Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pětatřicetiletý spolumajitel restaurace U veselé Mrkvičky, v Greenwich Village, jímž je klarinetista amatér Miles Monroe, se v roce 1973 musí podrobit poměrně banální operaci žaludečních vředů. Z narkózy se ale probouzí téměř o dvě stě let později, taková je výchozí situace sci-fi komedie Woodyho Allena. Hlavní postavou příběhu je opět nešikovný, nehrdinský hrdina, dostávající se vlastní nemotorností do neobvyklých situací... Režisér Woody Allen s patřičnou dávkou nadsázky karikuje společenské systémy s neomezeně vládnoucími diktátory, stejně jako zaručeně "dokonalé" politické systémy a ideologie. Příběh nezapře inspiraci futurismem, také tentokrát v ději nalezneme citace z grotesek Macka Sennetta, Bustera Keatona, Harolda Lloyda, Charlieho Chaplina, bratří Marxů, parafráze slavných filmových dialogů. Humorem shazuje některé psychologizující divadelní hry či nyní aktuální klonování lidských orgánů. Neméně důležitou součástí děje se stala hudba Woodyho Allena, jenž se tu představuje i jako její interpret na klarinet, v doprovodu vlastní dlouholeté skupiny The New Orleans Funeral Ragtime Orchestra a newyorleánské kapely The Preservation Hall Band. Není nezajímavé, že kostýmy k tomuto snímku připravil Joel Schumacher, který později více zaujal jako režisér například snímky Hráči se smrtí, Nebezpečný klient a Čas zabíjet. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (225)

sud 

všechny recenze uživatele

Satira o budoucí vizi planety, parodie se znatelnými prvky němých grotesek. Samozřejmě o zábavu není nouze a o hlášky také ne ("Neběhají tu nějaká futuristická zvířata? Třeba krabi s hlavou sociálního pracovníka"). Také se ohromě povedli všichni ti roboti, orgasmostroje, klonovací stroje, nafukovací oblečky, postmoderní automobily, obří zelenina apod. Zváště scéna, kdy je Woody převlečen za robota je vynikající a opravdu vtipná. ()

Šandík 

všechny recenze uživatele

Výborný, byť trochu nevyrovnaný film. Zkombinovat sci-fi s groteskou je dosti neuvěřitelný nápad a asi jen málokdo, by se tohoto bláznivého úkolu zhostil lépe. Místy jsem doslova řval smíchy, což se mi při sledování filmů nestává až tak často. Gagy s Woodym jako královnou krásy a jim podobné jsou rozhodně tím nejlepším, co jsem kdy viděl. Geniální a přitom chytré fóry zase snesou srovnání například s Monty Pythony. Ǔžasné jsou i všechny ty šlehy na naši (a především americkou) všednodennost. Ostatně, kouzelný je Woody i ve chvíli, kdy prostě hraje sám sebe přesně tak, jak ho známe z mnoha jiných jeho vztahových filmů. Tak trochu je tu ovšem od každého kousek a je znát, že se Woody teprve učil dát filmu ten správný prostor, výraz a formát. Na druhou stranu, roztomilá je ta klukovská radost z prostého vymýšlení bláznivě ujetých fórů, třeba uklouznutí na gigantické slupce od banánů, vaření v kuchyni budoucnosti nebo ono rozomilé "kosmické" krejčovství. Celkový dojem: 85% Zajímavé komentáře: Marigold, gudaulin, Tosim, Pohrobek ()

Reklama

B!shop 

všechny recenze uživatele

Opet jeden z tech starsich Allenovo filmu a tudiz takova blazniva komedie, po parodii na gangsterky a valecny filmy si vzal tentokrat do parady sci-fi. Dneska uz ten namet je celkem provarenej, ale v roce 73 to asi bylo hodne originalni. Nicmene prislo mi, ze tu neni tolik forku, kolik bejt mohlo, takze tu jsou sice opet paradni hlasky a skvely akce ve stylu grotesek, ale bohuzel sem tam i nejaky hluchy misto. Nicmene Allen podava jeden ze svejch paradnich vykonu a kdyz dela robota, tak je fakt perfektni. K tomu tu je mlada Keaton, ktera sice misty prehrava, ale k Allenovi se skvele hodi a vypada jeste celkem sexy. Slabsich 5*. ()

Terva 

všechny recenze uživatele

CITÁT - Subjekt byl zmražen v roce 1973.......... Tak zase jeden z filmů Woodyho Allena, který mě vůbec nesedl. Ten člověk má dva druhy humoru a tenhle je zrovna z těch co nemám rád. Humor je trapný a herci jsou ukřičení. Těšil jsem se, ale málem to nedokoukat. CITÁT - Vy jste ten vetřelec!!!!......... ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Allenov zárez do sci-fi žánru. Ťažko povedať či je jeho ranná, blázniva, sexuálne podfarbená ranná tvorba lepšia ako jeho neskoršie inteligentnejšie, vtipné a neurotické diela. Každopádne sa jedná o veľmi výrazného tvorcu. Už v Spáčovi sa objavujú prvky, ktoré budú pre jeho tvorbu typické - minimálne parodizácia diel - najvýraznejšia v podobe Električky do stanice Túžba. Veľmi príjemnou postavou sa stáva Diane Keaton, ktorá ma prvýkrát vo filme neiritovala a ktorá bola Allenovi veľmi rovnocennou dialógovou protivníčkou. Spáč má typickú výstavbu Allenového diela - začne niekde inde, končí niekde inde a pritom je stále o tom istom. Osobne mám radšej jeho neskoršiu tvorbu, aj keď musím priznať, že som sa na niektorých veciach naozaj skvelo bavil. Atentát na nos bol nezabudnuteľný. Ďalší môj zárez do tvorby tohto originálneho režiséra a scenáristu, ktorý sa stáva s každým svojim filmom lepším a dospelejším. ()

Galerie (57)

Zajímavosti (23)

  • Časopis Premeire zařadil film v roce 2006 mezi 50 nejlepších komedií všech dob. (Kulmon)
  • Poté, co film vyšel pod názvem Woody and the Robots (Woody a roboti) ve francouzsky mluvících regionech Kanady, vložil Woody Allen do všech svých budoucích smluvních klauzulí, že tituly jeho filmů se nesmí měnit bez jeho svolení. (jezurka42)
  • Woody Allen konzultoval film se spisovatelem scifi (Ben Bova), zda jsou jeho futuristické vize proveditelné. (Kulmon)

Související novinky

Vychází 20dílná DVD kolekce WOODY ALLEN

Vychází 20dílná DVD kolekce WOODY ALLEN

21.01.2011

Čtyřicet celovečerních autorských filmů, jeden televizní a jedna spolupráce na povídkovém díle – a to všechno během jednačtyřiceti let! Americký filmař Woody Allen se za svou pracovní morálku určitě… (více)

Reklama

Reklama