Reklama

Reklama

Cha Tae-Sik (Won Bin), známy ve svém sousedství pouze jako "ajusshi" (pán), má ve svém bytě zastavárnu, okolí ho nezajímá a žije si poklidný život. Často potkává So-Mi, malou dcerku své sousedky. Jednoho dne se Cha Tae-Sik setká neplánovaně s gangstery a pašeráky drog, je donucen pro ně vykonat jednu drobnou prácičku, aby zachránil unesenou So-Mi, jejíž matka už předtím záhadně a náhle zmizela. (Vavča)

(více)

Videa (5)

Trailer 2

Recenze (315)

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Skvělej korejskej akční nářez, kterej se na rozdíl od drtivé většiny korejských gangsterek netváří jako naivní akční polokomedie ... Nýbrž člověk se u něj opravdu nezasměje, napětí nevrcholí, ale trvá od začátku do finále na velmi vysoké hodnotě. Hlavní týpek má pomstu v paži a nikdo na něj nemá vůbec šanci ... Majitel ušmudlané zástavárny se po tradičním váhání a vyhýbání se konfliktu, nakonec skutečně nasere a cesta za pomstou je prostě jeho ... Film se tváří trochu americky, což ale není vůbec na škodu. Taková trochu tradiční "Seagalovka" bez Seagala, trochu jako 96 hodin ... všechno ale v asijském provedení. Není to úplně TOP, viděl jsem lepší akční řežby z Koreje, každopádně tady film lechtá absolutní hodnocení a pátou * naprosto dokonalou finální řežbou ve vile mafiánů. Nejlepší choreografie boje s nožem jakou jsem kdy ve filmu viděl!!! Zde film hodně připomíná tradiční 70.kové a 80.kové japonské samurajské "katana-řezničiny", jen tady je to s noži. Jeden hodně schopný oponent tradičně nastoupí ve finále, ale stejně moc dlouho nevydrží ... přece jen asi 30 bodanců do těla během 1 minuty a rozpárané břicho navrch k tomu, neustojí hned tak někdo ... Ta akce-choreografie na konci je fakt úžasná, k tomu ještě úžasná hudba ... Škoda klasické korejské dlouhé stopáže, být to o 30 min kratší, není co řešit ... Milovníkům akčních asijských filmů rozhodně doporučuju!!!! ()

heyda 

všechny recenze uživatele

Tak tady se určitě vybízí porovnání s 96 hodin. Výhodou tohoto filmu je příběh, který je výrazně složitější než v případě amerického protějšku, ale přesto zůstává srozumitelný a přehledný. Ve všech ostatních aspektech ale jihokorejský muž odnikud mírně zaostává. Akce je zde vždy narušena poněkud nudnější pasáží, takže je snadné se z napětí vymanit a začít se trochu nudit. To u 96 hodin nehrozí. Dost možná je to i hudbou, která je pomalá a nevýrazná. Stejně tak v rovině emoční je 96 hodin na trochu jiné úrovni. Tady je to na můj vkus až moc hrané. Ale tím kritika končí. Muž odnikud je poctivý kriminální thriller s množstvím zajímavých scén i bitek (ta závěrečná s nožem nemá chybu). Rozhodně doporučuju, ale 96 hodin líp odsejpalo. ()

