Komentáře uživatelů k filmu (85)

  • fragre
    ****

    Božena Němcová po holywoodsku. Původní povídka je hodně zdramatizovaná a zromantizovaná. Jen už ta Bára - sluší jí to náramně (v povídce to žádná krasavice není), ale ty umně kadeřníkem zvlněné vlasy jsou u prostého dítka přírody zrovna tak přirozené jako hladce oholená tvář u filmových Tarzanů. Leč scéna noční koupele v lesním jezírku je tak krásným mixem hororu a erotiky, že našinec přestane hledat mouchy. Je s podivem, že postava faráře je tu ještě vylíčena sympaticky, to snad něco cenzuře uteklo.(12.12.2010)

  • Radyo
    ****

    Pozoruhodný melodramaticko-lyrický snímek, vyznačující se na svou dobu poměrně neobvyklým pohráváním si s obrazem. Kamera skutečně u některých scén vizuálně vyjadřuje to, co se většinou ve filmech vyjadřuje slovně, a je třeba podotknout, že právě tato vizuální stránka filmu a rovněž herecký výkon Vlasty Fialové řadí tenhle snímek mezi to nejpovedenější z pamětnických filmů. Ovšem abych nezapomněl, rovněž hudební složka a vlastně i nazvučení některých scén (byť už se na něm trochu podepsal zub času) pomáhají doladit celkovou atmosféru.(12.7.2003)

  • gouryella
    ****

    Tento film povazuji za velmi dobre prevedeni povidky Bozeny Nemcove na filmove platno - nejvetsi zasluhu na tom ma bezesporu Vlasta Fialova, jejiz Bara je skutecne dustojnym obrazem Bary povidkove.(6.8.2002)

  • Boss321
    ****

    První a zároveň nejslavnější role pro Vlastu Fialovou. Povedené převedení slavné povídky Boženy Němcové o dívce, která se nebála ničeho a tak v ní pověrčivý vesničané začali čarodějnici. Film má hodně slušnou atmosféru, ale nedá se odepřít staří téměř šedesát let.....(20.1.2008)

  • Jara.Cimrman.jr
    ***

    "Pověrčivost, závist a zášť, to je vaše víra, naděje a láska." Takže to se styďte vy svatouškové, pámbíčkáři a modloslužebníci, protože přirozeně divoké Báře nesaháte ni po okraj sukně - tedy pokud ji zrovna neodloží. Mně se prostě Bára moc líbila, stejně jako hudba i obraz. Jen ten příběh mě nějak moc neuchvátil, ale to bude asi tím, že jsem kdysi při povinném čtení děl paní Němcové většinou dost trpěl.(25.10.2016)

  • Bebacek
    ****

    A v příštím životě chci být Divá Bára. Všichni chlapi ze mě budou paf a jejich matinky je bodou fackovat. :-) Akorát si teda budu holit podpaží...(20.1.2008)

  • sportovec
    *****

    Tento film představuje významnou předělovou kapitolu v dějinách naší národní kinematografie. V poměrně velkém počtu tu nastupují příslušníci mladé herecké generace (Fialové bylo 20-21 let). Evidentně to bylo dáno i generační příslušností režiséra filmu a je zjevné, že tento pohyb souvisí s politickými změnami kolem osmačtyřicátého roku. Tím je dán do značné míry i výběr námetu filmu podle nejemancipovanější povídky Boženy Němcové. Její Bára má mnoho společného např. s hrdinkami próz sester Brontëových nebo George Sand. Romantismus tu evidentně převažuje nad realismem. Kvalita filmu i výkonů rolí hlavních představitelů tyto časové meze přesahuje a posouvá ho do úrovně klasického díla. Tato kvalita ovšem nepřesahuje hranice našeho národního rozměru. Ve Vlastě Fialové v tomto roce česká kinematografie získala a současně tak trochu začala ztrácet jednu ze svých špičkových hereček-hvězd.(26.8.2007)

  • Jeanne
    ****

    Nečekaně moderní romantický příběh krásné, silné a samostatné hrdinky s happyendem, od kterého se těžko odvrací pozornost, za což mohou nejen nádherně pojaté obrazy "čisté přírody" a "zkažené společnosti"... Škoda, že hodně lidem takové příběhy unikají jen proto, že nedopatřením nosí nálepku zkostnatělé klasiky.(21.2.2009)

  • sud
    ****

    Poctivé převedení povídky Boženy Němcové na filmové plátno. Dnes sice může působit trochu zastarale, ale ta atmosféra je téměř totožná s atmosférou knihy. Ta čtvrtá hvězdička hlavně za Vlastu Fialovou, která byla opravdu krásná a uměla hrát a v době natočení "Divé Báry" nám ji mohl závidět i Hollywood.(17.4.2006)

  • Sarkastic
    ****

    Stará klasika. Film o lidské hlouposti, pověrčivosti a předsudcích, také o tom, jak se lidé chovají k někomu, kdo se něčím odlišuje. Vlasta Fialová zde hrála velice přirozeně a jako dívka z té doby by mi určitě imponovala. 4*, tenhle film má něco do sebe.(12.3.2008)

  • Zloděj kol
    *****

    Na svou dobu neobyčejně čistý film, respektující předlohu bez jakéhokoli poklonkování režimu. Drobná výtka spadá především na většinu hereckých představitelů, jejichž postavy jsou značně jednorázové. To se ovšem netýká Vlasty Fialové, která se mohla stát skutečnou star. Hvězdy bez vyhrnutých rukávů a montérek se bohužel v padesátých letech nerodily.(12.7.2003)

  • D.Moore
    ****

    Bára sice klidně mohla být ještě o něco divější, protože jako krásnou Vlastu Fialovou jsem si ji asi nikdy nepředstavoval, ale ty potřebné čerty v očích měla, takže proč ne. Film krásně vypadá, má úžasnou Vačkářovu hudbu a stále silný konec.(21.1.2017)

  • Wacoslav1
    ****

    Pravda a zdravý rozum versus pověry a zaostalost. Nadčasové dílo? Ano po všech stránkách určitě! 85%(1.4.2016)

  • Jacinda
    ****

    Vlasta Fialová se zhostila své role dokonale. Postava z knížky oživla na plátně. Film krásně vykresluje tehdejší dobu a nejeden divák má chuť upálit dementní část vesnické populace (např. staré rašple co neumí nic jiného než řvát:"Čarodějnice!!!"). Zkrátka výborné zpracování povídky Němcové.(2.12.2008)

  • swamp
    ***

    Věřím, že celý film je zajímavější než samotná povídka Boženy Němcové, podle které byl natočen. Přesto mě nenadchl natolik, abych šel s hodnocením nahoru - a to ani kvůli vynikající Vlasty Fialové v hlavní roli.(8.7.2007)

  • kingik
    ***

    Vizuálně pohlcující snímek. Kamera je na tomhle filmu skutečně neobyčejně schopná vyprávět příběh za samotné herce. Vlasta Fialová a spol jsou samozřejmě nedílnou součástí vyprávění, ale kamera si dokáže s jemnými detaily mimořádně vyhrát a téměř je nahradit. A dohání to co se příběhu nedostalo v dramatické rovině. Přes nepříliš úderný ráz vyprávění se občas dostavil pocit prázdnoty v příběhu, který však poctivě gradoval v několika scénách. Když jsem pak film hodnotil zpětně přece jen ta zápletka kolem "čarodějnickými" schopnostmi obdařené dívky mně přišla poněkud vlažná a roztahaná, ale režisér prokázal, že filmu vdechnul život svým citem pro nevšední poetiku, která v dnešním filmovém světě už nemá zastoupení. Mé hodnocení: 60%(8.6.2013)

  • nascendi
    ***

    Som rád, že sa mi podarilo opäť vidieť film, ktorý ma v detstve očaril. Vlasta Fialová je aj z dnešného pohľadu krásna a jej Báru nie je problém si pamätať desiatky rokov. Príbeh je jednoduchý, moralistický, niektoré postavy figúrkovité, napriek tomu si celok nadpriemernosť u mňa udržal.(16.4.2010)

  • Flego
    *****

    Jeden z najúžasnejších českých filmov.(27.6.2007)

  • ork
    ****

    For Me 80%(8.9.2008)

  • eLeR
    ****

    Krásna, múdra, nebojácna a trochu divoká Barunka. Nádherný film s úžasnou muzikou a dokonalou Vlastou.(26.12.2016)

  • Marthos
    *****

    Filmová koncepce se po únorových událostech změnila v předem stanovené šablony, které se opakovaly především v dobových schematických veselohrách a patosových historických freskách. Režijní debutant Vladimír Čech přišel do tohoto ovzduší se starým romantickým příběhem z dob vrcholné fáze českého národního obrození, nejvýrazněji zastoupeného emancipovaným ženstvím Boženy Němcové. Z původně řadové povídky, která ve spisovatelčině díle zaujímala spíše panoramatickou, než jinak významovou součást tvorby, se díky mimořádně citlivému přístupu tvůrců podařilo vytvořit čistý romantický příběh bez falešných a umělecky nahodilých gest. Trojským koněm se stala tehdy vlastně neznámá dvacetiletá opavská herečka Vlasta Fialová, typově přesně odpovídající autorské představě o dívce, bořící chatrné mantinely úzkoprské morálky. Odvaha, s jakou Fialová vstoupila mezi zkušené matadory filmové praxe, je namnoze podobná osudu hlavní hrdinky a doba, která měla přijít rozhodně nepodporovala herecký individualismus a jakékoli projevy výjimečnosti. BÁRA však není úspěchem pouze titulní představitelky, hozenou rukavici pozvedli i další vynikající umělci. Jana Dítětová v postavě Eliškovic farářky vytváří nádhernou paralelu k spontánní a živelné Báře, toužící sice po vlastním životě, ale jen stěží sbírající odvahu k uskutečnění svých plánů. Jednu ze stěžejních rolí své rané filmografie tu vytváří Robert Vrchota, který tehdy vyplňoval mezeru v mužských ideálech první republiky a okupace, a na kraji vesnice usazený myslivec se nakonec stává opravdovým zachráncem Bářina života. Groteskní figurku namyšleného panského správce tu pomocí sarkastického humoru a karikaturní nadsázky vynikajícím způsobem sehrál Jan Pivec, vděčnou postavu venkovského faráře, pěstujícího kromě své botanické vášně takřka otcovský vztah k všemi nenáviděné Báře, ztvárnil Jaroslav Vojta. Naopak sázkou na jistotu bylo obsazení Gustava Hilmara do role zatvrzelého a hrubiánského rychtáře, vůdčí osobnosti vzpoury proti volnomyšlenkářství titulní hrdinky. Zcela výjimečný snímek, který dodnes neztratil nic ze své působivé, lehce hororové atmosféry, spoluvytvářené kameramanským mistrovstvím Václava Hanuše, náleží k trvalým hodnotám naší národní kinematografie, k skutečně posledním odkazům svobodné tvůrčí vůle, jež měla být v krátkém čase nahrazena kolektivní poslušností slepých ignorantů. Ve filmu, jakkoli i jinde, stále platí, že štěstí přeje připraveným. Audentes fortuna iuvat.(5.10.2008)

<< předchozí 1 2 3 4 5
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace