Tvůrci:
Oliver ZiegenbalgRežie:
Robert ThalheimScénář:
Oliver ZiegenbalgKamera:
Henner BesuchHrají:
Mark Waschke, Mišel Matičević, Leonard Scheicher, Marius Ahrendt, Lavinia Wilson, Seumas F. Sargent, Bernhard Schütz, Julika Jenkins, Thomas Douglas (více)VOD (1)
Epizody(4)
Obsahy(1)
Berlínský hacker a umělec objevili v 90. letech převratný pohled na svět. Teď o něj ale musí svést právní bitvu s gigantem jménem Google. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (38)
V podobným zpracováním byl stvořený seriál Halt and Catch fire, jenže rozdíl mezi těmito seriály je ten, že Kód za miliardu dolarů je podle skutečných událostí. Nic méně princip je stejný. Poukázali na to, jakým nevinným způsobem vznikaly nápady na prostředky co již dnes běžně používáme, a pak je tu výsledek co se s tím nápadem pak stane. Už tato myšlenka není jen ve prospěch společnosti, ale ve prospěch zájmu vydělat a parazitovat na ostatních. Styl vyprávění mě potěšil, stejně tak jako výsledek. Kdo ještě neviděl, tak mohu pouze doporučit. Tenhle seriál by měl dostat daleko víc pozornosti než jakou má. :D ()
Jedinou výtku mám k délce, stačily tři díly, jak už tady zmiňují další komentátoři. První část mě hodně chytla, druhá pak poněkud ztrácela dech a zase poslední díl, v soudní síni, byl přímo famózní. Střídavě mnou lomcovala naděje, střídavě jsem ji ztrácela a zmocňovaly se mě pochybnosti. Je dobře, že tvůrci natočili seriál na téma takovéhoto sporu a připomněli úsilí těch, co jim šlo o nadšení a dobro věci. Alespoň neupadnou tak úplně v zapomnění a třeba se z jejich chyb a omylů dokáže poučit někdo další. ()
Po bezostyšně zkorumpované FIFA a nabubřelé PEPSI jsem si do třetice naservíroval majstrštyk největšího kalibru, samotný velký GOOGLE, dnes schovaný za značkou Alphabet. Co k tomu říct, v jádru věci je to vše o tom samém - boji proti kolosu, který požírá vše, co mu stojí v cestě. Na tomto hraném "dokumentu" se mi hodně líbilo dobře provedené prolínání doby vzniku Terra Vision s obdobím soudního sporu ale především první zmiňované, z kterého je (a pro mě jako fanouška devadesátkového IT světa o to více) cítit to tvůrčí nadšené, duch doby a vše kolem, co k tomu patřilo. Každý ze čtyř dílů je důležitou částí celé skládačky a v podstatě mu nemám co vytknout. Tvůrci si s tím opravdu vyhráli a já si moc rád zavzpomínal a hodně si to užil. 8bit ForEver! ()
Nalézt další dobrý projekt je docela těžká věc. I tak se dostáváme do něčeho co je těžce vypracované, ale nakonec dynamické a funkční jak to asi jen může být. Dost tomu napomáhají herecké výkony i určitá atmosféra díla. Asi se to dost ztratí v dějinách, ale evidentně lidé, co si to najdou to vyšlou mezi plebiscit. ()
„…JEDEN Z TĚCH VYNÁLEZŮ BYL NÁŠ. TEN, KTERÝ NAVŽDY ZMĚNIL NÁŠ POHLED NA SVĚT. ALE NIKDO O NÁS NIC NEVÍ. OKRADLI NÁS O TO…“ O podnikání v nesprávnej čas a na špatným místě. A taky o poučce přátelství… Německá verze „Sociální sítě“, při který prostě fandíte těm malým a naivním. Skvělý finále v soudní síni má v sobě naštěstí i něco víc. Jednak něco, co se často nevidí a pak samozřejmě i to, co vidíme furt. Prostě život! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jedu jen kusy podle skutečnosti. 2.) Chystám se soudit s Google. /// Thx za titule „Roman Placzek“. PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ** ()
Galerie (11)
Zajímavosti (4)
- Hlavní postavy příběhu, Juri Müller (Mišel Matičević) a Carsten Schlüter (Mark Waschke), představují ve skutečnosti čtyři osoby – Joachima Sautera, Pavls Mayera, Axela Schmidta a Gerda Grüneise. (NiaWolf)
- V epizodě obhájce Googlu zmiňuje, že Google Earth je kompletně zadarmo a že na něm Google nikterak nevydělává. To ale není úplně pravda, protože Google licencoval placenou verzi Earth Pro s pokročilými funkcemi za 399 amerických dolarů ročně. Využívaly ji například televizní kanály při předpovědích počasí. (Vikmstr)
- Ve skutečnosti ART+COM nepřišli o svůj patent kvůli sporu s Googlem, ale protože s podobným programem, nazvaným SRI TerraVision, přišel už Stanford Research Institute v roce 1994. (NiaWolf)
Reklama