Reklama

Reklama

Mistr napětí vykresluje v tomto psychologickém thrilleru fascinující portrét psychicky narušené ženy a muže, který se ji snaží zachránit. Marnie (Tippi Hedren), notorická zlodějka a lhářka, pracuje jako sekretářka Marka Rutlanda (Sean Connery) a snaží se ho okrást. Mark impulzivně požádá nemocnou krásku o ruku a snaží se dopátrat příčin její posedlosti. Když se vinnou strašné nehody Marnie dostane až na samý okraj smrti, Mark ji v nevyhnutelném šokujícím závěru donutí postavit se čelem svým démonům i minulosti. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (170)

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Možné SPOILERY: I když se v Marnie dá najít několik typických hitchcockovských prvků strašidelné hry s divákem, matka stojící ve stínu, ruka klepající na okno, tak je čistým dramatem o ženě sužované fobiemi a nepochopitelným citovým chladem ze strany své matky a v důsledku toho se propadá do světa lži a přetvářky. Tippi Hedren ( Marnie), která mne např. v Ptácích svým herectvím naprosto iritovala, je tady skvělá a její rozvrácenou duši jsem jí věřil. Sean Connery ( Mark), který sice vypadal jako ne po dobře provedené plastické operaci, se své role zachránce zhostil také výtečně a jeho krocení zlé ženy bylo až šarmantní, ale lehce sexistickou, ukázkou převahy klidného a vyrovnaného mužského elementu nad divokým a nevyrovnaným ženským principem. Celý střet vůlí spěje k očekávané konfrontaci Marnie se zapomenutým traumatem z dětství, které mohlo být příčinou jejího stavu a po této zkoušce ohněm se, konečně smířená sama se sebou, rozhoduje spojit svou pouť s Markem a rovnováha je opět nastolena... Nejsmutnější a nejpravdivější na celém příběhu je však vztah matky ke své vlastní dceři, která v sobě ani na konci nenajde kouska citu ani prostého porozumění k vlastní dceři a dokáže pouze sama sebe ujišťovat o vlastní oběti a výchově dcery ke slušnosti a tím divák ( či aspoň já) dostane i jasnou odpověď na to, proč byla Marnie tím, čím byla ... "Jsem sice lhářka a zlodějka, matko, ale ano , slušná skutečně jsem" ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Na mňa príliš zdĺhavé, neustále zbytočne pripomínajúce postihnutie mladej ženy. Také dve tri scény úplne zbytočné, pričom byť to o 30 minút kratšie, rozhodne by to malo lepší spád, a človek by neprepadal nude. Zlý film to nie je, téma je ako vždy Hitchcock-ovsky zaujímavá a pútavá, len som to zrejme Ja, čo sa nie vždy dokáže vcítiť do samotného príbehu. Každopádne, aspoň to vysvetlenie v závere stálo zato, a presne zato tá tretia, inak je tento snímok omnoho viac romantickou drámou, než thrillerom. ()

Reklama

curunir 

všechny recenze uživatele

,,...JA SOM JU CVIČIL." ,,Ó, A ČO STE JU NAUČIL." ,,DÔVERE." ,,NIČ INÉ?" ,,ALE TO JE DOSŤ NA JAGUÁRA." __ Zo všetkého najviac na mňa film zapôsobil svojím audiovizuálnym spracovaním, ktoré po rokoch nadobúda výraznú podmanivosť. Napokon je ,,Marnie" pomerne ojedinelým úkazom takisto z dôvodu účasti mladého Conneryho, ktorý sa v tých časoch motal prakticky iba výhradne okolo Bonda a občas som sa pri sledovaní nechal uniesť myšlienkou, žeby mohlo ísť o aktivity slávneho agenta mimo jeho pracovnej doby. Na danú dobu sa tu prekvapivo pomerne často vyskytuje slovo ,,sex" a viacero šťavnatých dialógov (,,Čo si dávate do čaju vy, slečna?" - ,,Zvyčajne sáčok čaju a trocha vody.") Scéna s vykradnutím trezoru, kde Hitchcock dosiahol pozoruhodného napätia kompozíciou záberu a absenciou hudby je azda tou najlepšou z celého filmu. Nemenej pamätnou je aj vynikajúca dramatická jazda na koni (pravdepodobne nakrúcané ako 3D zábery), po ktorej však nasleduje zvláštna scéna kedy si Marnie stále nechá cudziu pištoľ, po tom ako z ,,bola nútená vystreliť". Zaujíma ma pozadie netradičnosti jej konania, hoci podstatnejšie nedostatky by som videl viac v strihovej skladbe, miestami pôsobiacej trocha zvláštne a takisto sa stotožňujem s názormi iných užívateľov uvádzajúcich rozvláčnosť deja v istých úsekoch. Bernard Herrmann vo svojej poslednej (použitej) kompozícii pre Hitchcocka zložil vynikajúce romantické aj atmosférické melódie, možno vôbec najlepšie v celej ich dlhoročnej spolupráci, ktorá mala o dva roky neskôr tak malicherne a hanebne ukončiť jedno z mimoriadnych priateľstiev filmového sveta. ,,Marnie" je dielom, ktoré si v budúcnosti ešte veľmi rád znovu pozriem. (1530. hodnotenie, 129. komentár k filmu) ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Připouštíte, že jste zlodějka a lhářka. Ale jakého typu?" Frigidní zlodějka s několika fóbiemi je jistě snem každýho nudícího se milionáře, ale já bohatej nejsem, takže mohu v klidu světu oznámit, že si Marnii nevezmu za ženu, sekretářku ani žokejku. Ona sama mi totiž připadala dost protivná na to, abych se o ni strachoval, ale to kolem ní bylo celkem zajímavý. Zejména nedbale položená kniha s názvem "Sexuální úchylky zločinců ženského pohlaví" mě zaujala a určitě v ní dokážu nalistovat něco zajímavějšího, než Hitch zfilmoval. ()

Faidra 

všechny recenze uživatele

Jeden z méně známých plodů Hitchcockovy činnosti, ovšem misogynie mistra napětí je opět na místě... Tippi Hedrenová, v průběhu natáčení režisérem nemálo tyranizovaná, možná právě proto podává svou postavu až znepokojivě přesvědčivě a Sean Connery v nečernobílé roli exceluje, ale ke konci bych dodala, že průser neskončil, průser teprve začíná... ()

Galerie (141)

Zajímavosti (22)

  • Natáčeno od 26. listopadu 1963 do 19. března 1964. (facojurka)
  • Conneryho honorář činil 400 000 dolarů. (M.B)

Reklama

Reklama