Režie:
Bernard RoseScénář:
Bernard RoseKamera:
Peter SuschitzkyHrají:
Gary Oldman, Jeroen Krabbé, Isabella Rossellini, Johanna ter Steege, Marco Hofschneider, Miriam Margolyes, Barry Humphries, Valeria Golino (více)Obsahy(1)
"Všechnu svou hudbu a pozemské statky odkazují své nehynoucí lásce" - geniální skladatel Ludwig van Beethoven zemřel a jeho závěť šokovala pozůstalé i věrného Schindlera, jehož přátelství přežilo všechny Maestrovy rozmary. "Můj anděli, mé všechno, mé druhé já" - tak začíná dopis, který Schindler objevil v jeho písemnostech, vyznání tajemné osudové lásce, jejíž podobu nikdo netuší. poslední přání ale musí být naplněno, a tak se Anton Schindler vydává zpět do minulosti, kde se snaží objevit stopu té nehynoucí a utajené vášně. Přibližuje se k ní v recepci lázeňského hotelu, hledá ji v paláci hraběte Gallenburga a vzpomínkách půvabné Julie, zdá se mu, že ji má na dosah, když se setká s krásnou maďarskou hraběnkou Annou Marií Erdodyovou, s níž Beethoven prožil nejkrásnější období svého života. Ale všechno jsou to jen slepé uličky v Beethovenově bouřlivém životě a osudová závěť stále nenachází svého adresáta. Až neúnavný Schindler dospěje k období, kdy se skladatel zcela upnul na výchovu syna svého zesnulého bratra a téměř zničil jeho osamělou vdovu. A v tomto náhlém vzplanutí mezních emocí zachytí konečně Schindler světlo, které ho dovede k pravdě.
Plastický obraz kontroverzního génia natáčel režisér a scénárista Bernard Rose v českém prostředí (Praha, Kroměříž, Buchlovice, Jaroměřice). Interpretem Beethovenovy klasické hudby je renomovaný Londýnský symfonický orchestr, řízený legendárním sirem Georgem Soltim. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (68)
Hodnocení pod 3 hvězdy nechápu, ale ok. S mojí slabostí pro Oldmana a Beethovena je jasné, že mé hodnocení je asi nekritické, ale čert to vem. Po opětovném shlédnutí (a v rámci silně melancholické nálady) zvyšuji ze 4 na 5. "...Kdybychom mohli být spolu, necítili bychom žádnou bolest. Kde jsem já, tam jsi i ty..." ()
Ludvig Van Beethoven /1770 - 1827/ bol vsetkym moznym, opilcom, bol iny, zurivny, perfekcionisticky, manipulator, zlostny, genialny, blaznivy ...... proste vsetkym, co len cloveka napadne. A tento film je o nom. Scenar teda ako-tak ujde, k tomu vsak herci su len priemerni, aj Oldman aj Rossellini, dialogy nic moc. 62 % ()
Musím říct, že Gary Oldman je docela třída. Občas má film trochu slabější momenty, ale třeba taková scéna, kdy Beethoven leží na piánu a ze srdce hraje Měsíční sonátu, aniž by ji slyšel, na vás zapůsobí. Při scéně, kdy Napoleonovo vojsko ničilo Anny Mariin dům za strhující Osudové symfonie a pod palbou umírá jedno z jejich dětí, mi hrůzou naskočila husí kůže. Kéž by se točilo více filmů o skladatelích klasické hudby, Amadeus a Ludwig van :) nestačí! ()
„Odpustila som mu pre jeho hudbu. Nemohla som nenávidieť človeka, ktorý niečo také napísal.“ NESMRTEĽNÁ MILENKA nie je veľmi strhujúci životopis hudobného génia, ale určite je to poctivá malá dráma o ľuďoch, prekliatí a o tom, ako koľkokrát o našom ďalšom živote rozhodnú hlúpe trojsekundové minutia sa na chodbe hotela. Snímka sa nakrúcala v Českej republike a Gary Oldman (Coppolaov DRACULA) sa tak zapozeral do svojej filmovej partnerky, talianskej herečky Isabelly Rosselliniovej (MODRÝ ZAMAT, SMRŤ JEJ PRISTANE), až kvôli nej ukončil svoje dvojročné manželstvo s herečkou Umou Thurmanovou. Ale dosť pikošiek - aká je NESMRTEĽNÁ MILENKA? V prvom rade má charizmatického Oldmana, ktorý (so skúseným režisérom Bernardom Roseom – jeden z najlepších hororov 90. rokov CANDYMAN) ukazuje slávneho hudobného skladateľa ako s ľuďmi zákerne manipulujúceho, zlostného, žiarlivého, šialeného, hluchého, geniálneho, excentrického, introvertného, bláznivého, iného, originálneho, zúrivého, perfekcionistického, paranoického, detinského a prchkého opilca, ktorý nevedel dodržať slovo. Asi by som dal skôr „len“ 60%... ale mám rád Garyho. ()
Bernard Rose už zmršil Tolstého v Anně Kareninové a teď se pustil do Beethovena. Při vší úctě - tohle je hodně nudný a špatně natočený film a nebýt Garyho Oldmana, tak bych dala jednu hvězdičku. Problém není zas až tolik ve scénáři (i když ta aféra s jeho švagrovou je dost pitomá, ne překvapivá, jak se asi tvůrci snažili), problém je v režii, protože pan Rose je neschopný režisér. ()
Galerie (10)
Photo © Icon Entertainment International
Zajímavosti (7)
- Kromě Vídně se natáčelo také v Praze a Kroměříži. (Adrai)
- Stephen Rea odmítl nabízenou roli Beethovena. (Adrai)
Reklama