Komentáře uživatelů k filmu (370)

  • Dudek
    ***

    Celé to působí dojmem nadšeneckého snímku vzniklého z jedné žertovné myšlenky, či vtipu. A není to problém. Happy end vytříská z jednoduchého nápadu maximum, tedy pokud se budeme bavit čistě o komediálním žánru. Z hlediska humoru je velmi zdařilý zejména Menšíkův mimozáběrový komentář, který originálně glosuje právě probíhající děj. Vzhledem k otočenému průběhu scén komentář většinou naprostým opakem toho, co se děje. Což je samozřejmě nejfunkčnější v absurdních případech, jako je například pouliční povaleč skákající do oken, narození tchána případně ukotvení kůstky do krku. Velmi povedené jsou i detaily jako je vracení pití do skleniček, sestavování zvířat atp. Z čistě dějového hlediska to již tak výtečné není, protože forma snímků zde dost jasně formuje pravidla a je extrémně těžké přijít s něčím co je jak divácky atraktivní a zároveň funkční. Nicméně v rámci mezí si s tím tvůrci poradili dostatečně dobře, a pokud nebudeme srovnávat se zažitými stereotypy (popředu by to samozřejmě nefungovalo), tak je to docela slušné. S čím jsem však měl větší problém, byly, dialogy, jejichž vykonstruovanost mi prostě trhala uši a spíše než legrační mi přišly trapné. Samozřejmě to může být neustálou snahou mozku skládat většinu děje i do původního tvaru. Uvidím při dalším zhlédnutí.(15.12.2013)

  • Abes
    *****

    Naprostá dokonalost. Očekával jsem prvoplánovou záležitost, kde forma podkope vše ostatní ale není timu tak. Od prvních minut jsem se řechtal jako kúň. Klobouček před těmi, kdož jsou zodpovědní za dialogy, které krásně fungují oběma směry. Divák se nejdříve zasměje absurditě rozhovoru a poté pochopí jak to vlastně (ne)bylo. Prasata krávy a tak podobně.(2.2.2015)

  • ad
    ****

    Rozhodně jedna z nejoriginálnějších a "nejujetějších" českých komediích vůbec !!! Pekelně vtipná a ironická záležitost, jen škoda toho utnutého konce...(17.9.2008)

  • tomeek
    *****

    Kam zmizela ta česká kinematografie, která točila filmy, jejichž děj je pozpátku, transplantují se mozky, cestuje se v čase, zabíjí se Einstein a špenát zmenšuje? :((21.10.2009)

  • Loki81
    *****

    Opravdu netradicni zalezitost!! Zpracovano na vybornou...(10.12.2009)

  • Noviik
    *****

    Skvělý nápad, skvělý Menšík, výborně zpracováno Mistrem komedií.(18.1.2013)

  • mortak
    ****

    Vynikající hříčka, která by mohla být geniální, ale na celovečerní formát je moc monotónní. Kdyby se zkrátila, a přinesla více formálních hrátek s obrazem a obsahem, mohla by se stát světovou klasikou. Takto ji často od nudy zachraňuje hlas Vladimíra Menšíka. I tak na české poměry zázrak.(19.1.2016)

  • kaylin
    *****

    Někdy člověk vážně zírá, co najde za poklady v české kinematografii. Nesmírně zajímavý nápad o tom, jak vyprávět děj pozpátku, ale s tím, že to je použito k zajímavému příběhu, kde kralují dialogy, které jsou díky zpětnému chodu velmi vtipné. Herecky výtečné. Měli jsme skutečně skvělé a inovativní tvůrce.(25.7.2017)

  • GrooveJump
    *****

    Jeden ze 7 (možná méně) filmových divů světa...(12.8.2010)

  • Splasher
    ****

    Pozor, přiletí Ptáček !!!(13.9.2010)

  • dr.fish
    ****

    Myslel jsem si, že Memento je originál. Jak vidím, tak kopíruje Oldřicha Lipského. Vladimír Menšík je oproti americké verzi mnohem lepší a zábavnější.(2.4.2011)

  • SoolenJV
    *****

    Rvu si vlasy, drásám si tvář, sypu si popel na hlavu - jak jsem jen mohl tento SKVOST tak dlouho ignorovat. Výchozí nápad se daří bez zádrhelů táhnout až do konce, obdivuhodná je i práce se scénářem, kdy dialogy dávají smysl v obou směrech. Koncept sice při prvním pohledu připomíná Nolanovo Memento, ale to ve srovnání s Lipského genialitou bledne. Tohle je film, který je vyprávěný pozpátku. Nolan jen pozpátku poskládal jinak klasicky vyprávěné epizody.(5.12.2011)

