Reklama

Reklama

Po návratu z vězení Jake Blues s bratrem Elwoodem navštíví dům, v němž byli kdysi vychováni jeptiškami. Tady stojí před jasným rozhodnutím: na to, aby sehnali 5000 dolarů pro kostel, mají pouhých jedenáct dnů. Jake s bratrem Elwoodem se proto rozhodnou obnovit jejich bývalou bluesovou skupinu. Tím se kolotoč ztřeštěných akcí a honiček s poldy v patách teprve roztáčí. Jejich plány na získání peněz totiž neustále někdo narušuje, dvojice bratrů také na sebe poštve téměř každého… Příběh, který využívá hudební komedie ve spojení s žánrem akčního filmu, proslavily dvě velké honičky aut. V hlavních rolích zaujmou herecké hvězdy Dan Aykroyd, John Belushi a John Candy. Vedle skupiny The Blues Brothers Band tu nalezneme jako hosty známé osobnosti filmového světa (Steven Spielberg, John Lee Hocker, Twiggy, Frank Oz, Steve Lawrence a Paul Reubens). Na tento snímek navazuje volné pokračování Blues Brothers 2000. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (165)

Duke90 

všechny recenze uživatele

Jak se řekne Blues Brothers, ihned se mi v hlavě rozezní chytlavá úvodní skladba "Peter Gun Theme" a vybavím si setkání dvou šmrncovních brášků před branami věznice a super nový policejní Bluesmobile. Pro některé je možná "Man in Black" legendární Johnny Cash, ale pro mě jimi navždy zůstanou dva bouráci s uměním zahrát s vážnými obličeji skvělé komediální role a předvést své hudební nadání s perfektními choreografiemi, což se ostatně vztahuje na mnoho známých hudebníků, kteří se zde objeví a všichni do jednoho předvedli originální humorné vystoupení. Takže jediné co mohu říct, že tuhle jízdu si nikdy nenechám ujít, když na to zrovna přijde, akorát si k tomu vždycky dám víc než jeden bílý suchý toast! ()

PhoenixSwan 

všechny recenze uživatele

Twist it! Shake it, shake it, shake it, shake it baby! Každý potřebuje milovat film, který je svým způsobem o ničem, ale má svoje vlastní kouzlo jemuž nelze odolat. The Blues Brothers mohli vyznít úplně do prázdna díky své dějové linii, ale chytlavé songy nadzvedávající diváky ze židle a duo hlavních bratří Aykroyd-Belushi, povyšují podívanou o pár desítek procent směrem nahoru. ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Tak, jak považuju Záměnu za sympatickou a i po letech velmi dobře fungující komedii, musím pro změnu konstatovat, že už po deseti minutách jsem u Blues Brothers cítil, že se Landisovou představou humoru a nadsázky v tomto případě jednoduše míjím. Nepřišlo mi to vtipné a především ten poměrně monotónní kolotoč honiček, automobilových srážek a výbuchů mi přišel pokud ne přímo hloupý, pak určitě ne chytrý. Česká komedie Trhák, kterou určitě nepovažuju za zářný příklad špičkového a chytrého filmu, mi v tomhle porovnání přijde jako majstrštyk pro intelektuály. Neseděl mi John Belushi, neseděl mi dabing u Dana Aykroyda, s rozpaky jsem přijímal jednoduchoučký, ba téměř neexistující příběh a scénář. Jediné, co mě oslovilo, byla hudba a v první půli jsem si říkal, že to vytáhne aspoň na 2*, ale poté, co se tam připletla country a film se přesunul do své závěrečné třetiny ve velké hale s koncertem pro policejní sbor a přítomné masy, už mě neoslovilo ani to. Celkový dojem: 25 %. ()

mrclTV 

všechny recenze uživatele

Celkom správne strelená komédia (aspoň pre mňa, prehnaný "over the top" humor môžem), k tomu hudba, čo ulahodí ušiam, charizmatické ústredné duo, ktoré si uchmatne každú scénu..... no film je nehorázne rozťahaný... dve a pol hodiny tu veľmi cítiť a bez fajnového koncertného finále by bol tento film snáď tretinový (a naháňačkový bizár veľmi nepočítam, ten bol šialený, no hudba ma bavila viac). Pôvodne som rozmýšľal nad priemerným hodnotením, no dávam nakoniec také špinavé 4 hviezdičky, lebo z tejto bláznivej komédie jednoducho srší pozitívna energia a zábavný odkaz - aj keď vám okolitý svet hádže polená pod nohy, robiť dobré skutky sa oplatí! (Alebo predsa len nie?) ()

Kinofil 

všechny recenze uživatele

|| R || Universal || Rozpočet: $27 mil. || USA: $57 229 890 - ČR: Neuvedeno - Celkem: $115 229 890 || Tuhle kultovní klasiku už jsem nemohl dál přehlížet. A když už si ji poprvé pustit, tak proč ne v prodlouženém sestřihu. Inu až tak dobrá volba to nebyla, jelikož pro mě jako neznalého těch 20 minut navíc bylo poměrně vyčerpávajících. Kdo to však už mnohokrát viděl, ten prodlouženou verzi určitě ocení. Landis spolu s Belushim a Aykroydem natočili vskutku hudební komediální epos, který nehodlá dělat absolutně žádné žánrové kompromisy a těch 133-148 minut si odůvodní. Je neuvěřitelné, že se jim to nerozsypalo pod rukama a má to nějakou hlavu a patu. A pokud ne, aspoň se zasmějete a jde se dál. Ale pPříběh stranou, tady jde hlavně o hudební čísla, bláznivé scénky ala SNL a hromada skvěle využitých cameí. Byť bluesu nijak neholduju, paradoxně jsem si vystoupení užil víc než humor. Ten byl na můj vkus buď už zastaralý, nebo málo úderný (v porovnání třeba s Bláznivou střelou). Nicméně jsem věděl, že to všechno vede k zřejmě nejepičtější automobilové honičce všech dob, u které jsem si celých 20 minut neskutečně chrochtal blahem a chychotal se s dalším a dalším absurdním nápadem. Prachy (těch pár drobných) na to byly vidět, až jsem měl v závěru pocit, že koukám na úplně jiný film (ty historky o kokainu na place zřejmě budou pravdivé). Prostě geniální. Velká škoda, že dnešní komedie/parodie nemají podobný drajv a šmrnc. Je to holt o talentu. 80%. ()

Galerie (71)

Zajímavosti (36)

  • Kdykoliv vidíme pohled z okna Elwoodova apartmánu, projíždí venku vlak. (Matty)
  • V době svého uvedení byl snímek rekordmanem, jde-li o množství nabouraných aut. (Matty)
  • Obchodní centrum použité k jedné z automobilových honiček bylo Dixie Square Mall, ležící na předměstí města Harvey ve státě Illinois (pro natáčení zavřené na více než rok). (Matty)

Související novinky

Zemřela Carrie Fisher, hvězda Star Wars

Zemřela Carrie Fisher, hvězda Star Wars

28.12.2016

Řada lidí dnes vyšla z promítání Rogue One a zjistila, že rodina z předaleké galaxie přišla o jednoho ze svých stěžejních členů. V 60 letech nás totiž opustila Carrie Fisher, představitelka princezny… (více)

Reklama

Reklama