Reklama

Reklama

Zabíjení

  • Česko Velká kořist (více)
Trailer

Johnny Clay sa po piatich rokoch dostal z väzenia a chystá sa oženiť so snúbenicou Fay. Je pevne rozhodnutý, že do ďalších kšeftov sa pustí až keď sa presvedčí, že riziko ozaj stojí za potenciálny zisk. Spolu so štyrmi ďalšími mužmi chystá prepadnutie dostihovej pokladne. V hre sú dva milióny dolárov. Lúpež je naplánovaná do najmenších detailov. Zapojený je do nej aj George Peatty, plachý pokladník z dostihovej dráhy. Je ochotný riskovať krk len preto, aby zapôsobil na chladnú a panovačnú manželku Sherry. Sherry mu je neverná s Valom a všetky informácie o plánovanej lúpeži posúva svojmu milencovi. Tak dokáže aj dokonale naplánovaný zločin stroskotať na príliš dokonalej zhode náhod... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (280)

cheyene 

všechny recenze uživatele

S přivřenýma očima těch 5* dám. Kubrick vystavěl zajímavý příběh s dobrou atmosférou, dobře jej zpracoval, zejména k závěru měl snímek opravdu skvělé provedení (situace z více úhlů pohledů) a stupňovalo se napětí. Jen tedy závěr byl dost hloupý, resp. chování hlavního hrdiny bylo až neuvěřitelně naivní. Předtitulková scéna však byla opravdu zdařilá. ()

bassator 

všechny recenze uživatele

36. LETNÍ FILMOVÁ ŠKOLA UHERSKÉ HRADIŠTĚ 2010 - INVENTURA - Filmová čítanka - film noir (The Killing / THE KILLING / Zabíjení) - Nikdy jsem žánr Film-Noir nevyhledával, proto pro mne příjemné překvapení, že se mi na filmovce docela i líbily, nebo to dělala hlavně ta festivalová atmosféra?... - 28. 7. 2010 - kino Reduta - Velký sál - Uherské Hradiště - 85% ()

Reklama

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Kubrick nedokázal natočiť zlý film. V tomto prípade nesklamal, ale ani neohúril. Slušne rozohraná dráma podľa mňa v druhej polovici stráca dych a poteší vás len smrť jednej hnusnej mrchy. Tiež si myslím, že na krátku stopaž tu bolo príliš veľa postáv. Zaujímavou bola kamera, ktorú tentokrát ale prekvapivo nedržal v ruke samotný Kubrick. ()

viperblade 

všechny recenze uživatele

Že Kubrick byl génius, to jsem věděl už dávno. Ale že to byl právě on, kdo jako jeden z prvních zkusil nelineární a retrospektivní vyprávění (z čehož dnes čerpají nejen filmy, ale i moderní seriály typu Lost) to jsem netušil. A právě tohle se mi na The Killing líbilo nejvíc - vždy, když šlo do tuhého, střih, jdeme jinam, k jinému členovi party, abychom pak postupně dostali výsledný "obraz" (loupež). Nebudu tu psát dlouho, vše už bylo napsáno a lépe, za mě 100 % pro tento skvělý snímek. P. S. Všimli jste si, že Kubrick (či román, podle kterého je film natočen) krásně upravuje přísloví "Za vším hledej ženu." a "Náhoda a čas jsou dva největší tyrani na světě."? P. S. 2. A už mi zbývá jen snímek Fear and Desire a budu mít zhlédnuto vše, co tento génius natočil. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Noirový heist o ne úplně sympatické partičce a jejích velkých přípravách na vlastně nepříliš zajímavou loupež, při níž má být zabit pouze jeden dostihový kůň, ale dle očekávání se to zvrtne a mrtvol bude mnohem víc. Bohužel až v závěru a odbude se to tak bleskově, že radši nemrkejte, ať to nepropásnete. Bez legračního vypravěčova monologu a průběžného uvádění časových údajů bych se klidně obešel, ale nějaké napětí se tu místy najde a herecky je to taky slušné. ()

Galerie (51)

Zajímavosti (23)

  • Stanley Kubrick a producent James B. Harris založili před natáčením společnost Harris-Kubrick Pictures. Společně koupili práva na novelu Lionela Whitea "The Snatch" za 10 tisíc amerických dolarů, avšak asociace výrobců a distributorů filmů MPPDA nedovolila natočit film o únosech dětí. Došlo tedy k výměně práv na knihu "Clean Break", podle které byl poté film natočen. Novela "The Snatch" se pak dočkala zfilmování v roce 1968 jako Noc následujícího dne (1968) s Marlonem Brandem v hlavní roli. (gogos)
  • Zkušební promítání dopadlo bídně – divákům se nelíbilo hlavně nelineární vyprávění. Stanley Kubrick byl přinucen film sestříhat do srozumitelnější podoby, ve skutečnosti jej udělal ještě víc matoucím. Nakonec byla uvedena původní verze, které je zásluhou její formy vyprávění přičítán velký vliv na Gaunery (1992) Quentina Tarantina. (Matty)

Související novinky

Noir Film Festival 2019: Zítřek nemá šanci

Noir Film Festival 2019: Zítřek nemá šanci

17.08.2019

7. ročník unikátní přehlídky klasik, ale i pozapomenutých klenotů z bohaté pokladnice filmu noir představí snímky tematizující loupež, výběrovou retrospektivu noirových děl Fritze Langa, rozmanitou… (více)

Reklama

Reklama