  • Steffa.
    *****

    Film je vyprávěn retrográdně, pokud se však divák zamyslí nad možností zhlédnout film v opačném směru, zjistí, že ve variantě, v jaké je nám dílo předloženo, se ve filmu jedná o nespolehlivého vypravěče. Vnímáme rozpor mezi pravdivým vyprávěním světa příběhu a jeho zkresleným podáním, vycházejícím z autorského záměru, čím je v případě tohoto filmu právě retrográdní vyprávění, jenž však ozvláštňuje naše obvyklé vnímání času a běhu života. Ve filmu vidíme zpětný pohyb obrazu, ale po chvilce si uvědomíme, že i jednotlivé dialogy ve scénách jsou prezentovány od poslední řečené věty k první, čímž film dosahuje komediálního rázu. Když se tedy na film díváme ve směru, v jakém je nám předkládán, spatřujeme komedii. Pokud bychom si ho však pustili opačně (čili vlastně tak, jak by to mělo být), jednalo by se o drama. Jen co film pustíme, už nám poskytuje vodítka k tomu, že něco bude jinak (na obrazovce se objeví nápis konec, v mottu jsou přehozené věty), ve filmu se také vyskytuje několik sebeuvědomělých prvků (soudci mluví pozpátku, tetička v nemocnici se rozčiluje řečí pozpátku, i samotné jméno Bedřich Fridrich, jelikož překladem jména Fridrich z němčiny, získáme jméno Bedřich). Těmito sebeuvědomělými prvky poukazuje film sám na sebe jakožto na dílo, které funguje na principu nesmyslnosti, ale zároveň komediálnosti, kvůli netradičnímu sledu událostí prezentovaných syžetem. Díky protagonistově voice-overu působí události a situace, jež má divák nutkavost si domýšlet a převracet je do „správného“ směru, jiným, komediálním rázem. Také si můžeme všimnout, že některé postavy ve filmu jsou spojeny s určitými motivy (například, když ve scéně vidíme záběry na jezero, očekáváme, že se po chvíli někde objeví Ptáček). Film také často využívá dialogových můstků k ukázání nadcházejících událostí, avšak pointa je divákovi prozatím utajena (scéna s dítětem, kdy se Bedřich ptá: „Čí je to dítě?“, nutí diváka přemýšlet, zda je Fridrichovo či Ptáčkovo). Film využívá převážně omezené narace, jen občas zabíhá do narace neomezené (například když Julie podvádí Bedřicha). V této scéně je totiž důležitý dialog mezi Julií a Ptáčkem, neboť nám později pomáhá chápat motiv při Bedřichově podvádění Julie s Anežkou. Bedřichovy vztahy jsou také spojeny s motivem kufru a figurínami. Ani Bedřichovo povolání řezníka není v tomto filmu samoúčelné, ale zdůrazňuje surovost některých událostí (zachraňování). Nejdůležitější částí tohoto filmu je dle mého scénář, neboť ačkoli jsou věty v dialozích říkány v opačném pořadí, než by měly zaznít, dávají smysl, pouze nabývají vtipného rázu a ozvláštňují film.(27.11.2014)

  • Komprimus
    *****

    Nečekaně geniální počin.(30.4.2009)

  • KanjiVital
    *****

    Bohužel nedoceněný a přehlížený diamant české kinematografie. Vladimír Menšík exceluje.(28.12.2009)

  • Charlizee
    *****

    Neuvěřitelně zábavné :-) Film jedinečným způsobem udržuje divákovu pozornost, nutí nás přeskládávat opačně jdoucí dialogy (které i v právě opačně použité filmové podobě mají svou logiku), snaží se nás zmást protichůdnými komentáři hlavní postavy.....nezbývá než se poklonit genialitě tvůrců :-) A vůbec nejlepší hláška z filmu?: "Jednou z výchovných metod bylo vracení mináže. Když jsme odevzdali všechnu, tedy do posledního zrnka rýže, měl každý z nás opravdu stejně. A tak jsme vyrůstali nedotčeni sobectvím a jinými ošklivými vlastnostmi, které zbytečně kazí charakter." (12.2.2011)

  • MzK
    *****

    Filmy s Menšíkem mám rád, tento film jsem neznal. Neskutečný skvost, suprové vyprávění („Narodila se nám tchyně“, Silniční povaleč nám do bytu skočil oknem.. @ zemřela tchyně a milence vyhodil oknem na silnici.). Za mne plný počet.(10.11.2011)

  • Mr.Bulanek
    *****

    Dnešní filmy stojí, slušně řečeno, za hovno, ve většině případech. Tady natočili film, pustili ho pozpátku, Menšík jej výborně odvyprávěl. Ze začátku bylo třeba se více soustředit na rozhovory, ale později už to šlo v pohodě, a stály rozhodně za to. Pokud váháte, tak neváhejte a pouštějte, mohu jen doporučit.(17.9.2012)

  • Nach
    *****

    Jak z bad endu udělat Happy end? Pusťte si film pozpátku, čímž získá zcela nové kontexty. Poprava je v něm zrození, vražda manželky v tomto výkladu naopak oživováním. A tak to je se vším. Vše je navíc krásně podloženo až dětinským výkladem hlavního hrdiny, který tento způsob zpětného děje komentuje. Výborný experimentální kousek, který je pro diváka dvojím filmem. Jedním s bad endem a druhý s happy endem. Tak a teď v případě rozchodu s mou přítelkyní budu doufat v kouzelný ovladač se zpětným tlačítkem, který mi dovolí to co zde.... udělat ze špatného konce dobrý. 85%(18.4.2017)

  • Master19
    *****

    Genialita tohoto filmu mě pokaždé dostane...(17.2.2005)

  • Jermann
    *****

    Kam se hrabe Nolanovo Memento.. Když pozpátku, tak počesku! Nápaditá (tedy nápady naditá) crazy komedie, která i po dvaačtyřiceti letech od svého vzniku vyráží dech právě originalitou a náloží černého humoru. Zkrátka zírám a smekám!(15.10.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace