
S láskou Vincent
-
Loving Vincent
-
Twój Vincent
-
Loving Vincent
-
S láskou Vincent
-
Loving Vincent
-
Loving Vincent
-
Loving Vincent
Animovaný / Životopisný / Krimi / Drama
Velká Británie / Polsko / USA, 2017, 94 min
Režie:
Dorota Kobiela, Hugh WelchmanScénář:
Dorota Kobiela, Hugh WelchmanKamera:
Tristan OliverHudba:
Clint MansellHrají:
Douglas Booth, Holly Earl, Chris O'Dowd, John Sessions, Helen McCrory, Eleanor Tomlinson, Aidan Turner, Saoirse Ronan, Jerome Flynn, Cezary Łukaszewicz, Richard Banks, Shaun NewnhamProducenti:
Hugh WelchmanStřih:
Dorota Kobiela, Justyna WierszyńskaScénografie:
Matthew Button, Piotr DominiakPlakáty
Obsah
-
Celovečerní snímek o malíři Vincentovi van Goghovi S láskou Vincent (Loving Vincent) navazuje na slova samotného génia, který jednou pronesl, že "může komunikovat pouze skrze své malby". Byl natočen kombinací hraného filmu a animace originálních olejomaleb. Přesněji řečeno 66 960 originálních olejomaleb vytvořených 125 umělci z celého světa podle 94 původních van Goghových děl. Slovy tvůrců by "rozložené obrazy dokázaly pokrýt celý Londýn nebo Manhattan". Jedná se o první film svého druhu na světě. Předlohou pro animované obrazy jsou hrané scény se skutečnými herci. V obsazení figurují jména jako Saoirse Ronan, Aidan Turner nebo Helen McCrory. Scénář vznikl na základě 800 van Goghových dopisů adresovaných především jeho bratrovi. Příběh vrcholí v červenci 1890, kdy se van Gogh léčící se z deprese postřelí do hrudníku a o dva dny později, ve svých 37 letech, na následky tohoto zranění umírá. Okolnosti jeho smrti nebyly nikdy zcela objasněny.(Bohemia MP)
- Snímek S láskou Vincent úspěšně oprášil postup, který před lety rozhodl o úspěchu Občana Kanea. Podobně jako ve slavném debutu Orsona Wellese je i v díle Doroty Kobiely a Hugha Welchmana příběh titulního hrdiny vyprávěn prostřednictvím vzpomínek osob z jeho nejbližšího okolí. Vzniká tak portrét fascinujícího člověka zmítaného mnoha protichůdnými emocemi. A jak se na příběh o mimořádném umělci sluší, zvolila polsko-britská koprodukce působivou novátorskou formu. Film je uváděn jako vůbec první celovečerní film realizovaný technikou animace originálních olejomaleb. Po ukončení živého natáčení s herci byla jednotlivá filmová políčka promítána týmu malířů, kteří je jedno po druhém přemalovali na plátno, až vznikl výsledný záběr. Cílem tohoto komplikovaného procesu bylo co nejpřesvědčivěji oživit obrazy Vincenta van Gogha na filmovém plátně.(Kino na hranici)
- Celovečerní snímek o Vincentu van Goghovi, který kombinuje animaci malířových nezaměnitelných olejomaleb s rotoskopií, očekávala s napětím animační obec již delší čas. Když pak v loňském roce vstoupil do kin, minimálně naplnil, ale často i překonal očekávání. Nejedná se o biografii, jak by se mohlo na první pohled zdát, ale o drama s kriminální zápletkou, které využívá některých biografických prvků z umělcova problematického a předčasně ukončeného života. Záhadná osobnost, která v životě trpěla bídou a psychickými propady, inspirovala tvůrce k vizuálně originálnímu filmu, pro nějž 125 umělců z celého světa vytvořilo 66 960 originálních olejomaleb, a to podle 94 původních van Goghových děl. I za příběhem se však skrývá spousta práce: scénář vznikl na základě osmi stovek dopisů, které van Gogh adresoval většinou svému bratrovi. Klíčovým okamžikem celého příběhu je jeden den v červenci roku 1890, kdy se malíř, propadající se čím dál hlouběji do depresí, postřelí do hrudníku. O dva dny později na následky zranění umírá, přičemž okolnosti jeho smrti nebyly nikdy zcela objasněny. Snímek nominovaný na Oscara již stihl získat ocenění pro nejlepší evropský film roku 2017.(Anifilm)
- Diela holandského fauvistu a expresionistu Vincenta Van Gogha patria k tomu najhodnotnejšiemu, čo výtvarné umenie kedy splodilo – nachádzajú sa vo svetových galériách i súkromných zbierkach a ich cena sa ráta v miliónoch. Van Goghove práce, ale aj jeho pohnutý osud a záhadná smrť, inšpirovali tisícky ďalších autorov a sú predmetom živej odbornej diskusie aj 127 rokov po jeho smrti. Poľská režisérka a kritička umenia Dorota Kobiela, v spolupráci s britským producentom Hughom Welchmanom, nakrútila prvý film, vytvorený len z olejomalieb umelca. Autorka vyrozprávala životný príbeh Van Gogha výhradne prostredníctvom jeho diel. Na každé si povolala vyše 100-člennú skupinu výtvarníkov, aby ho prekreslili do dynamickej podoby. Výsledkom je 12 olejomalieb za sekundu a dohromady 62 450 ručne kreslených obrázkov, ktoré splynú do dlhometrážneho filmu.(Continental film)
- Poľská režisérka a kritička umenia Dorota Kobiela nakrútila v spolupráci s britským producentom Hughom Welchmanom prvý film, vytvorený len z olejomalieb umelca. Autorka vyrozprávala životný príbeh Vincenta van Gogha prostredníctvom spomienok ľudí okolo neho. Výsledkom je mnohovrstevný portrét plný rozporuplných emócií.(MFF Cinematik Piešťany)
další video za s
zrušit-
Photo © Loving Vincent Sp.z.o.o. & Loving Vincent Ltd.
-
- Producent, spoluscenárista a spolu režisér Hugh Welchman se nechal slyšet, že by rád ve filmech tvořených olejomalbou pokračoval. Dále řekl, že by rád natočil horor podle Goyových obrazů. Nakonec dodal, že další životopis by už tímto způsobem nedělal. (Terminer)
-
- Celkem bylo využito 77 Vincentových pláten – tým výtvarníků tvořil jednotlivá políčka filmu v malých kójích ateliéru, přičemž každý se specializoval na konkrétní postavu příběhu. (Stoka)
-
- Práce na filme začali už v roku 2008 a pôvodne malo ísť o krátkometražný snímok. Po štyroch rokoch sa s ním jeho tvorcovia vydali na Kickstarter (Americká verejnoprospešná spoločnosť so sídlom v Brooklyne, finančne podporuje inovatívne nápady), kde úspešne vybrali potrebné prostriedky pre jeho realizáciu. I tak práce trvali ešte niekoľko rokov nakoľko sa tvorcovia rozhodli pre špecifickú metódu akým bol vytvorený. Drží status prvého celovečerného filmu namaľovaného olejomaľbou. (zdroj: fandimefilmu.cz) (Paldiny)
84%
Hodnocení uživatelů
Fanklub filmu
Premiéry
Nevhodný mládeži do 12 let
![]() |
25.01.2018 Bohemia MP |
---|---|
![]() |
25.01.2018 Continental film |
![]() |
06.10.2017 Next Film |
![]() |
22.09.2017 Good Deed Entertainment |
![]() |
09.10.2017 Altitude Film Distribution |
![]() |
25.05.2018 Bohemia MP |
Podobné
- U brány věčnosti (2018)
- Gauguin (2017)
- Paul Gauguin (TV film) (2016)
- Van Gogh: Příběh (TV film) (2010)
- Žlutý dům (TV film) (2007)
- Van Gogh (TV film) (2007)
- Modigliani (2004)
- Vincent - Celý příběh (TV seriál) (2004)
- Po stopách Van Gogha (TV film) (2000)
- Lautrec (1998)
- Van Gogh (1991)
- La Veillée (1990)
- Vincent & Theo (1990)
- Vincent (1987)
- Vlk u dveří (1986)
- Slunce, láska a bolest (TV film) (1980)
- Žízeň po životě (1956)
- Van Gogh (1948)
silentname
Poviem pravdu. Tá animácia je natoľko vynikajúca, že by som sa na "Loving Vincent" dokázal pozerať celý deň a vôbec by mi to nevadilo. Fakt, že je to animované ako skutočný obraz, ktorý sa pohybuje a všetky farby sa menia počas pohybov postáv, vzniká z toho absolútne živý a nádherný film, ktorý môžem len vrchovatou mierou oceniť. Škoda, že príbeh drží trošku menej a je treba ho pozorne sledovať. Veľmi mi to pripomenulo slovenský projekt "True Štúr". Toto bolo o niečo zaujímavejšie, no i tak mám pocit, že sledovať príbeh muža, ktorý chce doručiť lisť od mŕtveho maliara jeho zosnulému bratovi a následne nájsť niekoho, kto by ho mohol predať blízkej rodine, pričom sledujeme rôznych ľudí, ktorí rozprávajú o Vincentovi a jeho samovražde a jeho dôvodoch. V tomto smere to podľa mňa funguje, len treba to sledovať veľmi dôsledne. Nie je to jednoduchý príbeh, ale pozerateľný. Myslím si, že stojí to za pozornosť a na jedno pozretie. Ale myslím, že viackrát si to človek asi nepozrie, lebo to nie je príbeh, ku ktorému sa človek moc vracia. Jediné čo skutočne stojí za to a je perfektné je štýl animácie. Absolútne nádherný. Ostatné je podľa mňa dobré, ale nie natoľko pohlcujúce, aby sa k tomu človek vrátil. Hodnotenie: B+(5.12.2017)
Spiker01
Působivá forma převedení obrazu na plátno, to bezpochyby. Nikdy jsem nic podobného neviděl (ačkoliv to není první film natočený olejomalbou) a možná už ani neuvidím. Trošku mě to obohatilo, co se týče osoby slavného malíře, pokud ovšem byl film tvořený z větší části dle dochovaných memoárů. Po chvilce jsem zapomněl, že koupám úplně na něco jiného, než na typický hraný film nebo animovaný, chcete-li. A možná i proto mi to po hodině přišlo až možná příliš dlouhé či minimálně rozvleklé a příběh mě tolik nepohltil. V tomto případě pro mě forma vyhrála nad obsahem.(6.9.2018)
Jezinka.Jezinka
Nemiluji impresionisty, nejasné kontury jejich děl, něco v kombinaci barev či kompozicích na mě většinou působí depresivně. Asi jsem jediný člověk na světě, na koho pochmurně a depresivně působí i slunečnice. Vidět všechny ty známé i mně naprosto neznámé van Goghovy obrazy v pohybu jako součást příběhu a zároveň vyprávět příběhy vlastní, byl naprosto neuvěřitelný zážitek. Film staví na formě, na vysoce estetické formě, možná právě díky celkové uhlazenosti nepůsobí pateticky úvahy o životě a smrti, stejně jako úvahy o tom, co by si člověk (ne)přál v případě smrti někoho z nejbližších, v daném případě je to otázka, zda by si člověk přál dostat dopis napsaný blízkým člověkem, nepůsobí cynicky. Tento film je dělaný skutečně s láskou.(20.12.2018)
pepo
Cesta do pekla a je dláždená dobrými úmyslami a bohužiaľ to platí aj v kinematografii. Úchvatná (a minimálne v prvej štvrťhodine) strhujúca formálna stránka si tu vybrala svoju daň. Ten film má veľké srdce, no bohužiaľ mu chýba duša. Celý ten svet je neživotný a postavy s mŕtvymi očami a divnými pohybmi prechádzajú príbehom, ktorý nedokáže nadviazať kontakt s divákom, pretože je stále vytrhávaný z filmovej reality. Obrovská škoda, najmä kvôli neuveriteľnému úsiliu tvorcov, ktoré sa namiesto nekonečnej slávy stretne iba s obdivom pár snobov na filmových festivaloch. 6/10 P.S. Mansellova hudba musí byť na samostatný posluch vynikajúca, ale sem sa prílš nehodí. Chcelo to nejakú klasiku.(13.9.2017)
emma53
Já zatím nemám slov, jak bych vyjádřila tu unikátnost ve vytvoření něčeho takového, jako je tenhle film, kde se na něm podílelo přes sto malířů z celého světa. Hluboce se klaním, myslím, že tohle nemá obdoby. Ne, že bych občas nepoznala rozdíl, ale už ten nápad je geniální a je to velká pocta pro mistra, který byl ve své době nedoceněný. Věřím, že každý z těch mnoha malířů to brali právě tak. Vincente, bylo to malováno s láskou k Tobě a Tvému umění.(14.2.2018)