Nastala chyba při přehrávání videa.
  • hrona
    *****

    Absolutní spokojenost. Tomuhle filmu jsem zkrátka věřil i přes zdejší prapodivná kolísající hodnocení. Knížku jsem četl několikrát a tak věrné zpracování s mojí fantazií vyloženě předčilo má očekávání. Moc děkuji pánům Svěrákům za natočení téhle lahůdky, předchůdce jednoho z mých nejoblíbenějších filmů vůbec. Herecky, scénicky, hudebně i slovem, za mě jednička s hvězdičkou.(2.9.2017)

  • Douglas
    ***

    Tvorba Zdeňka Svěráka dlouhodobě úzce navazuje na tradici idylizujícího epizodického vyprávění, jež se soustavně rozvíjí v české kinematografii už sto let. A třebaže k filmu PO STRNIŠTI BOS psal na motivy otcovy knihy scénář Jan Svěrák, váže se k této tradici snad ještě více než jejich předchozí filmy. ___ Rodina přijede na venkov během války a najednou důležitější než okupace jsou nevyslovené rodinné tlaky, které vyvstávají mezi denními (bouře), několikadenními (ztracený holub, zapálený bunkr skupinky chlapců) a několikatýdenními až několikaměsíčními dějovými liniemi (malý Eda mezi chlapci, malý Eda mezi děvčaty, malý Eda vs. velký Škaloud). ___ Oproti jejich předchozím snímkům mě ovšem překvapila arytmie filmu jako celku. Na úrovni scén a motivů Jan Svěrák tradičně kouzlí s vytvářením drobných kontinuit či produktivních kontrastů a s promyšleným stylistickým konceptem. Rytmus se ale znatelně zadrhává na vyšší úrovni rozsáhlejších bloků a zastřešujícího systému filmu, jenž pak působí dojmem přehlcení (dílčími postavami, motivy) nebo vyprázdněnosti (potenciální konflikty zůstanou nenaplněny, a nenacházím z prvního zhlédnutí vzorec, který by takové kroky vysvětlil), často paradoxně oboje současně. Zatímco OBECNÁ ŠKOLA, KOLJA či TMAVOMODRÝ SVĚT na konci zaklapnou do takříkajíc hollywoodsky uzavřené mozaiky epizod, jež je scelená motivem sice spíše abstraktním než příčinným... leč velmi silným, PO STRNIŠTI BOS tento scelující motiv a dojem jednoty neutváří - a tak jeho epizodičnost vystupuje do popředí. ___ Podrobněji se těmto i dalším aspektům filmu PO STRNIŠTI BOS věnuji zase po nějakém čase u "sebe" na Poznámkách.(26.8.2017)

  • Flego
    ***

    Čarovná expedícia do detských liet, napriek temnej doby protektorátu. Príbeh je postavený na čriepkach spomienok a snaží sa držať pohromade, čo sa mu aj ako-tak darí. Horšie je, že jediná nosná myšlienka ( svár vo vnútri rodiny ) zostane neuspokojivo doriešená. A tento aspekt nedokážu dvihnúť ani slušné herecké výkony.(3.1.2018)

  • 6thSun
    ***

    Jako když vám někdo ukazuje svoje rodinný album. Pár obrázků je hezkejch, některý trochu mimo, jiný úplně o ničem, každopádně se nad tím bude vždy víc dojímat ukazující, nežli vnější pozorovatel, kterej by byl daleko radši, kdybyste mu místo toho nabídli (např.) pořádnou lampu nějaké řízné whisky. Ta má aspoň příběh.(25.12.2017)

  • claudel
    **

    Budu to mít jednodušší, protože můj komentář bude podobný tomu k Zahradnictví. Svěrák s Hřebejkem si mohou podat ruce - viděl jsem navoněné, nadýchané, načančané NIC. O příběhu se vůbec bavit nemusíme, žádný není, většina postav zbytečná, jediná zajímavá je Vlk v podání vždy výtečného Kaisera. Opravdu nemáme v ČR žádnou herečku, která by mohla hrát partnerku Vetchého a nebýt ve věku jeho dcery? No, jo, ale když pan režisér potřebuje svlékat Terezku Voříškovou, tak asi nemáme. Rok 2017 považuji za jeden z nejhorších pro český film za posledních x let. Čestný prapor drží Krobot se svým Kvartetem a Sláma s Bábou z ledu, jinak je to průšvih, hrůza a příšerná nuda.(24.12.2017)

  • - Jedná se již o šestý snímek rodinné dvojice Zdeněk Svěrák - Jan Svěrák. Dle slov Zdeňka Svěráka možná i poslední. [Zdroj: čtrnáctideník Naše Praha 10] (hippyman)

  • - Těžko uvěřitelná je scéna, kdy Edova maminka poté, kdy spolu se svou středostavovskou rodinou (manžel zaměstnanec elektropodniku, ona v domácnosti) narychlo opouští Prahu a stěhuje se k příbuzným na venkov, kteří kvůli tchánově karbanu přišli i o střechu nad hlavou, zde disponuje takovými v té době luxusními vymoženostmi jako je vysavač a elektrická žehlička. (vladous)

  • - Na železniční trati jsou použity betonové pražce, ty se ovšem začali používat až ve druhé polovině 20. století. (charlos11)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace