Nastala chyba při přehrávání videa.
  • MarekT
    *****

    Psal jsem-li někdy, že v českých podmínkách nelze natočit dobrý muzikál, tak jsem se pletl a svá slova beru zpět. Pro mě rozhodně nejlepší český... pardon, trocha patriotismu s dovolením neuškodí - moravský muzikál. Příjemná podívaná, tak trochu padnoucí do letní atmosféry, která výborně převedla divadelní látku na plátno - vlastně ono se nejedná ani o film, jako spíš o záznam představení pod širým nebem. Jinak by to ale udělat nešlo - co vím z otcova vyprávění, který narozdíl ode mě má v paměti i zážitek ze samotného divadla, důležitý byl kontakt s divákem, protože určité prvky se údajně obměňovaly. Což hovoří ve prospěch scény - reprízy by byly i nadále něčím novým, zatímco u filmu při opakované projekci vidím totéž. Jestli jsem někdy kritizoval české muzikály, bylo to proto, že ve mě plane přesvědčení, že většina herců neumí zpívat. Miroslav Donutil ale k vynikajícímu hereckému výkonu přidává i hudební, v opačném gardu se dá vyjádřit o jeho partnerce Ivě Bittové, která coby zpěvačka přidala i skvělé civilní hraní. Tím bych se dostal k výkonům obecně - ač bych si určité tváře nedokázal spojit se jménem (přece jen, ač Brňák, tuto generaci vzhledem ke svému věku nepamatuji), budu na všechny zúčastněné (tady by si zasluhoval vypíchnout především pan Bolek Polívka) vzpomínat v dobrém, protože se už nějakou dobu nestalo, aby každá replika z filmu zněla tak přirozeně a ne suše oddeklamovaná jako v dnešní době (tady bych zahrnul i zahraničí). Skvělý film, díky kterému si budu ještě více vážit naší specifické brněnské kultury, která disponovala (minulý čas proto, že nevidím v dohledné době podobné persony jako Donutil s Polívkou) ohromnými osobnostmi. Rád se i přes zmíněné nevýhody oproti divadlu podívám na hochy od Provázku znovu.(29.7.2009)

  • Filomena.I.
    ****

    „Kráká starý havran, krákat nepřestane. Dokud v Koločavě živý chlap zůstane…“ Balada pro banditu Miroslava Donutila a jeho blonďatou Eržiku Ivu Bitovou s divadlem Na provázku. Zapějte spolu s nimi havraní hit, který se nesmazatelně vryl do našeho sluchu. O zbojníkovi, kterýž bohatým bral a chudým dával. Perla vyloupnuvší se neuvěřitelně v normalisačních létech sedmdesátých v režii Václava Síse. V tom čase jako osvěžující vánek z hor přišedší. S patolízalským Bolkem Polívkou (ten obraz mnoucích si rukou dodnes zůstal v hlavě), jenž svým umem již zde dokázal býti hoden stát na vrchních bidlech hereckých - pokud zrovinka nevezme jakous komedii stupidní. Kurvahošigutentag. Užijte si krásný den s havrany na plotu a písní zbojnickou na rtech... Bylo tu není tu * havrani na plotu * Bylo víno v sudě * teď tam voda bude * není není tu... (Píseň s celým filmem v Deníčku.)(9.6.2014)

  • Snorlax
    ****

    Jelikož je Donutil mnohem lepší zpěvák než herec a při zpěvu dokonce ani příliš nevadí jeho pochroumaná výslovnost, bavil mě. Naštěstí již je za námi to děsivé období (doufejme), kdy se člověk bál otevřít krabičku sardinek se strachem, že i tam bude Donutil. Přesto, že se mi Donutil v době předonutilování totálně zhnusil, tenhle muzikál se mi stále líbí.(14.3.2015)

  • lubospoti
    ***

    Z filmového zpracování muzikálu jsem byl trochu rozčarovaný. Přece jen Miroslav Donutil o něm navyprávěl ve svých pořadech tolik, že jsem se až nezdravě těšil. Jaké bylo moje zklamání, když jsem film viděl, asi nejde ani popsat. Byl jsem hodně v rozpacích. Myslím, že největší odezvu bude mít tehle film u lidí, kteří osobně zažili zlaté časy divadla Husa na provázku.(8.5.2013)

  • sportovec
    *****

    Mimořádně zdařilá filmová adaptace jednoho z nejlepších divadelních představení malých forem sedmesátých let v jednom celku zachovává celou tehdejší subkulturu mladé generace v jejím výrazném - stále celočesky poněkud nezaslouženě podceňovaném - brněnském provedení. Moravská paralela pražského centra, která se dále vyvíjela až ke KOLOČAVĚ Ulrychových, dalších výrazných osobností jeho brněnské alternativy, je doplněna dnes zapomenutou veličinou českého sborového zpěvu - Vysokoškolským uměleckým souborem - a trampský akcent je zvýrazněn Zelenáči, jednou z tehdejších předních trampských skupin. Prolnutí rusínské předlohy s výraznou lokalitou západního pohraničí a jejím neobyčejným geniem loci dále dotváří tuto nevšední kulisu avantgardního divadla. Z této základny - kombinace malé divadelní formy a trampského potlachu ve stylu PORTY - vyrůstá i hraný film. Sísovou předností bylo jak zvládnutí hudební složky (nevšední bratr až příliš angažovaného pěvce normalizace Miloš Štědroň), tak osobitých textů, jež je možno oprávněně považovat za Uhdův umělecký vrchol, tak její - rovněž mimořádně nevšední - propojení do celistvého uměleckého tvaru, který zachoval pro budoucí časy lidské i umělecké počátky tří výrazných představitelů vznikající generace - Polívky, Bittové a Donutila. Někdejší bratislavskobrněnská paralela pragocentrismu v nejhlubší normalizaci (doba vystupňování brutálně vedených kampaní proti disentu a až neuvěřitelného prznění charakterů ve velkém) byla silným a očišťujícím světlem v temnotách. Světlem, které k nám právem září i dnes.(28.8.2007)

  • - Natáčení probíhalo na zřícenině hradu Andělská hora blízko Karlových Varů. (partyzanka)

  • - Návrat po 16 letech k filmu pro Pavla Nového. (M.B)

  • - Adaptace hry o loupežníku Nikolu Šuhajovi v provedení souboru brněnského Divadla na provázku získala Cenu Československého filmu v r. 1978. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace