Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Ben a Jo MacKennovi se synem Hankem si užívají prázdnin v Maroku. Poté, co v jednom marakéšském obchodě zemře v Benově náruči francouzský špión, dozvídají se, že jejich syn byl unesen do Anglie. Než se oba manželé nadějí, jsou až po uši zamotaní do mezinárodní špionáže, vražd a teroru. Jak se postupně snaží zjistit pravdu, jejich životy visí na vlásku, zatímco se blíží vyvrcholení v dnes již slavné mrazivé scéně v londýnské Royal Albert Hall. Tímto remakem vlastního filmu se stejným názvem z roku 1934 chtěl Hitchcock původní verzi překonat. Dnes již světoznámá píseň Qué Sera Sera, použita v jedné vypjaté scéně, byla v roce 1956 oceněna Oscarem za nejlepší skladbu. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (197)

Epistemolog 

všechny recenze uživatele

Záludné vedlejší role dodaly filmu grády a napětí, stejně tak i dvorní skladatel Herrmann. Alf si střihne cameo ve scéně na náměstí jako kolemdoucí v davu. Nezvyklé je prostředí se zajímavou zápletkou, která vyustí až k samému konci. Tenhle remake o mezinárodní zápletce a únosu z roku 1934 okomentoval Hitch slovy:¨ Řekněme, že první verze byla výsledkem práce talentovaného amatéra a ta druhá je dílem zkušeného profíka.¨ D.Day uchvátila v dramatu ¨Storm Warning¨ namířené proti sektě Ku Klux Klanu Alfyho natolik, že jí svěřil tuto roli emancipované dámy, která vědělá víc kde je sever, než samotný hlavní hrdina, kterého až v závěru přesvědčila o jeho lehkomyslnosti. Film se natáčel střídavě v Londýně a v Makaréši. Pro D. Day (která předtím nikdy neopustila USA) bylo těžké vyjít na balkón z hotelu a vidět: ¨všechny ty vyzáblá zvířata a lidi v ulicích...Hrstce bohatých patřilo v ulicích vše a zbytek lidí a zvířat neměl nic!¨. Doris vzpomíná, jak v jedné scéně odmítla vystupovat se zvířaty, dokud je někdo nenakrmil. Štáb tedy zřídil krmnou stanici, kde byli koně, krávy, jehňata, kočky, psi a jiná zvířata nakrmeni. Než byly záběry hotovy, podařilo se vykrmit všechna zvířata, která se na nich objevila. Scénarista J. Michael Hays jednou prozradil, že v době, kdy štáb odjížděl točit do zahraničí, měl hotových pouze pár scén. Musel tedy napsat i několik stran za den, které pak byly spěšně posílany na natáčení. ¨všechno se dodělávalo na poslední chvíli.¨ ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Když to zjednoduším, tak nejradši mám asi Hitchovy filmy s Jamesem Stewartem. Na tomhle miluju obzvlášť scénu v Albert Hall, která podle mě patří mezi to vůbec nejlepší, co Mistr kdy natočil - geniální střih, skvělé využití hudby (není slyšet, co si postavy říkají), úžasně gradující napětí (kdy čekáme na úder činelů) - zkrátka Hitchcock ve vrcholné formě. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Chování postav je (u Hitche jako obvykle) zcela podřízeno napínavosti děje a (ne)logice scénáře. Na začátku naznačená manželská krize nikam nevede a vývoj charakterů je minimální. Proč by nebyl, vždyť tohle je Hitchcock, žádný Bergman. Nelze přehlédnout mnoho pěkných režisérských nápadů, nelze přeslechnout množství jízlivého humoru (když si například Ben a Jo sdělují, za jaké vyšetření si mohli dopřát jaký luxus). K nejvelkolepějším patří bezesporu scéna z Royal Albert Hall, dirigována ani ne tak samotným Hitchem, jako Bernardem Herrmanem (a to doslova) – geniální gradace, škoda, že není zároveň scénou finální. Jak prohlásil samotný Hitchcock, tento Muž, který věděl příliš mnoho, byl na rozdíl od anglické verze z roku 1934 natočen profesionálem, nikoliv amatérem. Pod to bych se klidně podepsal. Profesionální je po všech stránkách. (Hitchcocka můžete zahlédnou na marockém tržišti jak sleduje akrobaty) 80% Zajímavé komentáře: ripo, Madadajo ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Tento film som videl kedysi dávno a zapôsobil na mňa. Z odstupom času ale nemá pre mňa takú silu, akú má napríklad Okno do Dvora. A dôvod je posledných 30 minút, ktoré sú časovo tak hútne, že tam dochádza k logickým chybám. Odrazu sa dostávame do roviny, kedy postavy konajú úplne inak, ako by mali, pretože čo je dôležité je vyriešiť záhadu, zachrániť chlapca a ešte k tomu zabrániť atentátu na ministra. Ale aj napriek tomu, že koniec narúša logickosť a odtrháva nás vedome od prirodzenej gradácie, je to ďalší prienik Hitchcocka do žánru, ktorý ho preslávil. Zadné projekcie, atraktívne prostredie, zaujímavý herci a budovanie napätia, ktoré ustupuje logickosti scenára so sebou prináša množstvo superlatív. Nie dokonalé. Ale zábavné a nestarnúce. Doris Dayovú moc nemusím. Ale Stewart je ako obvykle pán. ()

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Muž, který věděl příliš mnoho, je Hitchcockovým remakem vlastního filmu ze třicátých let. Není tolik známý jako jiné mistrovy snímky, ale u mě skutečně zabodoval a řadím ho těsně pod vrchol tvorby Alfreda Hitchcocka. Vynikající James Stewart a Doris Day v roli rodičů, kteří v Maroku ztratí svého syna. No, ztratí, byl jim unesen a to do Anglie. Rozehrává se zajímavý a napínavý snímek, který se proslavil i krásnou písní Qué Sera Sera, která v něm v závěru zazní. Finální scéna v opeře je dokonalá a podtrhuje tento zajímavý film, který dnes již patří ke klasice. ()

Galerie (106)

Zajímavosti (22)

  • Celosvětová premiéra proběhla 29. dubna 1956 na Cannes FF. (Varan)
  • Film se natáčel střídavě v Londýně a v Makaréši od 12. května do 24. srpna 1955. Pro Doris Day, která předtím nikdy neopustila USA, bylo těžké vyjít na balkón z hotelu a vidět. "Všechny ty vyzáblá zvířata a lidi v ulicích. Hrstce bohatých patřilo v ulicích vše a zbytek lidí a zvířat neměl nic!" vzpomíná Doris, jak v jedné scéně odmítla vystupovat se zvířaty, dokud je někdo nenakrmil. Štáb tedy zřídil krmnou stanici, kde byli koně, krávy, jehňata, kočky, psi a jiná zvířata nakrmeni. Než byly záběry hotovy, podařilo se vykrmit všechna zvířata, která se na nich objevila. (Epistemolog)
  • Film okomentoval Hitchcock slovy: "Řekněme, že první verze byla výsledkem práce talentovaného amatéra a ta druhá je dílem zkušeného profíka." (Epistemolog)

Reklama

Reklama