• Jara.Cimrman.jr
    ****

    "Vítám mezi námi nejbohatší invalidní důchodce v Praze a možná na světě." Tak to tenkrát chodilo a já jsem rád, že se podařilo princip veksláctví zachytit v celém jeho nezdaněném bohatství. Takže i když jsem veksláky neměl rád ani předtím, než nám začali po Sametu vládnout, tak bony, Relax, Evička tričko a magický voko pro mě tehdy znamenali pekelný nářez. Ovšem kdo tu dobu nezažil, tomu patrně snadno unikne kultovnost tohoto snímku, ale netřeba ho kvůli tomu zahazovat v srpnu na ulici sněhem.(8.10.2014)

  • choze
    ****

    "Hold me, hold me, hold me my baby..." Na svou dobu nepochybně velmi odvážný a moderní film, který v očích soudruhů možná změkčil moralistický konec s potrestáním, ale ten zároveň ukazuje propojení organizovaného zločinu s justicí, takže jim Olmer s Johnem nezůstali nic dlužni. Roztěkaná kamera a nadupané pecky od Frankie goes to the Hollywood krásně vykreslují velký svět pražských veksláků očima naivního venkovského kluka.(28.8.2007)

  • Sarkastic
    ***

    „Jen seď na zadku a neřvi.“ - „Ale já potřebuju za ním!“ - „Hele kamaráde, tohle je Praha, a ne nějaká zasraná Boleslav, rozumíš?“ Instruktážní film pro naivní, ambiciózní (nebo možná spíš bezskrupulózní?) hochy ze „Škodovky“, kteří se chtějí vydat do našeho krásného hlavního města a vydělat si tam pěkné peníze. Ještě před zhlédnutím jsem četl o nadužívání ústřední písně v tolika komentářích, že jsem se na to při sledování začal soustředit a…úsměvné (až směšné?) to určitě je, ale že by mi z toho krvácely uši či mě to prostě „jen“ otravovalo, to zas ne. Hlavní téma „když proti něčemu nedokážeš bojovat, tak se s tím spřáhni“ se určitě dalo zpracovat lépe, o „odumírání svědomí“ ani nemluvím (to nahrazuje otec, ačkoliv jeho neustálé „zničehonic“ objevování se zarazí), na druhou stranu jako sonda do určité doby a „jevu“ to podle mě funguje velmi dobře. Já osobně se s hodnocením zastavím tak někde na půl cesty, tedy průměru. „Nechci nikoho vokrádat.“ - „Co to meleš vole, jak jinak chceš v tomhle státě uplatnit obchodní talent?“(18.11.2018)

  • belldandy
    **

    Tohle není dobrý film. Problém je, že na druhou stranu není ani docela špatný. Patří k vlně "odvážných" socialistických filmů, které tepou do nově se objevivších nešvarů. Patří sem třeba ještě s Láskou z pasáže. (Letos Vietnamci přivezli na festival do Veselí celou řádku podobných filmů. Tam se točí dnes to, co u nás v osmdesátých letech. Zdá se, že si prožívají svoji přestavbu.) Třebaže jsme ten film v mládí pociťovali jako zajímavý, protože nám ukazoval, co u nás nebylo dříve k vidění: zločin a sex zblízka - Já mám radši, když filmy řeší nadčasové problémy. Tahleta přestavbová dramata zatraceně rychle zestárla a to neukazuje na jejich kvality.(10.9.2004)

  • zette
    *****

    V mych ocich Bony a klid nestarne. Nechapu, ze je to prace Vita Olmera. Na svou dobu velice dynamicky natocene a odvazne dilo. Vyborna Koprivova kamera, hudba FGTH a vystizny scenar Radka Johna. Myslim, ze tak nejak vypadalo zakulisi vekslaku. Od plneho hodnoceni me jen drzi ( mozna subjektivni ) dojem urychleneho konce... Tak jsem to prehodnotil a davam plny pocet.(12.3.2006)

  • - Roman Skamene prohlásil, že mu bylo moc líto, že se neúčastnil erotických scén, které si užili zejména Josef Nedorost, Tomáš Hanák a Jan Potměšil. Režisér Vít Olmer na to Romanovi odpověděl tím, že „tyto scény nejsou pro malé děti“. (majky19)

  • - Ve scéně souložících dvojic v luxusním bytě, byly najaté herečky hodně opilé z vodky. (don corleone)

  • - Roman Skamene prohlásil, že role ve filmu byla jeho nejoblíbenější. (don corleone)