Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Fr
    ****

    ,,....NEZAHRNUJÍ S HŘÍŠNÝMI DUŠE MÉ A ČLOVĚKEM VRAŽEDNÝM ŽIVOTA MÉHO“....... /// Filmová rapsodie o lásce a ukrutnosti... Markéta je násilím odvedena z domu (,,Nemorduj! Vykoupím se!“ ... ,,Čím?“...), znásilněna (páč Bůh tak učinil, aby ON ji miloval) a plna lásky si nakonec vezme mrtvolu. (To jen takový shrnutí do čtenářáku milé děti...). Drsný časy, samej ,,jebák a skurvysyn“ a na všechno dohlíží spravedlivý a vševědoucí Bůh. Opravdu syrovej pohled na vlky mezi lidmi. Kdybych nečekal ,,ARTfilm“, tak bych tupě napsal, že je to jako na vojně: ,,proč to dělat jednoduše, když to jde složitě!“ Ale nejsem tupé zvíře a proto vím, že TADY to má smysl. Smysl, ve kterým vynikne herectví, fantastická poetická představivost (Vláčilova) a kamera. Sice nejsem přesvědčenej, jestli se na to ještě někdy podívám, ale lepší českej film pro ,,Filmovej klub“ asi nenajdete. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Přemejšlím, jak by asi vypadala filmařina Darrena Aronofskyho v 60tých letech minulýho století v totalitní ČR. 2.) Skoro tři hodiny modliteb a žalmů. Přesně tohle hledám! 3.) Chci pochopit důvody, který vedli tvůrce k obsazení hlavních rolí v pohádce Princ Bajaja. (Tak to by mě ve snu nenapadlo....) /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ *(7.12.2011)

  • Ilicka
    ****

    První setkání s Vláčilem a novou vlnou v kině plném ukecaných adolescentů. A já byla velmi příjemně překvapená, ačkoli 162 minut je pro mě vražedná délka, navíc při absenci nosného děje. Pořád je však na co koukat. *** Naprosté vítězství formy nad obsahem, vynikající a zajímavá kamera, hudba a výprava. Herci jsou výrazní, ať už Josef Kemr či mladičká Magda Vašáryová... *** Celkový dojem kazí snad jen hodně podivné postsynchrony...(5.5.2008)

  • sportovec
    *****

    Klasické veledílo československé kinematografie blahých let šedesátých .... Vančura, z nebe žehnající citlivým rukám svých dovršitelů. Filmová řeč, která dále rozvíjí nenapodobitelný, požitkářský a přitom hladivý jazyk zbraslavského lékaře. Lidská plnost všech postav, pravděpodobných předků tohoto plebejce se šlechtickým rodokmenem (vladycký rod Vančurů z Řehnic). V těchto glosách lze donekonečna pokračovat, aniž by touto cestou bylo možné vyčerpat bohatství obsahu i formy přístupů obsažených v díle skvělého českého režiséra a jeho týmu. Z hereckých kreací v mé tehdejší stále polodětské paměti zůstává dívčí krása mladičké, talentem fascinující Magdy Vášáryové a neobyčejný Menšíkův potulný mnich. Vrcholné dílo, vrcholný zážitek, klasická hodnota. Co dodat?(25.8.2007)

  • sharky
    *

    strašlivá nuda, plná naprosto nesmyslných a nerozumitelných scén. Všude se mluví o tom, že jim vládne král, což odkazuje ke 13. století, ale přesto ten středověk vypadá, jak na začátku doby kamené, lidé tam bydlí ve zřícenínách a na krk si vážou kosti. Strašně moc záběrů je točených skrz trávu nebo křoví či z nějakého prapodivného uhlu, že se to skoro nedá sledovat. Postsycnchrony postav v pozadí (někdy i v popředí) naprosto nesedí na pusy, které klapou úplně mimo. Pro někoho je to možná umění, na mě to působí jak nepovedené nekoukatelné dílko jak od pseudointelektuálního studentíka filmové vědy. BTW pane Vláčile, viděl jste někdy vlka? Německý ovčák je mu asi tak podobný jako pudl nebo jezevčík. Našlo by se 100 jiných psích plemen, která by vypadala věrohodněji.(27.10.2011)

  • Pohrobek
    *****

    Nepřekonatelné dílo československé kinematografie. Naprosto čistý, přirozený, a přitom až chorobně mystický život středověkého člověka je tu podán v absurní dokonalosti. Pudy, city, víra se tu v zuřivém víru přetahují o vládu nad světem i člověkem. To, co nakonec vítězí, je čisté ztělesnění životní energie, paměti dějin anebo snad samotného Boha.(20.9.2004)

  • - Aleš Dospiva, který je jedním z tvůrců filmu, jež měl na starosti návrhy a dohled nad výrobou kostýmů, rytířských brnění a zbraní, v jednom z rozhovorů v 2009 uvedl: „Když herci protestovali, že je to těžké a že se nemůžou hýbat nebo že ten meč nemůžou zvednout, bylo důležité jim vysvětlit, že stejně těžké to bylo i pro lidi tenkrát. Že všechny ty americké filmy, kde ti chlapi švihají těmi meči, jsou vlastně blbosti. Že tehdy ten chlap jednou ztěžka máchl mečem a za minutu zase... A že takhle pomalu chodil... Že to všechno jim pomáhá, aby byli věrohodní. (freelex)

  • - V záběru na mokřady lze vidět v horní polovině obrazu část břehu s autobusem filmového štábu. (Flexaret)

  • - Před přípravami na natáčení zvažoval František Vláčil mezi dvěma látkami. Jednou z nich byla "Eskorta", kterou pro Vláčila napsal spisovatel Pavel Kohout, a druhou právě "Markéta Lazarová". Ke zfilmováni motivu "Eskorta" nikdy nedošlo. (Panfilmex)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace