Reklama

Reklama

Obsahy(1)

New York budoucnosti je obrovským vězením, místem, kde si zločinci vytvořili svět s vlastními zákony. Právě sem se zřítí letadlo s prezidentem USA, jenž se stane rukojmím těchto lidí. Na jeho záchranu se vydává zkušený veterán Snake Plisken. Jeho mise nebude nijak jednoduchá a půjde mu o život! (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (392)

tron 

všechny recenze uživatele

„Nájdite si nového prezidenta.“ ÚTEK Z NEW YORKU teoreticky nie je príliš dobrý film. Scenár je v lepšom prípade priemer, herci sú síce fyzicky výrazní, ale o klasických výkonoch nemôže byť reč. Akčné scény sú drsné, ale je ich málo, film o nich skoro vôbec nie je a prejavuje sa na nich typicky mizerný carpenterovský (ne)rozpočet. Prečo teda až 4*? Pretože sa treba nechať unášať báječnou atmosférou 80. rokov, kedy sa rogalami pristávalo na mrakodrapoch, ženy sa s vami ihneď vyspali a v poslednej chvíli ste, ťažko zranení, zachránili prezidenta USA, hoci si to pravdepodobne nezaslúžil. A Kurt Russell. ()

choze 

všechny recenze uživatele

První a nejlepší filmová "věznice budoucnosti", která strhla vlnu levných, převážně italských napodobenin jako Castellariho 1990: BOJOVNÍCI Z BRONXU. Na jednoduché zápletce a ději vybudoval Carpenter atmosférické akční dobrodružství s dobrou výpravou a kamerou a hlavně jeho vlastní, tradičně sugestivní hudbou. Obsazení je béčkově lahůdkové na čele s Russellem, který je jako Snake Plissken s tou bouchačkou, páskou přes oko a pár suchými hláškami ("MYSLELA JSEM, ŽE JSI MRTVÝ." - "TO JSEM.") neskutečně cool. Jinak ÚTĚK byl jedním z posledních filmů produkovaných a distribuovaných béčkovou společností AVCO EMBASSY, která produkovala Carpenterovi už MLHU a distribuovali pecky jako PHANTASM, HRA NA VRAHA, SCANNERS, LUPIČI ČASU aj. a která rok po jeho uvedení zkrachovala. Od Carpentera jsem ale vždycky měl, mám a budu mít nejradši VĚC. ()

Reklama

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to celkom dobrý akčný sci-fi film s Kurtom Russelom. Má dosť dobrý príbeh o svete blízkej budúcnosti, kde je oblasť Manhattan uzavreté miesto bez možnosti úteku a posielajú sa tam zločinci, pričom si žijú svojim životom, ale ked´ tam havaruje lietadlo s prezidentom, poslednou nádejou zostáva slávny zločinec, ktorý ho má nájsť a vyviesť. Spracovanie nie je zlé, ale nie som až tak spokojný. Film dokáže zaujať po celý čas a ani na okamih nenudí, ale má prekvapivo pomalé tempo a hlavne berie sa až zbytočne moc vážne, čo tu vôbec nesedí. Akcie je tu málo a moc na nezaujala. Ručnú akciu tvorí väčšinou zneškodnenie protivníka niekoľkými údermi, no to je po všetkých stránkach nezvládnuté, lepšie sú na tom prestrelky, ktoré sú dobre natočené, ale chýba im nejaký lepší moment alebo nápad. Herecké obsadenie je slušné, Kurt Russell sa tu skvelo hodí, lepšia voľba ma ani nenapadá, len škoda, že jeho postava je presne taká, ako aj celý film, teda zbytočne moc vážna a tu sa to vôbec nehodí. Ostatné postavy sú až na úplne nevhodného prezidenta bez väčších problémov. Réžia a technická stránka sú až na tú vážnosť perfektné, tu Carpentera chválim, film má výbornú atmosféru, veľmi dobré kulisy a slušné efekty, réžiu považujem za hlavný klad tohto filmu. Oceňujem aj hudbu, ktorá je pre tento typ filmu veľmi dobrá, ale je jej zbytočne moc, kedže hrá takmer neustále. Útek z New Yorku určite stojí za pozornosť, ale kvôli vážnosti a pomerne slabej akcii nemôžem hodnotiť lepšie. Viac mi sadla novšia verzia Útek z L.A. 64% ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Co když se nevrátím? - Nebude Hardfordský summit a nebude Snake Plissken." Neodolatelná nabídka je položena na stůl, neuspokojivé vysvětlení poskytnuto a jednooký bouchač může vyrazit zachránit prezidenta mezi hromadu týpků, kteří v sobě objevili svůj zvířecí původ. To je v pořádku, taková béčka mám rád. Mám prostě slabost pro snímky, které potvrzují, že v přímočarosti je síla, hlášky přitom zavánějí suchostí a hrdina dává jasně najevo, kdo je nezpochybnitelným vládcem Manhattanu. Nicméně ta zábavnost, kterou jsem v tomto útěku kdysi viděl, se s přibývajícími léty nějak vytratila a to mě nutí sáhnout jen po průměrném hodnocení. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Spatřuji v tomhle filmu podobnou rétoriku jako u G. Romera, tj. omezení vizuálních slastí pro diváka, zato přemíra snahy vyjadřovat se k soudobé společnosti, konkrétně k Watergateu (Snyderův Úsvit mrtvých na to šel přesně obráceně – vynikající akční survival, ovšem bez snahy něco říkat). Příznačný a zároveň trochu kuriózní je pak fakt, že většina lidí vidí v Útěku z New Yorku béčko, jímž není třeba se hlouběji zabývat. Přitom právě béčka nebo horory nabízejí alternativní čtení proti systému. Lidé si jinými slovy vytvářejí skrze zjednodušená žánrová označení (viz zdomácnělý terminus „akčňák“ nebo „krvák“) přezíravá stanoviska k tomu kterému filmu, aby nemuseli brát jeho idee příliš vážně. To samé se týká třeba nedávného Wanted (2008), který byl rovněž kolektivně označen za ptákovinu a blbůstku pro pobavení, přestože nabízel velice nepřijatelnou ideologickou agendu čerpající své závěry z noetických nebo sociologických komentářů rozházených napříč celým filmem. Hlavní hrdina Wanted v sobě objevil skryté síly, překonal hranice člověka, a tím narušil řád. A řádu se to nelíbí. Lze tady vysledovat paralelu s primární příčinou, proč je zatajováno UFO - pokud připustíme jeho existenci, pak nelze vyloučit, že kontakty s ním jednou přerostou ve skutečné rozsáhlé setkání, které by dalekosáhle ovlivnilo naši civilizaci. Primárním důvodem strachu z mimozemšťanů není, že jsme vůči nim bezmocní, ale že jsou vůči nim bezmocní ti, co jsou při moci. Střetnutí s mimozemšťany odhaluje slabost Vůdce, podkopává naši víru ve všemocnost Moci. Zkušenost „prázdného trůnu“ by vyvolala paniku. Proto, když už se podobné téma dere na plátno, je třeba ho uchopit jako béčko, nikoliv jako seriózní dílo - to by studia, která jsou této moci součástí, nepřipustila. ()

Galerie (130)

Zajímavosti (35)

  • John Carpenter a štáb presvedčili mesto St. Louis, aby v noci vypli elektrinu pre 10 blokov. (matt6)
  • Výbava Snake Plisskena ve filmu se skládala ze samopalu MAC-10 s tlumičem, pistole Colt Anaconda s optickým zaměřovačem a 3 hvězdic. (Redix)
  • Rozpočet filmu 7 miliónov dolárov bol najväčší, s akým dovtedy John Carpenter pracoval. (matt6)

Související novinky

Scarlett Johansson mezi dinosaury?

Scarlett Johansson mezi dinosaury?

25.03.2024

Čas neúprosně kvapí a nadcházející přírůstek do dinosauří rodinky je blíž a blíž. Další díl Jurského parku nás totiž oficiálně stále čeká už příští rok 2. července, přičemž doposud nevíme nic… (více)

Rodriguez a nový Útěk z New Yorku?

Rodriguez a nový Útěk z New Yorku?

25.03.2017

Hollywood se už řadu let snaží zremakeovat Útěk z New Yorku. Béčková uberklasika nedávno vyhrála soudní spor, v němž vytřískala peníze z Útěku z MS-1 (prý šlo o neautorizovanou předělávku), a teď ji… (více)

Strážci Galaxie s Kurtem Russellem

Strážci Galaxie s Kurtem Russellem

18.02.2016

Akční legenda z Hvězdné brány, Útěku z New Yorku nebo Tanga a Cashe ulovila další velkou roli. Kurt Russell se po Rychle a zběsile 7 objeví i ve druhých Strážcích Galaxie, kde si zahraje otce Petera… (více)

Kdo uteče z New Yorku?

Kdo uteče z New Yorku?

30.08.2014

Hollywood se snaží Snakea Plisskena vzkřísit už nějaký ten pátek. Slavný tvrďák z Útěku z New Yorku a Útěku z L.A. by ale nadále neměl disponovat tváří Kurta Russella. Na scénu nastoupí mladá tvář,… (více)

Reklama

Reklama