Reklama

Reklama

Snowden

Trailer 1
Francie / Německo / USA, 2016, 134 min

Jeho jméno zná každý. Edward Snowden za sebou nechal pokojný rodinný život a vzornou kariéru v tajných službách a stal se psancem na útěku. Je muž, který odhalil šokující praktiky amerických výzvědných služeb, hrdinný whistleblower, nebo zrádce, který zaslouží nejtvrdší trest? Klasik americké angažované kinematografie Oliver Stone zkoumá profesní i rodinné zázemí člověka, který ukázal světu, že jsme stále sledováni. A že válka proti teroru posloužila jako záminka k bezprecedentnímu vpádu moci do soukromí. Jde tu vážně ještě o zachování demokracie? Snowdenova odpověď je mrazivě jasná. (Film Europe)

(více)

Videa (11)

Trailer 1

Recenze (326)

luka4615 

všechny recenze uživatele

Skvěle střižený životopisný film o člověku, který kvůli odhalení monitorovacích praktik tajných služeb obětoval svůj profesní, potažmo i soukromý život. Kauza Snowden je dozajista kontroverzní událostí, která před pár lety hýbala všemi celosvětovými médii. Já osobně jsem na tuto událost nahlížel zpoza okraje, takže po zhlédnutí tohoto snímku mě překvapilo, jaký to mělo celkový dosah a kolik vlivných lidí v tomto všem bylo zainteresováno. Film jako takový skvěle odsýpá, Joseph Gordon-Levitt předvádí výborný herecký výkon, v čemž mu sekundují i ostatní herci ve vedlejších rolích. Rovněž musím ocenit i zajímavě zvolený soundtrack, který snímku dodává punc tajemna. Jedinou chybičkou je tedy přemrštěná stopáž, jelikož v několika místech byl film až moc zbytečně "ukecaný" a natažený. Až na tento detail jsem se snímkem Snowden velmi spokojen. Jako provokativní nastavené zrcadlo USA a tajným službám totiž funguje dokonale. „Terrorism is just an excuse.“¨ ()

mzss1 

všechny recenze uživatele

|15%| Nějak mě tento film nelákal, ale abych si rozšířil obzory, tak jsem to zkusil. Avšak nečekal jsem, že mi to takhle totálně nesedne. Nechci snímek kritizovat, ale celá tahle událost by se snad dala zachytit do dvacetiminutového dokumentu, ne? Alespoň to téma mě absolutně nebavilo. Krom toho ani ostatní prvky v této záležitosti byli víc než nulové. Nevadí mi ukecané filmy, ale tohle bylo na mě moc. Dvouhodinová nuda. Odpad nedávám, chyby to nemělo, avšak žádný přínos mi to nedalo. Joseph Gordon-Levitt zahrál hlavního hrdinu celkem dobře, ostatní herci mě už moc nezaujali. Nicolas Cage se tu párkrát mihne a nemá žádnou důležitou roli. Prakticky nic mě nezaujalo. ()

Reklama

Bluntman 

všechny recenze uživatele

V pátek 25. 11. 2016 ve věku devadesáti let zemřel Fidel Castro, o kterém Putin řekl, že "ztělesňuje vysoké ideály politika, občana a patriota upřímně přesvědčeného o správnosti toho, čemu zasvětil život". Před třinácti lety o Commandantem natočil dokumentární portrét Oliver Stone, který to tehdy schytal zleva i zprava. Nyní je tvůrce, označovaný za černé svědomí Ameriky, kritizován za fikční biografii SNOWDEN o whistleblowerovi, o kterém Putin řekl, že je to "podivný, idealistický chlápek, který je v Rusku v bezpečí"._____ Časté výtky ohledně toho, že SNOWDEN na rozdíl od většiny Stoneových filmů není relevantním komentářem k dnešku, potažmo je překvapivě krotký, a že navzdory stylistické excesivnosti jde o nezvykle přehledné a umírněné vyprávění, jsou mimo. Stone vždy s postavami pracoval spíše jako s typy než s psychologicky definovanými jedinci, protože mu slouží k demonstrování určité teze o společnosti. SNOWDEN je o zklamání z víry v demokratický systém (představovaný jak bushovskou jestřábí politikou, tak obamovskou lživou nadějí v lepší zítřky), a tak ani nevypráví o přerodu patriotického republikána v liberálního "extremistu" díky aktivistické ženě, ale o muži mezi dvěma ideologiemi představovanými dvěma vedlejšími postavami (viz stejné schéma používající WALL STREET, WALL STREET: PENÍZE NIKDY NESPÍ, ČETA, DIVOŠI)._____ Jinak Stoneovi šlo vždy o jasnost, srozumitelnost a přehlednost vyprávění (snad až na U-TURN a do jisté míry DIVOCHY, kde ale v obou případech aktualizoval noirovou poetiku), zatímco blbnul se stylem. Převážně umělecky motivované stylistické postupy (různé typy kamer a filtrů, kombinace hraných a dokumentárních pasáží, střídání makrodetailů a větších celků, významotvorné montáže...) ozvláštňují stoneovsky typické nechronologické a místy nespolehlivé, zato dlouholeté hollywoodské tradice ctící vyprávění. Kdo od Stonea čekal něco jiného? A kdo vůbec věděl, že Castro byl včera ještě naživu? ()

Real Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

"SECRECY IS SECURITY AND SECURITY IS VICTORY." --------- Pre predstavenie danej problematiky pomerne nevhodné. Citizenfour sa v tomto ohľade drží lepšie. Režijne je Snowden na vysokej úrovni, ale scenár tých 134 minút neudrží. Film je mimo iného až príliš presiaknutý romantickými ingredienciami. Miestami máš pocit, že Snowden je poriadne emotívne nestabilný. Všetky tie milostné vsuvky (a je ich tam požehnane) rapídne znižujú výpovednú hodnotu snímku. Áno, Shailene je síce šialene sexy, ale keď pozerám film o tom, ako Edo rozbíja Veľkého brata, nepotrebujem každých 5 minút vidieť dvoch urevancov lamentujúcich nad ich bezvýznamným vzťahom. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Zákon na ochranu osobních dat je nebetyčná blamáž, to víme všichni. Na jedné straně, cokoli se děje na internetu je možno archivovat pro pozdější použití, na druhé straně to sotva někoho bude zajímat. A to nás možná mrzí ze všeho nejvíc; chtěli bychom vidět a být viděni (voir et avoir vu, jako Francouzi v zahradních kavárnách). A tak se vymyslely "sociální sítě", kde se člověk může obnažovat bezmezně. A opět; jedna věc je sbírat data a druhá tato data analyzovat a vyhodnocovat. Výsledek může pak být: tenhle člověk půjde s námi, je zcela závislý na konzumu / tenhle je nebezpečný, utrácí příliš málo... A co Snowden? Jak je na tom on sám? Nechápe, že tohle je další, vyšší stupeň demokracie, tzv. protiteroristická, jak tvrdil Obama. Pozn: Závěrečné titulky jsou na Oskara - tahle kategorie by se měla zavést. ()

Galerie (76)

Zajímavosti (14)

  • Špinavé praktiky NSA a CIA sú odkazom na Veľkého brata z antiutopického románu "1984" Georgea Orwella. V románe vystupuje antagonista O'Brien, vo filme šéf CIA O'Brian (Rhys Ifans), čo má byť priamy odkaz k postave, ktorá podobne ako v románe vtiahne hlavného hrdinu do vnútra systému, zasvätí ho, no potom sa z nej stane úhlavný prenasledovateľ. (Biopler)

Reklama

Reklama