poster

Zabíjení

  • Česko

    Velká kořist

  • USA

    The Killing

  • USA

    Bed of Fear

    (pracovní název)
  • USA

    Clean Break

    (pracovní název)
  • USA

    Day of Violence

    (pracovní název)
  • Slovensko

    Zabíjanie

Drama / Film-Noir / Krimi / Thriller

USA, 1956, 85 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • lamps
    *****

    Kubrick je bůh a už jsem se několikrát ujistil, že od něj můžu opravdu všechno. Trio Osvícení-Odyssea-Olověná vesta sice jeho ostatní snímky dost převyšuje a představuje pro mě vrchol v kinematografii jako takové, ale i méně známé Zabíjení jasně ukazuje režisérův ohromný talent a neuvěřitelnou preciznost. Příběh je nesmírně svižný, retrospektivní vyprávění je zvládnuto na jedničku a závěrečná cca půlhodinka je opravdu jako balzám na duši pro všechny žánrové fajnšmekry. Společně s Hitchcockovými Cizinci ve vlaku zatím nejlepší film-noir, jaký jsem viděl..(29.1.2013)

  • zputnik
    *****

    Stanley Kubrick rozehrává zajímavé drama s noir-feelingem, v němž popisuje více/méně minutu po minutě jeden kriminální čin z dostihového prostředí plus všechny okolnosti s tím související. Filmařsky čisté, herecky dobře zahrané, s výborným feelingem, scénářem i hudbou - film prostě tiká přesně jako švýcarské hodinky. Poznámka pro všechny milovníky filmových nesrovnalostí: hned v úvodu je možné si všimnout drobné nesrovnalosti, která samozřejmě nijak nesnižuje celkovou výbornou kvalitu snímku - všímejte si pozorně listu papíru, který má Marvin Unger při popíjení zázvorového piva pod svým loktem.(30.11.2003)

  • Matty
    *****

    „Prosím o pozornost, dámy a pánové“. Život je pavučinou spředenou z mnoha vláken, stačí porušit jedno jediné a… . Nejlepším žánrovým filmem Stanleyho Kubricka již navždy zůstane Osvícení, na paty mu však bude stříkat krev Zabíjení. Pět mužů má perfektní plán na vyloupení pokladny dostihového závodiště. Pět mužů rozdílných povah a zázemí: Milující manžel s dobrým srdcem a chorou manželkou, zkorumpovaný polda, který potřebuje splatit své dluhy, uštvaný podpantoflák snášející sarkastické poznámky své ženy atd. Film začíná jejich nechronologickým představením a stejně nechronologicky, s občasnými skoky v čase, je prezentován samotný zločin. Napětí Kubrick zvyšuje neustálým uváděním přesného času a nezaujatým komentářem vypravěče, který popisuje úmysly jednotlivých postav. Neznám žádný jiný film z 40., 50. či 60. let, jenž by působil tak moderně – ať formou vyprávění, svým tempem, zkaženým charakterem většiny hlavních hrdinů… osmdesát minut uběhlo jako vítězný kůň a já toužil dívat se bez dechu a s polootevřenými ústy dál a dál, na další drobné vizuální vtípky, na další nahodilosti osudu značící režisérův černý humor. Uběhlo to rychle, bylo to zábavné a rád se k tomu vrátím, dokonce ještě radši než k jiným, třeba lepším, ale obtížněji stravitelným Kubrickovým majstrštykům. A jen tak mimochodem: film vyniká také geniálním nasvícením a precizní práci kamery. 95% Zajímavé komentáře: zputnik, maarv, T2(21.4.2008)

  • J*A*S*M
    *****

    Strhující film. Každopádně ten plán loupeže měl k dokonalosti hodně daleko, mohlo se v něm pokazit takovejch věcí i bez Sherry, že si až říkám, že celé to navozování dojmu bezchybného plánu byl od Kubricka nějaký sofistikovaný žert. "Předtím jsem myslel jenom na peníze..." "Tak na ně mysli dál!"(8.4.2010)

  • castor
    *****

    První rozhovor mezi výplatčím Georgem a jeho vypočítavou manželkou Sherry je naprosto bezchybný. Postupné setkávání s dalšími postavami je stejně výtečné. Rozkrývání plánu loupeže rovněž. Perfekcionalista Stanley Kubrick představil drsnou a naprosto bravurně zrežírovanou kriminálku – nepřikrášluje ty „zlé“ ani ty „hodné“ a tahle loupež na dostihovém závodišti je bezchybná jako režisérova práce za kamerou. I díky své struktuře vyprávění a specifickým využitím fenoménu filmu noir – femme fatale. Promyšlená skládačka těží z výborných herců a vizuálu, který dostává oba palce nahoru především za nasvícení interiérů. Snímek ve filmografii fenomenálního tvůrce možná trochu nedoceněný. Jen ten konec mi moc neseděl – mělo jim to klapnout. Pět hvězd mimo jiné i proto, že i po šedesáti letech nesmírně platný a působivý film!!(4.5.2015)

  • - Stanley Kubrick a producent James B. Harris založili před natáčením společnost Harris-Kubrick Pictures. Společně koupili práva na Whitovu novelu "The Snatch" za 10 000 amerických dolarů, avšak asociace výrobců a distributorů filmů MPPDA nedovolila natočit film o únosech dětí. Došlo tedy k výměně práv na knihu "Clean Break", podle které byl poté film natočen. Novela "The Snatch" se pak dočkala zfilmování v roce 1968 jako Noc následujícího dne (1968) s Marlonem Brandem v hlavní roli. (gogos)

  • - Vůz, který řídí Nikki (Timothy Carey), je MG TD. (gogos)

  • - Z rozpočtu 320 000 amerických dolarů poskytlo 200 000 studio United Artists, zbytek producent James B. Harris. Ačkoliv Kubrick považuje film za svůj první profesionální, byl rozpočet i na 50. léta v Hollywoodu celkem mizerný. (gogos)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace