Reklama

Reklama

Zrození

  • USA Birth (více)
Trailer

Deset let poté, co náhle zemřel její hluboce milovaný muž, je Anna (Nicole Kidman) připravena překonat svůj smutek a začít nový život. Souhlasí, že si vezme Josepha (Danny Huston), příjemného, vzdělaného muže, který se o ní ucházím už tři roky. Annino rozhodnutí potěší i její matku Eleanor (Lauren Bacall), elegantní, panovačnou ženu, která uvítá Josepha v rozlehlém aristokratickém bytě v New Yorku, kde všichni společně bydlí i s Anninou těhotnou sestrou Larou (Alison Elliot) a jejím manželem (Arliss Howard). Právě zde se jednoho večera shromáždí přátelé Anny a Josepha, aby jim poblahopřáli k jejich zasnoubení. Mezi hosty je i Clifford (Peter Stormare), který býval Seanovým nejlepším přítelem a jeho žena Clara (Anne Heche). Dvojice se v privilegované společnosti necítí úplně přirozeně, když přijíždí výtah, Clara zpanikaří, že její dárek pro Annu není vhodně zabalen a posílá Clifforda nahoru na party samotného. Sama chvilku dole v lobby postává a zvažuje své možnosti, mezitím jí pohled ulpí na malém chlapci (Cameron Bright), který zde sedí. Záhy Clara z budovy odchází směrem k Central Parku, aniž by si byla vědoma, že ji chlapec sleduje. Krátce po zasnoubení se v bytě koná oslava narozenin Anniny matky. Avšak předtím, než se rozkrojí dort, se tu zničehonic objeví nezvaný host, tentýž malý chlapec a chce nutně mluvit s Annou v soukromí. Anna bere dítě do kuchyně. Zde jí chlapec sděluje, že je její zemřelý manžel Sean a varuje ji, ať si Josepha nebere. Rozčilená Anna odvádí chlapce z domu a vrátný jí potvrdí, že chlapec se skutečně jmenuje Sean. Sean se nenechá zastrašit a Anně napíše. Pravidelně navštěvuje dům, kde Anna bydlí, se svým otcem, panem Conte (Ted Levine), který je učitelem a má v domě klienty. Annina snoubence situace zneklidňuje a rozhodne se s malým chlapcem promluvit. Když Anna, Joseph i Seanův otec chlapci nařizují, že už nemá Annu obtěžovat, Sean klidně a rozhodně odmítá. Na konci výstupu omdlévá, což Annu emocionálně zasáhne. Sean zná navíc mnoho tajných detailů ze společného života Anny a jejího manžela, což je pro ni i zbytek její rodiny a přátele nevysvětlitelná skutečnost. Ještě více zneklidňující je jeho jistota a intenzita lásky k Anně. Chlapec nakonec dostane šanci strávit v bytě, kde Anna žije, nějaký čas, což by mu mělo pomoci pochopit, že jeho přesvědčení je mylné. Avšak během jeho pobytu roste Annina víra v to, že Sean je skutečně její převtělený manžel. Ačkoliv nemůže popřít, že je to velmi podivné, je k malému chlapci čím dál více přitahována a odmítá nátlak rodiny i Josepha, aby se s ním přestala vídat. Mohlo by toto dítě být skutečně Anniným manželem, který se k ní vrátil? Jak by mohla zavrhnout příležitost znovu zakusit lásku, kterou k němu cítila? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (150)

Adrian 

všechny recenze uživatele

Pri sledovaní Birth sa mi často v hlave vybavovali spomienky na film In the Cut od režisérky Jane Campion. Nešlo o príbuznosť tématu, ale o príbuznosť v zámere priniesť do určitého (sub)žánru niečo nové. V tomto smere sú si filmy veľmi podobné, pretože obidve svoj subžáner (In the cut - kriminálny psychothiller; Birth - nadprirodzený thriller) využívajú - svoj príbeh zo začiatku usadzujú do známych žánrových pravidiel, aby si ich potom pre vlastné potreby obmieňali, príp. úplne popierali. Tak ako nešlo v Cut primárne o dolapenie vraha, ale skôr o vykreslenie erupcie pocitov budujúcich atmosféru sexuálneho dusna a ženského náhľadu na žáner takmer čisto mužský (i keď vo výsledku sa podľa mňa Campion strácala), podobne aj Glazerovi v Birth slúži východisková peripetia - či sa do 9-ročného chlapca skutočne inkarnovala duša mŕtveho manžela postavy Nicole Kidman, ako odrazový mostík skúmaniu z čoho a ako hlboko dokáže láska ovplyvnovať naše konanie a hlavne vieru. Atmosféra nepokoja, dusna, neistoty miestami prelievajúca sa až do podoby ťaživej nočnej mory dosahovaná precíznym nasnímaním a pod kožu sa zarývajúcou inštrumentálnou hudbou (plynúca až hypnoticky pomaly) je tou najväčšou devízou filmu. Uprednostnenie pocitov pred líniou logiky deja ale občas vedie k nepochopiteľnému radeniu scén za sebou, kde nasledujúca sekvencia doslova popiera predchádzajúce konanie postáv a tento nesúlad je natoľko markantný, že vás aj so sebalepšie vybudovanej atmosféry nepríjemne vytrhne. 70%. ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Skvěle natočené drama je další obrovskou příležitostí Nicole Kidmanové, která zas a znovu dokazuje, že je jedna z nejlepších současných hereček. Velmi dobrý je i Cameron Bright jako (možná) reinkarnovaný manžel. Jediné, s čím jsem měl trošku problém, je rozuzlení, které... těžko vysvětlovat a nespoilovat... malinko zklamalo. Je to škobrtnutí, které (naštěstí) vyvažují následující emocionálně silné obrazy. Rozhodně se jedná o film hodný pozornosti a je velká škoda, že u nás nešel v kinech. Glazer je rozhodně velmi schopný a odvážný režisér! ()

Reklama

misterz 

všechny recenze uživatele

Skoro celý film som premýšľal nad tromi-štyrmi hviezdami, ale koniec ma nepresvedčil, že by som mal ísť s hodnotením hore. Snímok má pomalšie tempo, čo ani veľmi nevadí, pretože tu bola uspokojivá atmosféra, živená hlavne nezodpovedanými otázkami a zvedavosťou, ako to vlastne celé skončí. Ani Kidman nezahrala zle, takže v tomto smere spokojnosť. Postupne, ako sa dej začal kryštalizovať, ma to bavilo čím ďalej tým menej. Od konca som čakal niečo šokujúce, alebo aspoň nejaké záverečné gesto, ale ničoho som sa nedočkal, aj emocionálny náboj bol iba priemerný. Film ma preto nijak zvlášť nezasiahol a preto je pre mňa čistá jednohubka. 60/100 ()

castor 

všechny recenze uživatele

Kam až dokáže zajít touha po lásce? Úsporné dialogy, pomalu plynoucí scény a oči Nicole Kidman, které s krátkým sestřihem ještě více vyniknou. Dávno se zbavila přívlastku „módní doplněk Toma Cruise“, spolupracovala se zajímavými umělci a po pro ni nesmírně zajímavém přelomu tisíciletí si dál vybírala postavy osamělých bojovnic, což hypnotické Zrození dokonale splňuje. Dlouhé roky se smiřovala s odchodem milovaného manžela, deset let poté našla muže, který si konečně získal její srdce. Ovšem uprostřed příprav na svatbu se objeví desetiletý chlapec, který tvrdí, že je vtělením jejího mrtvého muže. Ha ha, jenže hoch zná až neuvěřitelné podrobnosti z jejich společného života. Přijde několik falešných stop, naopak víc se tvůrci mohli otřít právě o sílu, která nutí inteligentní dospělou ženu propadnout nastalé situaci. Celé je to strohé a výrazově minimalistické, nicméně britský režisér Jonathan Glazer je znovu nevstřícný (a divný) a znovu si mě tak úplně nezískal. ()

A.L.E.S. 

všechny recenze uživatele

Nemůžu říct, že se mi to nelíbilo, ale bylo to zvláštní. Film mi dost zkazil dvouminutový záběr na Nicol zírající na film v kině. Měl jsem co dělat, abych neusnul. Mírně pokulhává i scénář, už dřív se přece mohlo předejít nedorozumění, kdyby scénárista do chlapcovy role připsal, aby všechno vyklopil. Dlouho jsem na to čekal a málem jsem zapomněl, o co vůbec jde. Tady je hodnocení rozporuplné, takže za tři. ()

Galerie (104)

Zajímavosti (7)

  • Natáčelo se v americkém státě New York v lokalitách Manhattan, Long Island, New York City a ve studiu Silvercup. (Terva)
  • Příběh měl být nejdříve natočen z pohledu desetiletého chlapce, ale s příchodem Nicole Kidman do role Anny se rozhodlo, že příběh bude točen z jejího pohledu. (Terva)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno