Kamera:
Decha SrimantraHudba:
Orange MusicHrají:
Angelica Lee, Lawrence Chou, Wilson Yip, Chutcha Rujinanon, Edmund Chen, Candy Lo, Cub Chin, Pornchai Hongrattanaporn, Wing-wai Chin, Ben YuenObsahy(1)
Když operatér Wag dovolí dívce sundat obvazy, začíná Mun znovu objevovat svět kolem sebe: svou tvář v zrcadle, předměty, lidi kolem sebe. Zároveň však zděšeně zjišťuje, že se z pozvolna se rozptylující mlhy vynořují i věci, které nevidí nikdo jiný než ona: stínové přízraky a události, jejichž smysl jí uniká a které ji stále trýznivěji pronásledují. Zdá se, že se scházejí všude tam, kde má někdo zemřít. Munin svět se mění v mučivou, nepochopitelnou noční můru. Když se Mun vrátí z kliniky domů, babička a sestra vše přičítají šoku z nové situace. Zprvu si to myslí také operatérův mladý synovec, psycholog Lo, který měl dívce původně pomoci adaptovat se na její "nový" smysl a který se do ní zamiloval. Mun ho však přesvědčí, že její problémy souvisejí s osobou neznámého dárce, který jí předal své přízraky a traumata. Stopa dívku a Loa zavede do thajského Bangkoku, kde vyhledají matku mladé ženy, jež spáchala sebevraždu a jejíž oči teď Mun nosí. Mun cítí, že je na dosah odhalení démonů cizí minulosti. Postačí, když znovu prožije tragické okamžiky ze života nešťastné vesničanky Ling Chiu Wai, aby získala právo na vlastní pohled na svět? (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (274)
Jeden z velmi zajímavých asijských hororů. Za pozornost stojí zejména kvůli scénám, ze kterých skutečně běhá mráz po zádech. Tyto sekvence jsou natočeny vskutku bravurně. Další silnou stránkou je, že film dostane v průběhu asi třikrát nečekaně nový směr. Když už má divák zápletku se vyřešenou, vydá se hlavní hrdinka hledat dákyni svých očí. Slabší jsou některé herecké výkony. A pak jsou zde scény, které bych raději vystřihnul. Například scéna kdy sestra hlavní hrdinky požádá Loa, aby jí doprovodi Munl domů je natočena vysloveně debilně a je navíc doprovázena stupidní hudbou. Pár takových seků dokáže zkazit jinak dobrý film. ()
U mňa zatiaľ neprekonaný horor. Totálna atmosféra nekončí pri obyčajnom "bu!", ale ešte to "bu!" do diváka riadnu chvíľu hustia. Príbeh je skvelý a mne vôbec nevadilo mierne striedanie žánrov a koniec je priam s ríše snov. Na druhý krát som sa ho nemohol ani dočkať. Za zmienku stoja ešte aj depkoidné úvodné titulky. Tvorcovia sa naozaj vyhrali s každou maličkosťou. BRAVO. ()
První co mě po zhlédnutí této duchařiny šokovalo, byl absence hloupých lekaček... Vážně. Ani jedna jediná. Čekal jsem, že párkrát šokovaně nadskočím, jak tomu u filmů s duchy většinou bývá, ale nestalo se tak. Jenže to je asi tak jediná věc, která je na tomto snímku překvapivá. Po vcelku slušném začátku ("Je mi zima...") totiž přichází unylá střední fáze, u které si již brzy uvědomíte, že slouží pouze ke spojení první a poslední části, jiný smysl prostě nemá. Znovu se tedy ptám, jaký je sakra důvod natočit snímek, který je založen jen na nápadu a pointě (potažmo závěrečné 'šokující' scéně), když tvůrci nemají to hlavní, řádný příběh? Zbytečně natahová nitka se totiž přetrhává velmi brzy a tvůrci se pak mohou snažit jak chtějí, ale znovu nadhodit tu správnou atmosféru se jim vůbec nedaří.Tenhle střed je možná logickým vyústěním předchozího děje, což ovšem nic nemění na faktu, že jeho vyhozením bychom snímku pouze přispěli a pokud mi tu někdo chce vykládat pohádku o věrohodnosti, tak nechť si prosím uvědomí, že tohle je film, nikoli realita a vzhledem k žánrovému zařazení je mnohem účinější jet na efekt, než si hrát na psychologa. Tím ještě větším zklamáním je pak vzásadě vyřešení případu, které se ukazuje hloupější než se mohlo vůbec někomu zdát. To pardon, ale mám pocit, že si tu z nás někdo dělá pěknou legraci, co to mělo být? Závěrečná šaškárna v koloně je pak k pointě a prvnímu ukonečení děje úchvatným protipólem. Zahazuje veškerou logiku a samoúčelně se pokouší navnadit diváka právě na efektivní podívanou, ale opět velmi hloupou, alespoň se na to dobře dívá. Celkově jsem měl z těch dvou závěrů spíše pocit, že se jedná o závěr pro evropské, potažmo asijské diváky a ten druhý spíše pro americké publikum, na které podobná scéna určitě zapůsobí. Jenže bratrům se asi nakonec obě zdáli nadmíru povedené a tak ve filmu nechali konce oba. Fajn, ale že by bylo o co stát? To opravdu ne. ()
Číňané se vlastně ani nemusejí moc snažit, aby mě vyděsili. Sami o sobě mi připadají strašidelní. Na Oko jsem se proto hodně těšil a chvíli jsem byl i spokojený. Do té doby, než hrdinka konečně "zaostřila" a tajemně mektající šmouhy se zkonkretizovaly do podoby špatně hrajících herců a úhledných trikových výjevů, které nejsou o nic děsivější než třeba Hledá se Nemo. Tou dobou jsem se silně nudil a ke konci na mě šlo spaní. To není pro horror dobrá vizitka, ne? 40 % ()
Vo svojej scenáristickej podobe nevýnimočný film. Má však atmosféru, hororovú poetickosť, dobré stupňovanie napätia. Je to hlavne o citlivom šikmookom prístupe (zabite ma, ale preto sa mi páčil aj americký KRUH 2). Kvalitný duchársky film, ktorý sa do vás zahryzne hneď na začiatku, ale pri tom vôbec netlačí na pílu... ()
Reklama