• Langsuyar
    odpad!

    Dlouho jsem neviděl tak špatně natočený a odvyprávěný film. Především střih zvuku je katastrofální. Neustále tu hraje písnička Relax, která postrádá jakýkoli význam a stává se samoúčelným a postupně až otravným doplňkem, který se náhodně a často velmi nevhodně hraje ke scénám, bez jakékoli špetky invence nebo propojení se scénou. Jednoduše když není co říkat, pustí se Frankie Goes to Hollywood, ať už se střihnou kdekoli na jakoukoli dobu či scénu. Co se týče vyprávění, tak první půlhodinu se neděje nic jiného, než se opakují dvě scény, kdy postava Holca chodí po Praze a hledá veksláky, kteří ho okradli (vždy najde jednu konkrétní postavu, která mu buď uteče nebo nějak převeze) a večer někde přespává. Děj se pak vyvine tak, že začne dělat veksláka též, což zabere další podstatnou část filmu, až závěrem přijde jedna komplikace, která posune děj do konce. Celý syžet filmu by se dal zkrátit asi na půlhodinu, protože výplň mezi důležitými událostmi je jen opakováním situací, kdy buď Holec chodí po Praze, nebo Holec s kumpány vekslují, sedí v baru a opíjejí se nebo jezdí někam autem. Těžko se vlastně k postavám hledá nějaký vztah, jelikož jsou všechny vykresleny jednotvárně a není vlastně jasné, zda je někdo z nich vůbec postavou kladnou. Jak už jsem psal ze začátku, kromě uši-trhajícího střihu zvuku, je dalším rušivým elementem kamera, která se pořád podivně třese a místy mi až přijde, že hercům uhýbá a nedokáže se orientovat v prostoru, z čehož pak vznikají podivné rozmazané šmouhy. Bohužel, nenašel jsem na filmu nic pozitivního, naopak mě neustálým pouštěním písničky Relax a nikam se neposouvajícím dějem sral, takže se snižuji k nejhoršímu možnému hodnocení. Možná, že lidé, co si tuhle dobu prožili, vnímají film jinak a působí na ně atmosféra Prahy konce 80. let a vykreslení veksláků, jenže jako celovečerní film to nefunguje a pro mě asi nejhorším aspektem byla písnička Relax, která hrála skoro při každé scéně, ať už se to tam hodilo nebo ne. Vzhledem k tomu, že jsem film zhlédl z důvodu návštěvy jeho pokračování, mám se asi na co "těšit". P.S.: Ano, několikrát ve svém komentáři opakovaně zmiňuji píseň Relax, což odkazuje k tomu, jak moc ve filmu je a jak moc mě tam srala.(3.6.2014)

  • davidek
    ****

    Hudbu Frankie Goes To Hollywood už jsem znal, ale po shlédnutí jsem už nepotřeboval vidět žádnej jejich klip. Vadil mi závěr, je vidět, že prostě režim fungoval. Museli přece ukázat, že za nesocialistické manýry se musí zaplatit. Tohle není film o Koženým. Mimochodem práva na hudbu od FGTH stála, podle mých většinou dobrých informací, jen jednu korunu československou socialistickou. No nekup to!!!(13.2.2005)

  • Mr. Filuta
    ***

    Frankie Goes to Czechoslovakia. Značně nevyvážený zážitek, který žongluje povedeně mrazivou atmosféru '80s Prahy, rozpačitou kameru, úděsný hudební střih, nepříliš zvládnutý průběh narace a poměrně záživný konec. Rozhodně stojí za to, mu tu hoďku a půl věnovat. Napravit si posléze náladu něčím jiným ale považuju za nutnost.(5.10.2014)

  • topi
    *****

    Kultovní film o vekslácích, který je natočen téměř dokumentaristicky. Kamera, která je neustále v pohybu dodává filmu potřebnou dynamiku a soundtrack absolutně podkresluje onu atmosféru osmdesátých let. Použití skladeb od Frankie goes to Holywood byla geniální myšlenka (kapela si prý vzala za použití svých písní do filmu pouhou symbolickou jednu korunu). Spolu s Tankovým praporem je Bony a klid nejlepším Olmerovým režisérským počinem.(1.1.2016)

  • Deimos
    ****

    TV/// Obsazení 7/10 Děj 7/10 Hudba 10/10 Prostředí 7/10/// PLUS: zajímavé i v dnešní době, minimálně jako pohled na to jak se tehdy točili filmy a jak to tehdy žilo, na svoji dobu určitě hodně odvážný film, nesmrtelná hudba, dodává i dnes film parádní atmosféru MÍNUS: hudba nicméně byla používána skoro pořád a občas byly přechody z dialogu na hudbu a zpět hodně "poznat"/// Shrnutí: Film o tom jak to tehdy určitě mohlo být. Tohle já už jsem ale nezažil a tak jsem rád, že jsem si to mohl díky filmu Bony a klid "připomenout". Zvláštní je, že mám pocit, že jsem film viděl poprvé. A taky jsem měl kdysi za to že to je česká verze Bonnie a Clyde. Zřejmě to byl i záměr tvůrců. Dnes mi tohle moje domnění přijde přinejmenším úsměvné. Každopádně parádní film. Pro mého otce klasika a kult, říkal že tehdy to byla bomba. Věřím mu./// Celkem 75%///(31.5.2015)

  • - V závere filmu, keď Hary (Tomáš Hanák), Martin (Jan Potměšil) a Robert (Josef Nedorost) unikajú z ubytovne, tak Hary dostane závrat a spadne z budovy, pričom jasne počuť zvuk pádu na betón. Jan a Robert ale nájdu Haryho spadnutého na aute, ktoré navyše nejaví žiadne známky poškodenia, ktoré by pri páde dozaista vznikli. (AxelWers)

  • - Radek John napsal scénář na základě opravdových příběhu pražského podsvětí, kam docházel pro inspiraci. (don corleone)

  • - Auto, kterým tu hlavní představitelé jezdí, je Mercedes-Benz W123 "piano" s optickým bodykitem od firmy Kamei. Jedná se o dobový "tuning". Vůz stál v roce 1988 v NSR dle výbavy od 28 329 do 39 900 západoněmeckých marek. V roce 1988 byl průměrný plat v ČSSR 3431 Kčs, takže i na nejlevnější verzi by průměrný občan musel vynaložit cca 150 měsíčních platů. (Stejšn)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace