Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kriminalisté vyslýchají studenta, který se doznal k zabití spolužačky. Rozkrývají vztahový vzorec, motivaci i okolnosti, které k usmrcení Daniely (K. Trnková) vedly. Objevují se rozpory, které detektivy dovedou k přesvědčení, že do vraždy musel být zapleten ještě někdo jiný. Sama děkanka Klusová (J. Čvančarová) se dostává do obtížné situace, dožene ji Klářino (S. Haváčová) tajemství. Její střet s proděkanem Mrkvičkou (P. Vančura) vede až k fyzické inzultaci. To má samozřejmě své následky. Děkanka pochopí, že by mohla být velmi snadno kompromitována a že by tak mohla přijít i o svoji funkci. Rozhodne se jednat. I detektiv Ondřej Zach (T. Bambušek) musí definitivně opustit svou zarputile drženou vyšetřovací verzi a dát za pravdu podceňované kolegyni. Nakonec je to tedy Lída Stehlíková (M. Issová), kdo brilantní úvahou dovede univerzitní případ až do jeho naprosto nečekaného a velmi hořkého konce. (Česká televize)

(více)

Recenze (36)

Enšpígl odpad!

všechny recenze uživatele

Ty vole, co to bylo ? Bláznivá střela má pokračování ? cituji film "ňu ňu, ňu" to prosím při rozhovoru s děkankou Čvančarovou, pak honička v její pracovně, kdy Čvančrová zaleze za skřín a holka jí tam přimáčkne, protože je tlustá tak se nemůže dostat ven a tak tu almaru shodí na tu holku a pak to pokračuje, jako kdyby jsme viděli nákup zmrzliny, no já jsemn v šoku z toho. Kdo za tohle odpovídá, že to ČT financuje i když ČT už má snad jen na premie pro pana ředitel. Neskutečný. Ještě že ČT to u mě žehlí Případy 1.oddelění, protože jinakl by tady můj komentář byl daleko ostřejší. ()

honajz odpad!

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Kdysi se jeden díl Comebacku věnoval intelektuálně zmoudřelým Lexovi a Ozzákovi, pardon Františkovi, kteří provozovali ten intelektuální humor. Tehdy to tvůrci mysleli jako parodii, ale dnes jsem to viděl v celé kráse vážně míněné. Intelektuálním rádoby ha ha humorem podaná závažná společenská témata moderní doby, v nichž heterosexuální svazky nefungují, jen lesbické jsou ty správné a oddané, a kde největším padouchem je ten fuj fuj zlý xenofob a rasista, protože jen ti se dopouštějí zlých činů... U některých scén jsem vůbec netušil, jestli se tomu intelektuálnímu humoru smáli i herci: scéně naprosto zpackaného výslechu se strašně emotivním projevem vyšetřovatelky o stalkerech a zkušenosti ze své školy, rvačce studentky s děkankou a studentčinu následnému chování, tomu svlečení kalhot a ňu, ňu, ňu, ňu, hlášce směrem k policajtce a dceři: "Je to máma tvého dítěte", a nebo tomu pokusu natočit scénu s podezřelým zcela naopak. Jenže Hřebejk není Hitchock a jestli se chtěl pokusit o podobný majstrštyk jako Alfred, který místo v noci v zapadlé uličce vyvolával strach v poledne na opuštěném poli, tak se mu to sakra nepovedlo. Myslím samozřejmě tu scénu, kdy policajti nechají zvenku ve dveřích do pokoje podezřelého studenta klíče, hrabou se mu bez dovolení v notebooku, a když student přijde s horkou polívkou v ruce a vidí ve svém pokoji poldy, tak jim tu polévku nechrstne do xichtu a nezamkne je tím zvenčí, ale na požádání kastrůlek odloží a nechá se dobrovolně sbalit. Asi chtěl Hřebejk natočit něco oproti klišé věčně utíkajících podezřelých, jak to bývá třeba v seriálu Specialisté, ale přepískl to zase na druhou stranu do takového extrému, až je to prostě jen... blbé. No a jinak vše skončilo jako pohádka o Popelce: blbá Slovena dostane EU zakázku století, děkankou bude nepoticky smýšlející autorka prý-ne-porno-literatury, která zachrání bráchu, spisovatele detektivek, a profesora, který to s tou mladičkou studentkou myslí fakt vážně, a ona s ním, inu a namyšlený manžel dostane také, co si zaslouží. Jen se divím, že patolízal skutečně nebyl vyhozen z okna, takhle se bojím seriálu Pomsta proděkana. ()

Reklama

Chudobka 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nemůžu si pomoct, já jsem se na poslední díl minisérie těšila. To, co se tam rozpoutalo, bylo fakt bláznivé, ale proč ne? Bavila jsem se? Bavila! Od začátku mi bylo jasné, že to nebude klasická detektivka. Rozčilovala mě Čvančarová - ale to je v pořádku, tak to mělo být. Kdo srovnává se seriálem Případy 1. oddělení, srovnává jabka s hruškama. Nesrovnatelné. Hned první díl odstartoval diskusi - a to je dobře. Do Hřebejka bohužel šil kde kdo. (Kamil Fila na něm nenechal nit suchou.) Herecké výkony byly výborné. Pro mě to rozhodně nebyl žádný odpad. ()

jahol 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

K seriálu mě přitáhly progresivistické výkřiky zoufalců vytýkající Hřebejkovi, že fandí těm zlým potměšilým profesorům zneužívajícím mladá poupátka. Jenže já studoval na VŠ také (na přelomu let sedmdesátých a osmdesátých) a holky tam s profesory normálně spaly a nebylo to o tom, že by musely urvat zkoušku, prostě jim ti chlapi opravdu imponovali. Takže ano, začal jsem se dívat a miniseriál mi vcelku sedl, první dva díly nejvíc, pak to trochu ztratilo glanc... a poslední díl to zabil. Ta scéna se skříní je skutečně v řadě ohledů jedinečná, mimo jiné je opravdu neuvěřitelně blbě natočená (co se to s Tebou, Jene Hřebejku, stalo??). A tak se nakonec cítím, jako by od těch výše zmíněných zoufalců dostal s panem Hřebejkem napráskáno taky a oprávněně.. protože oni tak nějak to závěrečné fiasko dokázali vytušit. Škoda, škoda, třikrát škoda.... zase budou o něco více přesvědčení o své absolutní hloupé pravdě. ()

Fifer 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Seriál má určitě své dílčí chyby, ale některá hodnocení mi přijdou zaujatá a příliš přísná. Už. Enšpígl, co dává, odpad, říká, že ČT si to u něj vyžehlila Případy 1. oddělení. Ale to je právě to, případy jsou bezpečné. Rekonstrukce starých případů. Případy nikdy nevyvolají takovou diskuzi, jakou vyvolal tento seriál. Takže já chci po ČT pravý opak. Nechci, aby točili neinvenční nudu. Půjčím si slovník Radia Wave, jehož fanoušci tu často hodnotí seriál odpadem: děláme vlny. Seriál dělá vlny a je to dobře. 2 věci, které se mi líbily: 1. odlišné divácké bubliny. Zatímco například bublina kolem webu Alarm hodnotí odpadem, fanoušci scenáristy Sýkory a někteří fanoušci Hřebejka jej hodnotí velmi pozitivně. Jedni tvrdí, že tvůrci neumí napsat ženskou postavu, druzí Sýkoru chválí, jak dobře ji umí napsat. A ze svého pohledu mají pravdu obě bubliny. Právě proto, že hodnocení je vždy subjektivní. 2. Dále se mi líbil rozhovor Sýkory pro Český rozhlas Olomouc. Autor zde uvádí, že postavy (co mají vztahy se studentkami) jsou sympatické záměrně. Protože to je silnější. Když něco špatného dělá někdo, kdo je nám sympatický, je ten rozpor v nás silnější, než když to bude dělat zřejmý záporák. Tohle, zdá se, spousta filmových kritiků nepochopila. A právě to seriálu vyčítají: že ty postavy jsou sympatické. Přitom je to záměr, který zůstal nepochopen.  No a v neposlední řadě jsem rád, že ten seriál vyvolal takovou debatu: V Olomouci, na FAMU, i v tisku. Bylo to pěkné haló. A to mě na tom bavilo. Seriál má ale také spoustu chyb, které už uvedli jiní, takže je zde nebudu opakovat. ()

Galerie (14)

Reklama

Reklama