poster

Pat Garrett a Billy Kid

  • Česko

    Pat Garret a Billy the Kid

  • USA

    Pat Garrett & Billy the Kid

  • USA

    Pat Garrett and Billy the Kid

  • Slovensko

    Pat Garrett & Billy the Kid

Drama / Western / Životopisný

USA, 1973, 106 min (SE: 115 min, Alternativní: 122 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Kulmon
    ***

    Abych pravdu řekl, tak z tohoto westernu vůbec odvázaný nejsem. Ale může to být tím, že jsem prý viděl nějakou blbě sestříhanou verzi, která je zcela jiná, než ta, která na tomto webu poměrně boduje. To, co já jsem viděl, bylo zcela plytké a nudné. Jediné "Knocking on Heaven´s Door" to zachránit nemohlo.(8.5.2009)

  • El Indio
    *****

    Geniální. Nejlepší Peckinpahovo film a jeden z nejlepších filmů co jsem kdy v životě viděl. Ke zhlédnutí však silně nedoporučuju verzi z roku 2005, kde je film zprzněnej tak neuvěřitelným způsobem, že se z něj vytratilo téměř všechno kouzlo. Spousta scén je zkrácená a přestříhaná a chybí řada důležitých replik, bez nichž scény vyznívají úplně jinak, než by měly.(1.2.2007)

  • Dont
    ***

    Sotva přehlédnutelným kladem filmu jsou libozvučné tóny Boba Dylana. K tomu bych přibalil herecký výkon Jamese Coburna. Jinak jsem se ale často přistihl, že tlačím čas dopředu, z čehož mě příliš nevytrhly ani pěkné obrázky divokého západu. Příběh o přátelství dvou psanců, kteří se po svém vyrovnávají s nástupem nové doby a přestože volí rozdílné cesty, končí oba podobným způsobem, měl potenciál, ale nevyvolal ve mně vůbec žádné emoce. Taky se mi moc nezamlouval Billy The Kid v podání Krise Kristoffersona. Tenhle western je pro mě zklamáním.(3.4.2013)

  • kaylin
    ****

    Tenhle western má neskutečnou atmosféru toho, že musí přijít pád. Někoho. Na začátku víme, kdo umírá, ale jelikož se vracíme v retrospektivě, uvědomujeme si, že to, co jsme viděli na začátku, má hlubší smysl, než jsme si původně mysleli. Destrukce člověka je tady celkem realistická, ale přitom závěr není tak krvavý, ale spíše emocionální. A k tomu Dylanova nádherná hudba a také jeho herecké schopnosti.(29.9.2015)

  • ext_
    *****

    Jako se koukat na kombinaci Kill Billa s Tahle země neni pro starý, s tím, že to není (a těžko někdy něco bude) taková oku i uchu lahodící orgie jako Leoneho filmy. Příběh šerifa, co není až zas tak velkej dobrák, a psance, co není zase až tak moc velkej bídák. A maestro Zimmerman jako třešnička na dortu. PS: Jistá melancholicko-sentimentální nálada výhodou, ne však podmínkou!(25.5.2009)

  • - Scéna hledícího Pata Garretta (James Coburn) do rozstřeleného zrcadla má nejspíše reálný předobraz. Scenárista filmu Rudy Wurlitzer vypověděl, že během jedné návštěvy Sama Peckinpaha v Durangu se z režisérova bydlení ozval ženský křik a výstřel. Když s Bobem Dylanem (Alias) vešli dovnitř pokoje, spatřili nahého režiséra hledět do poničeného zrcadla, s pistolí a lahví kořalky v dlaních. (TheDude)

  • - Alkoholismus Sama Peckinpaha byl během natáčení v takové fázi, že musel každý den začít s pitím vodky, aby zastavil svoje chvění. Během odpoledne se přesunul na grenadin. Poté byl moc opilý, aby mohl pracovat. James Coburn tvrdil, že Peckinpah byl střízlivý pouze čtyři hodiny denně. (Jigvell)

  • - Pôvodne Peckinpah plánoval scénu, pri ktorej bude koňovi počas behu prestrelený krk, od čoho ho kaskadér, ktorý mal sedieť na koni, odhovoril. Nie z úcty ku koňovi, ale preto, lebo údajne už podobnú scénu natáčal pre iný film a "nevyzeralo to tak dobre". Film si napriek tomu vyslúžil kritiku ochranárov kvôli scéne, pri ktorej hlavní hrdinovia strieľajú do sliepok, ktoré majú nohy zakopané v zemi. (whack)