poster

S láskou Vincent

  • Velká Británie

    Loving Vincent

  • Polsko

    Twój Vincent

  • USA

    Loving Vincent

  • Slovensko

    S láskou Vincent

  • Nizozemsko

    Loving Vincent

  • Nový Zéland

    Loving Vincent

  • Belgie

    Loving Vincent

  • Austrálie

    Loving Vincent

  • Kanada

    Loving Vincent

Animovaný / Životopisný / Krimi / Drama

Velká Británie / Polsko / USA, 2017, 94 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Mikita
    ****

    Oživení jen pár let starých závěrů o Goghově smrti dává možnost udělat z uměleckého díla lehce i detektivku. Snímek se pak stává zajímavým nejen díky výborné animaci, ale i díky netradičnímu pojetí příběhu o životě a smrti úžasného malíře. Bohužel jsou místa, která trochu trpí rozvleklostí a pomalejším tempem, ale jinak je to celé tak netradiční, že stojí za opakované puštění. A hned vás přepadně chuť přečíst si všechny jeho vydané dopisy. Musel to být nejen neobyčejný umělec, ale i člověk.(24.3.2018)

  • Sarkastic
    ****

    Nezajímám se o Vincentův život, jeho techniku malování či výtvarné umění vůbec. Spíš hledám filmy s animací odlišnou od té mainstreamové, chcete-li Walt Disneyovské/Pixarovské. Tento film mé očekávání splnil do puntíku, dokonce ho překonal. A pokud jsem se nejdřív trochu obával nudného příběhu, mrtvolných postav, brzy mě snímek vyvedl z omylu. Prostředí samozřejmě bylo statické, ale tvůrci vždy dodržovali jeho interakci s živými bytostmi (pohybem, světlem, stíny). A právě postavy působily velmi živým dojmem, jistě některé víc než jiné, někdy hlavně díky danému malíři, jindy kvůli dabérovi, nebo souhře obou (zvlášť patrné u převozníka, Adeline a dalších). U takových detailů jako odraz tváře ve vodě či zvedání se z postele jsem byl velmi překvapený propracovaností. Ale ze všeho nejvíc se mi líbily černobílé vzpomínky, dokázal bych si v podobném duchu představit celý film. „Detektivní“ příběh možná nebyl tolik nosný, ale bavil mě, ačkoliv o něj tu nešlo. A ten silný pocit melancholie na konci…velká spokojenost, dávám silné 4*.(8.2.2018)

  • P1tr
    *****

    Revoluční a krásné vizuální zpracování hraje v diváckém zážitku prim, ovšem ani obsah snímku na tom není marně a hloubání nad Van Goghovým životem a smrtí působí v kombinaci s uměleckým vzezřením filmu opravdu poeticky a dodává nikterak objevnému, ale přesto funkčnímu dění další rozměr a tvoří společně jedinečný a nezapomenutelný zážitek, na který vaše oči jen tak nezapomenou.(3.3.2018)

  • MiaMahoney
    **

    Originální? To bezpochyby! Ale budu za urýpaného burana a s klidem prohlásím, že se mi na film díky tomu, jak byl natočen, dívalo vcelku špatně. Zpočátku, než oči přivyknou, je ten rozpohybovaný impresionismus dobrý tak akorát na bolehlav. Ale pokud to ustojíte, dá se to dokoukat, jen nečekejte žádné dějové terno. Hlavní postava se tak nějak potácí filmem z místa na místo, od osoby k osobě a z celého počinu je cítit silný lartpourlartismus. Což je škoda, nápad by to byl vcelku zajímavý, jen kdyby mohl stavět na silnějším základu a neutápět se ve formě. Takhle zůstanou ukojeni akorát fanoušci holandského Schmitzera a my ostatní, které nechávají impresionistické tahy štětcem naprosto v klidu, krčíme tak nějak rameny a asi si radši počkáme, až nějaký řádně zhulený režisér natočí Pičassovy odporné bordely na plátně, to se aspoň pořádně od plic zasmějeme.(28.4.2018)

  • Honzua
    ****

    Podobně jako v Dívce s perlou, je to mikrodrama, které možná nakonec mnoho lidí zklame. Mě osobně se ale zvolená historická fikce ve formě detektivky a skládání obrazu z nedůvěryhodných výpovědí hodně líbila. Rozhodně lepší než nějakej další uslintanej biopic. Měl bych možná pochybnosti nad motivacemi hlavního hrdiny, ale to je asi tak vše, co bych mohl vytknout. Skutečnost, že celý film je frame po framu jednou velkou olejomalbou společně s vyprávěním založeném na detektivních prvcích vytvářelo místy až herní zkušenost. Vážně to na mě místy působilo jako při hraní současných alternativních herních flicků typu Dear Esther, Firewatch nebo Vanishing of Ethan Carter. Film dodává fantasknost do hereckých vyjadřovacích schopností a společně s vyšetřováním Van Goghovy smrti vytváří všudypřítomnou atmosféru mysterióznosti. Po celou dobu filmu je pozornost diváka očima Roulina směřována k osvětlení okolností, za kterých Van Gogh zemřel, abychom nakonec teda pochopili, že kdo zabil Van Gogha vlastně není až tak podstatné. S postavou Saoirse Ronan se možná v tomto okamžiku filmu balancovalo trochu na hranici kýče, nicméně mě Loving Vincent navzdory tomu přesvědčil svými ryzími emocemi. To civilní drámo s Gachetem, Ronan a Theem je nakonec poctivá ždímačka jejíž síla tkví v tom, že povedeně akcentuje lidskost a křehkost Van Goghovy povahy, o které jsem před vstupem do kina neměl ani páru. Jakmile se zvedne opar detektivky a vyšetřování záhady, zůstává na konci jen nešťastný lidský příběh jednoho ciltivého velikána. Nastupuje efekt podobný těm, na kterých končí výše zmíněné gamesy a já odcházel z kina velmi, velmi mile překvapen.(13.5.2018)

  • - Film vznikal v britskej koprodukcii a predovšetkým poľských ateliéroch. (zdroj: fandimefilmu.cz) (Paldiny)

  • - Práce na filme začali už v roku 2008 a pôvodne malo ísť o krátkometražný snímok. Po štyroch rokoch sa s ním jeho tvorcovia vydali na Kickstarter (Americká verejnoprospešná spoločnosť so sídlom v Brooklyne, finančne podporuje inovatívne nápady), kde úspešne vybrali potrebné prostriedky pre jeho realizáciu. I tak práce trvali ešte niekoľko rokov nakoľko sa tvorcovia rozhodli pre špecifickú metódu akým bol vytvorený. Drží status prvého celovečerného filmu namaľovaného olejomaľbou. (zdroj: fandimefilmu.cz) (Paldiny)

  • - Producent, spoluscenárista a spolu režisér Hugh Welchman se nechal slyšet, že by rád ve filmech tvořených olejomalbou pokračoval. Dále řekl, že by rád natočil horor podle Goyových obrazů. Nakonec dodal, že další životopis by už tímto způsobem nedělal. (Terminer)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace