Režie:
David LynchKamera:
Peter DemingHudba:
Angelo BadalamentiHrají:
Bill Pullman, Patricia Arquette, Michael Massee, Robert Blake, Henry Rollins, Mink Stole, Leonard Termo, Balthazar Getty, Guy Siner, Gary Busey (více)Obsahy(1)
Žena saxofonisty Freda Madisona nalezne na schodech jeho luxusní vily videokazetu, na které kdosi zaznamenal zločin spáchaný v ložnici jeho domu. Zkrvavená oběť vypadá jako Fredova žena Renee a vrah - jako on sám. Přivolaná policie muže zatkne, avšak po několika dnech zjistí, že v cele je uvězněn - místo Freda - neznámý mladý muž... (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (1)
Recenze (711)
Informace, kterou jsme se dozvěděli na začátku filmu: Fredovi hrabe. Informace, kterou jsme se dozvěděli uprostřed filmu: Peteovi hrabe. (Pete je ale jen jakousi vnitřní projekcí Freda, takže jsme se vlastně nikam neposunuli.) Informace, kterou se dozvídáme na konci filmu: Z Petea je opět Fred a stále mu hrabe. The End. Mr. Lynch posílá srdečné pozdravy. ()
Tohle byla hodne husta zalezitost. Sice se prvni pul hodinu dej prakticky odehrava jen v jednom pokoji, ale v momente, kdy je Pullman zatcenej, se film rozjede a cim dal tim vic vas vtahuje do deje. Fakt asi nema smysl premejslet nad pribehem, staci si uzivat tu dokonalou atmosferu. Sice kdyz budete pozorny, vsimnete si spousty detailu, ktery do sebe hezky zapadaj, ale ve vysledku vam to k nicemu nebude, protoze to stejne nepochopite. Herci hrajou docela slusne, ale nejhustsi je Robert Blake. Ale o herce tu zas az tak nejde, tady de skutecne o tu atmosferu, kterou Lynch postupne buduje a stale zvysuje napeti, navic podporenou skvele vybranou hudbou a vybornou kamerou. Nektere sceny jsou skoro jak z hororu. Sice jsem to ze zacatku na 5* nevidel, ale po skonceni filmu nic jinyho nez 5* nejde, protoze to byl fakt desnej masakr. ()
Můj první Lynch a s ním i klasické "Nevím o čem to bylo, ale bylo to super!" Teď už si nerozumím s těmi, kteří u toho zůstali, stejně jako s těmi, kteří na šesté zhlédnutí objevili konečně tu sedmou rovinu filmu. Lynch si báječně dovede hrát s divákem a jeho filmovými předsudky. Naprosto čirý filmový prožitek, který může být zkalen pouze vytrvalostí vašeho standardizovaného filmového vnímání a zoufalou snahou pochopit. Dokážete film prožít i bez ní? ()
Je těžké hodnotit film, který sem nepochopil.. Zase.. na rozdíl od Mullholand drive ovšem Lost Highway působí dojmem, že to tentokrát má nějakej hlubší smysl, který by se při troše štěstí dal objevit..ale nevím... Jinak po technické stránce naprosto skvělé, Lynch naprosto mistrovsky míchá prvky mysteriózního trihlleru, psychologického Teenagerského dramatu a hororu k posrání, dopněno naprosto perfektně sedící hudbou, střídá zdlouhavé depresivní záběry na temná zákoutí s velide videoklipově střiženmi záběry, herci podávají velice zvláštní herecké výkony (především Bill Pullman v první části...) Rozhodně lepší než Mullholand Drive... ()
Kdybych usnul po prvních dvaceti minutách a probudil bych se někdy v osmdesáté minutě, nevěřil bych, že je to ten stejný film. Totální výměna postav a dějů strašně mate a říkáte si, kdy se tam ještě, a jestli vůbec, vrátí zas Bill Pullman, který láká všude na plakátech, říkáte si, tohle je snad něco jiného, než jsem čekal, hledáte, kdy se objeví ta slibovaná lost highway, hledáte, jestli jste něco nezapomněli vy sami, nebo co všechno vám uniklo a kdo za to může. A to je totální převod jakéhokoli psychického stavu jakékoli postavy z tohoto filmového světa na vás, nejspíš zejména dvou hlavních mužských postav, vy sami máte schizofrenii a chaos ve vzpomínkách, byť jsou jen pár minut, pár scén staré, v myšlení, v hlavě... Jestli tohle není napětí, nejtotálnější napětí, totální thriller, chyba je u vás. Každý si ten film dělá sám, nikdo ho nevede, vše záleží na vaší hlavě, a tu má každý jinou, to je postmoderní, to je velice zvláštní a nesrovnatelné. ()
Galerie (45)
Zajímavosti (34)
- David Lynch později přiznal, že byl při psaní scénáře velmi ovlivněn procesem s O. J. Simpsonem, který byl obviněn z vraždy své ženy. (Othello)
- David Lynch rád utápí v nechápavosti i své herce. Robert Blake (Mystery Man) prohlásil v jednom z rozhovorů: "Četl jsem ten scénář, do prdele, devětkrát, a nerozuměl jsem tam jedinýmu podělanýmu slovu." (hot_spot)
Reklama