Nastala chyba při přehrávání videa.
  • hygienik
    *****

    Nenachádzam na filme nijakú chybu. Svěrákovci vždy komentovali svet s pochopením pre každodennosť aj ľudské slabosti. Moment prekvapenia, či lepšiu zápletku som rád oželel, pretože namiesto nich Strniště ponúka poetiku ľudských pohľadov, ktoré povedali všetko tam, kde sa človek neodvážil hovoriť nahlas. Doba a divácky vkus sa menia, ale Svěrákovci ostávajú rovnakí. A to je dobre, lebo takýchto krásnych filmov bolo za posledné roky natočených málo. Ďakujem uživateľovi silentname, že ma presvedčil, aby som šiel do kina. Nevidieť túto malú veľkú krásu, by bola škoda.(29.8.2017)

  • troufalka
    *****

    Pokud se někdo rozhodne natočit pokračování filmu, který se během let stal kultovním, zavání to většinou průšvihem. Ale nemusí být, pokud se povede scénář, dvojka něčím překvapí a bude aspoň tak dobrá, jako jednička.. V poslední době se můžeme v naší kinematografii setkat ještě s jiným fenoménem - točí se nikoliv pokračování, ale to, co slavnému filmu předcházelo!! S jiným obsazením, stejné postavy ... Počin řekněme hodně odvážný. Těžkou pozici má nejen režisér, ale hodně velký tlak je na hercích, srovnávat budou samozřejmě diváci ... Mám tu výhodu, že jsem přišla na předpremiéru v Uherské Hradišti bez jakýchkoliv očekávání. Prostě jsem se pouze pohodlně usadila a dívala se na pltáno. A že bylo na co se dívat!! Vizuál je opravdu nádherný, příjemně pohladí i hudba. Od první chvíle je patrné, že jde o hodně osobní vzpomínky, jakési bilancování Zdeňka Svěráka, který vzpomíná na svá klukovské léta. Jakékoliv spekulace ohledně děje jsou tím pádem zbytečné. Možná to tak všechno nebylo, ale znáte vzpomínky - někdy si to v hlavě sami upravíme, na něco zapomeneme, něco zveličíme. V závěrečných titulcích mě překvapilo, že je pod scénářem napsaný Jan Svěrák, tatínek figuruje pouze jako autor dialogů. V hereckém obsazní příjemně potěší Tereza Voříšková v roli maminky, krásně si zarošťačí celá klukovská parta, dojme i děda morous v podání Jana Třísky i jeho podařeně nepodařený synek Oldřich Kaiser. Prostě se máte na co těšit! Pokud se vám po projekci zachce lehnout si někam na mez, žvýkat stéblo trávy a pozorovat oblohu, tak vás malý Eda spolehlivě dostal. A to je moc dobře!!(6.8.2017)

  • Douglas
    ***

    Tvorba Zdeňka Svěráka dlouhodobě úzce navazuje na tradici idylizujícího epizodického vyprávění, jež se soustavně rozvíjí v české kinematografii už sto let. A třebaže k filmu PO STRNIŠTI BOS psal na motivy otcovy knihy scénář Jan Svěrák, váže se k této tradici snad ještě více než jejich předchozí filmy. ___ Rodina přijede na venkov během války a najednou důležitější než okupace jsou nevyslovené rodinné tlaky, které vyvstávají mezi denními (bouře), několikadenními (ztracený holub, zapálený bunkr skupinky chlapců) a několikatýdenními až několikaměsíčními dějovými liniemi (malý Eda mezi chlapci, malý Eda mezi děvčaty, malý Eda vs. velký Škaloud). ___ Oproti jejich předchozím snímkům mě ovšem překvapila arytmie filmu jako celku. Na úrovni scén a motivů Jan Svěrák tradičně kouzlí s vytvářením drobných kontinuit či produktivních kontrastů a s promyšleným stylistickým konceptem. Rytmus se ale znatelně zadrhává na vyšší úrovni rozsáhlejších bloků a zastřešujícího systému filmu, jenž pak působí dojmem přehlcení (dílčími postavami, motivy) nebo vyprázdněnosti (potenciální konflikty zůstanou nenaplněny, a nenacházím z prvního zhlédnutí vzorec, který by takové kroky vysvětlil), často paradoxně oboje současně. Zatímco OBECNÁ ŠKOLA, KOLJA či TMAVOMODRÝ SVĚT na konci zaklapnou do takříkajíc hollywoodsky uzavřené mozaiky epizod, jež je scelená motivem sice spíše abstraktním než příčinným... leč velmi silným, PO STRNIŠTI BOS tento scelující motiv a dojem jednoty neutváří - a tak jeho epizodičnost vystupuje do popředí. ___ Podrobněji se těmto i dalším aspektům filmu PO STRNIŠTI BOS věnuji zase po nějakém čase u "sebe" na Poznámkách.(26.8.2017)

  • campix
    ***

    Osobně je Po strništi bos lehkým zklamáním. Návrat do stylu obecné školy zas tolik nevyšel a přesto, že za předlohou stojí Zdeněk Svěrák, tak se jeho poetika lehce vytrácí a většina to připisuje Janu Svěráku, který nejen režíroval, ale také se zhostil scénáře. Samozřejmě jde o pohled na dobu za Protektorátu dětskýma očima, ale film zde podle mého trošku naráží a bojuje s nevyváženou infantilností a na druhou stranu také brutalitou některých scén. Herecké obsazení je v naprostém pořádku a tak se jedná rozhodně o jeden z těch lepších filmů, které produkujeme. Jenom pro mě osobně, lehké zklamání.(15.9.2017)

  • Mireldis
    *****

    ...chápem, že po filmoch ako Obecná škola, Kolja alebo Tmavomodrý svet môže byť pre niekoho táto neskutočne pokojne plynúca záležitosť rozčarovaním. Sám Zdeněk vo svojej knihe píše o o svojich dvoch rokoch na dedine ako o krátkom intermezze, ktoré sa mu však hlboko zarylo do pamäti. Presne taký je aj film, ochudobnený len o pár autorských myšlienok a názorov, jediná maličkosť ktorú by som vytkla. Eda a jeho pohľad na svet je typicky detský - takmer bezkonfliktný, vnímajúci nebadateľné detaily. Osemročný chlapec rieši obrovské problémy ako napríklad členstvo v parte kamarátov - "vojakov", ktorí sú maximálne nemilosrdní a majú jasné názory. :) Nečakajte obrovské zvraty, i keď sa tu minimálne jeden nájde. Nebudete plakať od smiechu (vlastne som mala pocit že z 15 ľudí v kine som sa smiala iba ja s priateľom. Neviem, v kom je chyba, snáď v mojom sluchu...) Nečakajte ani žiadne žmýkanie emócii. Pohodlne sa usaďte, zhlboka sa nadýchnite, vydýchnite a nechajte sa unášať. Svěrákovci sú tak akurát sentimentálni, tak akurát vlasteneckí a veľmi málo dramatickí. Po strništi bos je v tom pravom slova zmysle pohladením po duši. K hercom sa myslím, vôbec netreba vyjadrovať, všetci do svojich úloh zapadli - vyzdvihla by som jedine Kaisera, ktorého som veľmi rada po dlhej dobe videla, obzvlášť v najzaujímavejšej postave príbehu.(3.9.2017)

  • - Ve skutečnosti napsal Zdeněk Svěrák k filmu pouze dialogy. Zbytek scénáře napsal sám Jan Svěrák. U dialogů ale chtěl, aby měly tatínkův humor. (Pierre)

  • - Když probíhal casting na roli tatínka, Jan Svěrák poprosil Terezu Voříškovou, jestli by si s ní tu roli taky mohl zkusit. Na rozdíl od ostatních uchazečů uměl text nazpaměť a nekoktal. Napadlo ho, že by se na tu roli vlastně hodil. Nakonec ale od svého plánu upustil a roli přenechal Ondřeji Vetchému. Ve filmu se ale přece jen objevil, a to v miniroli muže s vysílačkou. Ta si vyžádala 2 natáčecí dny. (Pierre)

  • - Ondřej Vetchý musel na roli Edova tatínka vypadat starší a tak mu maskéři vyholili na hlavě kouty a prostříhali vlasy. Když pak Vetchého potkali jeho známí, kteří o tom kosmetickém úkonu nevěděli, byli zestárnutím Vetchého zděšeni. (Šéfik)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace