Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Eliška s malou dcerkou se po mnoha letech vrací do rodné vesnice svého muže, aby se zde pokusila o nový začátek. Kromě vlídného přijetí sousedů ji tu však čeká i setkání s místní podivínkou, ženou, která ve své pomatené mysli vleče tíhu vlastního dávného neštěstí. Kolem Elišky, vystavené traumatům z osamělosti a postupně vysilované boji s nekonečnými úředními stereotypy, se postupně začínají spřádat sítě prokletí. Podaří se Elišce zachránit sebe i dceru před mysteriózním zlem dřív, než ji zcela ovládne stín Polednice a nebo vlastní šílenství? (Falcon)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (432)

sud 

všechny recenze uživatele

Velká škoda, že se karty odkryjí příliš brzy a poslední třetinu není de facto co vyprávět. A je to velká škoda, protože atmosféra je jedinečná a Anna Geislerová hraje jak o život (je skutečně po všech stránkách čím dál lepší). Snímek je to spíše pozoruhodný, než nezapomenutelný, ale i tak jsem rád, že jej v naší kinematografii máme. 65%. ()

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Hned na začátek je třeba vyvrátit několik mýtů, co tu píšou lidi, kteří film zjevně nepochopili. Zaprvé Polednice rozhodně nesedí na dvou židlích - od začátku do konce je mysteriózním psychothrillerem, ničím jiným být ani nechce a neplánuje a z náznaků hned od začátku je to celkem zřejmé. Zadruhé - přečtěte si Erbena ještě jednou. Pak nebudete říkat ty nesmysly, jak to sním nemá nic společného. A zatřetí - jak, že Eliščina "proměna" byla tak překotná a uspěchaná? Vždyť k tomu směřuje snad od 20. minuty, takže 70 minut se vám zdá málo? Nene, jen jste nedávali pozor. Příběh je totiž plný symbolů, někdy skrytějších, jindy okatějších, a ty jasně naznačují, co se bude dít dál (včetně takových detailů, jako je zvuková spodoba jmen Eliška x Anežka a podobně). Vedle nádherně dusné letní atmosféry, kdy horko z plátna sálá, potěší i skutečnost, že vesnické figurky nejsou trapnou karikaturou, ale jsou v zásadě reálné, jaké opravdu je možné snadno potkat (snad s výjimkou manželky nadrženého souseda, ale i ta se ještě drží na hraně); i Kolářová v roli Anežky Mrázové je namaskovaná démonicky, ale pořád uvěřitelně. Dalším plusem jsou skvělé herecké výkony: u Geislerové jde o standard (i když je, chudák ženská, pořád ošklivější... mně se nelíbila nikdy a s věkem je to víc a víc znát), mě nadchnul především Jiří Štrébl, pohříchu tak málo filmaři využívaný. Taky nevím, zda to byl záměr od začátku, nebo za to mohl rozpočet, ale úsporný minimalismus ve výpravě tvůrci zvládli skvěle, nerušilo to v ději a působilo opět uvěřitelně (právě slovo uvěřitelně se, jak tak koukám, stalo leitmotivem mého hodnocení, to jsem ani neplánoval). Na druhou stranu, pořád jde "jenom o český film" - tak trochu jsem po traileru s opravdu světovým vizuálem zadoufal, že by jít nemuselo, ale jak kamera, tak hudba vrací na zem. Hlavně hudba: ve vypjatých chvílích stojí za to, ale příliš rychle zařazovaný uklidňující motiv snadno naznačuje, kdy končí napětí a začíná klidná pasáž, a tím trochu kazí dojem, že divákovi napovídá až moc. Přesto je tahle parta kolem Samira, Chlupáčka a Sádka vzhledem k jejich věku obrovským příslibem pro budoucnost a jestli vydrží v nastoleném trendu a nebudou dělat žádné pitomé úlitby mainstreamu, těším se na jejich další díla. ()

Reklama

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Označit Polednici jako psychologické drama, nikoliv jako horor, je už sám o sobě spoiler jako kráva. Člověk tudíž ještě před filmem ztratí naději v tom, že by se zde objevil onen lehký mysteriózní prvek. O strašení se tu tak stará hlavně stará Mrázová v podání Daniely Kolářové, která se asi ve dvou případech objeví tam, kde ji zrovna nečekáte. Samozřejmě za přispění div ne ohlušujícího zvuku, takže se leknete tak či onak. Geislerky proměnu z počátečního zoufalství do čirého šílenství přivádí Sádek na ploše necelých 90 minut celkem uspěchaně, na druhou stranu se hrdince nelze divit - horko jak kráva, umyjete se leda tak suchou hlínou, barák v příšernym stavu, na krku exekuce a do toho neposlušný děcko - no depka jak svině. Obsazení a vizuál každopádně super, jen se připravte na to, že to s Erbenem nemá nic společnýho. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

(2x) Navzdory anti symbióze, která nastala mezi divákem a Samirovou Hany, je radost pohledět na jeho a Sádkovu Polednici. Jako zrcadlo doslovného přepisu F. A. Brabce tu máme konečně fungující reinterpretaci. Herecky cele patří Ani, jejíž sekundantkou je skvostná Dani Kolářová. Hutné léto, slušné gore a téma tolik přirozené pro kontrasty mezi satirou a plíživým hororem. Byl to risk, který se cele vyplatil. České kotlině chytré riskantní projekty velmi sluší. #LFŠ ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Film, ktorý by som si lepšie vychutnal na nejakom hororfeste v plnom kine, ako v poloprázdnom multiplexe, kde mala každá skupinka popcorn a nahlas sa bavila. Ale Geislerová je Geislerová a Erben je Erben, takže ak je cítiť niekde komerčný potenciál, treba ho využiť. Polednice síce nie sú klasickým hororom, ale obsahujú dostatočné množstvo ľakačiek, aby ho zaňho aj tvorcovia mohli vydávať. Mal som pocit, že zo všetkého vo filme sa dalo vyťažiť viac a to dokonca aj z atmosféry. Polednice ale výborne pracujú s metaforickým rozprávaním a to aj bude kľúč nielen k pochopeniu filmu, ale aj k samotnému prístupu k jeho sledovaniu. A samozrejme aj k pochopeniu toho, kto je skutočne tu tou Polednicí. No je to celé také stredne ľahké metaforické a symbolické cvičenie. Pointu považujem za dostatočne výstižnú, film pre mňa skončil logicky a nebolo už čo zbytočne doslovne pridávať. Najmä tá kvapka nakoniec povie viac, akoby sme mali 15 minút na konci sledovať nejakú bubu naháňačku na poli. 70% ()

Galerie (30)

Zajímavosti (5)

  • Mladou Karolínu Lipowskou objevila castingová režisérka Maja Hamplová při hledání dětské tváře pro reklamu. V té si nakonec Karolína nezahrála, nicméně velmi zaujala producenta Matěje Chlupáčka, díky kterému získala roli ve filmu Polednice. (Zdroj: Falcon)
  • Natáčelo se v okolí Berouna i v Praze. Vesnice, kam se Eliška (Aňa Geislerová) s dcerou vrací, jsou Vinařice na Berounsku. (Terva)

Související novinky

Polednice vchází do dveří

Polednice vchází do dveří

10.08.2015

V červenci řadu lidí potěšil český horor Nenasytná Tiffany a už tu máme další nadějnou domácí žánrovku. Tentokrát nás vyděsí Polednice, film debutujícího režiséra Jiřího Sádka, který se inspiroval… (více)

Reklama

Reklama