poster

Zabíjení

  • Česko

    Velká kořist

  • USA

    The Killing

  • USA

    Bed of Fear

    (pracovní název)
  • USA

    Clean Break

    (pracovní název)
  • USA

    Day of Violence

    (pracovní název)
  • Slovensko

    Zabíjanie

Drama / Film-Noir / Krimi / Thriller

USA, 1956, 85 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Real Tom Hardy
    ****

    "KEEP YOUR JUNK AND LEAVE ME ALONE! ----------- Stávkovacia vykrádačka, ktorej záver ma vždy tak silno zabolí na srdci, až ma prinúti trochu si obúchať hlavu o drevený stôl. The Killing má toho viac. Legendárnu gumenú masku klauna, efektívnu brokovnicu, dvojicu sexuálne vznešených, "pin-up"-vyzerajúcich, povahovo diametrálne odlišných žien, no a takisto aj môjho obľúbeného narátora, ktorého božský Kubrick nikdy nemiloval a preto mu podhadzoval klátiky pod kolená. Vyzerá to tak, že nebol jediný s polenami pod nohami, pretože dialógy boli urputne mizerné. Miestami som mal pocit, akoby dané osoby ešte navštevovali ročníky pre školopovinných. Okrem toho ale nemám čo viac vytknúť. Doteraz si užívam ten sladký pocit toho, ako veľmi dobre Stanley pozná efekt hrajúcej jazzovej hudby počas prehliadky mŕtvol. To jednoducho nikdy nesklame!(15.2.2018)

  • HAL
    ****

    Výborná režisérova hra s narativními schématy dělá i z jednoduchého a přímočarého příběhu velice zajímavou podívanou, škoda jen že ji místy přehnanou teatrálností zvrhává až k sebeparodičnosti. Každopádně technicky - hlavně kamerou, světlem a komponováním záběrů je o několik tříd výš než všechny noirové filmy které v té době vznikaly. 8/10(4.1.2011)

  • tukomaster
    *****

    Na tu dobu, neuvěřitelně stylový a moderní snímek, který se směle může rovnat dnešním Dannyho Parťákům. Kubrick natočil noir gangsterku se skvělou hudbou, dobře vedenými herci a samozřejmě precizní režijí. Film si drží po celou dobu velmi dobrou atmosféru, která je utvářena přesnými časovými údaji a hlasem vypravěče. Zajímavá byla také práce se světlem. Rozhodně skvělý závěr a hlavně závěrečný záběr! 90%(3.8.2011)

  • mat.ilda
    **

    Ještě, že jsem seděla, vám řeknu - díky komentářům, které jsem si prozřetelně četla před projekcí, což běžně nedělám... Termín komentář bych v těchto případech změnila na ódu, už jen pro abúzus slůvka geniální, které mě v panice donutilo pátrat v záhlaví, zda se proboha nejedná o žánr! Takže já se teď podělím o své dojmy, kde na "g" budou začínat jen výkony herců - tedy gumové... ani plán loupeže mně nepřišel nijak perfektní, ale zato celkem odpovídající skutečnosti, proto taky většina lumpů končí za mřížemi, ještě v tom lepším případě, že. Lineární neuspořádanosti nechci upírat prvenství, sofistikovanost však ano. Po nějakém tom odlehčení vtipem ani stopy, pokud k němu neměla posloužit krása pokladníkovo sviňské ženy nebo úsměv čarostřelce Nikkiho. Největším krachem se ale ukázalo být soupeření vypravěče a hudby o to, kdo je rušivější - a nemůžu se rozhodnout. Nezklamala noir atmosféra a stylizace padouchů (prostě padouši ze starých časů mně přijdou mnohem víc padouchovitější, než ti současní), jakož i staré dobré propriety typu futrál na hudební nástroj a nakonec i vcelku napínavý průběh loupeže. Můj verdikt beztak nemůže znít jinak, než - dalo se. I s přihlédnutím k době vzniku.(28.11.2014)

  • Boss321
    *****

    Předem musím poznamenat, že miluji Noir filmy, především kvůli jejich neopakovatelné atmosféře a částečně i proto, že v dnešní době takovéhle filmy zkrátka vzniknout nemohou. Stanley Kubrick, režisér mnoha různorodých žánrů, který ovšem NIKDY nezklamal a vždy svými díly dokázal šokovat a překvapit. Zabíjení není vyjímkou, i když na první pohled na samotném příběhu není nic světoborného, ale právě Kubrickova režie dělá jeho filmy geniálními a jedinečnými. Kubrickův scénář, když se přesunete o 50 let zpět, musel zapůsobit na svoji dobu přelomově, hlavně kvůli rozdělení časových linií a mozaikovému stylu vyprávění, které je dnes tolik populární (21 gramů, Magnolia apod). Z herců mě ani jeden více nezaujal, každý si odehrál svůj standart a rozhodně nikdo nezklamal. Další z řady snímků nesmrtelného žánru, který mě nikdy nepřestane překvapovat a svůj obdiv k němu budu mít navždy. Vřele doporučuji, ale neříkám, že kazdému to sedne........(19.8.2008)

  • - Stanley Kubrick a producent James B. Harris založili před natáčením společnost Harris-Kubrick Pictures. Společně koupili práva na Whitovu novelu "The Snatch" za 10 000 amerických dolarů, avšak asociace výrobců a distributorů filmů MPPDA nedovolila natočit film o únosech dětí. Došlo tedy k výměně práv na knihu "Clean Break", podle které byl poté film natočen. Novela "The Snatch" se pak dočkala zfilmování v roce 1968 jako Noc následujícího dne (1968) s Marlonem Brandem v hlavní roli. (gogos)

  • - Sterling Hayden dostal za hlavní roli Johnnyho Claye 40 000 amerických dolarů. (gogos)

  • - Z rozpočtu 320 000 amerických dolarů poskytlo 200 000 studio United Artists, zbytek producent James B. Harris. Ačkoliv Kubrick považuje film za svůj první profesionální, byl rozpočet i na 50. léta v Hollywoodu celkem mizerný. (gogos)