Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Edu Součka, jeho maminku a tatínka už známe z filmu Obecná škola. Nyní jsme však v Protektorátu, kdy je rodina osmiletého Edy donucena vystěhovat se z Prahy na venkov k příbuzným. Městečko, kde chlapec dosud trávil jen prázdniny, se nyní stává jeho domovem. Mladá městská rodina se musí přizpůsobit novému prostředí a také soužití pod jednou střechou s tetou a jejími příbuznými, což zahrnuje i velmi přísného dědečka. Eda má před sebou nelehký úkol: najít a obhájit své místo v místní klukovské partě, jejíž svět je naprosto odlišný od jeho městského. Čeká ho cesta k hledání odvahy, ale také k nečekaným rodinným tajemstvím, která vyplouvají na povrch. Svět dětí a dospělých se sbíhá v hledání odvahy a hrdinství. I v nelehkých dnech války může být totiž nejtěžší prokázat odvahu vůči vlastní rodině. (Bioscop)

(více)

Diskuze

Bluntman

Bluntman (hodnocení, recenze)

Ondrus

Ne, naprosto účelově proti sobě stavíš pomyslné dva typy diváctví, přičemž jedno je vyhodnoceno jako správné (dojmy!), druhé špatné (kritická reflexe díla, jeho složek), protože spadáš do první a nikoliv druhé kategorie. Uniká mi, proč proti sobě stavět něco, co ani dost dobře nejde (on analytický a kritický typ diváka neprožívá emoce, jo?, ono prožívání emocí u díla nějak popírá ony často zmiňované nedostatky v oblasti vyprávění?). Jinak jsem se "vysmíval" tomu zobecnění, že film je ("obecně"!) o emocích. Zatím z Tebe padají jenom argumentační fauly. 

na příspěvěk reagoval Pierre, Ondrus

Ondrus

Ondrus (hodnocení, recenze)

Bluntman

Můj příspěvek se vztahoval pouze k filmu Po strništi bos a nebyl myšlený obecně. Tyto dva typy diváka jsou zastoupeny u tohoto filmu nejvíce, proto jsem zmínil jenom je. Jako vždy sis to interpretoval po svém a máš svoje vlastní vyjádření typu diváka, to chápu. Co se týče účelu filmu, jedním z mnoha, které jsem zmínil je i vytvořit emoci -radost, smutek, strach, potěšení z přijatých informací atd. Pokud se tady tomuto vysmíváš, jsi nejspíše psychopat (nemyšleno jako urážka).

na příspěvěk reagoval Bluntman

Miller

Miller (hodnocení, recenze)

Těch typů je několik...

 

1.typ - troll

2.typ - kritik

3.typ - zaslepenec (tj. buď fanda, nebo hater)

4.typ - ten, co si jen jde zajít do kina na pokračování jeho oblíbeného filmu

5.typ - zvědavec

6.typ - ten co šel do kina, a na film se rozhodoval tam

7.typ - ten co si nahání hodnocení

8.typ - ten, co to viděl na festivalech

Bluntman

Bluntman (hodnocení, recenze)

Ondrus

Jestli je jediným smyslem filmu vzbudit emoce, tak to potěš. Jinak hezky účelově proti sobě stavíš dva typy diváctví, ale problém je, že nevyzdvihuješ ono naivní (oproti kritickému), ale pracuješ s kritickým vs. ignorantským, přičemž oslavuješ to druhé. (A automaticky nálepkuješ jeden přístup jako ten špatný, jako kdyby vytýkání nezvládnutí naprostých základů vyprávění, které v souvislosti s Po strništi bos zaznívá docela často, byla chyba publika, nikoliv nepovedenosti díla.)

na příspěvěk reagoval Ondrus

Castrator

Castrator (hodnocení, recenze)

Tak se přiznejte, diváci, do kterého ze dvou typů patříte? A ne abyste se mermomocí cpali do nějakých jiných typů, jsou prostě dva typy a basta!

na příspěvěk reagoval Ondrus

Ondrus

Ondrus (hodnocení, recenze)

Bluntman

Jsou dva typy diváka na tento film.

1. Moderní technický typ, rozebírá všechno dopodrobna a jde na film se zastřeným viděním dnešního stylu filmového vyprávění. Při sledování filmu hledá chyby a analyzuje. Bohužel tento typ diváka jaksi pozapomněl na smysl filmu - pobavit diváka, zaujmout, vtáhnout do děje, vzbudit emoce, zapomenout na chvilku na všechny starosti atd. Ti budou dávat 2*.

 

2. Divák, který si jde film užít, neočekávat a nehledat na něm nesmyslně chyby. Chápe, že tam nebude žádný "dramatický oblouk" a jenom si užívá momenty lidskosti a humoru z dob minulých. Takovému divákovi dá film emoci a to přesně by měl obecně film dělat. Ve mě například Po strništi bos doznívá ještě dva dny po shlédnutí a přesně o tom si myslím má film být.

na příspěvěk reagoval Bluntman, noise_law, noise_law

Bluntman

Bluntman (hodnocení, recenze)

To si myslím taky, ale podle mé sociální bubliny to v modré nebude, protože značka Svěrák a Hezký český film, nikoliv pro kvality samotné (= menší fail než Zahradnictví, ale i tak žádný zázrak).

na příspěvěk reagoval Ondrus

Dadel

Dadel (hodnocení, recenze)

já nevím, čeho se bojíte. Tenhle film v modré barvě nebude.

Bluntman

Bluntman (hodnocení, recenze)

Dadel

Nezabrání, wtz, ale jde o to, aby před premiérou bylo hodnocení co nejméně zkreslené. (Před premiérou červená barvička působí lépe než modrá, že.) A přiznejme si, že i co nejvíce pozitivní, protože kritické ohlasy zaznívají hlavně z řad kritické obce, jejichž zástupců či zástupkyň tu moc není. 

Uživatel JAGODA smazal svůj příspěvek.

Yoshitsune

Yoshitsune (hodnocení, recenze)

já test udělal a tohle hodnotiti nemůžu, databáze mně asi vyhodnotila, jako potenciální hrozbu pro tenhle film a tak mi to radši zablokovala, zajímavé tady 

Dadel

Dadel (hodnocení, recenze)

Bluntman

už jsem to vysvětloval Jagodovi, ale ty bys to snad chápat mohl. Tímhle se dosáhne jen toho, že to Svěrákovi hateři ohodnotí o něco později, ale nezabrání se tomu.

na příspěvěk reagoval Bluntman

Dadel

Dadel (hodnocení, recenze)

Castrator

hodnocení před premiérou je standardně uzavřeno jen pro uživatele 2. kategorie (co neudělali test), ne pro všechny uživatele.

To, co se děje tady, je značně nestandardní

na příspěvěk reagoval ZHODNOTITEL

Uživatel JAGODA smazal svůj příspěvek.

Yoshitsune

Yoshitsune (hodnocení, recenze)

to je zajímavé to hodnocení a komu je povoleno a komu ne, to pak promítne do mého komentáře 

Bluntman

Bluntman (hodnocení, recenze)

Do premiéry film mohli vidět uživatelé leda na předpremiérách (jedna festivalové, vybraná kina), při otevření před samotnou premiérou by se mohla nahrnout velká spousta lidí, která hodnotí neviděné, a to jenom na základě (ne)oblíbenosti Svěrákových.

na příspěvěk reagoval Dadel

Ondrus

Ondrus (hodnocení, recenze)

Castrator

No v tom případě by to neměli otevírat vůbec. Je divné, že to otevřeli a pak po snad dvou dnech zase zavřeli.

Pokud už to vidělo takové velké množství lidí, nevidím vůbec žádný důvod nechávat hodnocení uzavřené.

Castrator

Castrator (hodnocení, recenze)

ČSFD se "domlouvá" s mnoha ostatními distributory, ne-li většinou, že nechá hodnocení uzavřené až do premiéry.

 

Premiéra je 17. 8., že jsou na rozdíl od mnoha jiných filmů tři prdele předpremiér pro adminy není asi důvod, aby otevírali hodnocení. Nevidím na tom nic divného nebo konspiračního. Prostě asi otevřou hodnocení k datu premiéry, jako u ostatních/všech filmů.

na příspěvěk reagoval Ondrus, Dadel

Dadel

Dadel (hodnocení, recenze)

Ondrus

to je doufám jen konspirační teorie, to by to neotevírali vůbec.

spíš lajdáctví od adminů

Ondrus

Ondrus (hodnocení, recenze)

Chuckiecz

Vypadá to, že se CSFD domluvila s distributorem, aby nechali hodnocení uzavřené až do premiéry. Bojí se asi klesajícího hodnocení.

na příspěvěk reagoval Dadel

Chuckiecz

Chuckiecz (hodnocení, recenze)

Zdravím, rád bych hodnotil, ale nějak tu možnost nemám? proč?

Děkuji za odpověď

na příspěvěk reagoval Ondrus

Uživatel JAGODA smazal svůj příspěvek.

Související novinky

Zemřel herec Martin Havelka

Zemřel herec Martin Havelka

03.10.2020

V dopoledních hodinách dnes přišla zpráva o úmrtí filmového, televizního a divadelního herce Martina Havelky. Zemřel v Brně ve věku 62 let. Informaci na svém twitterovém účtu zveřejnil režisér Jan… (více)

25. Český lev - výsledky

25. Český lev - výsledky

10.03.2018

Předáváním výročních 25. Českých lvů provázela slovenská moderátorka Adéla Vinczeová. O hudební složku večera se postarala nominovaná muzikantka Vladivojna La Chia. Večer také narážel na současnou… (více)

Jan Tříska (1936 - 2017)

Jan Tříska (1936 - 2017)

25.09.2017

Po nešťastném pádu z Karlova mostu zemřel ve věku osmdesáti let herec Jan Tříska, celoživotní oblíbený představitel shakespearovských rolí. Jeho touha stát se tanečníkem vzala za své, když mladého… (více)

43. Letní filmová škola začíná 28. července

43. Letní filmová škola začíná 28. července

18.07.2017

Největší prostor bude věnován švédské kinematografii, na kterou se zaměří blok Fokus. Ze Švédska přijedou také významní hosté: svou retrospektivu na LFŠ uvede Tarik Saleh, k němu se přidá i jeden z… (více)

Reklama

Reklama