Nastala chyba při přehrávání videa.
  • heyda
    ****

    Svěrákovy filmy mám vesměs všechny rád. Co se týče Po strništi bos, byl jsem docela skeptický, protože první odezvy byly dost rozporuplné - někdo chválil, druhý kritizoval. Nicméně jsem se konečně dokopal k tomu, abych si to pustil a v zásadě se mi to líbilo, i když nadšením rozhodně neskáču. Velký pozitivum je lokace natáčení (Slavonice - nedaleko bydlím), ak se mi líbila kamera i výběr herců. V čem je film největším zklamáním, tak to je příběh. Ten je totiž takový nemastný neslaný, chybí tam jakákoliv zapamatovatelná scéna, žádné velké konflikty s nacisty, prostě nic zvláštního. Tak nějak to prošlo druhou světovou aniž by se stalo něco zásadního, krom toho, že museli nacistům uvolnit školu a udělat z ní hospic. Takže závěrem: dobrý citlivě zvládnutý film, který ale zdaleka nenaplnil svůj potenciál a nenaplnil asi ani očekávání mnohých diváků. 70%(26.3.2018)

  • Ramirez85
    ****

    V době všech těch Star Warsů, DC, Marvelů a podobných shitů má své místo na slunci i film, který je o skutečných lidech pro skutečné lidi. A že je to v porovnání s Obecnou školou dvakrát vylouhovaný čaj? A co? Svěrákova poetika bude mít v mém srdci své místo navždy, i když vypráví svůj příběh malinko povšechně a bez ladu a skladu. Vetchý nepřekvapivě výtečný, Voříšková překvapivě snesitelná. A Zdeňka Svěráka naklonovat nebo vymyslet lék na nesmrtelnost. Druhý takový se tu už totiž nikdy nenarodí.(30.12.2017)

  • Anderton
    ****

    Kto má Svěráka rád, bude Po strništi bos možno preňho filmom roka, kto ho rád nemá, ten tento titul maximálne vyhejtuje. Dôvody sú jasné. Je to totiž film presne taký, ako ste očakávali. Láskavý, vtipný, hrejivý, no tieto prívlastky všetci dobre poznáte. Lenže Eda je hlavný hrdina a je to malý chlapec, takže osobne by som bol s výčitkami podobného typu opatrný. Na udalosti sa totiž pozeráme jeho očami, takže jednorozmernosť postáv, či skôr figúrok, je svojim spôsobom opodstatnená. Čo je ale dôležité, je svěrákovic schopnosť napísať skutočne vtipné scénky a dialógy. Že je potom aj film viac sledom malých epizód ako celistvým dejovým oblúkom, je iba logickým vyústením dramaturgického prístupu. Taktiež oceňujem, že ako prequel nevyžaduje nutne znalosť Obecnej školy. A tak čo, dáme to nakoniec za štyri.(6.8.2017)

  • Malarkey
    ***

    Víte, že sledujete hrozně hezky natočený film z období druhé světové války, ale zároveň cítíte, že je celý ten námět strašně o ničem. A možná bych to i přešel, kdyby tu z Oldy Kaisera (který v každé další roli je lepší a lepší) nedělali nejzajímavější postavu, která vlastně drží v zajímavosti celý námět nad vodou a pak by jí ke konci úplně nechutným způsobem utnuli. Závěr filmu byl pro mě největším českým zklamáním za hodně dlouhou dobu.(4.1.2018)

  • Radek99
    ****

    Zřejmě už se asi definitivně rozpadlo nejlepší autorské duo polistopadového českého filmu, tedy otec Zdeněk coby scénárista a syn Jan coby režisér, věk a tvůrčí síly nejde zastavit, takže štafetu nyní nese mladý Jan sám...a ne úplně špatně. Otcových kvalit sice zjevně nedosahuje, ale fungující scénář imitující otcovu tvorbu napsat umí. Idylické vyprávění s hlavním dětským hrdinou, viděné dětskýma očima a primárně určeno pro dětského diváka (i když se snímek dá považovat i za rodinný), s jistotou v podobě knižní předlohy, ta Svěrákovská podstata je a zůstala i ve filmu přítomná... Výtky na nedostatečný příběh nechápu - ve filmu, v němž invalidní chlapec létá na létajícím kole (byť ve snu) a postava přezdívaná Vlk má ve flashbackových scénách skutečně vlčí pařáty, je jasné, že příběh je upravený svému cílovému divákovi - byl jsem v kině s jedenáctiletou neteří a dvanáctiletým synovcem a film prožívali úplně stejně, jako hlavní hrdina Eda četbu dobrodružné knihy... Proto taky právě vlk ohrožující babičku, jednoznačná aluze k archetypům zakódovaným v pohádkách, proto dětské klučičí party, proto motiv vytržení z cizího prostředí a stěhování do nového, neznámého, proto motiv vnějšího ohrožení (představovaného Němci a válkou), které je je pro bezstarostné dětství tím největším rizikem...(23.9.2017)

  • - Začátek filmu se odehrává v Elektrárenské ulici v Praze, kde Zdeněk Svěrák jako malý žil a kde se později natáčely i scény filmu Obecná škola. (ZHODNOTITEL)

  • - Jan Svěrák uvažoval i o černobílé verzi filmu. Z té nakonec sešlo a vydal ji jako režisérskou. (ZHODNOTITEL)

  • - Do role dědečka byl původně zvažován i Zdeněk Svěrák, na něj však volba nepadla, protože dle jeho slov by role nepůsobila na diváka důvěryhodně. Této postavy se nakonec zhostil neméně kvalitní a z Obecné školy (1991) velmi osvědčený Jan Tříska a Zdeněk Svěrák ztvárnil menší roli ředitele školy. (majky19)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace