• petaspur
    ****

    "Bony? Chceš bony? Ňáký bony?" Každý, kdo někdy stál před výlohou Tuzexu a fascinovaně koukal na nedostupné zboží, tyhle otázky někdy slyšel. Mít za socialismu bony za 5,- Kčs bylo fakt terno. Mladíci v riflích se rychle učili základy podnikání a jeho podstatu si přenesli do doby kuponové privatizace - tedy legálního rozkrádání země.(18.12.2008)

  • Langsuyar
    odpad!

    Dlouho jsem neviděl tak špatně natočený a odvyprávěný film. Především střih zvuku je katastrofální. Neustále tu hraje písnička Relax, která postrádá jakýkoli význam a stává se samoúčelným a postupně až otravným doplňkem, který se náhodně a často velmi nevhodně hraje ke scénám, bez jakékoli špetky invence nebo propojení se scénou. Jednoduše když není co říkat, pustí se Frankie Goes to Hollywood, ať už se střihnou kdekoli na jakoukoli dobu či scénu. Co se týče vyprávění, tak první půlhodinu se neděje nic jiného, než se opakují dvě scény, kdy postava Holca chodí po Praze a hledá veksláky, kteří ho okradli (vždy najde jednu konkrétní postavu, která mu buď uteče nebo nějak převeze) a večer někde přespává. Děj se pak vyvine tak, že začne dělat veksláka též, což zabere další podstatnou část filmu, až závěrem přijde jedna komplikace, která posune děj do konce. Celý syžet filmu by se dal zkrátit asi na půlhodinu, protože výplň mezi důležitými událostmi je jen opakováním situací, kdy buď Holec chodí po Praze, nebo Holec s kumpány vekslují, sedí v baru a opíjejí se nebo jezdí někam autem. Těžko se vlastně k postavám hledá nějaký vztah, jelikož jsou všechny vykresleny jednotvárně a není vlastně jasné, zda je někdo z nich vůbec postavou kladnou. Jak už jsem psal ze začátku, kromě uši-trhajícího střihu zvuku, je dalším rušivým elementem kamera, která se pořád podivně třese a místy mi až přijde, že hercům uhýbá a nedokáže se orientovat v prostoru, z čehož pak vznikají podivné rozmazané šmouhy. Bohužel, nenašel jsem na filmu nic pozitivního, naopak mě neustálým pouštěním písničky Relax a nikam se neposouvajícím dějem sral, takže se snižuji k nejhoršímu možnému hodnocení. Možná, že lidé, co si tuhle dobu prožili, vnímají film jinak a působí na ně atmosféra Prahy konce 80. let a vykreslení veksláků, jenže jako celovečerní film to nefunguje a pro mě asi nejhorším aspektem byla písnička Relax, která hrála skoro při každé scéně, ať už se to tam hodilo nebo ne. Vzhledem k tomu, že jsem film zhlédl z důvodu návštěvy jeho pokračování, mám se asi na co "těšit". P.S.: Ano, několikrát ve svém komentáři opakovaně zmiňuji píseň Relax, což odkazuje k tomu, jak moc ve filmu je a jak moc mě tam srala.(3.6.2014)

  • InJo
    **

    Tohle je vážně film? Tipoval bych to spíš na podprůměrný devadesátiminutový videoklip, dělající (medvědí) službu Frankie Goes To Hollywood. Horší hudební dramaturgii (pouštět jeden song pořád dokola po celou stopáž!) si snad ani nejde představit. Ale chápu, že ve své době to muselo zdejším lidem připadat asi dost cool. 40 - 50 %(28.12.2014)

  • Omnibus
    ****

    Frankie Goes to Hollywood. Netřeba nic dodávat. Snad jen: HUA !!! ... ...taky se vám to rozduní v hlavě pokaždé, když třesoucí se rukou vytrhnete paní účetní z rukou svou výplatnici ? A nebo když nabízíte nějaké bodově dosud nevydojené (pardon) uživatelce/uživateli tady na ČSFD zahrát si na Body a klid ? :-D A taky se vám občas v supermarketu, narvaným až po strop šuntem všeho druhu, zasteskne po omamně tajemné vůni exotických dálek, námi tenkrát dychtivě nasávané z tuzexového zboží ?(21.1.2013)

  • Mr. Filuta
    ***

    Frankie Goes to Czechoslovakia. Značně nevyvážený zážitek, který žongluje povedeně mrazivou atmosféru '80s Prahy, rozpačitou kameru, úděsný hudební střih, nepříliš zvládnutý průběh narace a poměrně záživný konec. Rozhodně stojí za to, mu tu hoďku a půl věnovat. Napravit si posléze náladu něčím jiným ale považuju za nutnost.(5.10.2014)

  • - Těsně před prvním setkáním Martina (Jan Potměšil) a Bínyho (Roman Skamene) (čas cca 11:30) stojí v davu před tuzexem i vekslák v černé bundě, která má na zádech logo filmu Amadeus (1984). (takyodbornik)

  • - Veronika Jeníková (Eva) odmietla hrať šteklivé scény vyzlečená, nechala si tričko, čo napokon poslúžilo ako vtipná pointa na konci filmu. (Raccoon.city)

  • - Film je dodnes populární mezi romskou komunitou. (don corleone)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace