Reklama

Reklama

Nikdy nejsme sami

  • angličtina We Are Never Alone (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Do obce roztažené podél státní silnice se nastěhuje paranoidní pracovník vězeňské správy a jeho rodina. Spřátelí se se svým novým sousedem, nezaměstnaným hypochondrem, kterého živí jeho žena pracující v místní prodejně. Unavená životem a starostí o dva syny, všimne si vyhazovače z nočního klubu. Ten ale miluje striptérku. Ta však čeká na otce svého dítěte, který sedí v nedaleké base, kde pracuje náš bachař. Drama o současné době a lidech, kteří jsou obětmi i strůjci jejích běsů. (Falcon)

(více)

Recenze (138)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Petr mně hodnocení filmu rozhodně neulehčil a váhání mezi čtyřkou a pětkou bude trvat možná i po další projekci, ale ke pětkám to teď momentálně má dál než ke čtyřkám. Režiséra jako je Petr Václav tenhle národ, zejména voliči našeho prezidenta potřebují jak prase drbání. Když totiž přemýšlíš bez kontextu a potřebných informací jen tupým získáváním zkratkovitých informací z TV Nova, Blesku a spol. dopadneš jak postava Miroslava Hanuše "na naší straně je morální právo" ...v kontextu s činem, který tomuto výroku předcházel bych řekl, že se jedná o jeden z nejsilnějších momentů současné kinematografie a nádherně zpracovaný vysledek toho, kam až může vést lidská zloba. Petr se nebojí silných sociálních témat a bušit je do lidí. Zdejší bušení ještě navíc vyšperkoval hodně drsným humorem. Důvod proč váhám nad svejma pětkama je vyhrocenost některých situací, postav a dialogů, ale ono to do celkovýho vyznění filmu pasuje. Na rozdíl od Cesty ven, zde Klaudie předvedla skutečný herecký výkon a obstála. U ostatních (Roden, Vlasáková, Hanuš) nepochybuj, jsou zkrátka dokonale přesný. Jsem rád, že nám pan režisér vysvětlil občasnou změnu barevnosti filmu, protože bych jinak měl nad tímhle otazník, ale to jen na okraj. Podstatnější než barva filmu je jeho sdělení a za to je vysoké hodnocení prostě po právu. ()

movie 

všechny recenze uživatele

70% Za co je třeba takový Todd Solondz nebo Larry Clark adorován, za to místní kritika smetla Václava. Přitom třeba prvních 15 minut je úplně naakumulované zlo, po kterém sem si musel chvilku vydechnout. Z Rodena se pomalu stává naž oblastní Nicolas Cage, tedy v tom ohledu, že si ve svých filmech čím dál víc vyhazuje z kopýtka a jeho cholerický hypochondr je jedna z nejnepříjemnějších postav co jsem na plátně za dlouhou dobu viděl. Zbytek castu je bez debat top! Doporučuji. Na to že se nejedná o věrný obraz naši sociální reality serte. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Jde o jakýsi antický nadreálný svět, kde jsou lidé vyšinutější, náhody samozřejmější, řeč tezovitější a dějové oblouky (přičemž kam směřují, je jasné zhruba od poloviny) vám narážejí do obličeje na každém kroku. Je to trochu impozantní a hodně chtěné. Místy legrační. Hodně to vypovídá, ale nevím o čem. Bojím se, že se trochu projevuje, že Václav není s prostředím, o němž vypráví, úplně propojený. A bohužel při natolik zvýšené panoptikálnosti se pohybuje tak trochu v uncanny valley. ()

Dadel 

všechny recenze uživatele

Něco jako Díra u Hanušovic, ale bohužel ještě s řidším příběhem, jde spíš o koláž scének s postavami, které jsou hořkými karikaturami skutečných lidí. Naštěstí jsou scény dost vtipné, aby se to dalo přežít. Zejména tedy neskutečně odporný buran v podání Karla Rodena nebo jeho soused, typický "slušný Čech" a salónní (či spíše obývákový) revolucionář, co nenávidí všechno a všechny a plánuje nastolit nový světový řád (internetové diskuse na "alternativním zpravodajství" a Novinkách jsou jich plné). Z dalších postav stojí za zmínku romská šlapka v autentickém podání neherečky Klaudie Dudové (ta se pro tuto roli narodila!) či chlapec, kterého fascinují mrtvá zvířátka. Forma filmu je zbytečně do sebe zahleděná a Petr Václav se zbytečně připravuje o publikum. Vtipně to ilustruje diskuse s režisérem po filmu. Některé kusy filmu jsou černobílé a Petr Václav se po filmu strašně divil, že nikdo z diváků v sále nepochopil, proč tomu tak bylo (takže: když postava cítí vášeň, je film barevný. Jste hloupí, že jste to nepoznali!! :) ) ()

MoRTy 

všechny recenze uživatele

Jako dobrý...Roden a cikán super! ..Ale konec useknutej jako u většiny českejch filmů, takže sem závěrečný titulky sledoval nevystříkanej.Skoda ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Že „nikdy nejsme sami“, v této suverénně natočené i vyprávěné, střízlivě realistické podobence naší dnešní společnosti proyscené lhostejností, necitlivostí, násilím, bezprávím, bezskrupolózností, zbabělostí, falší a lží neznamená uklidňující slib, ale vlastně celkem děsivou hrozbu. Snímek ani na chvíli neztrácí smysl pro proporčnost toho, co si předsevzal vystihnout, ani od civilního konstatování stavu věcí veřejných nesklouzává ze sympatického odstupu od trapného konání postav k žádnému prvoplánově plačtivému či angažovanému komentování ani k lacinému výsměchu. Přes otevřený a nijak pozitivní konec mu nechybí ani jemný smysl pro naději, pointu a vytříbený ironický humor, jen pro to musíme i my mít cit. Překvapivě vyvážené, zralé a nehledaně originální autorské dílo. *** Perlička z šumu v pozadí: „...organizace  pro ochranu orné půdy protestují proti plánu dálnice A12, která má propojit pobaltské pláže s alpskými horskými středisky a portugalskými centry mořské zábavy. Odpůrci projektu upozorňují na možný blízký zánik Evropské unie. Předpokládají drastický propad evropských kyvadlových dovolených. Zvyšující se počet lidí z chudnoucích středních vrstev si navíc již nemůže dovolit prázdniny v zahraničí. Levopravá koalice nicméně poukazuje na nesporný příznivý ekonomický i ekologický dopad dálničního systému.“ *~ ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Veru, nikdy nie sme sami, vždy sa pritrafí nejaký ten film, ktorý sa tvári vševidiaco. A je tu s nami, podobne ako obrazové spravodajstvo a nič s tým nik nespraví. ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Nechci psát konemtář, spíš jen glosovat. O Karlu Rodenovi samožřejmě víme, že je skvělý herec, který dokáže zahrát libovoulnou polohu a udělá to pokaždé bravurně. Lenka Vlasáková také už mockrát dokázala, že umí hrát a je výborná. V tomto snímku mě ale převálcovalaKlaudia Dudová jako přirozený talent. Všechno jsem jí "žrala i s navijákem"!! zasloužený úspěch z Cesty ven se tu nezopakoval. Smíkem je zbytečně složitý, ráda bych byla špatným prorokem, ale divácký úspěch mu nepředpovídám. Spíš bude oceněný na mezinárodních festivalech. ()

LiVentura 

všechny recenze uživatele

Ty vraždy tomu daly, nicméně jsem nepochopil jednání postav, dost dobře to ani nešlo, určitě, i když se to tak tváří, to nemělo s realitou moc společného... ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Být to načočeno dnes, řeknu si, že to byla taková sondička do běžných životů dezolátů, pardon vlastenců a patriotů. Těch co mají na profilovkách na FB pod svými avatary české vlajky a jsou sdruženi ve všech těch skupinách co jeden čas každý druhý den okupovaly Václavák. Vlastenci sdružení do tlup názvů jako Národní odpor, Pravé češství, Svoboda a respekt atd... Skupiny co nenávidí Fialu, Pekarovou, Vystrčila, Ukrajinu i s Ukrajinci, ukrajinskou pšenici (tu otrávenou co se sem vozí do pekáren), ukrajinský slunečnicový olej (protože je z Ukrajiny), brouky (hlavně ty co jim vláda mele do jídla), chemtrails - alias kondezační páry na obloze za motory vysko letících letounů (v nichž ale v létě poletí na Malorku a do Egypta), jakékoliv vakcíny, síť 5G (mobil i s datovým balíčkem ale nosí celý den v kapse) a samozřejmě EU a NATO. Jenže tyhle typy tady byly už před sociálními médii a to dokonce dávno, pradávno. Jen ty svá zaručená moudra potvrzená školou života vyprávěli jen v hospodě. Sociální média ale umožnila - jak jsem kdesi četl vtipnou glosu ,,zjistit kdo je jen kretén a koho je už skoro záhodno se i trochu bát''. Postavy zde byly rozehrány skvěle a každému role sedla jak ulitá. Godlu jsem vždy bral jako takového prominentního Róma, který se vyšvihl, ale který spíše funguje v jeho přirozeném projevu než aby nějak výrazněji hrál. U Mostu jsem ale lecos přehodnotil a i zde musím uznat, že odvedl slušnou práci. Roden, to je prostě borec... Tady jsem jen zíral co ze sebe zase dokázal udělat. Lenka Vlasáková je taková tichá voda, ale o to je lepší pro psychologické role a Hanuš, bez komentáře! :-), To je prostě borec. I klaudia Dudová byla super a nevadili ani dětští herci. No a já koukám, že jsme vlastně vyjmenoval všechny. herecky to tedy bylo hodně nadprůměrné. Bohužel snaha všechny ty postavy nějak v závěru rychle pospojovat vedla k trochu křečovitému konci, který ani nebyl moc uvěřitelný. Je škoda, že to v závěru přestalo držet pohromadě. Ale i tak dávám za solidní 3 náboje do brokovnice. * * * ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Film, na kterém se mi líbí snad jen jeho plakát a grafika závěrečných titulků, jinak to šlo dost mimo mě. Ke konci jsem se už vážně modlil, aby to skončilo - tak moc mi byl ten film protivný. Petr Václav na mě osobně na tiskovce k filmu působil jako člověk odtržený od reality, který si točí filmy hlavně pro sebe - Nikdy nejsme sami si pravděpodobně u kritiků vyslouží kladné přijetí (i nějaký ten Český lev by za to asi mohl být), ale v kinech to bude podle mě stejný komerční propadák jako Cesta ven. Děj (či spíše sled volně pospojovaných epizod) mi přišel jako jedna velká vykonstruovaná kravina (bílá prodavačka, která se jen tak zamiluje do romského pasáka? Tak určitě, haha), a vše, co je v tom filmu zajímavé, je vždy jen naznačeno, a pak to hned skončí a jede se dál rozvíjením něčeho jiného. Střídání barevného a černobílého formátu, které zde už zmínily předchozí komentáře, by mi samo o sobě ani tak nevadilo (byť nemám problém přiznat, že rozklíčovat jsem to nedokázal), co mi ovšem přišlo už hodně za čarou, je scéna, ve které hypochondr Roden detailně zkoumá svoje hovno - myslel jsem, že se v kině pozvracím, a jestli si z toho filmu budu něco pamatovat i po čase, bude to právě tohle. Za mě říkám ne. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Cesta ven bola pre mňa príjemným prekvapením a Václavovo obsadenie Klaudie Dudovej objav roka či skôr päťročnice. Škoda, že ju v tomto kvázi šokantnom filme nevyužil viac. Áno, je to čiernohumorná sranda, občas zamrazí, ale ako mozaikovitý príbeh v konkurencii podobných bračekov zo zahraničia sa Nikdy nejsme sami zadýchava. Proste to nie je tak precízne prepojené a koniec sa akoby šiel do stratena. Nehovorím, že je snáď zlý, ale od katarzie sme ďaleko. No a pri jednej z úvodných scén som práve náhodou jedol čokoládový puding, domyslite si pri ktorej. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Svět je peklo a všichni si v něm náš pobyt jen vzájemně ztěžujeme. Psychologický film ze světa obydleného asi osmi postavami se může opřít o slušný scénář a výborné herce. Střídání černobílých a barevných záběrů ale podle mne ničemu neprospívalo. Aspoň že tam zbyla trocha humoru. Postavy, jakou tu hraje Miroslav Hanuš, rozhodně nejsou v českém filmu obvyklé, ale stejně by více vynikla v kontrastu s někým aspoň trochu „normálním“. V závěru kupodivu přišla špetka naděje. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Roden balancuje na hraně soucitu a smíchu. Vidíme živočichopis - módní sociálně kritické drama, ale nepochopil jsem sdělení filmu. Že nás formuje okolní prostředí? Vyprávění je monotónní , což podporuje schematický pravidelný střih a k postavám jsem si nevytvořil vztah. Pohybují se beze smyslu odnikud nikam. ()

Související novinky

Road-movie Martina Jelínka v Kině Pilotů

Road-movie Martina Jelínka v Kině Pilotů

27.05.2016

Road-Movie, film vypovídající o současné generaci mladých lidí, jejich dezorientaci, absenci vlastního názoru a nespokojenosti s vlastním životem, se bude promítat exkluzivně v Kině Pilotů od 26… (více)

23. Dny evropského filmu

23. Dny evropského filmu

02.04.2016

Dny evropského filmu jsou jediným festivalem v České republice zaměřeným výhradně na evropské filmy. Hlavní přehlídka proběhne v Praze ve dnech 7. - 14. 4. (kina Lucerna, Světozor a Royal) a v Brně… (více)

Reklama

Reklama