• Marthos
    ****

    Stylový a vskutku originální krimifilm, kterému by možná slušel mnohem víc elegantní Exner, než odměřený Lukavský, ale budiž. Eva Sadková vsadila na tváře populárních herců a přestože příběh je zbytečně překombinovaný, nijak to nevadí. Televize jako fascinující médium, kde vražda znamená senzaci. Filmaři jako spolek ambiciózních dravců, kde nikdo nezná bratra. Doba, kdy se odvážně a směle rylo do socialismu s (ne)lidskou tváří. A samozřejmě Hrušínský, Macháček, Munzar, Olmer, Holý, Kačírková a neodolatelný Tříska jako zbrklý začínající kriminalista. U mě dobrý.(23.2.2018)

  • Schlierkamp
    ****

    Velmi kvalitní československé krimi s množstvím známých herců, které se odehrává v zajímavém prostředí - televizním studiu. Duo kriminalistů (nepřístupný tvrdý Lukavský a mladý snaživý Tříska) řeší smrt slavného herce, jež se odehrála v přímém televizním vysílání. Příběh je velmi dobře postavený, do poslední chvíle člověk netuší, kdo je vrah. Z herců bych dále vyzdvihl tradičně R. Hrušínského, J. Holého a především M. Macháčka. Vzhledem k poněkud kostrbatému a možná příliš složitému vysvětlování vražedné metody, jsem neudělil absolutní hodnocení, avšak to nic nemění na tom, že se jedná o vynikající krimi.(19.3.2012)

  • Willy Kufalt
    ****

    (2x) Jednou z předností je výborný scénář Václava Nývlta originálního kriminálního příběhu a zajímavé prostředí počátků televize, kdy se vysílalo živě a kde do hry vstupují spousta lidí zajímavých profesí kolem umění i techniky. Snímek nabízí zdařilé herecké výkony, mezi nimiž vyčnívá zejména Radovan Lukavský jako detektiv, Miroslav Macháček jako experimentující autor detektivní hry a Luděk Munzar jako opilý svědek-umělec. Úvod a závěr rámcuje skvělá hudební skladba, bigbít v podání skupiny Mefisto zpívaný Pavlinou Filipovskou... Leč jako celek to dokonale není, působí to v celovečerním formátu roztahaně, spomaleně a hluchých míst se najde dost. Uměl bych si 5 miliónů svědků představit třeba jako špičkovou televizní inscenaci, které Eva Sadková bezpochyby uměla, jen stopáž by musela být o něco kratší a nesměl by tam být Vít Olmer a mladý Tříska v roli kriminalisty (nic proti němu...). 70%(25.10.2017)

  • fragre
    ****

    Jan Tříska jako trochu hejskovitý kriminalistický elév, Radovan Lukavský jako jeho mentor s kamenným obličejem a kousavými poznámkami a řada velice dobrých herců i v maličkých roličkách. Obvzláště kouzelný je Luděk Munzar jako přiopilý (či přiopilost předstírající) a z kriminalistů i oficiózních hesel si utahující novopečený tatínek (a potměšilý intelektuál). Velmi pěkná česká (tj. založená spíše na psychologii, dialozích a atmosféře) detektivka, na které je vidět postupné tání režimu v polovině šedesátých let. Pod titulky je už dokonce bigbeatová písnička hraná tehdy slavnou skupino Mefisto a zpívaná Pavlínou Filipovskou. Tři a půl hvězdičky. Při novém shlédnutí musím trochu přidat.(29.8.2010)

  • farmnf
    **

    Nesmírně miluji tento žánr. Detektivka z komunistického prostředí. Famózní Radovan, energií nabitý Tříska a úplně božský Macháček. Sadková ale režii nezvládla, je to upocené, málo srozumitelné a někdy i nudné. Hvězdy našeho filmu jako Velen, Korbelář a Ruda se snaží to zachránit. Udělali co mohli. Škoda takového dobrého krimi, které uchopí do rukou blbka.(20.4.2013)