• Gilmour93
    ****

    „Tohle je Praha, ne nějaká zasraná Boleslav!“ Omílání stejné hudby pořád dokola je sice pravdou, ale raději stokrát Frankieho, co jde do Hollywoodu, než český syntetizátorový aušus Steps of Frankie J. a přiznejme si, že bez hudby by byl Olmerův film poloviční. Takže Let´s go veksl, pan domácí s mlékem starců, Don´t Touch Me Skamene, čtveřice argentinských reprezentantů běhající po polích a Harry Hanák, dopadající z výšin na pevné střechy komunistických vozů, aniž by je promáčkl. Z pohledu toho, co potřebuje současný útok fotbalové Sparty v zakončení, je název snímku opravdu nadčasový..(13.9.2010)

  • Sarkastic
    ***

    „Jen seď na zadku a neřvi.“ - „Ale já potřebuju za ním!“ - „Hele kamaráde, tohle je Praha, a ne nějaká zasraná Boleslav, rozumíš?“ Instruktážní film pro naivní, ambiciózní (nebo možná spíš bezskrupulózní?) hochy ze „Škodovky“, kteří se chtějí vydat do našeho krásného hlavního města a vydělat si tam pěkné peníze. Ještě před zhlédnutím jsem četl o nadužívání ústřední písně v tolika komentářích, že jsem se na to při sledování začal soustředit a…úsměvné (až směšné?) to určitě je, ale že by mi z toho krvácely uši či mě to prostě „jen“ otravovalo, to zas ne. Hlavní téma „když proti něčemu nedokážeš bojovat, tak se s tím spřáhni“ se určitě dalo zpracovat lépe, o „odumírání svědomí“ ani nemluvím (to nahrazuje otec, ačkoliv jeho neustálé „zničehonic“ objevování se zarazí), na druhou stranu jako sonda do určité doby a „jevu“ to podle mě funguje velmi dobře. Já osobně se s hodnocením zastavím tak někde na půl cesty, tedy průměru. „Nechci nikoho vokrádat.“ - „Co to meleš vole, jak jinak chceš v tomhle státě uplatnit obchodní talent?“(18.11.2018)

  • El Pistolero
    ****

    7/10. Autentická vzpomínka na specifické údobí našich dějin. Zvláštní, zajímavé, bizarní údobí. Významné svědectví a přiblížení časů veksláků, bonů a tuzexových džín pro mladší generace. A přestože má film nemálo vad na kráse, hodně si ho cením. To nekonečné „Relax, don’t do it when you want to go to it...“ mi zní v hlavě pokaždé, když někde zaslechnu zmínku o Skamenem, Potměšilovi a tomhle filmu. Nebo také o Jonákovi.(20.5.2014)

  • Kimon
    *****

    Je mi líto, ať si kdo chce, co chce říká, na tu dobu, kdy vznikl tento film, to byl náš jeden z nejlepších filmů. Z tohoto pohledu mu dávám plné body. Film ukázal beze strachu a zástěrky duha tehdejší doby, kdy se již pomalu měnila doba temné totality na "tržní" mechanizmus. Ovšem někteří z nás si po vytoužených politických změnách úmyslně spletli tržní mechanizmus a demokracii s "divokým západem" a dělají to dodnes. Asi si příliš vzali za své rádoby "podnikání" tehdejších veksláků. Film má podle mého mínění tedy co říct i dnes, kdy v roli veksláků jsou různí PODvodNIKATELÉ a tuneláři.(21.8.2007)

  • MM_Ramone
    **

    Bony, tuzex, vekslák... to sú dnes už archaické slová. Ale v časoch totalitnej vlády KSČ to boli bežné výrazy. Organizované bandy priekupníkov, ktoré dokázali za patričný obnos zohnať požadovaný tovar alebo valutu, neboli ničím výnimočným. Z tohto prostredia čerpal scenárista Radek John námet pre tento snímok. Na svoju dobu aktuálna, tvrdo realistická téma. Však filmové spracovanie nijak nevyčnieva z nevýraznej tuzemskej tvorby z konca socialistickej éry. Nevyvážené herecké výkony a stále sa opakujúce omieľanie hudobného motívu homosexuálnej disco kapely Frankie Goes to Hollywood mi rušilo celkový dojem z potencionálne zaujímavého diela. **(29.2.2008)

  • - Film je dodnes populární mezi romskou komunitou. (don corleone)

  • - Kromě dvou songů od Frankie Goes to Holywood složil hudbu k filmu Ondřej Soukup, jenž vsadil na výhradně anglické texty, které pak zpívali čeští interpreti, například Petr Kotvald, Jiří Korn či Petra Janů. Soukup ale chtěl některé skladby nazpívat anglickými rodilými mluvčími, a tak se obrátil s žádostí o pomoc na producenta Borka Severu, jenž žil ve Frankfurtu nad Mohanem. Ten Soukupovi sehnal tři Američany - zpěvačky Dianu Green, Silvii Brown a zpěváka Charlese Shawa, který se později proslavil jako "pravý" člen Milli Vanilli. Barrandov s jejich angažováním překvapivě souhlasil a všichni tři interpreti za honorář 3 000 Kčs pro každého přijeli do Prahy skutečně nahrávat. Ve filmu jsou songy zpívané českými a zahraničními interprety snadno rozlišitelné, "zahraniční" songy hrají naplno, zatímco ty "české" slouží jako kulisy dialogů. (Šéfik)

  • - Filmový štáb byl během natáčení neustále pod dohledem STB, Vítu Olmerovi hrozili vyhazovem ze studia a vězením za urážku státního znaku apod. (raininface)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace