poster

Po strništi bos

  • Slovensko

    Po strništi bos

  • anglický

    Barefoot

Drama / Komedie

Česko / Slovensko / Dánsko, 2017, 111 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Jardus
    *

    Na české filmy jsem už dávno zanevřel. Nechci je vidět, nechci o nich číst recenze, nechci se o nich bavit s přáteli, prostě mne nezajímají. Při letošní návštěvě Slavonického filmového festivalu jsem měl během dne 3 hodinové okno mezi představeními a zrovna běžel tento skvost. Řekl jsem si, proč ne? Svěráky mám jako jedny z mála českých tvůrců rád a navíc se Po strništi bos točilo z velké části právě ve Slavonicích a v okolí. Už po několika minutách jsem ale věděl, že jsem udělal strašlivou chybu. Tahle naprostá blbost nemá absolutně žádný příběh, je to pouhý sled random scén. Dementních scén. Jestli si starší z rodiny Svěráků pamatuje takhle svoje dětství, tak to tedy všechna čest. Malé děti se baví, jako kdyby jim bylo asi 30 let, jinak prožívají ale docela pohodové dětství, až na to, že je teda Protektorát, ale toho by si člověk snad ani nevšimnul. Herecké výkony jsou šílenost sama o sobě. Trapný Vetchý, Voříšková, která vážně neumí hrát (prosím řekněte jí to někdo a hlavně jí už neobsazujte). Ať dělá cokoliv jiného v životě, ale hlavně ať neleze před kameru. A děti jsem měl celou dobu chuť zabít. P.S. Nevím, jak jste to měli vy ostatní chlapi v 7 letech, ale já opravdu nekoukal do výstřihu své tety a neslintal u toho a nesledoval potajmu, jak se moje maminka převléká do noční košile… Že by lehký Oidipovský komplex, pane Svěráku?(16.8.2017)

  • Anderton
    ****

    Kto má Svěráka rád, bude Po strništi bos možno preňho filmom roka, kto ho rád nemá, ten tento titul maximálne vyhejtuje. Dôvody sú jasné. Je to totiž film presne taký, ako ste očakávali. Láskavý, vtipný, hrejivý, no tieto prívlastky všetci dobre poznáte. Lenže Eda je hlavný hrdina a je to malý chlapec, takže osobne by som bol s výčitkami podobného typu opatrný. Na udalosti sa totiž pozeráme jeho očami, takže jednorozmernosť postáv, či skôr figúrok, je svojim spôsobom opodstatnená. Čo je ale dôležité, je svěrákovic schopnosť napísať skutočne vtipné scénky a dialógy. Že je potom aj film viac sledom malých epizód ako celistvým dejovým oblúkom, je iba logickým vyústením dramaturgického prístupu. Taktiež oceňujem, že ako prequel nevyžaduje nutne znalosť Obecnej školy. A tak čo, dáme to nakoniec za štyri.(6.8.2017)

  • jiriks
    *****

    Kdybych mohl, dám deset hvězd, přesně podle mého gusta, staré náčiní, orání pomocí koně, kovář, projet se s vozem taženým koněm. Otec taky klepal kosu na dvorku babiččina obydlí, aby následně posekal trávu. Přítomné slepice, králíci, knihu jsem přečetl, super podle knihy. Jen rozloučení s "láskama" chybí. Jinak jsem nadšen velice, moc krásné, milé, podívám se rád ještě jednou...(17.8.2017)

  • Enšpígl
    ***

    Hned po skončení filmu jsem měl o hodnocení jasno, ale přemýšlel jsem o důvodech. V podstatě na klíčových postech režie- kamera- herci jsou moji oblíbenci a odvádí velmi kvalitní práci i typický dialogy ala Zdeněk Svěrák opět ukazují, že tento pán si rozumí s českým jazykem možná nejlíp z nás všech. Potom jsem se vrátil k hereckým výkonům a vzal jsem si Ondru s Terezkou, které oba považuji za výborný herce a zjistil jsem, že i když nehráli vůbec zle, našel jsem v hlavě filmy, kde oba měli mnohem víc herecky vybroušených scén a v tom mně to bouchlo. Kámen úrazu je příběh, tohle je prostě stojatá voda do který se občas hodí klacíček, který udělá sem tam nějakou dějovou vlnku hlavně tedy díky hereckému mistrovství Oldy Kaisera. Tohle nebyl filmový příběh, možná každý druhý občan v naší zemi má nějakou podobnou historku, vzpomínku na své dětství, které se ale nějak zásadně nevymykají aby dokázaly udělat divácký biják. Mé hodnocení mně vysloveně mrzí, ale nemůžu jinak.(16.8.2017)

  • Vančura
    ***

    Filmy Jana Svěráka mám velmi rád, ale tento mě bohužel neoslovil. Spíš než jako film (skutečně jsem tam postrádal nějaký výraznější příběh) to na mě působilo jako velice pracně budované evokování (skrz dětský pohled) dávno zašlé éry dětství Svěráka seniora, který se zde na stará kolena se sentimentem - jak jinak - ohlíží za časy, kdy byl sám ve věku hereckého představitele hlavní dětské role (film se v sentimentu doslova topí). Ten film jako by celý doslova vystavoval na odiv, jaké měl ten Svěrák hezké a idylické dětství, probíhající válce navzdory. Dokonce jsem se nemohl ubránit dojmu, že se ten film veze na současné vlně nostalgie po dětství bez internetu a moderních technologií - skoro jako bych tam mezi řádky viděl dnešní oblíbené moralizování, jak bylo dřív dětství tak nějak čistší, když se děcka celý den proháněla venku, bez tabletů, Facebooků a všech těch dnešních nesmyslů. Jenže zrovna u mě tohle prostě nezafungovalo - za sebe nemám problém přiznat, že mě ten film po většinu projekce nudil, a že jsem se nemohl ubránit dojmu, že Svěrák podlehl iluzi začínajících literátů, přesvědčených o své výlučnosti. Nic proti, ale takové dětství měl tenkrát každý kluk na vesnici, nic výjimečného na něm nevidím, a z filmů zasazených do časů WW2 už jsem unavený, protože jsem jich viděl příliš. Moc mi nesedlo ani obsazení - Vetchý mi pro svou roli přišel příliš starý, Oříšková zase příliš mladá (věkový rozdíl 27 let mezi oběma herci mi přece jen pro představitele filmových manželů přišel příliš velký). A celkově jsem ten film shledal až pohříchu nevtipný, a asi i zbytečný, protože srovnání s Obecnou školou se nevyhne, i kdyby tvůrci stokrát tvrdili, že je to zcela jiný film - a vedle ní jednoduše neobstojí. Nic jsem od toho nečekal - takže v mém případě asi nejde mluvit o zklamání - ale nic jsem od toho ani nedostal, kromě pár hezkých obrázků a několika celkem povedených momentů. Nástup závěrečných titulků zde byl skoro vysvobozením - bohužel.(16.8.2017)

  • - Ondřej Vetchý musel na roli Edova tatínka vypadat starší a tak mu maskéři vyholili na hlavě kouty a prostříhali vlasy. Když pak Vetchého potkali jeho známí, kteří o tom kosmetickém úkonu nevěděli, byli zestárnutím Vetchého zděšeni. (Šéfik)

  • - Z dramaturgického hlediska bylo zapotřebí knižní předlohu pro filmový scénář výrazněji upravit. Proto například zmizela postava pana Kličky, kterého ve filmu nahradil pan Vlk (Oldřich Kaiser). (ZHODNOTITEL)

  • - Film na námět stejnojmenné knihy, který čerpá z dětství Zdeňka Svěráka, začal režisér natáčet začátkem srpna 2016. (Zdroj: Bioscop)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace