poster

Na shledanou tam nahoře

  • Francie

    Au revoir là-haut

  • anglický

    See You Up There

  • Slovensko

    Dovidenia tam hore

Drama / Komedie

Francie, 2017, 117 min

Komentáře uživatelů k filmu (27)

  • KitFisto
    *****

    minikino ostrava 25.11.2017(2.12.2017)

  • T2
    ***

    Rozpočet €19,750miliónaTržby Celosvetovo $15,547,000▐ Taká trošku čierna komédia ale zas francúzi sa vedia takto predať, dobové a technicky zvládnuté. /60%/(3.5.2018)

  • gudaulin
    *****

    Albert a Édouard sice pocházeli z radikálně rozdílných společenských poměrů, přesto se spřátelili, protože se sešli v zákopech 1. světové války. Aby si smůlu vychutnali až do dna, na sklonku krvavých válečných událostí slouží pod ambiciózním bezohledným kariéristou, který se chce proslavit a vybudovat postavení na mrtvolách svých podřízených. Narozdíl od svých kamarádů se dočkali míru. Jeden z nich je sice zohavený, druhý nezaměstnaný, chudý a opuštěný, ale spousta jiných dopadla ještě hůř. Pokud nemáš štěstí, musíš mu jít naproti, a tak vznikne nápad využít vlastenecké euforie a trochu se přiživit na pokrytectví mocných. Jenže svět není nikdy tak velký, abyste v něm nenarazili na ty, co představují vaše nejhorší noční můry. Na shledanou tam nahoře je v neposlední řadě komedie. Zdráhal bych se použít termínu černá, protože tohle označení se obvykle pojí s určitou dávkou cynismu, a tohle není cynický film. Je to komedie o smutných věcech a lidských tragédiích, se kterými se musíte poprat a vyrovnat. Dupontelův snímek je ale žánrově mnohem rozkročenější. V úvodní části kupodivu funguje i jako působivý válečný film, který na malé ploše dokáže zprostředkovat hrůzy a beznaděj 1. světové války. Především je to ale výtvarně pozoruhodný snímek se zvláštní poetikou, který poněkud připomíná práce francouzského kolegy Jeuneta. Oproti němu je ale Dupontel civilnější, nepracuje tak výrazněs groteskou ani ho neokouzlují kamerové filtry. Není zkrátka takový hračička, zato umí mistrovsky pracovat s lidskými emocemi, dokáže dojmout a vyvolat katarzi, pobavit i přimět k zamyšlení. Na shledanou tam nahoře je jeden z těch filmů, které představují v nejlepším smyslu slova podívanou, kde by měl filmový fanoušek upřednostnit filmové plátno. Za mě pět hvězdiček jako vyšitých a přesvědčení, že jsem viděl nejlepší francouzský film letošního roku. Celkový dojem: 95 %. Pokud jsem použil příměr k dílu Jeana-Pierra Jeuneta, má i tenhle kousek slabinu pro ty diváky, kteří upřednostňují děj před atmosférou. Poetická atmosféra tady někdy má navrch nad dramatičností a příběhem.(28.11.2017)

  • misterz
    ***

    Smutný príbeh o dvoch kamarátoch, ktorým vojna vzalo skoro všetko, vrátane zdravia a zase na strane druhej o bezškrupulóznom grázlovi, ktorý si naopak, vďaka vojne polepšil. Keď si ale dám obe strany dohromady, tak som čakal väčší prílev emócií ako nakoniec z toho vyliezlo. Možno to bolo tým príbehom - kostra a jadro príbehu dobré, no je tu priveľa fádnych odbočiek , ktoré ma až tak nebavili. Lepší priemer. 65/100(17.5.2018)

  • Flego
    ****

    Netradičné spracovanie a určitým spôsobom pozvolné striedanie žánrov od vojnovej drámy po komédiu nemusí každému sedieť, ale keď sa divák naladí na správnu tóninu, tak sa určite pobaví. Zaujímavé retrospektívne rozprávanie lopatisticky neprezrádza všetko, dokonca ani vzťahy medzi niektorými postavami, takže je príbeh obohacovaný až do konca. Vizuál je pomocou sýtych farieb kúzelný, vojnové scény parádne, všetko to pôsobí artovo, ale neprekračuje akceptáciu priemerného diváka. Tento film však vyžaduje divákovu spoluúčasť, čo je veľmi pozitívne. Taktiež aj neopozeraní herci.(26.4.2018)

  • Dzeyna
    ****

    Trochu bizár, ale jinak super.(29.4.2018)

  • Cafú
    *

    Omlouvám se za případné spoilery. Dlouho jsem z kina neodcházel tak rozladěn, jako po tomhle filmu. Knihu jsem nečetl a ani číst nebudu a pokusím se vysvětlit proč. Ne náhodou jsou doposud uvedené Dupontelovy filmy tak špatně hodnoceny. Režisér, scénárista a zároveň hlavní protagonista mě nepřesvědčil ani v jedné z těchto rolí. Začněme samotným příběhem. Ten začíná na konci první světové války a rozvíjí se hlavně po ní. První záběry ze zákopů a zákopových bojů vypadají velmi realisticky a divákovi se při těžké heroické hudbě tají dech. To až do chvíle než přijde na řadu dech koňský. Hlavní hrdina je zasypán zeminou, kde mu je jediným zdrojem kyslíku právě koňská zdechlina. Scéna, jak z Revenanta, ovšem s tím rozdílem, že by jej natáčel někdo z Monty Pythonů. Takže z existenciální tragedie se najednou stává černá komedie. Fajn, může být. To by ovšem nesměl film pokračovat dál. Druhý z hrdinů přijde o kus obličeje, což musí být jistě nepříjemné. Ovšem z tohoto druhého hrdiny se tak nestává jen stvůra fyzická, ale i duševní. Sebestřednost, sobectví, arogance, marnivost atd. jsou této postavě naprosto tolerovány, protože je prostě postižená a nevíc je ještě umělcem. Tito lidé si přece zaslouží dvojnásob uctivého zacházení. Dokonce ikdyž vymyslí podvod, kterým napálí pozůstalé po padlých z války, je to naprosto v pořádku. Přece vymyslel brilantní plán, jak někoho podfouknout (zvláště ty bohaté) a to my máme rádi. Dokonce jeho přítel napadá veterány z války, aby je připravil o jejich peníze. Ale fandíme těm roztomilým podvodníčkům. Jednak jsou to hlavní hrdinové, pak k nim také na návštěvu přišla roztomilá holčička, která jako jediná rozumí mluvě postiženého a především ten padouch, proti kterému bojují, je ještě mnohem horší oni sami. V jedné osobě jde o krvežíznivého velitele ze zákopů, chamtivého podnikatele v pohřebnictví (kde je společníkem otce postiženého) a záletníka, který podvádí svou krásnou ženu (jež je zase sestrou toho postiženého). Proto jistě odpustíme hlavnímu hridnovi, kterého hraje Dupontel, že zapříčiní padouchovu smrt. Jenže, jak s dějem dál? Zatím tam není žádné morální ponaučení, kterým bychom mohli obhájit existenci tohoto filmu a zřejmě i knihy. Nebojte, na konci se klišoidní dramtičností nešetří. Aby dal zfetovaný postižený hrdina svému otci životní lekci, že vztahy jsou víc než peníze, spáchá přímo před ním sebevraždu. Dupontel prchá se služebnou padoucha a tou malou holčičkou do severní Afriky, kde je dopaden a vyslýchán. Řeknete si, že je konečně spravedlnosti učiněno za dost. Jenže velitel četníků během vyprávění hrdiny zjistí, že jedním z vojáků, se kterým Dupontel bojoval, byl jeho synem. Pak následuje scéna, jak vystřižená z devádesátkových krimiseriálů, kdy nechá Dupontela prchnout s desetimnutovým náskokem. Byť jsou film a jeho předloha zasazeny do doby 100 let zpátky, spíše vypovídá o dnešní bezpohlavní době bez jakýchkoli ušlechtilých hodnot a idejí. 10%(27.1.2018)

  • ibeh
    ****

    Zajímavě zpracovaný protiválečný film, pro mě občas dost polopatický. Ale bonusem je období konce 1. světové války a těsně po ní i originální příběh. Moc vyvedená scénografie, kostýmy, kamera i hudba. Musím vyzdvihnout výborný herecký výkon samotného Dupontela v roli účetního, pěkně se sám zrežíroval :) Natočeno s francouzskou lehkostí.(25.11.2017)

  • Morholt
    ****

    Příběh dobrý, ale zpracování pro mě bylo místy těžko uchopitelné. Mix žánrů od protiválečného přes jemnou komedii po absurdní melancholické drama na mě nepůsobil tak úplně konzistentně. Nicméně Dupontel měl šťastnou ruku při obsazování herců, nádherná je obrazová stránka věci a samostatnou kapitolou jsou masky, kterými si jeden z hrdinů zakrývá znetvořenou tvář. Potěší smutný, dojímavý i šťastný konec, který do určité míry charakterizuje celý film. 70%(25.4.2018)

  • Marze
    ****

    Velmi temné téma - trauma, smrt, prohnilost, manipulace. Film má energii a inteligenci a vynikne a velkém plátně. Není to vlastenecký ani antiválečný film. Je tragikomický a potměšilý. Přes přiznaně brakovou zápletku nás košatý děj nás nenechá vydechnout. Je zde moc náhod a nelogických motivací postav. Herecké výkony jsou až moc afektované. Kamera podniká vynalézavé jízdy. Hrnou je darebák, ale daří se , aby si divák k němu vybudoval emoční pouto.(13.6.2018)

  • Disease
    *****

    Vynikající adaptace povedeného románu.(9.5.2018)

  • jakeer
    ****

    Veľmi zaujímavý nápad a aj prevedenie. A aj keď sa mi záverečná pointa páčila a vyvolala u mňa maximálne príjemné emócie, musím priznať, že počas celého priebehu som sa až tak nebavil. P.S. Ale volám: Viac filmov z 1. sv. vojny! Druhou svetovou sme už presýtený, ale je dôležité si pripomínať aj prvú svetovú.(18.11.2017)

  • Brejlil
    ****

    Tragikomedie. Film zvláštním způsobem beznadějný. A to přesto, že končí happyendem a největší padouch dojde trestu. Občasné velmi komické scény jsou střídány scénami neskutečně krutými. To vše hnáno kupředu především Dupontelem v trojjediné úloze hlavního hrdiny, režiséra i scénáristy.(10.12.2017)

  • Vodny
    ****

    Myslel jsem si, že jdu na komedii s prvky dramatu, ale že ve filmu uvidím jedny z nejpůsobivějších válečných scén z první světové války, tak to jsem tedy nečekal. Prvních pár minut je skutečně mimořádně vyvedených a tak přesvědčivou bitevní atmosféru "mlýnku na maso" jsem dosud neviděl. Možná i proto, že z období první světové války se filmy vlastně ani netočí, což je veliká škoda! Ale do budoucna to vidím růžově a věřím, že toto temné a dramatické období našich dějin si cestu na filmová plátna najde. Na lepší časy už se totiž blýská, alespoň v sousedctví dalšího zábavního odvětví, kam si dovolím na skok odbočit. Ve světě počítačových her už se první světové vojně dává prostor a zájem dále roste. Protože jsem jejich milovník, tak odkážu na velmi povedené střílečky s historicky akurátními názvy Verdun a nově také vydaného mladšího bratříčka Tannenberg. Obě jsou multiplayerové záležitosti a pokud byste si chtěli vyzkoušet na vlastní virtuální kůži, jaké to bylo v zákopech Velké války, tak si tyto dvě hry a především Verdun nenechte ujít. Zpátky k filmu. Na shledanou tam nahoře není kdovíjak zábavný film, ale to, čím mojí pozornost dokázal upoutat je škála emocí a žánrů, kterým se věnuje. Chvíli jsem se smál, chvíli měl slzy na krajíčku a jindy jen přemýšlel o svých životních zkušenostech, které jsou někdy veselé a jindy smutné.Film ukazuje, že život je boj plný kontrastů - lásky a nenávisti, radosti a smutku, pocitu štěstí a pocitů zmaru. Jednou jsi nahoře a jindy zase dole. Život je nekončící bitva, válka, ve světě, kde není vítězů ani poražených a kde každý z nás má nějakou roli. A tohle, když se nějakému filmu podaří divákovi sdělit a probudit v něm přemítání o svém životě, tak má vyhráno. U mě se to tedy rozhodně povedlo, takže na shledanou tam nahoře. EDIT: Úplně jsem zapomněl ohodnotit herecké výkony, které jsou vynikající a po technické stránce je vše velmi povedené, od kostýmů, přes dobovou hudbu a kulisy, na jedničku.(25.11.2017)

  • PEZ
    ***

    Začiatok dobrý, ukazujúc nezmyselnosť vojny. Záver dobrý, podávajúci humanistický odkaz. Avšak to medzi tým je natočené tak nezáživne, že aj insomniak by konvertoval na narkoleptika. Ja som bojoval statočne, mal som asi len 3 mikrospánky. Tipujem, že už neostali peniaze na editora. Avšak okrem ukrutne pomalého tempa a prestrelenej dĺžky je to fajn film, ktorý neurazí. (IFF Bratislava 2017)(28.12.2017)

  • Kamas
    *****

    I když se jedná o válečnou tematiku, film mě pohladil po duši.. Poetický, dojímavý, s milým humorem, protkaný obrázky staré Paříže s jazzovou hudbou..(10.3.2018)

  • ursinko
    *****

    Atmosférou ma upútalo od prvého záberu a počas sledovania som mal pred očami najmä Améliu z Montmartu. Vďaka. Odporúčam.(11.7.2018)

  • aquiver
    *****

    Komediální žánr není ve filmu pro zábavu, ale spíš pro odlehčení válečně laděného dramatu. Souhlasím s tím, co napsal můj oblíbený uživatel gudaulin. Pátou hvězdičku u mě snímek nezískal pro tak výrazné emoce, ale především pro umělecké poetické kouzlo, dobrou kameru, výpravu a protiválečný charakter. V každém případě nádherný film! 85 %(10.12.2017)

  • Jadro
    *****

    Brilantné spracovanie, výprava a hlavne udržovanie si pozornosti diváka všetkými možnými aj nemožnými spôsobmi. Tak sofistikovane a jemne sa vyhrať s charaktermi postáv, nijako ich zbytočne vykresľovať, domotávať - prosto jeden perfektný súlad všetkého, čo na filmovom plátne je vidieť čo raz menej. 90%(2.5.2018)

  • pushover
    ****

    Multižánrový a provedením i výpravou skvěle zrealizovaný bestseller s občasnými podivnými dějovými skoky. Celkově ale silný nadprůměr a výtvarná stránka skvělá.(8.5.2018)

  • Chandra
    *****

    Je až s podivem, kolik se do tak smutného filmu vejde humoru. Lidského, kultivovaného, žádný kanál. Nebyla jsem si úplně jistá, co mám od snímku čekat, trailer totiž vypadá dost divně, ale spolehla jsem se na filmový čuch gudaulina a vyplatilo se. I když se mi u úvodní válečné scény svíral žaludek a začala si říkat, že zrovna tohle jsem vidět nechtěla, nakonec jsem byla ráda, že jsem o tenhle film nepřišla. Silný filmový zážitek.(14.12.2017)

<< předchozí 1 2
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace