Režie:
Tobe HooperKamera:
Matthew F. LeonettiHudba:
Jerry GoldsmithHrají:
Craig T. Nelson, JoBeth Williams, Beatrice Straight, Dominique Dunne, Oliver Robins, Heather O'Rourke, Michael McManus, Virginia Kiser, Martin Casella (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Poklidný život jedné kalifornské rodiny naruší síly z onoho světa, které se zabydlí v jejím domě na předměstí. Zpočátku jsou vetřelci jen dva, ale brzy se celý dům změní ve strašidelný zámek. "Návštěva" se v žádném případě nechová přátelsky - a naší nešťastné rodince nejspíš nezbude nic jiného, než co nejrychleji vyklidit pole, aby nepadla za oběť přízrakům. Poltergeist je fascinující, hrůzostrašná a hlavně dynamická podívaná, která vám naočkuje koňskou dávku napětí. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (423)
Přelomová duchařina a průkopník žánru. Vynikající....9/10 ()
Ačkoli je coby režisér v análech filmové dokumentace uváděn Tobe Hooper, režisérem mnoha /a nejlepších/ částí filmu je především samotný Steven Spielberg, pro něhož byl jeho vlastní scénář natolik osobní záležitostí, že nedovolil, aby byl zpracován někým jiným... ()
Oscar 3 nominace: Hudba, Vizuální efekty, Střih zvukových efektů ()
Napodruhé a s pauzou několika let od "dětství" se mi už Poltergeist nezdá moc horrorový. Jde spíš o takový hodně mystický a místy nechutný rodinný film. Jediný atribut filmu, na který názor nezměním, je nádherná hudba Jerryho Goldsmithe. ()
„They're here.“ Zvláštně rozpolcený horor, který se vzorově osmdesátkové yuppie rodince a jejímu životnímu stylu (racionalita, pragmatismus, odtržení od přírody, která nyní v podobě dotěrných komárů a lidožravého stromu vrací úder) zprvu vysmívá, posléze skrze ale skrze její neštěstí obhajuje právě ty hodnoty, na nichž reaganovská Amerika stála (dvojznačně vyznívá využití paranormálních jevů jako podnětu k navracení postav do doby, kdy ještě „věřily na zázraky", jak říká Diane). Podobně film nemá jasno v tom, zda by se divák měl duchů bát, nebo s nimi soucítit, protože jsou – dle jasnovidkyně – tak osamocení. Možná obojí, jenomže ty přechody od family-friendly zábavy, udržující nás v iluzi, že vlastně o nic nejde, k brutálnímu hororu, kdy se postavám odlupuje kůže z obličeje (a připomínají flákotu masa, kterou se chystaly zkonzumovat, což nevím, zda měla být nějaká sofistikovaná kritika konzumerismu), projevující se i proměnlivým stylem (naléhavé detaily x celky s více plány akce), nejsou příliš jemné. Vyrovnaný není film ani rytmicky (zpomalují jej dlouhé vysvětlovací pasáže, vyprávění pokračuje v „nastaveném čase" poté, co bylo vše podstatné dořečeno), ani z hlediska triků (některé jsou stále působivé, jiné, jako digitální tornádo, vyvolávají úsměv). Třebaže v sobě Poltergeist obsahuje to nejlepší z tvorby Stevena Spielberga i Toba Hoopera, nedaří se mu oba přístupy spojit tak, aby to nepůsobilo rušivě. 70% Zajímavé komentáře: JFL, DaViD´82, Jordán, Slasher, zputnik, Cimr ()
Místy pěkně strašidelné, místy zdlouhavé ale celkově docela dobrá zábava. A určitě sledovatelnější než tucty dnešních dlouhovlasých duchařin. Horor určený pro všechny členy rodiny. 80% Horror movie of the year ()
Dnes už se dá říct, že Poltergeist je jeden z klasických hororů. Nejen svým námětem a atmosférou, ale hlavně spoustou nevyjasněných úmrtí, díky kterým natáčecí štáb během tvorby všech tří dílů poněkud prořídl. Inu, se záhrobím není radno si zahrávat ... :) ()
Já se nebál a to jsem čekal všelicos. Hlavně teda mě uzemnilo jméno hned na začátku, které na tomto filmu spolupracovalo a jak zde čtu komentáře, tak toho udělalo víc, než samotný režisér, tedy Steven Spielberg. To jméno mě hodně namlsalo, jenže krom opravdu hrůzostrašně dobrých hereckých výkonů hlavních představitelů jak dospělých tak dětských jsem viděl jen neskutečnou kravinu, která se opravdu dost zvrhne až na samotném konci, kde to je teda už opravdu masakr, ale být to tak celý film, rozhodně si nestěžuju. Takhle jsem se skoro celý film opravdu nesnesitelně nudil. Že Poltergeist existuje tak či onak, jsem věděl, ale že dokáže dělat takovéhle kousky, které mi hlava nebrala, to jsem opravdu netušil. Jediné strašidelné jsou na tom všem ty zjevy samotných herců, díky ním je asi tento film tak slavný, jinak se teda Spielberg moc nepředvedl, dle mého. ()
║Rozpočet $10,7milióna║Tržby USA $76,606,280║Tržby Celosvetovo $123,606,280║ Horrorová Klasika dosahujúca takmer pompézne rozmery slávnejšieho Vymítača diabla! Po dlhých rokoch som sa k tomuto filmu vrátil a jasal som nadšením ako perfektne dokázali tvorcovia na tú dobu tento horror zvládnuť. Rovnako ako príbehová stránka je aj technická ozdobou filmu, taktiež niektoré momentky sú až nepekne stiesňujúce a vytvárajú siný efekt strachu. Samozrejme že nechýba tu aj trochu naivity ale našťastie je to v znesiteľných medziach, lebo neznáme herecké obsadenie tu podáva nadštandartne výkony. /95%/ ()
Film, který mě velmi zklamal. Najednu stranu o něm šlo hodně pověstí a člověk jako já se na něj prostě musel těšit, ale nedočkal se vůbec ničeho zvláštního. Postavy jsou nezajímavé, použití Poltergeista se snaží vyděsit, ale bohužel nic. Bát se pravděpodobně nebudete a jediné co si odnesete z tohoto filmu bude, že byste nechtěli mít doma nic podobného. ()
Scénář: Steven Spielberg, Michael Grais, Mark Victor .. ššššššššššš... ()
Nominace na Oscara za zvukové a vizuální efekty a Jerry Goldsmith za hudbu - to jsou v podstatě také hlavní složky filmu budující napětí. Především hrátky se světly jsou úžasné a když se na konci závěrečných titulků ozve dětský smích běhá mi mráz po zádech. ()
Výtečný rodinný spielbergovský horror, který byl přístupný dětem. No nevím, vidět tohle tehdy v šesti či sedmi, tak už v životě nespím v posteli sám. Ovšem film to mohl být ještě o řád lepší, kdyby se tolik neopájel tehdejšími technickými vymoženostmi a nevršil efekty jen pro efekty, které však dnes chtě nechtě působí směšně. Chybí jim punc nadčasovosti a ruší to jinak pečlivě budovanou atmosféru. Přitom když si tvůrci vystačí čistě se šuměním televize, modrým světlem zpoza dveří, vědmou citlivě rodiče informující o "Bestii za oponou", nehybným šášulou u dětské postýlky (s vetřelčím plakátem v pozadí), Goldsmithovou hudbou. praktickými efekty či rovnou pravými lidskými ostatky, tak to umí být řádně působivé i dnes. Je v tom prostě cítit určitý rozpor, který se projevuje v nejednom aspektu. Nejznatelnější to v závěrečné půlhodině, kdy se nejdříve dostane ke slovu regulérní finále (Aťka Janoušková versus Záhrobí) a konec. Jenže místo titulků následuje rovnou druhý díl v podobě druhého regulérního finále, které se však nese ve zcela jiném duchu. A obě jsou výtečná, byť mnohem raději mám to druhé. Poltergeist měl být kratší, měl se méně spoléhat na „CGI“ efekty a neměl na něm být tolik znatelný nesoulad mezi Hooperovou a Spielbergovou vizí. I přesto (či dílem právě proto) je to dodnes film, který spolehlivě najdete v každém pořádném žebříčku nejzásadnějších žánrových filmů. A najdete ho tam právem. ()
Ono to vůbec nebylo špatné, jako normální napínavej film. Ovšem z čistě hororového hlediska to naprosto nefunguje, opravdu jsem se nebál a to monstroźní finále s kostlivcema mi tam přišlo tak nějak navíc a vůbec celej film má dosti nadbytečnou stopáž. Ale musím pochválit všechny herce. ()
Jeden z nejoptimističtějších hororů, jaké jsem kdy viděla (né-li ten úplně nej) - krom jiného také z důvodu, který Mr.Apache zmiňuje jako "megaspoiler" (a modří už vědí). Rozjezd sice celkem pomalý, ale postupně mě film bavil víc a víc (nejlepší scéna asi ta s "chlápkem před zrcadlem" - a tentokrát červení vědí). Ráda se někdy podívám znovu, protože Poltergeist, se svou specifickou atmosférou, má opravdu něco do sebe - třebaže bát se člověk (nebo alespoň většina) opravdu nebude. ()
rozpočet : ? tržby americke : $76,606,280 ()
Bojím, bojím ... ()
Hodně se spekuluje o tom, do jaké míry měl nad projektem kontrolu jako režisér uvedený Tobe Hooper či produkující Steven Spielberg. Co do celkového stylu a motivů snímek zapadá do Spielbergovy osmdesátkové režijní a producentské tvorby. S tou sdílí jednak přesazení fantaskní premisy do dobového esenciálně domáckého prostředí předměstí, ale i motiv rodinné pospolitosti coby absolutního dobra. Sice bychom našli také paralely s Hooperovou filmografií, předně v motivu hrůzostrašných či strašidelných domů, ale na druhou stranu jeho vlastní projekt "Invaders from Mars" jej usvědčuje z toho, že neuměl pracovat s dětskými herci, čímž se "Poltergeist" rozhodně nevyznačuje. Každopádně jejich společný výtvor můžeme považovat za počátek osmdesátkového trendu dětských hororvě laděných filmů. Byť oproti nadcházejícím snímkům "Poltergeist" více stojí v hájemství hrorou, děti a mládež představují jeho primární publikum (ne náhodu distributor požádal MPAA o přehodnocení ratingu na PG), což se projevuje i tím, že namísto děsu staví na zneklidnění a bojácném údivu. Jinými slovy je "Poltergeist" vynikající horor pro celou rodinu, ze kterého budou především děti mít oči navrch hlavy. ()
Poltergeist patrí k tým šťastným filmom, o ktorých sa hovoria legendy, ktoré už nikto nezničí, či už sú alebo nie sú pravdivé (naozaj natočil Spielberg väčšinu scén?). Ultimátny duchársky horor si však spokojne vystačí i bez podobne veselých historiek z pľacu. Je to dôstojný a sebavedomý kúsok, zaujímavý zvláštnou ale fungujúcou kombináciou rodinného hororu (humor) s plnokrvnou hrôzou (zodieranie kože z tváre, kostry v bazéne, evildeadské znásilnenie stromom) a výborným výkonom Heather O´Rourke (zomrela v r. 1988 ako 13-ročná po dokončení trojky). Diváci boli nadšení, snímku s múdrym rozpočtom ledva 10 miliónov dolárov obdarovali celosvetovou tržbou 123. ()
Tak jsem konecne videl tenhle klasickej horor a cekal jsem teda vic. Ale porad to neni takove zklamani jako v pripade Exorcisty. Problem je, ze film je zbytecne dlouhej a ke konci uz protahovanej, sice zaverecny sceny patri k tem lepsim, ale s klidem bych to utnul po navratu ditete. Aspon ze ruznejch strasidelnejch scen tu je dost a misty vcelku krvavejch, ale bohuzel jsem se u nich nebal a misty mi to spis prislo jak rodinnej film. Ale pod 4* jit nemuzu, precejen nekolik scen bylo docela pusobivejch a jako celek se mi to docela libilo. ()
Reklama