Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pětatřicetiletý spolumajitel restaurace U veselé Mrkvičky, v Greenwich Village, jímž je klarinetista amatér Miles Monroe, se v roce 1973 musí podrobit poměrně banální operaci žaludečních vředů. Z narkózy se ale probouzí téměř o dvě stě let později, taková je výchozí situace sci-fi komedie Woodyho Allena. Hlavní postavou příběhu je opět nešikovný, nehrdinský hrdina, dostávající se vlastní nemotorností do neobvyklých situací... Režisér Woody Allen s patřičnou dávkou nadsázky karikuje společenské systémy s neomezeně vládnoucími diktátory, stejně jako zaručeně "dokonalé" politické systémy a ideologie. Příběh nezapře inspiraci futurismem, také tentokrát v ději nalezneme citace z grotesek Macka Sennetta, Bustera Keatona, Harolda Lloyda, Charlieho Chaplina, bratří Marxů, parafráze slavných filmových dialogů. Humorem shazuje některé psychologizující divadelní hry či nyní aktuální klonování lidských orgánů. Neméně důležitou součástí děje se stala hudba Woodyho Allena, jenž se tu představuje i jako její interpret na klarinet, v doprovodu vlastní dlouholeté skupiny The New Orleans Funeral Ragtime Orchestra a newyorleánské kapely The Preservation Hall Band. Není nezajímavé, že kostýmy k tomuto snímku připravil Joel Schumacher, který později více zaujal jako režisér například snímky Hráči se smrtí, Nebezpečný klient a Čas zabíjet. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (225)

kareen 

všechny recenze uživatele

Scéna, kdy majitel nachytá Milese, jak mu krade obří ovoce, chvíli se spolu klouzají po veliké banánové slupce a pak ho náš hrdina praští do hlavy se zděšeným " já jsem ubil člověka jahodou ", je charakteristická pro celou komedii. Akční sekvence, které připomínají staré grotesky se tu střídají s allenovskými údernými popkulturními hláškami a je to občas velmi vtipné, protože pokoušet se začlenit newyorského neurotického intelektuála do spokojené futuristické společnosti se zdá být přímo nadlidským úkolem. Zvlášt', když dívka, kterou potkal se zrovna přidala na stranu povstalců... ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Woody Allen a sci-fi? Absurdní, že? Přesto se mu podařilo do své parodie zařadit všechna základní témata: cestování v čase, klonování, roboty, orwellovský totalitní systém... A konečně taky našel dosud nepřekonanou partnerku a vlastní odraz v zrcadle: Diane Keatonovou. Poctivou komičku, které se dá svěřit hezká role a ne jen nahrávací part ozdobné krásky, jako to bylo dosud. Všimněte si, že třeba sekvence, v níž se neohrabaně pokoušejí realizovat plán na svržení diktátora, má svou jasnou variaci i v dalších společných komediích (od atentátu na Napoleona v Lásce a smrti po magnetofonovou léčku v Tajemné vraždě na Manhattanu). je mi moc líto, že toho nenatočili víc, protože roztomilejší komediální pár se na plátně neobjevil od dob Oldřicha Nového a Nataši Gollové. 80% ()

Reklama

Vančura 

všechny recenze uživatele

Správná šílenost, která je místy skutečně hodně vtipná (Allen létající v nafukovacím kostýmu, robotický pes, výměna hlavy...). Bohužel je to ale vyváženo momenty, které mě strašně nebavily a přišly mi zoufale nevtipné, takže ve výsledku z toho byl nakonec spíš jen průměrný dojem. Má to ale každopádně super soundtrack a Diane Keaton je zde skvělá jako vždy, takže za vidění to určitě i po těch letech stojí, jen mi to prostě nepřišlo jako zas až taková sranda, jak by si člověk mohl myslet z těch nadšených komentářů zde. ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Woody Allen to na nás zase pěkně rozbalil a já měla pocit, že snad žádný jiný herec toho nenamluvil ve svých dosavadních filmech tolik, jako Woody zrovna v tomto:) Měla jsem dojem, že sledovat ho v němém filmu, by byl velkolepý zážitek. Woody kecá a hláškuje jak to jen jde, a díky skvělému scénáři i rychle plynoucímu ději snímek utekl jako voda. "Proboha, co to máte za vládu? To je horší, než v Kalifornii." :) ()

Šandík 

všechny recenze uživatele

Výborný, byť trochu nevyrovnaný film. Zkombinovat sci-fi s groteskou je dosti neuvěřitelný nápad a asi jen málokdo, by se tohoto bláznivého úkolu zhostil lépe. Místy jsem doslova řval smíchy, což se mi při sledování filmů nestává až tak často. Gagy s Woodym jako královnou krásy a jim podobné jsou rozhodně tím nejlepším, co jsem kdy viděl. Geniální a přitom chytré fóry zase snesou srovnání například s Monty Pythony. Ǔžasné jsou i všechny ty šlehy na naši (a především americkou) všednodennost. Ostatně, kouzelný je Woody i ve chvíli, kdy prostě hraje sám sebe přesně tak, jak ho známe z mnoha jiných jeho vztahových filmů. Tak trochu je tu ovšem od každého kousek a je znát, že se Woody teprve učil dát filmu ten správný prostor, výraz a formát. Na druhou stranu, roztomilá je ta klukovská radost z prostého vymýšlení bláznivě ujetých fórů, třeba uklouznutí na gigantické slupce od banánů, vaření v kuchyni budoucnosti nebo ono rozomilé "kosmické" krejčovství. Celkový dojem: 85% Zajímavé komentáře: Marigold, gudaulin, Tosim, Pohrobek ()

Galerie (57)

Zajímavosti (23)

  • Woody Allen konzultoval film se spisovatelem scifi (Ben Bova), zda jsou jeho futuristické vize proveditelné. (Kulmon)
  • Playboy, který se ve filmu objeví, pochází z listopadu 1972 a na jeho obálce je Lenna Sjooblom. (Kulmon)
  • Při scéně na jezeře, kdy Luna Schlosser (Diane Keaton) leží na Milesovi Monroevi (Woody Allen, je zřetelně vidět změna její obuvi. Futuristická "kopyta" byla na okamžik změněna na obyčejné tenisky. (baribal)

Související novinky

Vychází 20dílná DVD kolekce WOODY ALLEN

Vychází 20dílná DVD kolekce WOODY ALLEN

21.01.2011

Čtyřicet celovečerních autorských filmů, jeden televizní a jedna spolupráce na povídkovém díle – a to všechno během jednačtyřiceti let! Americký filmař Woody Allen se za svou pracovní morálku určitě… (více)

Reklama

Reklama