• Langsuyar
    odpad!

    Dlouho jsem neviděl tak špatně natočený a odvyprávěný film. Především střih zvuku je katastrofální. Neustále tu hraje písnička Relax, která postrádá jakýkoli význam a stává se samoúčelným a postupně až otravným doplňkem, který se náhodně a často velmi nevhodně hraje ke scénám, bez jakékoli špetky invence nebo propojení se scénou. Jednoduše když není co říkat, pustí se Frankie Goes to Hollywood, ať už se střihnou kdekoli na jakoukoli dobu či scénu. Co se týče vyprávění, tak první půlhodinu se neděje nic jiného, než se opakují dvě scény, kdy postava Holca chodí po Praze a hledá veksláky, kteří ho okradli (vždy najde jednu konkrétní postavu, která mu buď uteče nebo nějak převeze) a večer někde přespává. Děj se pak vyvine tak, že začne dělat veksláka též, což zabere další podstatnou část filmu, až závěrem přijde jedna komplikace, která posune děj do konce. Celý syžet filmu by se dal zkrátit asi na půlhodinu, protože výplň mezi důležitými událostmi je jen opakováním situací, kdy buď Holec chodí po Praze, nebo Holec s kumpány vekslují, sedí v baru a opíjejí se nebo jezdí někam autem. Těžko se vlastně k postavám hledá nějaký vztah, jelikož jsou všechny vykresleny jednotvárně a není vlastně jasné, zda je někdo z nich vůbec postavou kladnou. Jak už jsem psal ze začátku, kromě uši-trhajícího střihu zvuku, je dalším rušivým elementem kamera, která se pořád podivně třese a místy mi až přijde, že hercům uhýbá a nedokáže se orientovat v prostoru, z čehož pak vznikají podivné rozmazané šmouhy. Bohužel, nenašel jsem na filmu nic pozitivního, naopak mě neustálým pouštěním písničky Relax a nikam se neposouvajícím dějem sral, takže se snižuji k nejhoršímu možnému hodnocení. Možná, že lidé, co si tuhle dobu prožili, vnímají film jinak a působí na ně atmosféra Prahy konce 80. let a vykreslení veksláků, jenže jako celovečerní film to nefunguje a pro mě asi nejhorším aspektem byla písnička Relax, která hrála skoro při každé scéně, ať už se to tam hodilo nebo ne. Vzhledem k tomu, že jsem film zhlédl z důvodu návštěvy jeho pokračování, mám se asi na co "těšit". P.S.: Ano, několikrát ve svém komentáři opakovaně zmiňuji píseň Relax, což odkazuje k tomu, jak moc ve filmu je a jak moc mě tam srala.(3.6.2014)

  • belldandy
    **

    Tohle není dobrý film. Problém je, že na druhou stranu není ani docela špatný. Patří k vlně "odvážných" socialistických filmů, které tepou do nově se objevivších nešvarů. Patří sem třeba ještě s Láskou z pasáže. (Letos Vietnamci přivezli na festival do Veselí celou řádku podobných filmů. Tam se točí dnes to, co u nás v osmdesátých letech. Zdá se, že si prožívají svoji přestavbu.) Třebaže jsme ten film v mládí pociťovali jako zajímavý, protože nám ukazoval, co u nás nebylo dříve k vidění: zločin a sex zblízka - Já mám radši, když filmy řeší nadčasové problémy. Tahleta přestavbová dramata zatraceně rychle zestárla a to neukazuje na jejich kvality.(10.9.2004)

  • mchnk
    ****

    Perfektní obraz ČSSR konce 80tých let v Praze. Ty lidi prostě už v kapitalismu žili, jen ho nepojmenovali. To až za dva roky. Celý film je točený v reálu a podle mě, se mohl V.Olmer řadit k nejlepším režisérům komunistické éry. Potom už jen Tankový prapor, Nahota na prodej a pak už jen šílenosti...Takhle mu to šlo líp. Takovouhle atmosféru ničím nenahradíš, tohle je reál, kamera v ruce, náměstí plný lidí, herci a jedem. Skvělej scénář a máme supr film, kterej byl nejspíš možnej natočit jen v ČSSR.(28.1.2012)

  • xxmartinxx
    **

    Legračně polopatický film, který je asi tak zajímavý a nápaditý, jako ty dvě písničky, co v něm hrají pořád a pořád A POŘÁD dokola. Jestli to nechtěně vystihuje svojí dobu, jak se o těchhle nesmyslech z konce osmdesátek a začátku devadesátek říká? To nevím, ale dost o tom pochybuju, na to je Bony a klid až příliš odtržený od nějakého kontextu.(20.5.2014)

  • Mr. Filuta
    ***

    Frankie Goes to Czechoslovakia. Značně nevyvážený zážitek, který žongluje povedeně mrazivou atmosféru '80s Prahy, rozpačitou kameru, úděsný hudební střih, nepříliš zvládnutý průběh narace a poměrně záživný konec. Rozhodně stojí za to, mu tu hoďku a půl věnovat. Napravit si posléze náladu něčím jiným ale považuju za nutnost.(5.10.2014)

  • - Poslední film kameramana Kopřivy, který v průběhu natáčení zemřel. Nahradil ho Jan Malíř, který dotáčel několik posledních scén. (don corleone)

  • - Těsně před prvním setkáním Martina (Jan Potměšil) a Bínyho (Roman Skamene) (čas cca 11:30) stojí v davu před tuzexem i vekslák v černé bundě, která má na zádech logo filmu Amadeus (1984). (takyodbornik)

  • - Kameraman mal k dispozícii iba minimum filmového materiálu, a tak sa každý záber mohol opakovať iba dvakrát. Keď sa to stihlo na prvýkrát, režisér bol nadšený. (Raccoon.city)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace