Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Policejní rada Vacátko znovu přichází! Tentokrát v kasařské romanci podle povídky Jiřího Marka. Jednou z největších postav, které vytvořil Jaroslav Marvan, je vrchní kriminální rada Vacátko. Spisovatel Jiří Marek, autor literární předlohy, napsal tuto postavu podle čtyř skutečných pražských kriminalistů z období první republiky, ale teprve až když jí Marvan vdechl život, zajásal syn jednoho z oněch čtyř pánů radů: „To je přece táta!"  Film Pěnička a Paraplíčko bezprostředně navazuje na oblíbený televizní seriál Hříšní lidé Města pražského. Volba padla na povídky z jeho další knihy "Panoptikum hříšných lidí". I zde se vedle pana Vacátka objevují jeho podřízení – detektivové pan Bouše a pan Brůžek v podání Josefa Vinkláře a Josefa Bláhy. Film nesoucí podtitul „kasařská balada" ukazuje s úsměvným nadhledem pražskou „zločineckou galérku". Pěnička je kasař a Anča Paraplíčko chudičká šlapka. Jejich příběh málem vyústí v krvavý masakr, kterému zabrání jen moudrost a životní zkušenost rady Vacátka... (Česká televize)

(více)

Recenze (128)

gezper 

všechny recenze uživatele

Herecky vynikající, scénař trochu řidší a natáhnutý, a do toho pokus o melodicky-poetickou variaci na téma pražské galerky - kde často hraje prim i hudební stránka. Ale i tak je to stále dobré, ač Vacátko-filmy jsou i lepší (a seriál samotný je geniální naprosto). [70%] ()

Turiec 

všechny recenze uživatele

Ďalší príbeh pražských vyšetrovateľov z doby, keď pražská galérka a polícia mali nepísané zákony. Ako sa však zachovajú zločinci, keď „chlupatí“ vyšetrujú „mord“ jedného z nich? Okrem dobových kostýmov a stavieb sa tvorcovia snažia dodržiavať i pôvodnú reč, čo je veľmi pozitívnou črtou filmu. Však „pane inšpektór“? Servus. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Vzťahy na pražskej galérke sú komplikované, charaktery sú to nevypočítateľné, respektíve niekedy až moc predvídateľné. Najlepšie by bolo, ak by istý typ ľudí na seba nikdy nenarazil a ušetrila by sa kopa problémov. Možno aj minutáže, pretože kriminálny príbeh je od začiatku jasný, hrá sa tu jednoznačne na psychologickú nôtu a celovečerná dĺžka je tak vypľńaná pesničkami, "hospodskou rvačkou" a trochu naťahovanou komediálne ladenou záverečnou obliehačkou. Takže film skôr pre starú školu, ktorá bude chápať viac onen duch doby a pomalšie tempo riedkejšieho príbehu. Záverečná scéna dáva veľmi horkú bodku a zmysel tomu, čo sme videli. Hlavný hrdina je už našťastie otočený chrbtom. 70%. ()

Tomas_PO 

všechny recenze uživatele

Seriál bol holt seriál, mal väčšiu šťavu ako jednotlivé filmy. Príbeh je až príliš priamočiary, zápletka jednoduchá a vrah odhalený hneď zo začiatku. Je však zaujímavé sledovať, ako sa dynamiku a napätie podarilo udržať až do samotného konca. Záverečná scéna na pôjde je parádna, pekná pripomienka starej Prahy s celým komparzom domovníka, policajtov, či hasičov. Zároveň krásne priblíženie 'pražskej galérky', ktorá donúti diváka si čo-to o nej pogúgliť. Podarila sa aj hudba, tá znie v ušiach ešte stále. ()

Jehan 

všechny recenze uživatele

Celkem fajn retro. Omšelá Praha roku 1970 jako kulisa Prahy před (tehdy) skoro 50 lety? No nic. Brzobohatý a Šmída ve skvělé kondici, Bohdalová ještě snesitelná. Marvan standardní. Nejlepší je vlastně Pepíček Zíma a jeho uhrančivý song. Bouše s Brůžkem jen statují. Sequens v podstatě podal rutinní výkon, s obvyklou snahou navodit autentickou dobovou atmosféru, což se mu téměř nikdy dokonale nepovedlo, snad s výjimkou Atentátu. Technická - Čáp s pěknou C+K pistolí Steyr, Pěnička s bubínkovým revolverem (ráže ´22?) s "nekonečným" zásobníkem. A z respektované uniformované policie 1. republiky dělá Sequens pitomce. No a ta křečovitá groteska s hasiči... darmo mluvit. Naštěstí to Vacátko celé urovná - a dáme si na závěr browning zpět do kapsy a do koutku to viržinko, no ne? Pěkný detail se směrovkou "Masérka" v závěrečné scéně (patro pod Pěničkou). ()

Galerie (3)

Zajímavosti (14)

  • Když na začátku filmu vytahují četníci z Vltavy mrtvého kasaře, je možné si v pozadí všimnout na druhém břehu řeky tehdy současných jedoucích vozidel a tramvaje, a to i přes pokus o maskování mlhou. (JohnSmith)

Reklama

Reklama