Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Morien
    **

    (1001) Ta hudba z toho dělá něco tak výsostně nepříjemného. Proč mají sakra všechny filmy Nového Hollywoodu tak optimisticky znějící durový soundtrack, který se očividně bije s realistickým laděním zápletek. "Proč" možná není úplně relevatní otázka, protože to vyloženě nepotřebuji vědět, jisté je to, že mi to většinou zkazí zážitek z filmu. Ale kurnik přece, aby k westernu hrála hudba s anglicky zpívaným textem, vždyť to z toho filmu regulérně dělá muzikál a tím víc mi to přijde směšné. Asi mám ráda svoje westerny depresivní a melancholické. Ale když pominu svůj problém s hudbou - co je tohle proboha za film? Mám být zasažena smrtí postav, které neznám a nejsou mi sympatické. Většina záběrů začne totálně staticky a teprve potom se lidičky rozhýbou, jenom chybí, aby tam někdo zařval "akce!". Nikdo se nechová přirozeně. Nikdo nemluví přirozeně. Všichni ti drsňáci se na sebe tlemí jako banda zamilovaných bratří. Myslím si, že jsem docela vnímavá k takovým věcem jako tanec se smrtí, přátelské zrazování a podobné pletichy, ale tady jsem z toho necítila nic. Alias mi přišel roztomilý, když se culil, a vlastně tady představoval mého Kosťu, což mě vlastně potěšilo. Ale měl to spíš být čtrnáctiletý kluk a ne třicetiletý Bob Dylan. A ještě na mě trochu zapůsobil ten děsivý šilhavý muž. A potom se mi ještě líbilo, jak jeden z těch zastřelených zloduchů zvláštně odletěl. Ale pořád to nějak nejsou ty výsledné dojmy, jaké jsem si představovala od filmu s takovouhle pověstí.(11.8.2014)

  • B!shop
    *****

    Peckinpah genialne smichal takovy melancholicky vypraveni o konci jednoho pratelstvi s klasickym drsnym westernem o serifovy hledajicim vraha, to vse navic s naprosto uchvatnou hudbou Boba Dylana, kterej si tu zaroven strihnul jednu z vedlejsich roli chlapka s nozema. Takze film je jednak hodne drsnej, kde se mrtvoly pocitaj do desitek a zaroven smutnej. Navic ty dve hodiny skvele utecou a Peckinpah mel stesti na herce, Kristofferson v jedny ze svejch prvnich roli se tvari jak nejvetsi dobrak, chlapek, kteryho by okamzite clovek pozval na pivo, ale nema problem kohokoliv rozstrilet na hadry. Obdobne je na tom Coburn, kterej se ale precejen misty chova jak hajzl. Takze celkove skvele natocenej, skvele obsazenej, s uzasnou hudbou, perfektnima drsnejma scenama a perfektni melancholickou atmosferou western, jeden z nejlepsich, co jsem kdy videl.(14.3.2010)

  • Jossie
    ****

    Tohle je víc o tom vizuálu a o hudbě, než o příběhu, který je velmi jednoduchý a moc se tam toho neděje. Ale zato ten vizuál a ta hudba, to je krása. A k tomu Bob Dylan, to bylo takové milé zpestření.(8.6.2008)

  • nascendi
    **

    Celkom som sa na tento film tešil. Sam Peckinpah síce doteraz naplnil moje očakávania iba Divokou bandou a objednávkou hlavy Alfreda Garciu, ale Coburn, Kristofferson, Dylan, Jurado a dokonca aj Ch.M. Smith sľubovali slušný zážitok. Nakoniec bol z toho uspávankový western, v ktorom ma zaujalo iba používanie šibenice deťmi na húpanie sa a Dylanova hudba (nie hranie, pretože hrať nemal čo). Na to však nebolo potrebné nakrúcať dvojhodinový film. Kristofferson ma presvedčil, že spievanie mu ide omnoho lepšie než hranie a Coburn, ten nevie ani spievať. Dokonca aj vášnivá Katy Jurado z filmu Na pravé poludnie sa mihne na pár sekúnd ako brokovnicou ozbrojená odpudzujúca matróna. Po tom všetkom ma už neprekvapilo ani používanie nespotrebovaných zvyškov krikľavočervenej farby na účely vytekania z otvorov po guľkách.(27.4.2011)

  • Slarque
    ****

    Drsný western mapuje konec jedné legendy, jednoho přátelství a zároveň i celé jedné éry. Doba se tenkrát opravdu měnila, oba hlavní hrdinové si to uvědomovali a proti sobě je postavil pouze fakt, že jeden z nich změny přijal a druhý odmítal na svém životním stylu cokoliv měnit. Peckinpah nenadržuje žádnému z nich. Obě postavy jsou naprosto rovnocenné a v mnoha ohledech podobné. Výborné, téměř geniální (90%).(14.4.2007)

  • - Pôvodne Peckinpah plánoval scénu, pri ktorej bude koňovi počas behu prestrelený krk, od čoho ho kaskadér, ktorý mal sedieť na koni, odhovoril. Nie z úcty ku koňovi, ale preto, lebo údajne už podobnú scénu natáčal pre iný film a "nevyzeralo to tak dobre". Film si napriek tomu vyslúžil kritiku ochranárov kvôli scéne, pri ktorej hlavní hrdinovia strieľajú do sliepok, ktoré majú nohy zakopané v zemi. (whack)

  • - Film měl původně režírovat americký producent a filmový režisér Monte Hellman. (Terva)

  • - Scéna hledícího Pata Garretta (James Coburn) do rozstřeleného zrcadla má nejspíše reálný předobraz. Scenárista filmu Rudy Wurlitzer vypověděl, že během jedné návštěvy Sama Peckinpaha v Durangu se z režisérova bydlení ozval ženský křik a výstřel. Když s Bobem Dylanem (Alias) vešli dovnitř pokoje, spatřili nahého režiséra hledět do poničeného zrcadla, s pistolí a lahví kořalky v dlaních. (TheDude)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace