Režie:
F. A. BrabecScénář:
Markéta ZinnerováKamera:
F. A. BrabecHudba:
Jan JirásekHrají:
Barbora Seidlová, Martin Stropnický, Jan Potměšil, Jiří Bartoška, Anna Polívková, David Kraus, Jan Kačer, Marta Vančurová, Vlastimil Harapes (více)Obsahy(1)
Napínavý příběh o pátrání po vrazích mladé studentky. Skupina mladíků z prostředí takzvané zlaté mládeže se bavila tím, že se zmocňovala dívek, aby je přiměla ke skupinovému sexu. Jednoho dne unesli z vysokoškolského klubu studentku 1. ročníku a znásilnili ji. Na rozdíl od jiných obětí ale tentokrát studentka nechtěla o svém ponížení mlčet, a proto musela být umlčena. O tom, kteří z únosců se stanou vrahy, rozhodne v její přítomnosti los. Nad ránem dívku odvezou k řece a utopí… Snímek režiséra a kameramana F. A. Brabce podle scénáře M. Zinnerové je vzdáleně inspirovaný skutečným zločinem. Uměleckými postupy obnažuje obludnou podobu egoismu, cynismus a bezcitnost při zacházení s lidskou bytostí, a usiluje o renesanci svědomí, soucitu a lidskosti. Film je doslova nabit hereckými hvězdami. Zaujme excelentní výkon J. Bartošky či M. Stropnického jako hlavního vyšetřujícího nebo obsazení hereckých rodin do rolí filmových rodičů a dětí (B. Polívka a A. Polívková, A. a D. Švehlíkovi). (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (279)
Ta Bára Seidlová tam skoro nehrála! Taky bych to neviděl na takovej průser...OVŠEM: kamera je zajímavá, ale až moc neklidná, hudba též, ale docela jednotvárná a navíc si myslím, že Markétě Zinnerové se špatně píše "pro dospělé." Jako detektivka to v podstatě nezaujme a současnost je jen plakátově načrtnutá. Nejhorší výkon předvedli IMHO Kraus a Štefánková (ta to ale vynahradila tělem), nejlepší jasně Anna Polívková. A Harapes & Vančurová jako rodiče - docela zajímavé cameo :-) Celkově vzato další film z řady (i když jsem se taky zasmál, někdy chtěně - bodyguard luxuje, někdy nechtěně - ožralu zatýká commando.) ()
Film je zajímavě natočený, taneční vložky se mi celkem líbily, kromě toho sloužily jako jistý čas pro diváka zamyslet se nad novými objevy v případu. Musím také pochválit, že jsem neobjevila žádnou nelogičnost. I hudba je moc dobrá. Co je ale naprostou katastrofou je počet postav. Chudák divák se v nich občas docela ztrácí (tím nemyslím ty hlavní, ale takové ty vedlejší, např. Magda, někteří rodiče). Také musím souhlasit s Tomem Hardym, casting byl u dvojice mladých detektivů opravdu nešťastný. A co ta scéna zatýkání Štefana, Rendy působí jako by držela pistoli poprvé v ruce (její představitelka ji asi opravdu poprvé držela) - to u detektivů přece nejde. Sice mám dost superhrdinů, kteří si se vším poradí, ale jestli to takhle u policie opravdu chodí, tak potěš Pánbů. ()
Jde o obyčejnou českou kriminálku. Nic víc a nic míň. Možná by neškodilo více rozebrat jednotlivé charaktery, protože jejich motivy a to, jak se se svým činem později vyrovnávají, ve filmu vůbec není. Za to ukázky z Bolera, které doprovází neuvěřitelně kýčovitý hudební doprovod, dostaly prostoru až až. Jinak Kraus je příšerný, ale třikrát hurá za to, že ve filmu hrají méně okoukaní herci, než na jaké jsme v poslední době už zvyklí. Sice hrajou neslaně nemastně, ale už je to vážně nuda pořád koukat na jedny a ty samé. A Jiří Bartoška dostal v tomhle snímku cenu za jeho celoživotní snahu zlepšit českou kinematografii. Tu erotickou scénu s Janou Štefánkovou si snad do scénáře dopsal sám, ne? ;o)) [leden 2006] ()
Napoprvé jsem Bolero ani nedokoukala, napodruhé už mi tak katastrofické nepřišlo. Pořád je tu ale hodně cítit, že ani pan režisér, ani paní scénáristka silně nezvládají obsah. Pěkné kamerové záběry a zajímavá předloha jsou fajn, ale když polovinu rolí hrají naprosté herecké antitalenty a příběh se posouvá kupředu bez jakékoliv gradace, ani sebelepší kameraman to nezachrání. Za sebe musím říct, že jsem to dokoukala jen kvůli Jiřímu Bartoškovi, nicméně ani jemu scénář nenabídl žádnou zajímavější scénu, kde by se mohl projevit. Tedy pokud do toho nepočítáte tu jednu, tolikrát už zmiňovanou a podle mě lehce přeceněnou, erotickou scénu v začátku filmu. ()
Absolutní katastrofa. Tak otřesnou záležitost už jsem dlouho neviděl. Absurdní dialogy ("Tak nevím, co je horší, jestli být matka oběti nebo vraha" při otírání prachu z nábytku), stupidní scénář (scénky jako "Tak kde je to číslo domu, kam jedeme? Jéé sudá čísla domů jsou naproti!"), postavy bez charakterizace (kdo je hlavní postava?), tempo filmu nulové. Hlavně že kameraman rádoby-režisér Brabec věnoval velkou péči rekonstrukci znásilnění, nad takovou prioritou bych se docela zamyslel. Hvězdné obsazení se sexy Polívkovou v čele nic nezachraňuje. ()
Galerie (15)
Zajímavosti (9)
- Film je inspirován skutečnou událostí, ke které došlo na Slovensku v roce 1976. (M.B)
- Vlastimil Harapes (Čihan) a Marta Vančurová (Čihanová) si manžele zahráli i ve filmu Den pro mou lásku (1976). Navíc jim v obou filmech zemře dcera. (funhouse)
- Na natáčanie prišli dokonca aj skutoční podozriví z vraždy. (Amityville)
Reklama