Reklama

Reklama

Uprostřed New Yorku vybuchne za bílého dne bomba. Atentátník zavolá šéfovi policie Walterovi a chce hrát hru „Simon říká“ s poručíkem Johnem McClanem. Walter se mu snaží vysvětlit, že McClane je suspendován, ale když Simon pohrozí, že nechá vybuchnout další budovu, nechá Walter Johna najít. Prvním jeho úkolem je jít do černošské čtvrti s transparentem, že nenávidí černochy. Všimne si ho černý prodavač Zeus a John mu při rozhovoru řekne, o co jde. V ten moment si ho však všimne i parta mladíků a vytáhnou na něj zbraně. Zeus Johnovi pomůže a společně ujedou taxíkem. Dostanou se na policejní stanici, kde se všichni snaží vypátrat Simonovu totožnost. Johnův kolega analyzoval Simonovu bombu, která je velmi propracovaná a součásti na ni byly nedávno ukradeny z jednoho skladu. Podle množství, které zmizelo, je jasné, že Simon může sestrojit obrovské množství bomb, které lze navíc odpálit rádiem, vysílačkou nebo mobilem... Simon znovu zavolá a spojí se s Johnem. Ví i o tom, že Johnovi pomohl Zeus, kterého zapojí do hry také. Za čtvrt hodiny musejí být oba u stanice metra, kam jim zavolá do budky. Po vyřešení jeho hádanky je pošle na další místo, kam musejí dorazit včas, jinak vyhodí do vzduchu vlak metra. John se snaží najít bombu v metru a Zeus jede na určené místo, kam bude Simon opět volat do telefonní budky. Simon to ale neuzná jako splnění úkolu, když přišel Zeus sám. John mezitím našel ve vlaku bombu, kterou vyhodí z okna a ta pak exploduje. Výbuch způsobí obrovské škody v metru i na povrchu, a protože se úkol téměř nedal splnit, myslí si John, že bomba měla vybuchnout právě tady, na Wall Street... Objeví se agenti FBI a několika dalších agentur, kteří si myslí, že za útoky stojí Peter Simon Gruber, bývalý důstojník německé armády, který je zároveň bratrem Hanse Grubera, jehož John před časem zabil v Los Angeles při útoku na budovu Nakatomi. Jeho pomocníky jsou Targo, bývalý důstojník maďarské armády a jeho přítelkyně Katya. Pak zavolá Simon a oznámí jim, že do jedné základní školy umístil jedenáct set kilo trhaviny a je načasovaná na třetí hodinu odpoledne. Nesmějí se pokoušet bombu deaktivovat a rozbušky prý fungují na frekvencích policie a FBI, takže nesmějí používat ani vysílačky... (TV Prima)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (756)

Phobia 

všechny recenze uživatele

Na třetí pokus konečně dokoukáno... Simon říká: "Svěžest a neotřelost jedničky tomuto filmu chybí, vzájemné překřikování Bruce a Samuela mi poškádlilo nervy místo bránice a Jeremy Irons mě vůbec neterorizoval, vlastně jsem mu i držela palce." Kdo hledá odreagování u akčního filmu, neměl by být trojkou "Die Hard" zklamán: výbuchy, honičky v autech, rvačky, střelba, zdevastovaný Willis - všeho tam je dostatek (ikdyž Michael Bay by mohl mít jiný názor). Vidět to před 16-ti lety, dala bych možná i 5*, v současné době to pro mě přece jen byla poněkud nepřekvapivá zívačka. 65% ()

Matty 

všechny recenze uživatele

McTiernan se vrátil za kameru a vcelku zdárně se mu protagonistu předchozích dvou filmů, zatvrzelého sólistu, podařilo dokopat k usilovnější spolupráci s parťákem (který jako kdyby utekl z filmu Spikea Leeho). Buddy movie schéma můžeme vnímat jako zpronevěření se zákonitostem jedničky a dvojky, nebo taky jako nutné podřízení se zákonitostem trhu, protože filmy s dvoubarevnou dvojicí slibovaly přilákat více černošských diváků. Klaustrofobní lpění na jedné lokaci (mrakodrap, letiště), nezůstalo zachováno jenom zdánlivě. Prostorem, z něhož John tentokrát nemůže uniknout, je totiž rovnou celý New York, který si padouch proměnil ve své hrací hřiště. Topografie NY je chytře využívána během první poloviny filmu, tvořené z postupného plnění úkolů se samostatným časovým limitem, které - v čem tkví jejich zrádnost - nevedou k hlavnímu cíli (dopadení padoucha) a ukážou se jako pouhé macguffiny k vytváření akčních scén. Tvůrci si díky tomuto chytrému švindlu mohli dovolit navázat na jedno odhalení hned dva body obratu - když se o skutečném smyslu explozivních hádanek dozvíme my (a na základě toho začneme vytvářet své hypotézy) a když totéž o několik minut později trkne také hrdinu. Toto porušení žánrových pravidel nachází paralelu v samotném příběhu. Teprve porušení pravidel diktovaných teroristou, který projevuje obdivuhodnou znalost vyprávěcí struktury akčních filmů ("This, gentlemen, is where the plot thickens"), Johnovi uvolní ruce a spustí dějovou linii vedoucí k likvidaci Grubera. Původní dějová linie ale ještě není zakončena (jakkoli by být mohla, jak se ukáže v překvapivém finále školního subplotu) a dochází tudíž k rozvětvení vyprávění a možností rozvíjet dále paralelně dvě, resp. tři akce (policajti, John, Zeus). Také napětí je tudíž několikanásobné. Jako kdyby nestačilo, že i pouze se Zeusem a Johnem je film neuvěřitelně našlapanou smrští šílených akčních kousků. Pravda, občas až moc šílených, vymyšlených kvůli ohromujícímu efektu a tedy bez ohledu na logiku vyprávění, natož na jakoukoli věrohodnost. 80% Zajímavé komentáře: Lateef, choze, Rex Mundi, agathon, Weirdman, Barak ()

Reklama

novoten 

všechny recenze uživatele

Jako samostatný film solidní podívaná, jako hrdě se tvářící rozvinutí výborné série je Vengeance zklamání. McTiernan nedokázal zopakovat lehkost prvního dílu a ani se nedokázal přizpůsobit Harlinovu pokusu o rozpoutání nefalšované akce. Respektive se o to pokusil, ale udělal tím z McClanea tvrďáka, který pije, nadává a krvácí, ale není to ten John z prvních dvou dílů, o kterého se divák bál. Od jisté chvíle jsem jen čekal, kdy už konečně toho drzého Simona doběhne a nějak parádně odpraví s "Yipee-ki-yay" na rtech. A když doznělo finále, jenom jsem kývnul, protože zúčtování je natočeno natolik chladně a téměř nezúčastněně, že k celému filmu až symbolicky patří. Přesto Vengeance nejde úplně odsoudit. Jackson se ukázal jako výborný parťák a třeba pesimistický začátek s nevrlým hlavním hrdinou je naprosto bezchybný. Základní problém ale pramení z toho, že okruh dění je znovu zvětšen, tentokrát ovšem neúměrně moc. Pokrok z mrakodrapu na letiště navnadí, z letiště do celého velkoměsta ale roztříští děj do příliš velkého množství roztodivných variací a divák tak ztrácí z neustálého zřetele hlavního záporáka. Ten je v Ironsově chladnokrevném podání bohužel jen ukecanou figurkou, která nedokáže nic dotáhnout do konce. Ale ještě jednou říkám - není to úplně zklamání a to z jediného důvodu. Je tu McClane a tudíž nechybí Bruce. Pouhý jeho "pissed-off face" zabraňuje jít níž. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

No na to, ze se jedna uz o treti dil, je to porad na hodne slusny urovni. Willis je opet dokonalej, haze jednu hlasku za druhou, akci zvlada skvele a vetsinu casu je spinavej jak prase, proste dokonalej hlavni hrdina. Potesi Samuel Jackson, kterej je sice obcas krapet vic vyplasenej, nez by bylo nutny, ale jako nahravac pro Willise v podstate nema chybu. A zaporak v podani Ironse je dokonalej. Co se tyce pribehu, tak dokaze parkrat prekvapit a parkrat je predvidatelnej, takze pro akcni film rozhodne nadprumer. A ackoliv film neni nak extremne nabitej akci, hlaskujici Willis to vzdy zachrani, takze sem se bavil po celou dobu. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Poprvé to byl mrakodrap, podruhé letiště, potřetí celý New York. A to je možná to, co někoho tak úplně nepotěší, ač je tu samozřejmě větší prostor pro destruktivní exploze. Ale postupně. John McClane nezažívá zrovna nejšťastnější období. Opustila ho manželka, v práci ho suspendovali, takže jeho největší přítelkyní je momentálně lahev něčeho ostřejšího. Bylo to tak pro něho další ráno, podobné těm předchozím. Vyspával z kocoviny, když ho jeho oddělení nutně potřebovalo. Z McClanea je záhy nejdůležitější polda ve městě, jedině s ním chce totiž rozehrát svou hru psychopatický terorista. Začne to rasistickou tabulí uprostřed černošské čtvrti, skončí nespočtem explozí a hádanek. McClane na to není sám (jako sólista se mi ovšem líbil víc), už na začátku získá do tandemu sarkastického černocha, který nechtěl sledovat lynč bláznivého bílého poldy. Půjde tady o čas, o tuny zlata a o scénář, který je místy výborný, v závěru mu ale zoufale dochází dech. Svérázný polda Bruce Willise znovu spojil síly s Johnem McTiernanem, zajistili spolu dostatek vizuálních atrakcí (jen škoda mizerné vody v tunelu), vtipných hlášek ústředního dua, řadu nápadů, které trojku přibližují k předchozím dvěma luxusním dílům. Škoda zbytečné překombinovanosti a nevěrohodnosti (kratičká chvíle přemýšlení, ááá, už to mám) v druhé půlce, škoda podivně hrajícího Jeremyho Ironse, který vypadal spíš jak nervní homosexuál (Alan Rickman je prostě jen jeden). Tak trochu rutina, tak trochu slabší hlášky (i když některé stojí za to: Agent: „Nestalo se u vás v poslední době něco neobvyklého?" – John: „No, když o tom mluvíte, všiml jsem si takovýho pálení mezi prsty u nohou.“, „Hej, debile, chci vědět jenom jedno. Nemáš aspirin?“, Walter: „Johne, vyzvedneme tě za patnáct minut. – John: „Žádnej spěch, za čtyři budu mrtvej!“), pořád ale velmi solidní akční jízda. ()

Galerie (62)

Zajímavosti (71)

  • Zeus (Samuel L. Jackson) spomenie na policajnej stanici 110. ulicu. Jedná sa o narážku na film Quentina Tarantina Jackie Brown (1997), v ktorom hrá pesnička "Across 110th Street" (čiže "cez 110. ulicu"). V tomto filme tiež hral Samuel L. Jackson (postavu Ordella Robbieho). (207)
  • Alan Rickman, který ztvárnil záporáka Hanse Grubera v prvním filmu, se sice natáčení vůbec neúčastnil, ale je uveden v titulcích, protože se objevil ve flashbacku. (Karlos80)

Související novinky

Smrtonosná past 6 se Samuelem L. Jacksonem?

Smrtonosná past 6 se Samuelem L. Jacksonem?

16.04.2014

Loni v březnu šlo do kin už páté dobrodružství Johna McClanea. Akčňák Smrtonosná past: Opět v akci sice příliš kladných reakcí nenasbíral, jelikož ale vydělal 300 milionů dolarů, slavná série bude… (více)

Reklama

Reklama