Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Buckaroo Banzai, vědec, neurochirurg, tajný agent a rocková hvězda v jedné osobě, objeví zvláštní zařízení, které umožňuje cestování mezi dimenzemi. Vše by bylo skvělé, kdyby ovšem nezačal hrozit útok vetřelců. (oficiální text distributora)

Recenze (54)

Terva 

všechny recenze uživatele

CITÁT - Backaroo Banzai, jehož matka byla Američanka a otec Japonec, začal žít životem, který mu upředl osud........... Docela jsem se těšil na mimozemšťany, ale stejně mě příběh nějak nezaujal. Prostě mi to nesedlo. Divné dialogy, nijaká hudba a scénář jednoduchý. Proto tak nízké hodnocení. CITÁT - Já jdu domu........ ()

HAL 

všechny recenze uživatele

Na papíře ten scénář určitě musel vypadat parádně, podobně švihlá sci-fi zábava jako Návrat do budoucnosti, který vyšel o rok později. Ale ve filmu to moc nefunguje, režisér moc talentu na tvoření komedie nepobral, příběh se mu rozpadá pod rukama, a obzvlášť hlavní postavy to navzdory předpokladům táhnou ke dnu. Tak moc chtějí být za cool borce, až nejsou ani trochu zábavní, a film jim tak kradou pod rukama záporáci - John Lithgow i Christopher Lloyd jedou své mimozemské magory jak urvaní ze řetězu. Ani to ale nestačí na vytažení Buckaroo Banzaie z vod béčkových obskurností osmdesátých let, na které svět zapomněl. 6/10 ()

Reklama

honajz2 

všechny recenze uživatele

To teda byla šílenost... A tady se to ani nedá "omluvit" tím, že to je z osmdesátek - tohle je totiž moc ujeté i na ně. Celkem dlouho mi trvalo než jsem pochopil, co se tam sakra děje a co to vůbec sleduju, ale popravdě jsem si to celkem užil. Ten děj je totiž totálně brakový, ale tak chytře a záměrně, že ani spousta lidí nepozná, že si prostřednictvím toho z takových filmů dělají srandu. A mě to popravdě bavilo sledovat celou dobu, i když jsem z toho žádné výbuchy smíchu neměl, ale spíš jsem se jen neustále příjemně pousmíval nad většinou z té spousty absurdních nápadů, které zde byly. Je to takový dost specifický film a jak zdejší hodně, ale opravdu hodně rozporuplné hodnocení ukazuje, určitě nesedne každému. Ani já ho nepovažuji za bůhvíjak dokonalý, ale rozhodně mi spíš sedl a mám pocit, že si z toho dost budu ještě dlouho pamatovat (jestli ne, tak půjdu s hodnocením dolů). Nebo aspoň minimálně to malé děcko, co je taky agent a umí profesionálně střílet. Až jsem si při tom trochu vzpomněl na nejzvrácenějšího a nejnebezpečnějšího šamana všech dob z Mighty Boosh... :D Jinak ten styl humoru mi připomněl takového hůře přístupného Douglase Adamse, svým způsobem... Slabé 4* ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Moc se mi líbí, když inteligentní tvůrce vezme do ruky trash předlohu a dokáže ji zparodovat, že to na oko, ale jen na oko, jako parodie nevypadá. Veškerý ten humor zde totiž není žádná řachanda jako u bratří Zuckerů a Abrahamse, ale často jen takové mrknutí na diváka - tu replikou, tu poznámkou jakoby mimo mísu (ale ona má své opodstatnění) a jindy něčím na pozadí (nápis na dveřích, plakát, televizní vysílání...). Navíc to má skutečně dobře propracovaný scénář (na komiks trash i parodii) a skvěle zde funguje poker face všech zúčastněných, takový ten anglický styl humoru, kdy se naprosté absurdity dějí a vyprávějí s naprosto vážnou tváří. A snad poprvé mi nevadilo děcko zachraňující svět, ta hláška "Nemel a zvedni pracky" mne hodně pobavila. Ellen Barkin opět ukazuje - skoro decentně ale - své vnady, a navíc ta zmatená holka je sice herecky krapet přestřelená, ale protože to k postavě patří, nijak mi to nevadilo. Velkou část slávy si pro sebe krade John Lithgow jako původně bláznivý italský vědec, nyní bláznivý mimouš, který si ale stejně do rakety vezme křížek s Ježíšem. Pokud se podaří divákovi naladit na tu jemně parodickou vlnu, kdy tvůrci jasně naznačují, že to nesmíte brát vážně a že i oni to pojali s nadhledem, a že je zde všudypřítomný suchý humor, pak se myslím docela dobře pobaví, podobně jako já. A málem bych zapomněl, ten Orson Welles je dokonalá konspirace jak sviň. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Wes Anderson likes this. Což je fakt. Věhlasný hračičkovský tvůrce přiznal, že se počítá mezi zaryté fandy "Buckaroo Banzaie" a není se vůbec čemu divit. Ozvuky zdejšího týmu složeného z výstředních figurek, které s vážnou tváří čelí absurdně přemrštěným překážkám, najdeme nejen v Andersonově přímé poctě "Život pod vodou", ale také ve všech jeho ostatních filmech. Dokonce můžeme říci, že Andersonovy první snímky "Bottle Rocket" a "Rushmore" zrcadlí exotovskou touhu žít po vzoru Buckaroo Banzaie v trudné realitě, a to se stejně upřímnou naivitou, jakou jsme zažívali coby malí kluci zakládající klubové ekvivalenty Rychlých šípů. Počínaje "Životem pod vodou" se Anderson konečně dostal k prostředkům a věhlasu, jež mu dovolily nedělat následně už nic jiného, než vlastní esteticky vyňuňané parafráze na banzaiovské týmovky oproštěné od svazujících okovů reality. ____ Když necháme stranou šibalské spiklenectví fandů a tvůrců, kteří vyzdvihují neuchopitelnost a mimoběžnost filmu, ukazuje se "Buckaroo Banzai" jako hraný předchůdce animovaných seriálů Adult Swimu, obzvláště pak retro meta linie tamní produkce. Podobně jako "Sealab 2021" či "Mike Tyson Mysteries" také "Buckaroo Banzai" vychází z komiksového étosu klasických týmových seriálů typu "Jonny Quest", "G.I.Joe" i "Scooby-Doo" s jejich brakovými premisami a upřímnou naivitou. Ale také svým étosem navazuje na novější projekty jako "Mister T" (případně i "Chuck Norris: Karate Kommandos"), které vyloženě stály na kultu osobnosti ústřední figury polobožského šéfa týmu. Jen na rozdíl od zhulenecké logiky a podvratné absurdity Adult Swim počinů se W.D. Richter a Earl Mac Rauch vydali cestou inťošácky-nerdího campu. Takže se vyžívají v rozsáhle spletitých historiích zdejšího světa, postav i jednotlivých artefaktů a libují si v referencích na celé pole fantastiky a popkultury, sahajících od Thomase Pynchona a Orsona Wellese přes rodokapsy i béčková sci-fi až po bojová umění a šestákové komiksy na pokračování. Z celého projektu je cítit ohromná nadsázka, ale také radost z toho, že mohou dětinsky blbnout ve vlastním světě stranou zbytečné racionality. Právě díky tomu se komerční propadák stal milovaným kultem, který oslovuje totožnou krevní skupinu, ze které vycházejí sami tvůrci. Pastiš kultovek a braků se sám stal brakovým kultem, který stimuluje touhu diváků být zase malými kluky, kteří listují v komiksovém časopise a doufají, že jednou budou moci být sidekicky svých oblíbených hrdinů. Jen v tomto případě spíš vědí, že se tak nestane, ale tím spíš se tou myšlenkou s nadhledem baví. "Buckaroo Banzai" tak vlastně je současně "Star Trekem" i "Galaxy Questem", přičemž jeho fandom se namísto zběsile přemoudřelých teorií točí kolem významu melounů. ()

Galerie (29)

Zajímavosti (16)

  • Závěrečné titulky končí prohlášením o pokračování s názvem Buckaroo Banzai Versus The World Crime League. Ještě v roce 2015 se však čeká na schválení od držitelů současných práv, Metro-Goldwyn-Mayer. (Terva)
  • Úvodní nadzvukové vozidlo bylo sestaveno převážně z auta Ford F-350. (Terva)
  • Už když Earl Mac Rauch psal scénář, chtěl aby roli Dr. Emilia zahrál John Lithgow. (Terva)

Reklama

Reklama