poster

Polednice

  • anglický

    The Noonday Witch

  • Slovensko

    Polednice

Horor / Drama / Mysteriózní / Psychologický

Česko, 2016, 85 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kingik
    **

    Do horkého a dusného léta, v němž se příběh odehrává, by se hodila Lednice. Kdepak na mě s Polednicí. I když o ni půjde převážně. Jenže jak se záhy ukáže, příběh je šíleně překombinovaný a šíleně nezáživný. To, co mu trvá rozplést drahnou dobu trvání filmu, ví divák už dávno, jen jaksi není srozuměn, proč se s tím film tak loudá. Geislerová do své stěžejní postavy singl maminy nedala vůbec nic. Asi si až později uvědomila, v jaké píčovině hraje. A tak je jediným hereckým pilířem umolousaná stařena Daniela Kolářová, u které zamrzí, že dostala jen pramálo prostoru. A teď to zásadní - film je natočen tak, že má jen mini prvky hororu. Pokud mě měl vyděsit lán pole se švitořícím ptactvem, je na místě zvážit příčetnost režiséra. Takže nic krutě brutálního nečekat, jo. Horory u nás fakt nemá smysl točit. Tenhle vypadá zatraceně levně, s chatrně vrstveným příběhem, chatrná je i kreatura, co se na pár vteřin zjeví. Je k posrání zoufalá. Skoro jsem měl strach z toho, že těch pár minut, co měla fungovat a postrašit, se spíše rozpadne. Film se vleče, nezáživný jak partie šachu v hlavním vysílacím čase, nelze mu však upřít, že atmosféru léta k zalknutí měl natolik intenzivní, až se dala pocítit (téměř) fyzicky. Dle mého úsudku bylo zaděláno na zajímavý atmosférický horor, kterým se český film mohl pyšnit. Slabá realizace jej šoupla do Lednice. 4/10(21.1.2017)

  • troufalka
    *****

    Psychodrama s hororovou atmosférou. Chápu, že hororového maniaka by mnohem víc potěšily ostré zuby a dlouhé drápy jak rozsápou malou Anetku, kolem lítají kusy rozcupaveného masa a celá obrazovaka se pomalu ale jistě zalije krví, leč já do tohoto fan klubu nepatřím a film jsem si náležitě užila. Potěšila mě Daniela Kolářová i Marie Ludvíková, kterou mám rok od roku raději. Ovšem výkon obou hlavních protagonistek nelze pominout i Karolína Lipowská byla velice přesvědčivá, s Aňou Geislerovou bychom asi hůře našly nějaké společné téma, ale proti jejím hereckým výkonům nemám námitek. Erbenovu Kytici lze jen stěží vnímat jako předlohu, spíše jako letmou inspiraci či leitmotiv, který prochází celým filmem, ale to každý vnímavý divák ví, že zdejší databáze neumožňuje termín "na motivy" či "inspirováno". S tím by se do budoucna zajisté dalo něco udělat, doufám.(31.10.2016)

  • Oktavianus
    ****

    Hned na začátek je třeba vyvrátit několik mýtů, co tu píšou lidi, kteří film zjevně nepochopili. Zaprvé Polednice rozhodně nesedí na dvou židlích - od začátku do konce je mysteriózním psychothrillerem, ničím jiným být ani nechce a neplánuje a z náznaků hned od začátku je to celkem zřejmé. Zadruhé - přečtěte si Erbena ještě jednou. Pak nebudete říkat ty nesmysly, jak to sním nemá nic společného. A zatřetí - jak, že Eliščina "proměna" byla tak překotná a uspěchaná? Vždyť k tomu směřuje snad od 20. minuty, takže 70 minut se vám zdá málo? Nene, jen jste nedávali pozor. Příběh je totiž plný symbolů, někdy skrytějších, jindy okatějších, a ty jasně naznačují, co se bude dít dál (včetně takových detailů, jako je zvuková spodoba jmen Eliška x Anežka a podobně). Vedle nádherně dusné letní atmosféry, kdy horko z plátna sálá, potěší i skutečnost, že vesnické figurky nejsou trapnou karikaturou, ale jsou v zásadě reálné, jaké opravdu je možné snadno potkat (snad s výjimkou manželky nadrženého souseda, ale i ta se ještě drží na hraně); i Kolářová v roli Anežky Mrázové je namaskovaná démonicky, ale pořád uvěřitelně. Dalším plusem jsou skvělé herecké výkony: u Geislerové jde o standard (i když je, chudák ženská, pořád ošklivější... mně se nelíbila nikdy a s věkem je to víc a víc znát), mě nadchnul především Jiří Štrébl, pohříchu tak málo filmaři využívaný. Taky nevím, zda to byl záměr od začátku, nebo za to mohl rozpočet, ale úsporný minimalismus ve výpravě tvůrci zvládli skvěle, nerušilo to v ději a působilo opět uvěřitelně (právě slovo uvěřitelně se, jak tak koukám, stalo leitmotivem mého hodnocení, to jsem ani neplánoval). Na druhou stranu, pořád jde "jenom o český film" - tak trochu jsem po traileru s opravdu světovým vizuálem zadoufal, že by jít nemuselo, ale jak kamera, tak hudba vrací na zem. Hlavně hudba: ve vypjatých chvílích stojí za to, ale příliš rychle zařazovaný uklidňující motiv snadno naznačuje, kdy končí napětí a začíná klidná pasáž, a tím trochu kazí dojem, že divákovi napovídá až moc. Přesto je tahle parta kolem Samira, Chlupáčka a Sádka vzhledem k jejich věku obrovským příslibem pro budoucnost a jestli vydrží v nastoleném trendu a nebudou dělat žádné pitomé úlitby mainstreamu, těším se na jejich další díla.(13.3.2016)

  • eraserhead666
    ****

    Tohle je prostě horror po česku. Kdo čeká další US/západní klon horroru, bude nutně zklamán. U nás to bude pravděpodobně prakticky většinou vždycky ta psychologie, než čistokrevné bubu. A mě to vůbec nevadí. Polednici vnímám jako docela dobrý krok českého filmového horroru. Hodně se mi líbil příběh, pointa a celková zápletka (i když mě hrozně štvala, lhát v tomhle ohledu dětem je podle mě to nejhorší, co můžete jim i sobě udělat). Líbila se mi atmosféra. Líbily se mi postavy, ať už ústřední šukadelická Geislerová, tak parádní starosta (toho člověka jsem měl chuť obejmout). Jen škoda, že Kolářová z traileru působila mnohem děsivěji. Líbilo se mi propojení kamery s prostředím, většinou jen denní doba (kolik horrorů se odehrává za denního světla?). Líbila se mi i samotná Polednice. Jediné, co bych vnímal trochu negativně (ale rozhodně to není vážná výtka) - mohlo to z té horrorové stránky ještě trochu více přitlačit na pilu. Ale já jsem vlastně spokojen. 3,5*(26.9.2016)

  • M.a.t.t.
    **

    Mierne spoilery: S tým, že Polednice nie je horor, ale skôr psychologická dráma využívajúca ústredné zlo viac-menej ako metaforu, mám ten najmenší problém. Na české pomery pomerne orignálny koncept podporený slušným audiovizuálom a spoľahlivou Aňou Geisslerovou však zráža nevierohodná dramatická zložka. Tá je povrchná, posúva sa odnikiaľ nikam k pomerne predvídateľnému a skratkovitému finále.. a náhle je koniec. Nebudem teda preklínať strihačov, že sa snažili lákať na iný film, ale na to, že z tohto konceptu sa dalo dostať viac. Oveľa viac. Mladým tvorcom však prajem veľa úspechov do budúcna a snáď sa im podarí zúročiť získané skúsenosti lepšie.(18.1.2017)

  • - Natáčelo se v okolí Berouna i v Praze. Vesnice, kam se Eliška (Aňa Geislerová) s dcerou vrací, jsou Vinařice na Berounsku. (Terva)

  • - Přestože titul filmu Polednice odkazuje k slavné básni Karla Jaromíra Erbena, inspirace pro filmový příběh, zasazený do současnosti, je velmi volná. (Zdroj: Falcon)

  • - Mladou Karolínu Lipowskou objevila castingová režisérka Maja Hamplová při hledání dětské tváře pro reklamu. V té si nakonec Karolína nezahrála, nicméně velmi zaujala producenta Matěje Chlupáčka, díky kterému získala roli ve filmu Polednice. (Zdroj: Falcon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace