Režie:
Alan ParkerKamera:
Darius KhondjiHudba:
Andrew Lloyd WebberHrají:
Madonna, Antonio Banderas, Jonathan Pryce, Jimmy Nail, Andrea Corr, Adriá Collado, Mark Ryan, Alan Parker, Vera Fogwill, Billie Piper, Diego Leske, Ana Justo (více)Obsahy(1)
Eva Duarte se narodila jako nemanželské dítě v rodině chudých farmářů. V patnácti letech přesvědčila zpěváka a svého milence Agustína Magaldiho, aby ji odvezl do Buenos Aires. Chtěla se stát herečkou. Ze začátku šlo všechno podle plánu, Magaldi se o ni staral, ale brzy se rozešli a ona se v šestnácti musela postavit na vlastní nohy. Stala se modelkou, herečkou a účinkovala v rozhlase. Evita se díky své vnitřní síle a ctižádosti brzy vyšplhala po společenském žebříčku až na výsluní. Vdala se za generála Juana Peróna, kterému s obrovským nasazením pomohla vyhrát prezidentské volby. V době zvolení Peróna prezidentem bylo Evě pouhých dvacet šest let. Jako první dáma se stala ochránkyní utlačovaného lidu a nositelkou změn v celé společnosti. Její tragická a předčasná smrt ponořila Argentinu do smutku. Nesmrtelnou se stala díky obrovské popularitě u svého lidu, který v ní viděl světici. (TV Nova)
(více)Recenze (188)
Evita, Evita, Evita, radšej zomrieš s výhrou a priznaním hriechov, ako prehráš s aplauzom. Don´t cry for me Argentina... Nádherná hudba s nečakane presvedčivou Madonnou. Muzikály mám ozaj rád a v tomto sa spieva skoro od začiatku po koniec. Nechýba ironický nadhľad nad zbožňovaním ženy panovníka, ktorá sa tvári, že je iná než všetká buržoázia, ale v podstate ani veľmi nie je. Muzikál o žene, ktorá mala štýl a pre mňa mal aj sám štýl. ()
Madonna je sice možná nejhorší herečka století, ale role Evy Perónové jí sedla a vůbec nic nepokazila :) ()
Oscar 1 : Píseň - "You Must Love Me" + 4 nominace: Kamera, Výprava, Střih, Zvuk ()
Výtečný muzikál, kde opravdu nečekaně dobře hraje Madonna (ano, je to až k nevíře), skvěle zpívá a hraje i Antonio Banderas. Naprosto perfektní písně z pera Andrew Lloyd Webbera jsou vkusně zakomponované do děje. Jako adaptace Broadwayského muzikálu se mi jeví tenhle film jako jeden z těch vydařenějších. ()
Důvěru Alana Parkera vloženou v Madonnu bych chtěl mít. Nabídnout herečce jejích nekvalit hlavní roli je stejně troufalé jako procházet se pekingskými ulicemi s tibetskou vlajkou na zádech. Paradoxně to není paní Cicconi, který svým zpěvem "uhrává" co by jinde neuhrála, nýbrž Parkerova režie, která činí Evitu zvláštně pasivním, k tanci nevybízejícím muzikálem. 65% Zajímavé komentáře: EdaS, Sokkk_y ()
Tohle je asi jeden z mála muzikálů (nebo jediný), který je opravdu zpívaný od začátku až do konce. Je to velmi zvláštně pojaté a skvělé písničky nemohou vždy zachránit trhliny v ději. Přesto jde o zajímavou podívanou a je asi ideální to vidět na vlastní oči, aby si mohl člověk skutečně udělat sám obrázek. ()
║Rozpočet $55miliónov║Tržby USA $50,047,179║Tržby Celosvetovo $151,947,179║ /30%/ ()
Bajecny muzikal - necekane skvela Madonna a hlavne vytecny Banderas - nejen jako herec, ale i jako zpevak. Da se rici, ze Madonna drzi s Banderasem krok jako hercka a on s ni jako zpevak. ()
Madonna konečně v dobrém filmu a v roli, která ji dokonale sedí. ()
Aneb když celá Argentina pláče nad západním znásilněním národní světice. ()
Dobrý to bylo. ()
Neviem prečo je väčšina názorov k Madonninmu hereckému výkonu tak negatívna. Podla mňa to zahrala naozaj profesionálne a k hudobnému výkonu sa nemusím ani vyjadrovať, keďže bol vinikajúci. Ale Evita nemá len svetlé stránky, ale aj nepodarené a to zlý začiatok filmu, ktorý kazí dojem z celého filmu. ()
Píseň Don't Cry for Me Argentina mne dojímá doteď: http://www.youtube.com/watch?v=4Spy3Nd2D6w Film o Evitě už ne tolik. ()
Nesourodý děj, nejasné pojetí postav a nemožnou (jaké překvapení) Madonnu v hlavní roli poněkud zachraňují skvělé, byť opravdu podivným způsobem přeložené písně (scéna s You Must Love Me je opravdu působivá) a ironicky charismatický Antonio Banderas, který je docela určitě lepší zpěvák než Madonna herečka. ()
Muzikál, jemuž málem samotná Maddona zlomila vaz. Právě titulní představitelka a pár hluchých míst jsou největšími ranami tohoto muzikálů. ()
Kýč je kýč je kýč je kýč... ()
Příšerná hudba, nudná Madonna, nepasující Banderasův zpěv. Kýč. Nejhorší je, že Evita nesleze z plátna, ale vlastně se o ní nic nedozvíme. Muzikálový paskvil. ()
Alan Parker umí davové scény jako málokdo, režie je bez chyby. Jinak byl jsem na tom kdysi s holkou z tanečních, ovšem celkově to nedopadlo a tak si ten film ani moc nepřipomínám. ()
|| Scenár: Alan Parker, Oliver Stone / Based on Evita by Andrew Lloyd Webber and Tim Rice | Hudba: Andrew Lloyd Webber | Produkcia: Alan Parker, Robert Stigwood | Distribúcia: Buena Vista Pictures (US), Entertainment Films (UK) | Štúdio: Hollywood Pictures, Cinergi Pictures | Rozpočet: 55 miliónov $ | Tržby: 141,047,179 $ || Neskutočná "ťažkosť" tohoto kusu spočíva vtom, že Webber napísal sountrack psychoticky pôsobiaci, mnohokrát za hranicou disonancie a atonality. To sa stretlo s réžiou a scenárom Parkera, ktorý robí Waterloo z celého diela. To všetko je ale tak výnimočné, že už teraz viem, že na viac videní ma to úchváti určite viac. Jediné, čo ale filmu neodpustím ani Ďaľšími projekciami, je na rok výroby až neuveriteľne nesynchronizovaný zvuk s obrazom, hlavne speváckych čísel. Už v dobe Singing in the rain im to išlo lepšie... ()
Film Evita mě rozhodil úplně nečekaně. Argentina je tak trošku moje milé téma: Země, která byla na začátku 20. století druhá nejbohatší na světě, velice stylová a chic, nebyla zdevastovaná finančně ani jednou válkou... a přece si postupně tak strašně zasolila, že zbankrotovala, o bankrotu morálním nemluvě. Prostě někde to švejkujou ještě hůř než tady. Je to o lidech. Ti u moci zacházejí s Argentinou hodně bohorovně i na poměry Jižní Ameriky. O jednom takovém případu je i Evita. Čímž se dostávám k úvodní větě. Tahle kombinace politického, nelichotivého... muzikálu!!!... to je pecka. V úplně přesně stejném duchu jsem skřípal zuby a zároveň obdivoval casting. Mně hrozně nesympatičtí Madonna i Pryce sedli do role jak na hrnec. Madonna hrála sama sebe, takže i neherectví a divná osobnost výborně sedělo. Banderasova role ve mně dokázala vyvolat spoustu emocí najednou -- nesnášel jsem ji, ale přitom nad ní uznale mručím. Jeho sice zajímavý, ale neškolený a neumělý hlas mi tam většinou taky seděl. Co se týče hudby, ALW je mistr mistrů, zde použil asi nejvíc disonantních melodií a postupů ze svých děl, až na hranici toho, co laik jen tak vstřebá. Film jako takový krásně nabíral tempo hlavně od seznámení do svatby, a zhruba přesně v půli mi doslova šel mráz po zádech (zhruba když byl Peron ve vězení). Bohužel neudržel. Silné 4*. Nejlepší píseň - I'd be surprisingly good for you. Příšerně nedostatečné titulky zahazující 99% jízlivosti a cynickosti (a úplně měnící povahu sděleného). Nemluvě o Riceově velmi sebevědomé práci s angličtinou (slovní hříčky jako "tidiest officers' mess", tvorba slov "christiandior me", frázování a metrum atd.) / Edit: 2. zkouknutí za 2 dny, kašlu na kompromisy, za 5. ()
Reklama