poster

Polednice

  • anglický

    The Noonday Witch

  • Slovensko

    Polednice

Horor / Drama / Mysteriózní / Psychologický

Česko, 2016, 85 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Malarkey
    ****

    Když jsem se o Polednici bavil s kdekým, kdo ji už předtím viděl, tak mi každý řekl, že se mu moc nelíbila. Ale zajímavý bylo, že dokázal pochválit atmosféru, hudbu a herecké výkony. Nepochopil jsem tedy, v čem je problém. Dokud jsem ji sám neviděl. Polednice je totiž film, který podle mě ocení opravdový fanoušek filmu. Ne konzumní divák. On to totiž rozhodně není horor, ale spíš psychologické drama. To ale naprosto výborné a s atmosférou, která by se každou další minutou dala krájet. Osobně musím říct, že boží je jak prostředí vesnice, které je obestoupené obilnými klasy a sálá z nich vedro, že i v zimě by Vás plátno v kině zahřálo, tak v podstatě všechno ostatní. Herecké výkony byly například fantastický. Každá postava byla naprosto perfektní a to jak ze strany všeobecně známých filmových tváří jako je Aňa Geislerová nebo Daniela Kolářová, tak ze strany malé Karolíny Lipowské, které taky byla opravdu super. Z chlapské strany byl Jiří Štrébl úplně úžasnej a zahrál tu svojí pivní postavu úplně fantasticky. Stejně tak i Zdeněk Mucha, ze kterého ta nepříjemná minulost vysloveně tryskala. Musím se přiznat, že tak dobrý postavy jsem v českém filmu hrozně dlouho neviděl. Stejně tak jsem se rochnil i v hudbě, která je na české poměry v podstatě ultimátní. Jednoduché, ale intenzivní piáno zde dodává atmosféře naprosto parádní napětí. Za sebe tak musím říct, že mě trošku mrzel závěr, který byl hrozně rychlý, ale vševypovídající v rámci samotné balady, která byla pro tento film základem. Divákům do budoucna doporučuji, ať od filmu očekávají zážitek a nesnaží se ho srovnávat s americkými horory. Takové srovnání jsem totiž také slyšel. Polednice si totiž divákovo oko zaslouží a já jsem hrozně rád, že se někdo v naší malé zemičce nebál a zkusil natočit něco jiného…jinak.(11.3.2016)

  • honajz
    *****

    Má to pár much, to bych kecal, že ne (a hodně mne mrzí nedořečení půlnoční akce při koupání nebo nalezení mrtvoly v lánu; také - když už jsme u toho - jsou jednou klasy dozrávající, jindy posečené, a pak zas stojí), ale celkový dojem mám velmi pozitivní. Scénář není hloupý, ačkoliv posledních asi 15 minut rezignovalo na dosavadní sevřenost vyprávění a dělá určité skoky v časech i místech děje, dobře vyvažuje lekačky, napětí a oddech včetně humorných projevů nejen verbálních, kamera je vynikající, a po loňských vedrech jsem si je nepříjemně znovu připomněl (akorát že my v těch vedrech nechodili ven, ani nespali na lehátkách, a tekl z nás pot v jednom kuse), hudba úměrně zvolená. Herecky Geislerovou o délku maratonu předbíhá Daniela Kolářová, které stačí pár slov a věříte jí její postavu, zatímco Geislerová se ke své postavě složitě propracovává dvěma třemi opakovanými výrazy, a v závěru, kde bylo vnitřního herectví sakra potřeba, to uhrává jen tak tak o prsa... Také mě štvalo, že je zde rozjeto a naznačeno více linií, které chtělo více propracovat nebo divákovi lépe doříct (a oproti tomu jiné linie jsou dořečeny až moc polopaticky). Na český film jde ale stále o vysoký nadprůměr, kdy jsem se rozhodoval mezi silnými 4 hvězdičkami, nebo slabými 5. Nakonec - protože u českého filmu je to dnes skoro zjevení, takový film, navíc zde byla spousta neokoukaných, ale skvěle hrajících českých herců - se přikláním k vyššímu hodnocení. Mimochodem, nakonec mne hodně bavilo, že v tomhle filmu nejsou počítače, mobily, tablety, ani televize. Jen jedno rádio, a to stejně nehraje,(9.3.2016)

  • choze
    ****

    BABADOOK meets SLUNCE, SENO... POLEDNICI jsem viděl na Horor Kempu krátce po dokoukání Soukupova LESAPÁNA a celou dobu mi u ní běželo hlavou, že takhle nějak by to vypadalo, kdyby dal Soukupovi někdo peníze na celovečerák. České reálie, česká mytologie, fešná kamera, tísnivá atmosféra, dítě vs monstrum... Geislerka byla dobrá volba a i když se to dalo ještě líp vyšponovat, za mě spokojenost.(2.7.2016)

  • kingik
    **

    Do horkého a dusného léta, v němž se příběh odehrává, by se hodila Lednice. Kdepak na mě s Polednicí. I když o ni půjde převážně. Jenže jak se záhy ukáže, příběh je šíleně překombinovaný a šíleně nezáživný. To, co mu trvá rozplést drahnou dobu trvání filmu, ví divák už dávno, jen jaksi není srozuměn, proč se s tím film tak loudá. Geislerová do své stěžejní postavy singl maminy nedala vůbec nic. Asi si až později uvědomila, v jaké píčovině hraje. A tak je jediným hereckým pilířem umolousaná stařena Daniela Kolářová, u které zamrzí, že dostala jen pramálo prostoru. A teď to zásadní - film je natočen tak, že má jen mini prvky hororu. Pokud mě měl vyděsit lán pole se švitořícím ptactvem, je na místě zvážit příčetnost režiséra. Takže nic krutě brutálního nečekat, jo. Horory u nás fakt nemá smysl točit. Tenhle vypadá zatraceně levně, s chatrně vrstveným příběhem, chatrná je i kreatura, co se na pár vteřin zjeví. Je k posrání zoufalá. Skoro jsem měl strach z toho, že těch pár minut, co měla fungovat a postrašit, se spíše rozpadne. Film se vleče, nezáživný jak partie šachu v hlavním vysílacím čase, nelze mu však upřít, že atmosféru léta k zalknutí měl natolik intenzivní, až se dala pocítit (téměř) fyzicky. Dle mého úsudku bylo zaděláno na zajímavý atmosférický horor, kterým se český film mohl pyšnit. Slabá realizace jej šoupla do Lednice. 4/10(21.1.2017)

  • Gwaihir
    ****

    Nejde sice ani tak o mysteriózní horor, jako spíše o psychologické drama, ale některé hororové prvky v něm fungují skvěle, zejména pak těch několik velmi zdařilých lekaček nebo zapojení poledních zvonů. Ani celková atmosféra filmu není vůbec špatná, abnormální vedro sálá z každého záběru a nechybí ani slušné napětí, které se s chvilkovými přerušeními pozvolna stupňuje, také díky jednoduché, leč působivé klavírní hudbě. Pozoruhodné jsou zejména postavy tajemně strašidelné Anežky, minulostí otřeseného starosty, odhodlaně bojující Elišky a stále vystrašenější Anetky. Největší problém naproti tomu vidím především nedotaženost v lince s tajnostmi kolem smrti Tomáše a příliš uspěchaný závěr. 75 %(12.3.2016)

  • - Štáb v průběhu natáčení sužovala úmorná vedra. Jenom za první den natáčení vypilo 70 lidí na 1020 půllitrových lahví s vodou a na slunci bylo přes 50 stupňů. (hippyman)

  • - Tématika knihy "Kytice" od K. J. Erbena není pro Aňu Geislerovou (Eliška) cizí. V roce 2000 si zahrála ve filmu Kytice. (vyfuk)

  • - Přestože titul filmu Polednice odkazuje k slavné básni Karla Jaromíra Erbena, inspirace pro filmový příběh, zasazený do současnosti, je velmi volná. (Zdroj: Falcon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace