Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Davies182
    *****

    Lynchova pozdější, silně umělecká orientace je sice u tohoto filmu také trochu patrná, nicméně zcela jistě neznemožňuje filmovému laikovi vychutnat si celkový příběh, jako u jeho mladších děl. Proto jsem byl přesvědčený, že když snímek shlédnu se svojí křehčí polovičkou, rozhodně se v něm neztratí a stopáž si oba užijeme. Zážitek to pak byl opravdu silný, protože režisér podává tento neobyčejný snímek tak dojemným způsobem, že soucit na sebe nenechal dlouho čekat. Tím spíše, že hlavní hrdina o něj celkově ani nestál. Ale o tom vlastně ani Sloní muž není. Mimo krásného příběhu o jednom spokojeně smutném nemocném muži jsem byl svědkem odstrašujícího příkladu lidí, kteří se bez zábran a hlubšího uvažování (zvláště po posilnění alkoholem a masou) propadají myšlením k "inteligenci" neandrtálců. Člověk má tuhle zvířecí dravost - impulzy - v sobě, a tento snímek je nejen o tom, že nezáleží na strašlivém znetvoření (na vzhledu), ale zda-li se jako netvor nechováme.(27.7.2009)

  • Madsbender
    *****

    Tento úžasný film, ktorý si právom zaslúžil pozornosť, ktorej sa mu dostalo, je vlastne mojim prvým oficiálnym stretnutím s (filmovou) tvorbou Davida Lyncha. Napriek tomu ma okamžite dokázal nadchnúť nádherným, ale aj smutným príbehom znetvoreného muža, zneužívaného zábavným priemyslom. Anthony Hopkins (mimochodom tu mimoriadny švihák) vo svojej vrcholnej forme a obľúbený John Hurt v pre mňa pomerne netradičnej, ale zároveň jednej z najlepších úloh svojej kariéry. Po tomto sa jednoznačne musím do Lynchovej tvorby zahryznúť silnejšie a už tuším, čo to bude nabudúce - Mullholand Drive.(3.7.2013)

  • novoten
    ****

    Sugestivní a tísnivá atmosféra nepřátelského města jako kontrast proti duši vnitřně krásného člověka. Lynch občas v lidské zrůdnosti jde až za hranici divácké nepříjemnosti a očividně bezbranného jedince nechává trpět až příliš často, ale přesto mě nakonec dostává. Hlavně protože finální Adagio for strings patří mezi nejtesknější scény, co jsem kdy viděl.(7.1.2006)

  • Skejpr
    *****

    Na tohle sem šel naslepo v rámci projektui 100. A byl sem nadšen. Takhle silný film sem dlouho neviděl a dlouho neuvidím. Lynch upustil od surealistických šíleností a vystačil si s černobílou kamerou, čímž docílil úžasné atmosféry, která je eště navíc opodpořena úžasně obludnou, temně cirkusovou hubou Johna Morrise. Hopkins je skvělý, ale drží se v pozadí a přenechává prostor Johnu Hurtovi, takže jeho Sloní Muž John Merrick opravdu vynikne. 5 jasnejch...(19.4.2006)

  • Radyo
    *****

    Jsem nadšen ! Děkuji, pane Lynchi. Naprosto excelentním způsobem navozená atmosféra, takže se člověk během filmu cítí, jako by v tom 19. století skutečně zrovna pobýval. John Hurt v roli znetvořeného muže opravdu září. Ale i jej zastiňuje Anthony Hopkins coby lékař, jenž se rozhodl onu lidskou zrůdu probádat. Psychologie postav je propracovaná a nikdo ve filmu není jen "do počtu". Zkrátka - nutno vidět.(3.8.2002)

  • - Josepha Carey Merricka (Sloní muž) mal abnormálne zväčšenú hlavu slonej podoby, telo posiate nádorovými bunkami, zdeformovaný, vypuklý chrbát, nefunkčnú pravú ruku a do veľkej miery zničené nohy. V pamätiach dr. Fredericka Trevesa sa uvádza ako jedna z možných príčin znetvorenia, že v rannom štádiu tehotenstva utrpela Johnova matka šok z útoku slonov, ktoré ju napadli na africkom kontinente. (Zdroj: cinemaview.sk) (Raccoon.city)

  • - „Tato látka se mi zdála ideální nejen jako druhý film po Mazací Hlavě, ale také jako příležitost zkusit něco ze středního proudu, aniž bych musel dělat větší kompromisy“ vysvětlil později Lynch. (Tomket)

  • - Anne Bancroft (Mrs. Kendal) hrá vo filme divadelnú herečku. Bancroft v skutočnosti skôr, než sa stala filmovou herečkou, hrala v divadle. (TheRoller)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace