na něj. Ona poměrně chytře (i když to, předpokládám, vlivem idiocie scénáře nebylo schválně) nechala svou "bundu" u něj na gauči. Takže by si Silas po příchodu všimnul, že tady nám něco hapruje a pokud to není nějaký zlý vtípek od souseda, Nia asi žije. 5) Jejich kámoš jim tvrdí, ať se ptají na Olivera, že ten do jejich zaslíbené země s nimi poletí. Na konci ale co? Na konci jedou vlakem, který tam má vyloženě zastávku! Tak proč byl potřeba nějaký Oliver? Na co tolik plánování? Nia si také dělá starosti, že neprojde checkpointy po cestě ven. Tuto část film ale vůbec nerozebírá, jednoduše ji přeskočí. Krom toho, je silně nepravděpodobné, že by nevzbudili podezření, když dva lidé, kteří tam nemají co dělat, najednou cestují směrem ven. 6) Nejlepší nakonec. Hrdinové spolu i přes injekci odjíždí, ale 6a) proč to Silas dělá? A 6b) co znamená ten neurčitý konec? Celé je to nejasné, bez pointy. Závěrem bych dodal, že zajímavost, která říká: "Některé scény neměly přesně daný scénář a točily se formou zhruba třicetiminutových sekvencí," přesně odpovídá stavu celého filmu. Slepenec zvláštních a velice těžko navazujících momentů. Jako kdyby tam chybělo mnohem víc meziscén. No prostě, lepší podívat se znovu na Equilibrium nebo V jako Vendetta.(8.4.2017)

  • - Režisér Drake Doremus vymyslel některé velmi zvláštní formy zkoušek před natáčením. Nechal například hlavní herce celou hodinu jen sedět naproti sobě a pořád dokola říkat pouze: "Helo Nia" "Hello Silas". (Masai)

  • - Média uvedla, že se jedná o adapci románu George Orwella z roku 1984. Film ale s románem nemá nic společného. (Steel32)

  • - Tvůrci chtěli, aby lokalita pro natáčení působila pokud možno co nejvíce futuristickým dojmem, nakonec zvolili Tokio a Singapur. (Ajjinka)