poster

Spáč

  • anglický

    Sleeper

Komedie / Sci-Fi

USA, 1973, 89 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Marigold
    ****

    Výtečná sci-fi parodie, neodolatelně stylová a ujetá. Fascinující je způsob, jakým Allen dehonestuje náznaky orwellismu v námětu a jakým rozbíjí jakoukoli šanci k případné dobrodružnosti děje. "Akční" sekvence, pojaté jako groteska, jsou vskutku výtečné, stejně jako všudypřítomné výsměšné ostří, kterým Allen skrze "budoucí" paroduje "jsoucí". Je to inteligentní, je to ujeté a ano... místy je to poněkud nudné a bezradné... nicméně! Ty zážehy scénáristického i režijního důvtipu stojí opravdu za to. Je zvláštní, jak se to, čemu se Spáč pochichtává (ať už žánrově nebo celospolečensky), zůstalo aktuální i po třiceti letech. Proto se dá na Allenův příspěvek k žánru sci-fi stále dívat bez pachuti staroby na jazyku.(22.9.2005)

  • Anderton
    ****

    Tak sme našli v Allenovej filmografii aj scifíčko. Robí si tu srandu z množstva dystopických filmov a románov, ale nezabúda ani na prepracovaný design a architektúru rokom presne určenej budúcnosti. V tomto žánri ešte viac vynikne jeho autorstvo, pretože ak blázon pobehuje medzi ešte väčšími bláznami v bláznivej budúcnosti a aj tak ho nezaujíma nič iné ako sex, vystupuje tento kontrast viac do popredia ako v New Yorkských interiéroch.(26.5.2012)

  • Tom_Lachtan
    ***

    Aneb když je film z části třeskutě vtipnou a lehce ironickou komedií zabalenou do science fiction hávu, ale stejně tak je plný velmi nevtipných pokusů o vytvoření grotesky, které působí spíš trapně a k nim se přidává i pár nezábavných humorů. Jasně, je to dobrej film a Allen rozhodně umí (i když jako režisér víc, než jako herec, tady mi v hlavní úloze přišel jako slabší článek řetězu), ale... Nevím, možná už do určité míry zastaral a dneska už není tohle tepání do všeho možného tak originální, jak by asi působit mělo. Dobrej film, nadprůměrnej, ale na víc než na tři to stejně nestačí.(3.7.2015)

  • Aleee89
    ***

    Sekl se a bohužel. Tohle je další z filmů, které jsem od Woodyho viděla. Těšila jsem se, protože jsem ze včera byla natěšená z Lásky a smrti, která mě dostala. Tohle ale přineslo rozpačitost a zklamání. Spolu s Darebáčky je to zatím asi nejhorší film, který jsem od Woodyho Allena viděla. Ač je to jinak skvělý režisér, tohle bylo šlápnutí vedle. Nebylo to vtipné, spíš jsem z celku měla rozpačité pocity. Gagy a dialogy - tolik typické věci - se zde sice najdou, ale i tak to nezmění můj názor. I moje oblíbená Diane to nezachránila.(18.6.2013)

  • gudaulin
    *****

    Jedna z těch ranných Woodyho komedií, které srší energií a obrovskou zásobou nejrůznějších hlášek a gagů. Z hlediska kompaktnosti všech filmových složek to sice není jeho nejlepší kousek, ale pro tu smršť humoru, ironie a nadsázky nemůžu jít pod 90 % celkového dojmu. Woody Allen sice sci-fi nerozumí, ale to vůbec není podstatné, protože kulisy budoucího světa pro něj představují pouze východisko k situačnímu a verbálnímu humoru. Je to jeden z filmů, kde řadu scén a slovních obratů nosím stále v paměti, a když se potřebuju naladit, tak si je vybavím.(26.4.2009)

  • - V hudebním doprovodu hraje Woody Allen na klarinet. (formelin)

  • - Při scéně na jezeře, kdy Luna Schlosser (Diane Keaton) leží na Milesovi Monroevi (Woody Allen, je zřetelně vidět změna její obuvi. Futuristická "kopyta" byla na okamžik změněna na obyčejné tenisky. (baribal)

  • - Přístroj orgasmatron ve filmu je inspirován orgonovou komorou, kterou na základě pseudovědecké teorie sestrojil rakousko-americký psychiatr a psychoanalytik Wilhelm Reich. Reichovy orgonové komory měly umožnit tomu, kdo se do nich nechal zavřít, v sobě koncentrovat jakousi tajnou životní sílu - orgonovou energii. Jeho teorie byly svého času vlivné a řada lidí, včetně řady intelektuálů a celebrit, tyto komory vlastnily. Právě to chtěl Allen nejspíš parodovat. (KlonyIlony)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace