Režisér ceněného thrilleru Narkotika Joe Carnahan přivedl na svět další originální podívanou, vzdáleně připomínající filmy jako Sbal prachy a vypadni nebo Podfu(c)k. Ve svižné akční komedii plné vypointovaných dialogů a postav, z nichž se jen málokterá dožije závěrečných titulků, vyhrává ten, komu se podaří "sejmout eso". Tím esem je populární lasvegaský varietní umělec Buddy Israel (Jeremy Piven), kterému k jeho skvělé kariéře výrazně dopomohla mafie, za což jí teď hodlá poděkovat tím, že bude u soudu svědčit proti jejím špičkám. Za záchrannou brzdu se rozhodne zatáhnout mafiánský boss Primo Sparazza, který nabídne miliónovou odměnu tomu, kdo Buddyho sprovodí ze světa. Všichni proslulí nájemní vrazi se v tu chvíli vydávají po jeho stopě, aby si vylepšili rozpočet. Na Buddyho život by si v tu chvíli vsadili asi jen dva agenti FBI (Ryan Reynolds a Ray Liotta), kteří ho navzdory přesile nájemných odstřelovačů, agresivních magorů a rafinovaných zločinců v rukavičkách hodlají živého a zdravého dopravit do rukou spravedlnosti. Nebudou to mít jednoduché, protože na straně zla stojí mimo jiné rapper Common, slavná zpěvačka Alicia Keys (oba ve svých prvních filmových rolích) nebo Ben Affleck. Hvězdnou sestavu doplňuje ještě Andy Garcia v roli nadřízeného obou agentů. Všichni se stanou aktéry mimořádně krvavého dýchánku, v němž se brutalita spravedlivě střídá s humorem a několika opravdu nečekanými překvapeními.
"Když jsem psal scénář, už jsem věděl, komu ho budu chtít nabídnout. Protože jsem ty skvělé herce nechtěl připravit o tři hodiny jejich života, které by strávili jeho přečtením a hozením do koše, snažil jsem se, aby byl dotažený do posledního detailu," vypráví Carnahan. Záměr mu vyšel, protože nejenže všichni jeho nabídku přijali, ale navíc hráli za spíše symbolické honoráře, aby se maximum z pětadvacetimiliónového rozpočtu mohlo investovat do filmu samotného. Carnahanovým krédem je ignorování zlatých středních cest a věčný pohyb na hraně. "Buď z ní spadnu nebo po ní dojdu až nakonec a diváci si Sejmi eso užijí se stejným nadšením, s jakým jsem ho já natáčel," uzavírá režisér.(oficiální text distributora)
castor
Děj je relativně zamotaný, i když rozhodně vás do kolen nepoloží!! Jakmile se ale začne mluvit, vše se nepěkně zbrzdí, jednoduché dialogy rozhodně neoplývají úderností jakou překvapuje Quentin Tarantino, kterému by se tvůrci rádi přiblížili. Ale marně. Vše se točí okolo jednoho potulného baviče a varietního kouzelníka z Las Vegas, který si tak dlouho zahrával s ohněm, až se dostal na první místo v bločku několika nájemných vrahounů (jasně, jede v tom především balík peněz), a tím pádem i do podvědomí ostřílených federálních agentů. Hlavní devízou jsou tak zběsilé akční sekvence, které ale místy kazí celkový dojem díky své přeplácanosti, stejně jako celé spektrum prapodivných postaviček, které nestrhávají nějak zásadně divákův zájem (do závěrečných titulků jsem kupodivu netušil, že jedním ze zabijáků je i Alicia Keys). Tím pádem mi toho nezbylo příliš, jen přeplácaný mix, zbytečně efektně sestříhaný, celé to vede jaksi odnikud nikam. Solidní akce (efektní barevné filtry mi už kapánek lezou krkem – navíc nikdo je neumí jako Bay nebo Mann), následovaná zbytečně dlouhými slovními intermezzy, tak místy i kvůli vedlejším dějovým liniím zbytečně vyšumí. Jedna z nich, kdy se jeden z vrahounů potácí bez prstů za svou pomstou skrze šílenou rodinku úchylné babičky a jejího ještě úchylnějšího vnoučka, je jako z jiného filmu. I když má něco do sebe. A po výživném krvavém finále (v hotelu, ve výtahu i před výtahem, prostě všude), kde se všichni setkávají a do kterých navíc začne naslepo střílet rozzuřená lesbička, přichází konverzační dojezd, který už zbytečně otravuje a zpřehazuje předešlé události. A jak už to tak bývá, uměle natahuje "nenatáhnutelné". Podobně laděné snímky mi toho nikdy příliš neříkaly, u nesourodého Smokin' Aces vím, že si UŽ zítra takřka na nic nevzpomenu!!(11.8.2007)
kOCOUR
Carnahan je skvělý řemeslník. Úhly kamery, hra světla a stínu a celková klipovitá anarchie sedí k rozervanému stylu hudebního podkresu i filmových hrdinů. S odstupem skvěle nastíněná a rozehraná zápletka překvapivě dobře rozčeřuje počáteční zmatky z přemíry jmen, ono velké haló z traileru však zůstává jen Carnahanovým zbožným přáním. Velkolepé otáčení kolem ničeho je otravné, i když koukatelné, neustálé oddalování hlavního akčního inferna, které je akčním infernem jen v náznacích a prakticky neuspokojuje, alespoň drží tempo; Ale i ten dobrý dojem z něj následně zemře pod tíhou tupé vysvětlovačky absolutně nepodstatné paralelní linie, která filmu nedodává potřebnou příchuť alespoň letmého obsahu nad rámec jedné věty (banda lidí po sobě střílí a dělá to bum), nýbrž ruší Carnahana v jeho precizní snaze dát všem divákům audiovizuálně do držky a vyčerpané a uspokojené je vyplivnout z kina. Pryč s takovými ambicemi, chci jen pořádný nářez! (Affleckova ležérně nastylizovaná postava je mimochodem boží - i před tím než skončí tak, jak skončí). 50%(20.2.2007)
CheGuevara
Smokin Aces je jako neopracovaný diamant. Tento narychlo vytěžený, neopracovaný a ještě hodně špinavý klenot působí celkovým dojmem hodně nedokvašeně. Ono to ve mě vyvolávalo pocit, že to Carnahan natočil dle stylu svého filmu - rychle a bez rozmyslu. Celé je to takové nevymazlené, nedotáhnuté a nedomyšlené. Jako by ani sám režisér nevěděl, co chtěl vůbec natočit. Film, který má bavit, by se přeci jenom neměl na samotném závěru brát tolik vážně. Chutnému mixu thrilleru a bezduché akční zábavy tentokrát Carnahan nedostál, příště by měl svůj koktejl nechat déle uležet.(1.4.2007)
EvilPhoEniX
Hodně dobrý Akční Film, který má skvělý příběh o 5 nájemných vrazích, kteří mají stejný Cil.. Nakonec se všichni sejdou v jednom Hotelu a o cíl se Poperou! Byl to neuvěřitelnéj skvěle sestříhanéj Masakr, který by měl obsahovat snad každý Akční FILM! Reynolds se na roli Policajta kupodivu hodil skvěle!(27.1.2013)
novoten
Když se někdo snaží být maximálně nad věcí, nápaditý a originální, tak to nemusí vždycky vyjít. Až jednou nějaký schopnější scénárista napíše Carnahanovi dobrý, akcí nabitý scénář s životnými postavami, bude velká šance, že vznikne parádní akčňák (zdravíme A-Team). Dokud si ale pan režisér bude psát samoúčelně propletené příběhy s nechutně velkým množstvím postav, bude divák dostávat "jen" božskou akci bez smysluplnějšího příběhu. Ve scénáři je totiž několik velkých logických děr, které, i přesto, že jsem u akčního krimi většinou tolerantní, velmi hlasitě křičí. Tou hlavní je jednoznačně skutečnost, že ačkoli má Buddy kolem sebe zdánlivě spolehlivou ochranku, až příliš často zůstává sám a zranitelný. Vadila mi i ona naschvál přehnaná výdrž prostřílených hrdinů, kteří i se zásobníkem v těle pořád dýchají. I přes bezpočet charakterů je ve filmu jediný, se kterým se dá lépe ztotožnit - drsný a odhodlaný agent v podání fantastického a charizmatem nabitého Ryana Reynoldse. Zbytek jsou bezcitní byrokrati, drsné černošky nebo třeba úchylní neonacisti. Reynolds má na svědomí nejlepší neakční moment filmu - stylový a drsňácký závěr, díky kterému zůstává po Esu daleko lepší chuť než by si zasloužil.(27.4.2007)