Reklama

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Slavný jihokorejský tvůrce Ki-duk Kim na filmařinu, zdá se, zanevřel a Chan-wook Park (OldBoy, Žízeň) s Jun-ho Bongem (Mutant, Matka) zase excelovali loni a tento rok nic nenatočili, ale i tak v národní kinematografii nebyla pro rok 2010 nouze o kvalitní díla. Samotného Parka zastoupil Jeonh-beom Lee s výtečným filmem Viděl jsem ďábla – viz níže v článku – a právě The Man From Nowhere Jeong-beom Leea spolu s ním tvoří duo nejintenzivnějších a nejpůsobivějších jihokorejských filmů tohoto roku. Příběh o tom, jak to dopadne, když podsvětí provozující černý obchod s lidskými orgány proti sobě poštve člověka, který „žije jen pro dnešek“ a čirou náhodou je speciálně vycvičeným strojem na zabíjení, není nijak zvlášť komplikovaný a víceméně opisuje důvěrně známou šablonu, avšak emocionální linie příběhu je natolik silná, že by jakékoliv sofistikovanější hrátky s žánrovými předpoklady byly akorát na obtíž a zbytečně by odváděly divákovu pozornost od samotného jádra filmu. Tím je postupně gradující vyprávění přímočarého děje, který od pomalého úvodu neustále nabírá na intenzitě, aby v závěru doslova explodoval v katarzi formou – světe div se – neskutečně brutální a zároveň i emocionálně vyhrocené akční sekvence. Melancholický hudební podkres v kombinaci s roztřesenou ruční kamerou fungující v naprosté harmonii s precizní choreografií vyústil v jednu z nejlépe natočených a nejintenzivnějších scén tohoto roku, která je jasným důkazem toho, že Korejci dokážou na rozdíl od na pouhý efekt hrajících západních tvůrců obdařit akční sekvenci plnohodnotnou emocionální rovinou a z krvavých soubojů na nože a přestřelek vykřesat něco až dojemného. Bin Won v titulní roli tragického hrdiny si navíc se svým úsporným herectvím v ničem nezadá s léty prověřeným Byeong-heon Leem a já doufám, že si v dohledné době spolu zahrají v jednom filmu…klidně opět pod režijním dohledem Jeong-beom Leea, kterého po zhlédnutí The Man From Nowhere řadím mezi jihokorejskou filmovou smetánku. ()

Yardak 

všechny recenze uživatele

Filmy s tajemnými mstiteli šly vždycky na dračku, dokonce i tento jihokorejský byl velice úspěšný. Když pomineme skutečnost, že úvodní část byla taková utahanější, tak již dostaneme brilantní akční snímek, který stojí především na výborných bojových scénách (závěrečné střetnutí je opravdu skvělé) a dobrém hlavním protagonistovi. Příběh není nějak objevný, avšak v rámci žánru můžeme říct nadprůměrný. Hlavní hrdina si ale neměl stříhat vlasy, hnedka jeho charizma kleslo na polovic:o)). Pěkné 4 hvězdy. ()

eLeR 

všechny recenze uživatele

Prvá polovica bola pre mňa celkom nezáživná, pretože som nevedela rozoznať kto je kto, ale mĺkvy, hlavný hrdina v čiernom bol celkom fešák, tak som to nejako zvládla. Potom som sa začala lepšie orientovať, aj bitiek sa nahromadilo a zistila som, že fešák je ešte aj najlepší bitkár zo všetkých. Úplný záver bol výborný ... ale ten, čo som si vymyslela ja. Bolo to naozaj akčné, kosti sa lámali, telá sa rezali ... takže žiadna nuda. Výborný zvuk. ()

Galerie (280)

Zajímavosti (8)

  • Se snímek bylo spojováno i jméno jihokorejského herce a režiséra Ik-june Yang (Breathless (2009, The Fake (2013)). Ten měl dle prvotních předpokladů ztvárnit roli filmového detektiva. Navzdory blíže nespecifikovaným rozdílnostech mezi hercovým pojetím dané role a představami filmových tvůrců ke spolupráci nedošlo. (Conspi)
  • Bojové umění, které prezentuje Muž (Bin Won) je filipínská Escrima. Je to vojenský bojový styl, ve kterým jde o efektivní odzbrojování a práci s nožem. Také je určena k přizpůsobování prostředí a využití všeho, co je po ruce ( např. láhev, kniha, tužka atd.). (Ouwen)
  • V raných přípravách filmu kolovala mezi tvůrci představa o hlavní postavě jako o 60letém severokorejském agentovi. V souvislosti s rolí byl ale osloven také Bin Won a ten nadšeně souhlasil, takže z původních plánů sešlo. (Ouwen)

Související novinky

Režisér Bong Joon-ho přijíždí na Filmasii!

Režisér Bong Joon-ho přijíždí na Filmasii!

02.12.2011

Korejský filmař bude mít retrospektivu na 7. ročníku festivalu Filmasia. Setkat se s ním můžete na projekcích v neděli 4. prosince. Celý festival se koná v pražském kině Světozor 1. - 4. prosince… (více)

Filmasia: posedmé na východě

Filmasia: posedmé na východě

26.11.2011

7. asijský filmový festival Filmasia se uskuteční v pražských kinech Aero a Světozor 1.-4. prosince 2011. Uvede novinky různých žánrů z dálného východu (Japonsko, Hongkong ad.) i profil výjimečného… (více)

Reklama

Reklama